Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tamás ,küldtem privátot nézted ?
Az a helyzet, hogy én csak a használati tapasztalatot tudom leírni. Eddig nem volt buktató.
Ez a kuplungrugók kinyírását jelentené szerintem is.
Nálad a pont.
Bár még nem hallottam hogy valaki így tárolná a motort hogy a kuplung behuzva van, kicsit idegenkedek tőle. A könyv nem írja hogy igy tárold csak azt ha össze vannak a lamellák tapadva és az előre hátra mozgatás nem segit akkor pár órára tartsd behuzva a kuplungot. Kiemeli hogy csak bowdenes kuplung eseten, Hiadulikus kuplungnal nem szabad.
Ez pl a Bandit doksiból vágtam ki...jelentősége, hogy nem tapadnak össze a lamellák, nem szorul közülük ki az olaj, így hidegindításkor nem fogja ütésszerűen igénybe venni a váltót, és a kuplungot. Igen a kuplung rugói így össze vannak nyomva, de ha belegondolsz a vezérlésnél is valamelyik szelepek nyitva vannak, a szeleprúgók össze vannak nyomva, és azért azok egy pict többet dolgoznak mint a kuplung rúgók. De ha véletlen 20 év helyett 17 éve alatt "esne" össze a rugó, akkor is tízen pár euró egy szett rugó a kuplungba, ha esetleg elkezdene ez miatt csúszni...de inkább a kopott lamellák miatt szokott.
Elvileg ezt metódust hosszabb leállásra, téli tárolásra javasolja. Èn a gsxr-t van hogy szezonba is csak több hetente használom, ezért így tárolom.

Lehet ez is olyan téma, mint a mikor cseréljek olajat, szezon végén vagy elején...mindegyikre van pro és kontra...
Pedig van ilyen. Jó cimbim neje 2ő éve fel sem ült az 535re már műszaki sincs rajta előtte max 1ezret ha futott évente karcmentes fűtött garázsban tele csicsa picsa extrákkal, igazi kormányhínáros.
tisztelt bogyo

csak azert keves kilometer mert a tobit egy kereken menek
tisztelt bogyo

csak azert keves kilometer mert a tobit egy kereken menek
Üdv. István!
Egy kérdésem lenne. Már több helyen is hallottam, olvastam ezt a behúzott kuplungos tárolást. Ez bármikor alkalmazható technika (napi használat esetén van értelme?) vagy csak hosszabb állás esetén célszerű így leállítani. Illetve mi is ennek a haszna, mert hogy a kuplungrugók ebben az állapotban vannak megfeszítve, veszítve a hosszukból. Ez így kicsit ellentmondásos számomra.
"Sikerült kitapasztalnom, hogy az első induláskor mit érdemes tenni, hogy ne csattanjon olyan nagyot a váltó."

VAGY: Haynes szerint...(kép)
"... akkor több százezer km-et is gond nélkül meg tud tenni. ..."
Érdekes, a HaHun mindben 30-50 ezer km szokott lenni, évjárattól függetlenül...
Szia
Katana750 Nagyon jól leírta.
Talán még érdemes a hátsó kerék felet lévő sárvédőt tüzetesebben is megnézni, alulról a kerék felet. Ugyan is ott ritkán szokták suvickolni. És sok mindenre lehet következtetni.
Pl: menyire sérült? Kavics felverődés stb.
Például az egyik haverral voltam egy Dragstár nézőben. pöpec volt a motor. Csilli villi meg minden. Csak felfedeztem, hogy a sárvédő belsejére, gumi darabok vannak feltapadva. Hát nem lett megvásárolva a gép. Mivel szerintem gumit füstöltettek vele.
Egyébként a Virágók, normál használat mellet agyon üthetetlen. Mivel elég alacsony fordulatú, s egyszerű gépezet. Ha idejében megvoltak a karbantartások. Olaj, és szűrők cseréje, s szelep hézag állítás, akkor több százezer Km-et is gond nélkül meg tud tenni.
ÁÁÁ nem hajtom én őrült módon. A gurulásaim, 95%-ban ott ül az asszony mögöttem. Meg egyébként is nagyon figyelek a kicsikére. S mikor meg, meg, csúsztatom a hátulját akkor sem huzatom ki. Legkésőbb 4500-nál elváltom.
De néha kell egy kis izgalom. Annó azért tértem vissza a motorozáshoz, hogy az éppen abbahagyott sportban lévő adrenalint, valamelyest pótolja. Így csökkentse az elvonási tüneteket.

Tomi!
Sikerült kitapasztalnom, hogy az első induláskor mit érdemes tenni, hogy ne csattanjon olyan nagyot a váltó. Még álló motornál beteszem sebességbe, és behúzott kuplungal megtolom egy kicsit. Nem könnyű. Érezni ahogy az összetapad lamellák megcsúsznak egymáson. S csak aztán indítom a motort.
azert leirhatnad a buktatokat
Azért ezt jó volt olvasni :)
Szia! Elég régen kezdték és elég sokáig gyártották a Viragot ahhoz, hogy kiderüljön van e típushibája. Szerintem nincs. A motor általános állapota a mérvadó meg a gazdája. Nézd meg az embert aki hirdeti és látni fogod mi a helyzet. Most írhatnám a kipufogó könyök lilára színeződését mint gyanú a hajtós tulajra, de akkor mi van? Ez a V2 bírja és szereti a fordulatot. Ellenben utálja a dízelezést. Ki nem állhatja a Harley Davidson-ok éppen csak le nem álló töfögését.(egyébként azok sem szeretik hiszen alig van olajnyomás) 1000 felett egy vonással legyen az alapjárat. Ha a mostani tulajé ennyi akkor érzi a gépet. Ilyen apróságokra figyelj amikor próbára mész! Megvárja e a blokk megmelegedését? Ha bőgeti hidegen már fordulsz is ki a kutyaütőtől! Természetesen olaj nem csöpöröghet sehonnan. Egyest csattanva veszi, nem baj. Hosszan kihúzatva és hosszú motorfékben durroghat kicsit. Oldaltámaszon alapjáraton egy idő után kigyullad az olajlámpa, (nem nyomásmérő hanem szintjelző) nem gond. Egyelőre ennyi. Szerencsés válogatást!
karburator .szivocsonk kipufogo
Sziasztok motoros társak.
Virago tulajdonos let a fiam sajnos egy 20 kw példányt sikerült kifogni.
535 Viragoból ha jól tudom van 20 kw-os és 34 kw-os.
Meg tudná valaki mondani mi az ami le van fojtva a 20 kw-nál
Talán karbi, kipufogó vagy vezérlés?Vagy minden amit felsoroltam :)
A választ előre is megköszönöm.
Tisztelettel: THJ
Sziasztok!
Kilátásban van egy xv 750 se megvásárlása. Mire figyeljek oda? Mi az amit előszeretettel "eltüntetnek", titkolnak? Milyen típushibák vannak amire érdemes odafigyelni?
Mindenkinek köszönettel a hozzászólásokért!
Mer' cihopata módon kell hajtani egy csoppert!
Az első kerék megcsúszását szerintem, még a világbajnok versenyzők sem tudják megfogni.
A hátsó csúsztatását néha provokálom, a hozzánk vezető szerpentinen, ha vizes az út. Kanyarból kigyorsításnál rárántom a gázt. Olyankor kicsit kijebb teszi a farát. Nagyon élvezem. Csak arra kell figyelni, hogy csúszás közben lassan engedjem vissza a gázt. Mivel ha hirtelen elengedném akkor megtapad a gumi és átdob a másik oldalba. S kész a hempergés. Szerencsére ilyen még nem volt.
Szia!
Tudomásom szerint ezeknél a motor alkatrészeknél nem számít az évjárat. Nem változtattak rajta.
A Gerecse Motor bármit beszerez például. Meg kell őket kérdezni.
Annyira nem egyszerű a keverék állítás, hogy egy kis hideg miatt állítsunk rajta. (az alapjáratot viszont érdemes feljebb venni)
Nálam is durrog hidegben, elég nehezen melegszik be, és sokkal inkább azt jelenti nekem, hogy már nem kéne motorral járni dolgozni.
Ha neked is mikuni karbid van, akkor tudok segíteni a beállításban, persze csak ha van némi szerelési alapismereted.
A városi fogyasztás nekem is 5,5 L, országúton és túrákon 5 alatt van.
A negatív rekordom karbifelújítás utáni túra, dobozok nélkül: 4,2 L
Akkor az újabb 750es tankja már nagyobb! Nekem max. 180km. és durrogással, dadogással adja a tudtomra a gép, tartalékra a benzincsappal(2 van)! Ilyenkor 9,5-9,6 liter megy a 12-es tankba. Fogyasztásban nem egy világbajnok a virgács az biztos. Az azonos hengerűrtartalmú Katanám, 4 hengerrel és 90 lóerővel lényegesen kevesebbet fogyaszt. Érdekes módon Tormi 1,1ese is kevesebbet eszik az én 750es gépemnél. A Hitachi karburátor úgy látszik nem az a takarékos fajta, ellenben üzembiztos és én elégedett vagyok vele.