Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Olajbetöltő nyílásból rálátni a szabadonfutó környékére? Megpróbálom azért amit írtál.
Szabadonfutó oldalán egyáltalán semmi zaj. Elég erősen a leömlőre koncentrálódik. Leszedem a kipufogót, mert amúgy is vannak tömítés gondok (és később cserélni szeretném az egészet) aztán jelzem, hogy mit sikerült feltárnom.
Az is probléma, de ez jellegzetesen fémes és a leömlőben lehet végig hallani, a gyűjtődobnál viszont már elvész.
Amugy azert meghallgatnam nyitott olajbetolto sapka mellett is, valamint belelesnek inditozas kozben. Ha a szabadofuto hatarol hamlik a femlemez burkolat, akkor is hasonlo zaja van. Csak lehet, hogy hideg es suru olaj mellett kevesbe intenziv es nem hallatszik.
Alant ket extrem pelda lathato, de a lenyeg, hogy hajlamos levalni a lemez az ontvenyrol es igen hasonlo zaja van.
A kipufogo azonos a fojtatlannal. A szivocsonk van szukitve, valamint a vezermutengely van mashogy koszorulve a fojtottakon, a leomloben nem kene legyen semmi elteres. Egyedul a svajci mas, de annak is a hangtompitoja van csak pluszban furulyazva tudtommal.
Ettol persze meg nem kizart, hogy a leomlonel zorog valami, de latatlanban nehezen vagyok okos.
Ez inkább csak kifúj a leömlönél...
Az kimaradt, hogy 1-2 perc járatás után jelentkezik a hang, mikor már kézzel nem tudod megfogni a leömlőt.
Itt egy vidinyó róla: https://youtube.com/shorts/U2o...
Jó reggelt! Megjött a jobb idő, úgyhogy elkezdtem foglalkozni az 535-el. Olcsón vásárolt u.n. projektmotor, tehát minden rosszra számítottam, de egyelőre sok csalódást nem okozott. Elektronikai rendrakáson, féknyereg felújításon és gumicserén túl vagyok. Hallok az első henger felől, ott is inkább a leömlőből egyfajta fémes csörgést. Mintha két vékony lemez szélét elhúznád egymáson és "csörren" egy fémeset. Elképzelhető, hogy ez a valaha fojtott motor egyik szűkítésének a maradványa lehet a leömlőben? Még nem szedtem le.
Végül is még nem késő azt is megvalósítani, megpróálni.....
Hétfőn utána nézek a szerelvény boltban.
Ezt lehetne használni, ha levágom a kibővített részt.
https://netkazan.hu/termek/234...
Hat vagy spiral, vagy a rezes trukkodnel maradva egy belso konyok. En azt csinaltam volna, talan a multkor is azt irtam, hogy egy fel collos konyok ~14-es kulso atmerovel viszonylag konnyen bemasszirozhato lett volna, de tartotta volna a csovet
Én ezt vettem.
A benzin leömlő > 16/24mm. Az eredeti > 16/21 (az is "megtörik" annyira)
A levegőztető > 12/19mm. De itt nem érdekes, bőven elfér.
A rugós megoldás is jó ötlet, én egy bilinccsel oldottam meg. Majdnem teljesen körkörösre igazítja.

https://germalex.hu/
https://www.ebay.com/itm/16515...

16mm belső átm., 20 vagy 21mm külső. Ez elég vékony ahhoz, hogy elférjen pl.
Nem olcsó, 5800 Ft egy méter, de ez kb. örökös. És még mindig jutányosabb, mint a gyári - pláne ha ketten összeállnak rendelni.
Hat, kulfoldrol nem lehetetlen vekony falu 5/8-os FKM csovet keriteni, de annak kelleni fog merevites hogy ne torjon meg es zarja el az aramlast. Mondjuk rugoacelbol megoldhato, hogy hajt az ember egy spiralt hazilag.
De ja, a gyari formazott cso nem olcso.
Nem, köszi, az enyém egész jó állapotban van, a tiédhez (meg az esetleg a hasonló cipőben járókhoz) gondoltam. Autóknál nagyon sok ilyen méretű és girbe-gurba cső van forgalomban, még esetleg a tankbetőltő szuszogó csöveknél is, ami elvileg benzinálló.
Ha az enyémen szétmegy, még nem tudom mit fogok vele csinálni. Fogszívogatva kifizetem a gyárit, vagy követem a Te megoldásodat.
Esetleg egy könyököt forrasztok be. (Modjuk nem értem, hogy eleve miért nem könyökkel oldották meg, mint a másik csőnél. De lehet, hogy volt valami oka.)
Szerintem se próbálkozz vele Lajos. Ha le kell cserélned, és arra felé nincs, én szívesen megveszem Neked. Itt van a bolt a közelembe.
Amit ma benzinként forgalmaznak még az NBR-t is megeszi idővel, pedig az relatíve ellenálló műgumi.
Sosem próbáltam hűtővíz csövet ilyen célra felhasználni, de gyanítom, nem lenne tartós megoldás.
Nekem az a tapasztalatom, - teljesen más ügyben- hogy a "sima" gumit, megeszi a benzin. Most arra nem emlékezem, hogy mennyi idő után, de olyan nyúlós, nyálkás valami lesz belőle.
Én kifejezetten benzinálló csövet vettem, olyan 1000.- Huf. volt métere. Csak ennek kétszer olyan vastag a fala, mint ami eredetileg a mociban volt. Az eredeti a képen. Nem semmi ára van. 😕
Blackiex, Te mindig találsz valamit! ez színválasztás valóban komoly kétségeket támaszt, hogy aki ezt csinálta lát-e színeket egyáltalán. De tényleg. A tank csere kérdést úgy tűnik megoldja, nem is csúnya, de nekem egy kicsit sok kompromisszummal. Nagyon látszik, hogy nem rá tervezték. Pár centivel előrébb kellene vinni, de ahhoz meg ki kellene vágni a belsejéből ... nagyobb munka.
Gyulus problémájához lenne egy kérdésem: vajon egy hűtővíz cső meddig bírná azt, hogy benzin megy benne? Van erről valakinek tapasztalata?
Tegnap pont nem néztem be, mert a tankot szereltem vissza a gépre. Sajnos a "rézkönyök"-ös csőtörés elhárítás nem jött ösze, mert a réz könyök felakadt a vázba. Vékonyabb falú csővel, és kissebb könyökkel talán ment volna. Maradt a szélesebb csőbilnccsel való törés kiegyenlítés.
Megtaláltam a méretezett tank képet, de látom, Lajos megoldotta, de azért ide teszem, meg Blackiex is küldött egy tank képet, amikor én is gondolkodtam egy nagyobb tankon.
Kicsit ástam Drag Star tank ügyében.
Az ülésen kellett picit rövidíteni, de elég széles volt ahhoz, hogy elférjen a vázon. Azt írta a pali, hogy a légszűrőház műanyag teteje táján cseppet szűk, ott pár óvatos kalapácsütéssel csinált egy kis plusz helyet, hogy ne dörzsölje. Ezen kívül nem igényelt semmi vágást-hegesztést.
A tankot elöl gumibakra ültette (fúrt a vázon egy lyukat, gumipogácsát csavarral odafogatta), hátul meg egy darab lemezből ácsolt egy rögzítést neki.
A színválasztás és különösen a felnik festése kiégette a retinámat, de ha segít ötletet adni, akkor itt vannak képek is róla.
Igen, ez a tank tényleg közhelyes.
De ez a Muppet Show figura nagyon tetszik! A körmös első abroncs, és a fékpedál kiszélesítés, tényleg mindent visz!
Emlékeztet egy iskolatársamra, akinek a Verhovináján beállt az első csapágy. Kiszedte, a tüzifából levágott egy karikát, kifúrta, bezsírozta beletette a csapágy helyére és kész.
Lehet az ilyeneket nem szeretni?
Van közel egy az egyben felrakható, csak az se szép. :D (meg nagyon közhelyes is...)
https://www.ebay.com/itm/193450727333

Ami a baromállatot illeti, az csak a jéghegy csúcsa, amit láttál... Alant láthatók a stációk - külön felhívnám a figyelmet a széles tank okán szélesebbre vett lábtartó megoldásra.
Sajnos a megoldás többrétegű lenne. Ha (sokkal)szélesebb tankot tenne fel az ember, az csúnya lenne, mert eltolná a motor - szerintem jó arányait. A hossz eleve rövid, előretolni sem lehet a kormánycsapágy miatt. Süllyeszteni megint nem lehet, mert a porlasztók magasan vannak. Csak fölfelé lehet menni, de csak annyit, amennyit még a chopper-stílus elbír, és "legegyszerűbben" úgy, hogy az 535-ös tank alját körbe kivágni, és a másik tankba belehegeszteni. Plusz benzincsap lyukat csinálni rá. Legalábbis én így csinálnám. Mert így passzol a vázhoz is, és a felfogatásokhoz is. Egy az egyben felrakható úgysincs, a rögzítés miatt meg így is, meg úgyis kell hegeszteni.
Igen, ez a "baromállat" titulus úgy tűnik megállja a helyét ... 😂
És mennyit dolgozhatott rajta! Szinte zavarba ejt, hogy még nálam is van pihentagyúbb?