Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hali!

Krómozás kérdésében lásd a 450. hozzászólást. Szépen dolgoznak, nem túl veszélyes áron, működik a postai utánvét is, ráadásul 1 hét alatt elkészítik.
Valoban van egyYAMAHA virago klub az iwiw-en, én csináltam tavaly, eddig 23 csatlakoztak de a forumozás nem nagyon müködik rajta.
Én benne vagyok egy uj honlapban ha megcsinálja valaki, csak müködjön. Tegnap fent voltunk a citadella találkozon. Itt egy kép!
Az iwiw-en van viragos oldal.Gyertek oda.
Peace!szerintem nagyon jo otlet.en szemely szerint 1 eve vagyok Virago tulajdonosa,es szomoruan tapasztaltam,hogy nincs egy rendes magyar honlapja;)dijazom az oteltet!;) peace
Kerem szepen, en mar regebb emlitettem sajat honlapot, viragosoknak, de nem aratott nagy sikert, lelkesedest, ket embertol kaptam visszajelzest, hogy hat igen, jo volna...

meg mindig ervenyes az ajanlatom... de igazsag szerint ha csak harman akarjuk, akkor...

tehat? akarjuk? nekiallunk?

tisztelettel
modi istvan
A tali eligazításon említve lett 1 saját honlap. Konkrétan?
Megkérdezhetem, hogy ki csinálta a motor felújítását? Az enyém most ment tönkre éppen és szeretném megcsináltatni valahol.. kösz előre is a segítséget..
Hello!
Az én gépem 94-es évjárat 46 lovas, nem a fojtott változat. A telokat én nem állitottam most közép állásban vannak én igy vettem. Egy személlyel jó, kettövel!(+48kg/nagyobb gödrögben kicsit leüt. Egyébként ahogy néztem spéci szerszám kell az állitéshoz majd megprobálok egyet csinálni. Holnap teszek fel képet a kipufogorol.
Üdv Virago Nyúlnak és Zolinak a havas Itáliából!
Kitartás tavaszig!
madar61,nagyon jol nez ki a jarganyod!;)tisztelet neki,milyen evjaratu?jah es a kifurt dobokrol tudnal egy kepet feldobni?ha megkerlek szeppen.kosz Peace
Peace!kosz a vallaszokat;););),a gepem 91 es evjarato,nem tudjatok hogy mivel tudnam szebbe tenni a kromozast,vagy felujitani v.menyire?es a hatso teleszkopom a legalso fokozaton van?szerintetek nyugottan feljebb tehetem egyel?vagy ez min valtoztat menetkozben?koszonom a segitsegeteket!peace jo motorozast?
Végre valaki kimondta mi a legjobb megoldás!
A kipuffogó ügyben profi vagyok.5oo asom van abból a fajtából,ahol a teljesitményt korlátozták,hogy "kis" jogositvánnyal is lehessen vezetni./osztrák/Ne utánozzatok! Vágtam a közösitő dobra egy 1ox1o lyukat flexxel,látom belül minden üres,bemegy két cső meg ki.Kerestem egy hegesztőt vettem festéket és visszacsináltam az egészet.Visszaraktam a Laeser csövemet,hangos mint az állat,elégettem megint a lábam,és kiégettem vele az esőruhám.Megint levettem ezt a csövet visszaraktam az eredetit,van vagy 15 kiló,előtte azért alul megfurkáltam a közösitő dobját.Erősebb lett a hang:Azt hiszem a két dob között nincs teljesitménykülönbség,ugyhogy hagyjatok mindent ugy ahogy van.Szevasztok.
Sziasztok!
A guminyomás 535 ösnél könyvszerint elöl 1.9 hátul 2.2 én is tegnap fujtam fel a kutnál. Végsebesség 160 km/ óra, gyorsulás 7 sec./100km/ora, én egyszer meghuztam 130-ig de ennyi elég is volt. Ezt a motort nem erre találták ki , utazóba 85-90 -nel járok ezt mindketten szeretjük. Egyébkent körbefurkáltam 7-es furoval a hátso zárolemezt a csövek végén a külsö kromozott dob és a betét között. Sokkal mélyebb, férfiasabb lett a hangja egész más érzés igy motorozni vele most már chopperes a hang nekem be jön. Ha nem esik ma /eddig ugy néz ki/ felmegyek a citadella talira, akit érdekel 3-kor van gyülekezö aztán gurulás.
Én 130-at mentem vele , de már a lábamat kishiján lefújta a szél a lábtartóról . Nem tudom mennyi lehet a vége .
Peace!nah vegre jo ido es lehet motorozni:D:D:D elohoztam a gepet es megjartatam...lenne egy ket kerdesem.az elso es a hatso guminyomas mennyi kell legyen?es meddig szabad huzni a gepet?hogy ne terheljem tul a motort?es amugy nektek az 535 osoknek menyi a vegsebesege?koszonom a segitseget es jo motorozast kivanok:D;Dpeace
"Az utolsó hozzászólásom óta sikerült kiderítenem, amit eddig nem tudtam: a kipufogó 2-1-2-es, azaz a középső dobban közösítve vannak a gázok, a hátramenő csövek együtt szólnak, nem hengerenként."

Azt nem tudom, hogy oldják meg a japcsik, de nekem nem együtt szólnak a hátsó csövek.(kezemet elétéve érezhető) Valószínű, hogy belül nem teljesen közös a közös dob, csak kívülről szemlélve.
A középdob közösít minden hasonló motoron, mert ez az alacsony fordulaton kifejtett nyomatékra kedvező hatással van. Nagyobb V2-es blokkok esetében is így szerelik a gyári rendszereket, egyes Harley típusokon abszolút kendőzetlenül, a leömlők vannak összeközösítve a hengerek magasságában.
Ami az egyedi csövek hangtompítását illeti, nem olyan nagy probléma. A kipufogódobként szolgáló hátramenő cső belsejébe egy kisebb átmérőjű, pont belepasszoló csövet kell tenni, aminek mindkét végét behegesztitek egy-egy kör alakú fémlappal (természetesen utána akkora lyukat fúrtok rá, ami még a fületeknek megfelelő hangot ad). Az igazán mély hangokra vágyóknak inkább a betétcsőbe elhelyezett perforált cső és az aköré pakolt kőzetgyapot lehet a nyerő, mert nagyon jól megszűri a magas hangokat.
Én mindenképp ellene vagyok a gyári rendszer megfurkálásának, mert a vas eladhatósága nem lesz olyan. Ha valakitől motort veszel és fél órán keresztül csak azt hallod tőle, hogy itt fúrta meg, amott meg leflex-szelt, máshol behegesztett, nem gondolkodnál el azon, hogy mi mindent gányolhatott még össze a motorban?
Egyik barátom egy évvel ezelőtt vett egy Shadow-t, most tart 200 eFt szervízköltségnél, mert ezt a "dögösített" példányt választotta. A tulaj nem csak a kipufogórendszert metélte meg, a blokkot is úgy összekócolta, hogy kezét-lábát eltörném legszívesebben (pl. autódugattyúkra furatta fel, ami házilag készített bronzpersellyel van illesztve a gyári hajtókarba, a vezérmű lánckerék egy alátéttel volt összefogva, mert meg volt repedve, stb.)
Szeva Mocsing!
Hát ez nem ugy néz ki mint a mienk. nálunk ugyanis a vékony cső végig megy a vastagabb csövön és avége kilóg belőle egy kicsit meghajlitva.Majd teszek fel képet.
Ez pedig szívatás japán módra .
Először is napokig szívtam mert a kinyomtatott elektromos rajz el volt rajzolva .Hogy törne el a ceruzája . A képen meg a zárlat oka látható .
Szevasztok !
Először is elnézést ,rosszul emlékeztem a furulya felépítésére . Viszont hazahoztam , elméletileg fel is teszem a képét .
Sziasztok! Olvasgatom egy ideje a fórumot és úgy gondoltam csatlakoznék. 4 éve van meg álmaim vasa, egy 1100-es virgács.
Kipufogót pont most csináltatok rá. Még két éve kifúrtam én is a végén a takaró lemezt, így a gáz egy kanyarral hamarabb jön ki. Kicsit mérgesebb hangja lett. Mikor vittem vizsgáztatni előző este nyomtam a lyukakba egy kis szilikont és kész. Reggel olyan villanymotor hangja volt... Vizsga után meg egy harapófogóval kihúztam a dugókat és kész. De most vettem turn out dobokat hozzá, csak rá kell aplikálni. Én azért nem a rozsdamentes mellett döntöttem, mert nem olcsóbb, és hő hatására elsárgul/elsárgulhat. Kíváncsian várom az eredményt.
Hegesztésnél ügyelni kell (lehet, hogy tudjátok) a gyújtáselektronikára, a fekete doboz csatlakozóit le kell húzni, mert elszállhat a hegesztési áramtól!
Hát akkor 4 lehetöség marad
1. marad az eredeti állapot
2. a külsö dob mentén körbefurkálom 7-8 furoval igy a gázok itt fognak kijönni nem a fojtáson keresztűl /elönye hogy kip. tőmitővel vagy záro lemezzel vizsgára le lehet zárni/
3. Nyitott csöveket csináltatni de ez tul hangos
4. a közösitö dob elött lévö csavarokat kivenni a csövekböl /már kiprobáltam/ ettöl csattogosabb lesz a hang
Hli!

Mit mondjak, hiszen IGAZAD van, az enyém 96-os, 500-as, de ott is a középső dobra hegesztett a hátsó csövezés.
Igaza van persze Blackiex-nek is, hiszen legegyszerűbb, ha csak új csövet teszünk fel. Sajnos nekem tetszik a jelenlegi csövezés, ezért inkább megtartanám. A maszek csöveknek a hangcsillapítását is meg kell oldani, ha 20 km-nél nagyobb távon kívánod használni a motorodat, hiszen nyitott dob mellett csak a diszkóból kijövet érezheted megad kényelmesen.

Az utolsó hozzászólásom óta sikerült kiderítenem, amit eddig nem tudtam: a kipufogó 2-1-2-es, azaz a középső dobban közösítve vannak a gázok, a hátramenő csövek együtt szólnak, nem hengerenként.
Sanszos volt, mivel egy vastag csatlakozás van csak felhegesztve, de attól még lehetett volna külön-külön is.

Előzetesen úgy néz ki, sikerült találnom olyan szakit, aki a szükséges hegesztést meg tudja csinálni (argon védőgázas ívhegesztője van, ilyent nem veszek, mert 3 millióért vette ő is). Meg kell várnom, hogy a hó elolvadjon, a jövő hétvégén az eső elálljon, na akkor már vihetem is (a kipufogót nem akarom leszerelni, 13 év alatt be is gyógyulhatott a csavar).

Mindenkinek jó tervezgetést!
Kedves Blackiex!
Ez mind nagyon jó amit elmondtál és igaz is mert én is néztem már a jano dob honlapját és tényleg van mindenük ami kell. Csak egy gond van ugyanis az én gépemen /94-ES/hegesztve vannak a hátso csővek a dobra /szőke erösits meg/ igy csak komplett nyitott csőveket lehet csináltatni ami elég durva hangot ad.