Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

En ma meg mentem egyet, mar esőre allt de jólesett. Meg nem esett :-)
Lekopogom, egyelore nem folyik a benzin, hatha igy is maradna.
Hol vagytok motoros társak. Már senki nem motorozik, senki nem bütyköl???
Ha valakinek 750-es virágóhoz km spirálra és meghajtóra van szüksége, nyugodtan szóljon. Van egy darabom a mit a német Ebay-ról rendeltem tévedésből. Beszerzési áron tovább adnám.
Szia, megvan még?
Ha tudsz hivj fel. A trafón át kell menjen a 12 volt azaz egész a tranzisztorig kell mérj akku feszültségét ha a tranzisztor szakadt. Ha a tranzisztor rövidzárlatba ment akkor nulla a trafó után a feszültség mivel lehúzza. Minkét esetet könnyű betájolni mert a bázis körben ott az impulzus. Műszerész tudja.
Sikerült hívni egy műszerész srácot átnézni a gyújtásrendszert - ez a jó hír, a rossz meg az, hogy okosabb nem lettem . Amikor átnézte, akkor az első hengeren semmi szikra nem volt, a TCI-ből az első henger trafójához futó vezetéken semmi jel sincs, a TCI-n próba ledlámpával a hátsó hengernél villog, az első hengernél semmi. Az alsó jeladók jók, a TCI-ben a (cserélt) tranyók jók, ellenállások jók, azt mondta a srác, hogy valószínű az egyik ic fáradt meg, de azt nem tudja mérni, meg kell rendelni szám alapján, csinál neki egy ágyat és cseréli. Elment, visszakötözgettem mindent, próbaképp ráindítottam, naná, hogy most szikrát adott az első henger gyertyája is, igaz, néha kisebb kihagyásokkal. Viszont amikor abbahagytam az indítózást, utána mindkét gyertya elkezdett folyamatosan szikrázni, vagy egy percig néztem, aztán levettem gyújtásról, akkor abbahagyta - ez szerintetek mi lehet már megint ? Egyáltalán hogy szikrázik, ha nem is forog a főtengely, valami kondi tárolta a feszültséget?
eladó
keresek 535 karbit
Köszi a segítséget Józsi!!!
https://yamahaclub.com/forums/...
Nehany tipp. Itt is a tag CDI-nak hivja pedig nem az. A rajzon a vegtranyok testre kapcsolnak az IC-be vezeto szallal ossze van kotve. Ne tevesszen meg hogy 125-os virago.
Ok.Ertem. Nos a panelon ha sikerult kicserelni a tranzisztorokat es a panelon az elegett csik is ok akkor annak elvileg menni kell. Egyebkent ha letesteled a trafo vezeteket akkor NEM megy tonkre a tranzisztor mivel testre kapcsol (NPN tipusu) es altalaba a trafo kap allando pozitiv aramot mig a a trafo masik kapcsa (primer korrol beszelunk) megy a tranyon keresztul a testre. Javaslom hogy valaki aki jartas elektronikaban merje ki a vezetekeken megjeleno feszultsegeket a primer koron. Lehet attol meg a trafod is hibas. Ha letestelt a trafonal a vezetek akkor legtobb esetben a trafo melegszik tul es olvad le. Szal a trafo pozitiv oldalan allando akku feszultseget kell merj mig a masik oldalon negyszogjel kell legyen. Ha ez ott megvan akkor a szekunder oldalon kell szikraznia. Nem bonyolult csak kello turelem es szerszam kell hozza. A dobozod meg lehet hogy jo.
A szerencse az hogy ezek a gyujtas elektronikak meg nagyon egyszeruek voltak. Google is segit.
Az egyik trafó vezetéke megtört, és letestelt a trafóházon, amivel sikeresen kisütötte a TCI egyik végfokát. Nem vettem észre a sérült vezetéket - mert pont egy átbújtatott rész alatt volt, ott testelt a trafóházzal -, csak azt hogy nincs szikra egy hengeren, gyertyák jók voltak, ekkor jött az "isteni szikra", hogy megcserélem a két trafót, ha a másik hengeren lesz a szikra, akkor a trafóval van a gond...... na így távozott a másik végfok is az élők sorából. Hát... nem vagyok büszke magamra. A TCI-n megégett a panel is, de találtam egy srácot, aki foglalkozik a TCI-k javításával, kicserélte a két végfokot (azt mondta, hogy nem talált adatot róluk, de méregetett és talán ezek jók lesznek, amiket belerakott). Most valamiért még mindig egy henger megy csak, szikra csak nagyon ritkán van az első hengeren, járó motornál el sem indul. Az alsó jeladókat mértem, 152 ohm körül vannak, azok jónak tűnnek, az új trafó 14,1k, a régi (jó) 9,2 - ha jól tudom 8-16kohm között kell lenniük, akksi indítás alatt sem esik 10volt alá. Kicsit tanácstalan vagyok, de hétvégéig rápihenek, aztán összeszedem megint a gondolataimat. Esetleg az lehet még szerinted, hogy az első hengeren rossz ütemben adja a szikrát? - mármint, hogy akkor gyújt, amikor már túl van a henger a sűrítési ütemen és azért nem megy - vagy ez hülyeség?- szelephézagot nemrég állítottam, karbi szinkron a szelepállítás óta nem volt az "egyhengerezés" miatt, de előtte tökéletes volt. Köbö ennyi :-)
Mi a gondod a dobozzal?
Hálás köszönet!!!
Szia! A TCI az transistor controlled ignition mig a CDI capacitor disgarged ignition . A CDI tobbnyire robogokban alkalmazott gyujtas ahol akku nelkul is megy azaz egy 3-400 voltos kis tekercs tolti a kondenzatort es a tirisztor suti ki azt a trafon keresztul. De emiatt nem kell aggodnod mert sajnos CDI-nak hivjak meg a modern digitalis injektoros agyakat is. Nem mindig, de sokszor.
A belinkelt gyujtas dobozt nem ismerem. Ha univerzalis akkor tobb modelhez jo. Mivel ilyet meg nem rendeltunk nem tudok mondani semmit. Kerdes hogy a 750 920 1000 mennyire egyezik meg. Elvileg lehet univerzalis.
A termekszamot itt ellenorizd: cheapcycleparts.com es bikebandit.com
Mindket oldalon kikeresed a motorokat majd leirod milyen cikkszamok vannak. Ez is segithet valamennyire betajolni.
http://www.cheapcycleparts.com...
Itt az 1990 1100 virago doboz szama: 1TA-82305-20-00
Szia! A kérdés az lenne, hogy az amcsiban árult univerzális TCI-ről hallottál-e, vagy ismered-e. Ugyanannyiba kerül mint a 30 éves használt társai és teljes új, csak én nem ismerem, és egy kicsit tartok az univerzális dolgoktól, valamiért-valamiben különböztek ezek a vezérlők egymástól a különböző tipusokban, ez pedig elméletileg mindegyikhez jó - fura, bár az elektronikához elég "zokni" vagyok. Vagyis, hogy érdemes ezt választani szerinted az öreg de eredeti TCI helyett? Itt egy link, hogy melyikre gondolok: http://www.ebay.com/itm/NEW-CD... - mondjuk ez pont csak a 750-920-hoz jó, amit múltkor találtam az 700-750-920-1000-hez passzolt ;-) , illetve TCI és CDI között van különbség, itt meg CDI-t ír
Itt vagyok. Mi a kérdés pontosan? A hozzászólásodat láttam.
Köszi István, ráírok!
údv jani

beszélj rc 51 kolégával ő amerikába tolja a motorszerelést nagyob a rálátása
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy nincs-e véletlen valamelyik márkatársunknak elfekvőben eladó XV 920 vezérlője (TCI), asszem a 82-83'-as 750 SE-ben is ez a tipus volt, már a műanyag dobozos, a száma "20X-20 J4T00871 2X18". Esetleg ötlet, hogy hol tudnék rákérdezni? - ebay-en néztem, de többnyire csak USA-ban találtam. Illetve onnan lehet rendelni újat is, valami univerzális cucc 20-30 eFt között, azt írja, hogy a 700-750-920-1000-hez is jó - errről hallottatok már valamit? Köszi előre is, üdv mindenkinek: Jani
Sziasztok! Nincs véletlen valamelyik márkatársunknak elfekvőben XV 920-hoz TCI vezérlője? 83'-as, már a műanyag dobozos, a gyári száma 20X-20 J4T00871 2x18, asszem a 82-83-as 750SE-k is ezzel futottak. Vagy esetleg ötlet, hogy hol lenne érdemes keresnem? Az ebay-en néztem, de főként amcsiban vannak, ott hirdetnek újakat is, valami univerzális, ami a 700-750-920-1000-hez is jó, erről esetleg valakinek valami tapasztalat? Köszönet előre is, üdv mindenkinek: Jani
Készi megprobőlom.
Az bele van jol szoritva, tekered es kozben huzod. Ni ncs menet meg ilyesmi.
Már nekem is jártál a fejembe. Ma nagyon sokat ültem kocsiba és csak onnan szerzek infókat mármint a rádióból. Nem kezdtem el kérdezősködni mert nincs magam előtt a térkép és nem látom a lelki szemeimmel merre mentek a viharok és ehhez képest ti merre laktok. De eszembe jutott hogy vajon mi lehet a mi világ túl felén lévő szerelőnkkel és a kapitánnyal :-D De akkor minden rendben. Örvendezem :-D
Köszönöm kérdésed megvagyunk. Szerencsére minket elkerült aztán és le is gyengült mire ideért. Voltak fakidolesek és aramkimaradasok de semmi komoly. Viszont Key West szigeteket jól megtépázta. Reméljük minnel hamarabb rebbenőmnek az ott élők.
Ha Én kaptam a választ az XV500L-vel kapcsolatosan feltett kérdéseimre, akkor Köszönöm. Ha nem, akkor is. Mivel nekem a 20kW-t menetteljesítménye megfelel, így nem kiváncsiskodom tovább.