Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Koszi mindenkinek a valaszt! :)

Tegnap este volt kis idom foglalkozni vele. Neztem a szelephezagot es sajnos semmi sem volt... Beallitottam es igy 7 bart mertem az elso hengerben a korabbi 6 helyett. A gumikonyokoket levettem es full gazt huztam neki, ahogy irtad. A benzincsap csopog es ezert korabban leengedtem a benzint a tankbol es karbikbol is (mar zavaro volt az allando benzinszag a garazsban). Ha nincs bent benzin az nem viszi el a merest? A 6 baros meresnel volt bent meg benzin, a 7 barosnal mar nem. Illetve az akksit sem erzem olyan combosnak, megprobalom majd kocsirol rasegitve meg. Nem tudom mennyire kellene tekerni ennek. Tettem bele olajat de nem lett valtozas. Nem tudom mennyit hasznalhattak igy szelephezag nelkul. Amennyiben a benzinhiany es az akku nem okozza az alacsony erteket, akkor vszinu azzal lehet gond, h beegett a szelep es nem zar tokeletesen? Amennyiben igy lenne, akkor felujitasban gondolkodjak vagy inkabb vegyek hasznalt hengerfejet?

A karbi valoban V3-as, ami most fent van. Jovo heten megyek az USA-ba egy honapra, legyszi kuldd el a linket a V3-ashoz tartozo felujito keszlethez es lehet veszek egyet hozza.
Hát, 93 centi széles és csak a közepénél 26 centi. Szemre nekem se tűnik nagyon arányosnak, egy nagyobb XV-n kevésbé "lóg ki".

Nem tudom, segít-e, de többeket láttam XV250 kormánycsövet használni, ami hasonlóan magas, csak keskenyebb.
Bár az talán inkább buckhorn mint apehanger.
https://bikez.com/gallery/yama...
Tényleg az. Kicsit szélesebb, mint amilyet elképzelek az átalakításhoz. Ugyanakkor 60-70 ezrekért nem veszek rá kormányt. Kínait meg végképp nem. Köszi a segítséget!
Én azzal vettem az ezredest, de 535 vonatkozásban ez vajmi keveset segít.

Ezen az van, ahogy elnézem:
https://www.redbaron.hu/elado-...
Használ valaki TRW Apehangert a Viragon? Küldene egy fotót róla? :) Előre is köszi!
A tiedhez valot (v1) gyartja a Keyster es van is Europaban. Anonym-nak v3-as Hitachija van, a fofuvokan meg az uszohaz csavarokon kivul semmi nem passzol az ovehez abbol a szettbol, sajnos.
Hitachi HSC40- hez/ XV750SE (1982)/ az Ebay-ről rendeltem fúvóka készletet, meg membrán gumikat. Németből jött egy héten belül.
https://www.ebay.com/itm/232275172987
Ha membrán is kellene!
https://www.ebay.com/itm/331418261067
Külön-külön rendeltem. Ha egyszerre rendeled szerintem lelevelezhető, hogy tegye egy csomagba. ( Mínusz 2365.- postaköltség )
...esetleg a pusztaföldvári bontót megkérdezheted porlasztó ügyben.
(06 hatvannyolc 422 száztizenhat, du. 4 után telefonálj)
Akkor tételesen:
- nem nem szabadna olajat ennie, legalábbis nem komoly mértékben. Ha a szezon végén, párezer km után két decit vissza kell bele tenni, hogy újra max-on legyen a szint, az oké.

- az olajszintet mindig a kis ablakkal kell ellenőrizni, a lámpa ugyanis mindig jelez, ha nincs olaj a szenzor körül. Pl. ha oldalsztenderen melegíted a motort és az olajpumpa feltolja a hengerfejbe a kenőanyagot, jelez, pedig van benne elég, csak elfolyt onnan.

- a 6 és 7 bar alacsonynak tűnik és nem érzem reálisnak, mert 6 bar sűrítési végnyomással nem is nagyon kéne elindulnia. 75 ezer kilométernél nem nagyon kéne ilyen alacsony kompressziót látnod, a 4FY/4PW Virago blokk normális üzemeltetés mellett minimum 150 ezerig simán elmegy gond nélkül. Persze nem lehet tudni, mi volt az előélete.

Ha a kompressziót nem a gyári metódus szerint végzed, az is elszúrja az eredményt. A karburátort a vázzal összekötő gumikönyököket vedd le, a gázt csutkára nyisd ki méréskor! Meleg motornál 10-11 bar-t kéne jelezzel (150psi magassága), hidegen is kéne legyen kb. 9-10 bar. Ha nem így csináltad, ismételd meg.
A gyűrűk tömítettségét úgy tudod vizsgálni, ha úgy is mérsz kompressziót, hogy a gyertyalyukon beöntesz egy evőkanálnyi olajat, ami ideiglenesen tömíteni fog. Ha 8 bar-t mérsz olaj nélkül, 10 felett olajjal, akkor sanszosan gyűrűzni kell. Ha nem változik, akkor az is lehet, hogy a szelepeid nem zárnak jól. A szelephézagot természetesen mérés előtt célszerű ellenőrizni, hidegen. Szívó: 0.1, kipufogó 0.15mm.

- a füstölésnek valóban több oka is lehet. A leggyakoribb a fehér füst így télvíz idején, ami nem más, mint a kipufogórendszerben felgyűlt kondenzáció, vízgőz. Ha a motor mögé állsz, nem is érzel gyanús szagot.
A fekete, szúrós szagú, fojtogató füst túl a sok üzemanyag jele. Ha egy fehér rongyot teszel a kipufogóhoz, percek alatt összekormolja.
A kékes színű, aromás szagú füst olajfogyasztásra utan, amit okozhat a korábban említett gyűrűprobléma vagy nem tisztességesen tömítő szelepszár szimmering. A gyűrűt a fentebb említett kompresszióméréses műsorral (olajjal és olaj nélkül) lehet ellenőrizni, illetve ha járóképes lenne a motor, üzem közben lehetne még figyelni a visszapillantóból vagy követő járműből, hogy gázadáskor/gyorsításkor füstöl-e nagyon, avagy gázelvétel/motorfék esetén. Előbbi a gyűrű, utóbbi a szelepszár szimmering hibájára utal.

- a karbi felújító kithez tudok linket túrni (K&L 18-2414 a cikkszám, USA XV700-hoz és a kanadai XV750-hez való szett, ebay-en rákereshetsz), ha muszáj, de gondold meg.
20 ezer forint körül van postával a kettő, plusz áfa és vámkezelési költség, tehát 26-28 ezer Ft-ból áll meg.

- A jófogásos XV1100 karbi mindenben egyezik a hétötvenesével, az első henger főfúvókáját és a súbertűk kivételével. Egyik miatt sem aggódnék, ugyanis azóta E10-es üzemanyag a divat, a kicsit dúsabb keverék bőven elfér. A hátsó henger főfúvókája ugyanaz, az elülső fúvóka pedig egyetlen mérettel nagyobb csak. A 750-es súbertű végétől 12mm-re kezdődik a hegye, az 1100-esén meg 8 és 9 mm-re. Simán kellene működjön vele, ha a donor porlasztó jó! Ehhez viszont lenne felújító szett Európában, sőt magyar webboltban is (Keyster KY-0574NM).

- a csaphoz való szett az alábbi (természetesen csak akkor, ha az gyári!):
http://www.m0moto.hu/benzincsa...

- a szekunder szelepet nem tudom értelmezni. Ha a szekunder levegőrendszerről van szó, azaz a bal oldali króm buciban levő AIS-ról, akkor az kiiktatható.
Sajnos az ebay-es karbikrol lecsusztam, pedig a torott csavaros jo lett volna...

Kozben elhoztam a motort a szerelotol. Kipucolta a karbikat ultrahangos mosoval, nagy nehezen be is indul, de fustol.
Szerinte lehet a motorral is baj, de nem ment bele, mert nem volt ideje ra. Azt mondta, h majd egy liter olajat is kellett neki raonteni, h ne vilagitson az olajlampa.
Foleg melegen kezdett nala jobban fustolni es ugy neztem, h az elso henger ki is hagy...
Az elozo tulaj, akiben megbizok, egyaltalan nem mondta, h enne az olajat. A szerelo szerint ezek a 750-esek szeretik enni, de nem talaltam erre irasos nyomot a neten. Ti hogy latjak? Jellemzo a 750-esre a tulzott olajfogyasztas?
Sajnos nalam nem indult be annyira, h rendesen bemelegedjen, ezert csak hidegen tudtam kompressziot merni a hengerekben. Az elso hengerben 6 a hatsoban 7 bart mertem hidegen. Uzemmelegen mennyivel lenne tobb, ha normalisan tomitenek a gyuruk? Ez eleg vagy mar kopottnak szamit? A gyari ertektol eleg messze van :( Ora szerint kb 75 ezer kilometer van benne.

Ha a hengerre azt mondanatok, h szerintetek jo, akkor lehet meg probalkoznek a karbival. Ugy olvastam itt, h az is okozhatja, h fustol.
Valaki lecserelte a gyari Mikunit sajnos a zold kortolattyus Hitachira. Probaltam keresni hozza felujito keszletet, de valoban nem talalok hozza :(
Azt irtatok, h az USA-bol lehet rendelni, esetleg ennek a linkjet elkuldenetek?

Bar szivem szerint lecserelnem Mikunira, de nem nagyon talalok :(
Jofogason van egy, de az 1100-asra van. Azt irta az elado, h jo lenne 750-re is, de fuvokakat kell cserelni. Furatok vagy barmi mas nem kulonbozik?
Ha megvennem ezt az 1100-esre valo karbit es vennek hozza 750-eshez valo felujito keszletet, akkor jo lenne nekem?

Tovabba azt neztem meg, h csoppenik a benzincsapnal is, van vkinek linkje, h melyik felujito keszletet erdemes megvenni? 1997-es evjarat.

A szekunder szelep csak disznek van az oldalan, nincs rakotve semmi cso. Erre szukseg van, vagy nelkule is mukodik uzembiztosan?

Koszi elore is a valaszt!
Én is 31.-én voltam, itt a "viharsarokban" 16 fok volt.
Kedden is lehet menni. :D
En 31-en voltam, akkor lottem a lenti kepet. Erosen saros volt minden, de egye kutya.
BÚÉK mindenkinek!
Nem bírtam megállni, ma gurultam egy karikát.
Nem emlékszem, hogy január első napjain +11 C lett volna, reméljük ez nem jelent rosszat...
Nem. Eleve csak 20 vagy 30W darabja ennek a pöcöknek, mire 5-10 fokot emel a karbi öntvényének hőmérsékletén azaz átmelegít 30 deka alumíniumot, 15-20 perc is eltelik.
Az a dolga, hogy ne engedje fagypont alá hűlni a karbi öntvényét menet közben, amikor a hideg levegő vödörszám áramlik át rajta. Az indításhoz nincs köze.
Köszi. Tehát az indításnál nem is játszik szerepet? Pl.: Meddig kell szivatózni, könnyebben-nehezebben indul, ... stb.
Akkor asszem elengedem.
Ne foglalkozz azzal, alapvetően nem kritikusan szükséges alkatrész. Az lenne a dolga, hogy a karburátor öntvényét melegítse fel, ha nagyon hidegben motoroznál nagy sebességgel. Akkor ugyanis a párás, hideg levegőből kicsapódó kondenzvíztől befagyhat a karburátor torka és benne a tolattyú is pl.
Ha télen nem motorozol és hűvös őszi-tavaszi időben se eszetlenül, akkor nem fogod érezni a hiányát. A hengerek közt nincs annyira rossz "idő" a porlasztónak, ha nem szélsőséges körülmények közt használod.
De ha Skóciában élnél a tengerhez közel és egész évben autópályáznál vele, akkor a Yamahához küldenélek alkatrészért, mert ebből utángyártott nem nagyon van.
BÚÉK Mindenkinek!

XV535-ön karbikban van valami "előmelegítő" vagy mifene. Nekem ezeknek le van törve a csatija. Mennyire lényegesek ezek? Hol tudnám beszerezni? Erről lenne szó:
Boldog javítás és hibamentes motorozást kívánok mindenkinek az új évben. Na és olcsóbb üzemanyagot a gondtalan motorozáshoz.
OK. Amit sikerült majd megoldanom arról majd küldök fotót.
Szia Lajos!
Köszönöm az információt. Minél többet hallgatom az interneten fellelhető videókat, ez tűnik a legjobbnak, viszont az égetés, elszineződés nem annyira tetszik. Még rágódom ezen, egyelőre a motort sem kaptam még meg a Wilkertől, úgyhogy a hosszabb távú tervek közé tettem át a kipufogó cseréjét.
BUÉK! Jó ötlet a Delkevic, vettem tőlük dobot egyszer és tényleg minőségi darab volt. A minősítéseket is megszerezhetnék, mert a BSAU-val a kontinens motorosai nem sokra mennek.
Szia Vitpilen! Az enyémen Black Window van, nekem tetszik a hangja, de úgy van, ahogy blackiex mondja, lilul és sárgul, és a hátsó henger leömlője a bandázs ellenére is kiégette a gatyámat (meg kell erősítenem a hőszigetelést - már megvan a lemez hozzá). Viszont van hely a középsztendernek, amivel most bíbelődök. A középsztender után a következő (vagy az azutáni) projekt az első henger leömlőjének az átalakítása lesz, mert az nem nagyon tetszik. Illetve bukócsövet sem lehet felrakni tőle. De a hang az megvan. 🙂