Qrvajó, leírja, hogy mely NKH rendelet szerint nem jó, aztán odaírja, hogy szerinte pedig de, és mutasd meg ezt a cikket a rendőrnek...
Mintha ez valami hivatalos okirat lenne
Szóval ott a cikkben: „A világító- és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni." - ezen nincs tovább mit másképp értelmezni.
Tehát ha beletolom a kínai xenont, az nem az "előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpa"
Amúgy gyári kiépítésben (sem autón, sem motoron) nincs szabadfelületű foncsorba épített xenon (az az, ahol látod az égőt) csak projektoros lámpatestben (az az, ahol lencse mögött van) mert első esetben nagyon sok lesz a szórt fény (= vakít, mint a barom)
Itt a példa, megpróbáltam az autómba.
Ui: szóval az alapkérdés, hogy szabályos-e? NEM
használnám-e, jobb-e? IGEN
Kiemeltem a cikkből a lényeget:
E szerint az NKH állásfoglalás szerint: „A világító- és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni. (…) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.”
Abba kötnek bele hogy a két fényforrás másféle fényt ad, röviden
ennyi a lényeg,viszont ha emelt fényű de hagyományos halogént teszel bele,azért nem szólnak.
Magyar bürokrácia.
Jó reggelit.
Mlas jól mondja egyébként,a Kresz időszakos műszaki vizsgáztatásról szóló rendelkezéseiben benne van,(csak ezt a magyar közlöny külön közli a vizsgáztató állomásoknak)hogy a járműnek a tipus és forgalomba hozatali engedélyben szereplő alkatrészekkel kell rendelkeznie.Vagyis csak azok lehetnek rajta,amik eredetileg is rajta vannak.Lehet módosítani,de akkor újra vizsgáztatni kell,külön tipus vizsgát kell kérni mert a gyáritól már eltér.Sok átalakított,módosított jármű van itthon is,de ezeket mind külön vizsgáztatják.
ezerben indulok szerintem!
Qrvajó, leírja, hogy mely NKH rendelet szerint nem jó, aztán odaírja, hogy szerinte pedig de, és mutasd meg ezt a cikket a rendőrnek...
Mintha ez valami hivatalos okirat lenne
Szóval ott a cikkben: „A világító- és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni." - ezen nincs tovább mit másképp értelmezni.
Tehát ha beletolom a kínai xenont, az nem az "előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpa"
Amúgy gyári kiépítésben (sem autón, sem motoron) nincs szabadfelületű foncsorba épített xenon (az az, ahol látod az égőt) csak projektoros lámpatestben (az az, ahol lencse mögött van) mert első esetben nagyon sok lesz a szórt fény (= vakít, mint a barom)
Itt a példa, megpróbáltam az autómba.
Ui: szóval az alapkérdés, hogy szabályos-e? NEM
használnám-e, jobb-e? IGEN
E szerint az NKH állásfoglalás szerint: „A világító- és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni. (…) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.”
Abba kötnek bele hogy a két fényforrás másféle fényt ad, röviden
ennyi a lényeg,viszont ha emelt fényű de hagyományos halogént teszel bele,azért nem szólnak.
Magyar bürokrácia.
http://motorszerelo.com/2011/0...
Mlas jól mondja egyébként,a Kresz időszakos műszaki vizsgáztatásról szóló rendelkezéseiben benne van,(csak ezt a magyar közlöny külön közli a vizsgáztató állomásoknak)hogy a járműnek a tipus és forgalomba hozatali engedélyben szereplő alkatrészekkel kell rendelkeznie.Vagyis csak azok lehetnek rajta,amik eredetileg is rajta vannak.Lehet módosítani,de akkor újra vizsgáztatni kell,külön tipus vizsgát kell kérni mert a gyáritól már eltér.Sok átalakított,módosított jármű van itthon is,de ezeket mind külön vizsgáztatják.