Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja, a csatlakozást úgy döntöttem, marad a saru - megkockáztatom még legalább egy idény erejéig. Még húzódozok egy kicsit a gyári vezetékek vagdosásától, ki tudja meddig tartom meg a motort, és nem akarok meglepetéáseket az utánam következő(k)nek. (ha van még annyi év, akkor néhány évtized múlva muzeális érték lesz 🙂)
Fogóval megszorítottam a sarukat a biztonság kedvéért. Meg ráhagyok a vagdosáshoz, ha az lesz a döntés jövőre.
Szia Blackiex!
Köszönöm, akkor olyan mint az autóknál. Igen, nem kis munka a krimpelést kifejteni. Szerencsére Antinál mégsincs gond, az akksija volt alacsony feszültségen. Legalább is egyelőre ezt állapította meg. De a pumpa ludas lehet, mert két hét állás alatt telefolyt neki a hengerfej. (gondolom, az szétszedhető) Kérdeztem, nem kapcsolt közben egyszer sem gyújtást.
Mondom én, csak neked kell szólni ... 😉
Igen a feszszabályzó OK, csak bizonytalankodtam egy kicsit (nem tudom miért, mert illene értenem hozzá, mert valamikor tanították nekem is). Most néztem, hogy mondtad, tényleg zöld a "gyári" Solvart testelése, csak nekem speciálisat csináltak, és ebbe fekete vezetéket tett a szakibácsi, hogy még a színeken se kelljen agyalnom.
Túrót. Sajnos a manual kiszerelt blokknál mutatja be a porlasztó leszedést, ami nyilván nem kihívás. A kitapasztalt egyszerűsítő fogásokat meg nem ismeri mindenki. A fesszabályzót meg megfejetettétek :)

Ami az o-gyűrűt illeti, Istvánnak nyilván igaza van. A leeresztett, száraz porlasztó nem károsodik a levegőtől. Amikor Anti először feldobta ezt a témát, szándékosat említettem is, ahogy a tűszelepház o-gyűrűje lesz a ludas, amit 7.5 x 1.5-ös Viton o-gyűrűre kell lecserélni. A Viton ellenáll a modern benzi... szart, benzinpótló 95-ös üzemanyagnak is.

Ha a pumpa átereszt az ezeregyesen, akkor annak a szelepeit is ki kell pucolni. Abba is bele tud kocsonyásodni a benzin, ha sokat áll a motor és a kis gumi zárólapok nem tömítenek rendesen.
Ha nagyon nagy a baj és a pumpa cserés, tessék nekem szólni. A gyári új 300 euró, a kínai pumpák semmire nem jók (max két hétig), egy Suzuki Supercarry kisbusz tápszivattyút rá lehet adaptálni, de abból is 40-45 ezernél indul, ami nem csak a köv. műszakiig képes üzemelni.
Blackiex! Olyanok vagyunk nélküled, mint az apátlan anyátlan árvák!
Bocsánat, te lemaradtál, Lajos. Ne haragudj. Ahogy Gyula mondja, a három sárga = három fehér a Yamahán, sorrend mindegy.
A MOSFET szabályozó zöldje a test, = fekete a Yamahán. A piros meg a piros, a 12V.
(én is forrasztanám, zsíroznám, zsugorcsövezném speciel)
Elnézésüket kérem az uraknak, hogy nem voltam kéznél időben.

Gyulus: az 1100 behúzó bendix elég nehezen jön szét, vastag lemezből van a köpenye és alul krimpelve van a műanyag záróelemre, amiből a csavaros csatlakozók lógnak kifelé. Megoldható, de jó szerszám és erős kéz kell hozzá.

Motoni: azt a belső csavart csak meglazítani kell, 3-4 fél fordulat elég.
A karbi kiszedésének megvan a trükkje és sorrendje!
1. A fékpedál oldaláról indítasz, a szívócsonk külső csavarját kiszeded teljesen.
2. A másik oldalon leoldod a bilincset, ami a szívócsonkba szorítja a karbit.
3. A bal oldalról benyúlva kicsit lazítasz a belső csavaron.
4. Kiugrasztod a balsó (hátsó) karbit a gumijából. Mindeközben a jobb oldali karbi szívótorkostól meg tud indulni kifelé, a motor jobb oldala felé.
5. Az elülsó henger csonkjának a belső csavarjában, amit csak lazítani kell, időnként megakad a hátsó karbi szája. Ha útban van, akkor beljebb tekered vagy kézzel benyúlsz és kitekered teljesen. Mivel most már a porlasztók lötyögnek, el tudod mozdítani az útból őket, és odaférsz.
Összeszerelés ugyanez, visszafelé. A jobbsó karbiról a szívógumit le se szoktam venni, pucolás vagy úszóállítás közben se zavar, így pont abban a szögben marad, ahogyan mejd vissza kell mennie.
Ennyi pereme van össz.
Van már 10 éve, hogy szétszedtem, de mintha ki kellett volna a gumiból fordítani a karbikat, a szívócsonk gumit fennhagyva.
Nyilván bele van abba is gyógyulva, de ha azt is cseréled (ha repedezett javasolt) akkor szét is vághatod.
Az érdekes lenne! 😂 😂
Ma lehet, mentünk volna Antival, de letérdelt a gépe sajnos... ☹️
Azaz kedden, vagy szerdán 😉
Legalább 1 - 1.5 cm. hosszan forrasztava, és zsugor cső. Nálam most így van.
De egy 6-700 km. után, így is megnézem majd.... 🙂
Egyetértünk, ez az egyik gyenge pont, amit mindig ellenőrizni kell. (amíg nincs összeforrasztva 🙂)
Ugyan úgy, mint a testelést is. Rázkódás, pára, eső, szétszedés-összerakás ez mind ellensége ezeknek.
Hüüüüüümmmm.....
Mondjuk ott nincs olyan "hajlítgatásnak" kitéve. Esetleg rögzíted vezeték kötegelővel. Persze, ahogyan gondolod...
Le is fotóztam akkor, ahogy megolvadt a műanyag a sarun, de nem találom.
Nem mondod! Hát igen, megy ott amper rendesen, de én meg pont a forrasztástól félek néha. Én meg már nem is egyszer jártam úgy, hogy a forrasztásnál "nyakban" eltört a vezeték. Szóval a csatlakozás a forrasztásnál tuti, de a hajlítgatást nem bírja. A zsugorcsövezés javít rajta, de én mindig félek egy kicsit a forrasztástól.
Most elgondolkoztattál.
Lehet, hogy veszek hozzá toldósarut.
Nekem a csúszósarus rendszer megolvadt, a téli karbantartásnál vettem észre. Még időben.
Én forrasztottam inkább mindent.
Köszi, igen erre gondoltam.
Ok. A három sárgát mindegy melyiket melyikhez csatlakoztatod a generátor három alljzatához...
A Yamaháén fehérek, a MOSFET-en sárgák. A Yamaháén csak piros van még, az ugye a plusz, megy az akksihoz, a MOSFET-nél még a piroson kívül van egy fekete a testnek, de ezek egyértelműek.
A generátorból váltóáram jön ki, de ...
A három generátor tekercs vezetékeit, (a 3 egyforma színűt) mindegy melyiket melyikbe csatlakoztatod. Ha erre gondoltál..
Bocsi, de most nem értem a kérdést...
Milyen sorrendre gondolsz?
Bocsi, a kép lemaradt. Ez a generátorból jövő, erre gondoltam. Pontosabban az ellenpárjára.
Lajos > milyen színűek a kábelek?
Szia, Lajos !
Én is erre gondoltam, de csak egy kis műszerészsatu van otthon, pár perc eredménytelen feszegetés után felhagytam a villás hajlítgatással, kikinlódtam egyenessel. Visszaszereléshez ki fogok találni valamit.
Sziasztok, amúgy lenne egy (lehet, hogy buta, de ne nevessetek ki) kérdésem:
Most szerelem be a MOSFET feszszabályzóm, és a csatiba mindegy milyen sorrendben mennek bele a kábelek? Bár semmilyen jelölés nincs rajtuk, de gondoltam megkérdezem.