Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amikor nem volt meg a fesu, a menetfuro meneteinek a hegyet passzitottam s problemas menethez. Arra meg ugye ra van irva a meretadat.
Termeszetesen az az idealis megoldas, ebben szemernyi vita nincsen. Amit lentebb irtam a gyakori japan menetekrol es a gyors menetazonosito meresrol az csak es kizarolag amolyan "ha nincs mas" veszterv. Ha van egy ep anyaja a kolleganak, arrol azert eselyesen kiderul, mi volt az eredeti menet a tengelyen. (Megneztem a manual-t, sokmindenhez ott van a menetsuruseg is a listan, ennel a kategorianal sajnos pont nincsen)

Mas kerdes, hogy a kihajto tengely meneteinek az allapota meg lehet problemas.
https://www.szogker.hu/categor...

Én vennék egy menetfésűt. Sajnos az a meglátásom, ha egy csavar el van rontva, akkor ott akár több is problémás lehet.
Jó, azon akkor legalább tudsz mérni.
Szereztem jó anyát az megvan, de nem csavarom rá mert az is tönkre megy. Én személy szerint nagyon szeretem ezt a gépet, és nagyon sokat ráköltöttem, többet mint az értéke, de nem bánom, és költök is rá még ha kell :)
Ajaj... az nagyon nem jó. Akkor az anya is használhatatlan?
Mert az lett volna a köv. ötletem, hogy esetleg az anyán megszámolni a menetekek és megmérni a hosszát a menetes szakasznak, az matematikailag kiadná.
Ezeket az öreg vasakat mindenki csak lefingja, ahogy elnézem. Szomorú, mert hálás darabok, még ha nem is a technika csúcsa vagy a pályák ördöge egyik XJ sem.
Szia!
Köszönöm a segítséget! Megnézem így. Sajnos nincs menetfésüm.

Aza problémám, hogy előttem aki szerelte a motoromat, nem jól rakta össze a kis fogaskeréknél a dolgokat és megsérült a menet. konkrétan kihagyta a biztosító lemezt és a fogaskerék gondolom így oldalról terhelte az anyát, mert tudott kóvályogni. A tengely külső részén van kb 3 egészséges menet, a belső része az el van lapulva.

Most vagy segít egy menetmetsző, vagy szedhetem ki a blokkot a motorból... A menetmetsző beszerzéséhez kell az infó.
Tolomero/meroszalag melle teve (mert gyanitom nincs menetfesud) az 1.25-osnek 8 menete van 10mm-en, a masfelesnek 6 es fel kb.
Sajnos nincs elottem, de en inkabb masfeles es 1.25 kozott vacillalnek. Az 1.00mm-es menetsuruseg nagyon apro, szelepallito csavarokon kivul (ahol kell a precizitas) nem nagyon hasznaljak a japok. Sajnos egzakt valaszom nincs a kerdesedre, de mutatok egy M18 x 1.5-ost, hatha kozelebb visz
Sziasztok!

Meg tudjátok mondani, hogy a kis lánckerék anyának mi a mérete. M18x1, vagy M18x1.25?

Köszönettel,
Körültekintőnek kell lenni :D Köszönöm! :)
A kulonbseg 1 db porvedo. Amugy leteznek ekkora difik, pl. az M0moto / motorosoknak.hu (ua. a ceg) sokkal olcsobb, mint ugyanaz a cucc mondjuk a motopartsshop.hu-n.

Ehhez tegyuk hozza, hogy igen sok esetben akad olyan, hogy mondjuk a Bandit 600-hoz arult benzincsap felujito szett 5000 Ft, a Kawasaki VN-e meg 7500. A vicc az, hogy a ket csap szinte az utolso tomitesig megegyezik, egyes cegek ugy is forgalmazzak, de ha le lehet huzni egy kis plusz bort a ritkabb motorok tulajdonosairol, akkor miert is ne?
Hja, ez van, cimbora.
Létezik ekkora árkülönbség vagy valamit elírtak? 😅

https://elitgarage.hu/1472-ssh901/
https://citybike.hu/spd/SSH901...
https://www.officine08.com/p65...

Itt is ezt irja. Az ssh901R jelu szettben also es felso porvedo is van.
Ez. Meretet nem fogsz talalni, csak az ilyen "utangyarto" cegek listazzak, mint pl. a Tourmax (Koyo csapagy amugy). A gyari golyos lofutty helyett kivalo lesz.

Egyebirant en rakeresnek Tourmax cikkszam alapjan is, mert sok esetben ezreket lehet sporolni. SSH-901 az XJ-hez valo keszlet asszem.
A motoralkatresz.eu-s meretek is ugyanezek.
pl.
https://www.mvh-shop.de/Steering-Head-Bearing-SSH-901
Meg egy ilyen kormánycsapágy készletet néztem, az oldal szerint jó a motoromhoz, de méretet nem találok sehol (Se a szervízkönyvben, se a Haynes manualban, ha meg OEM parts-ról rendelem, akkor is ennyibe kerül a két csapágy csak épp golyós, nem kúpgörgős.
https://motoralkatresz.eu/termekek/Tourmax/772_20_kormanycsapagy_keszlet/nagykep/
Méretben biztosan ez fog nekem kelleni igaz?
Természetesen :D
Absztinens vagyok, kave+asvanyviz mehet? :D
Én is így voltam vele hogy igazából nagy baj nem lenne, köszönöm a megerősítést! Ha véletlen összefúj minket a szél valamikor, én állom a söröd! 😁
Masfelol a 96 utani ertekek a 41mm-es RJ01-es, ket nyerges villara vonatkoznak es az evszam a konyvben az, ami santit. Haynes, gyakran elofordul veluk az ilyesmi.
Oszinten szolva 4 ml a difi. Egy olyan old-school villan, mint az XJ-e az nem okoz jelentos kulonbseget.

Ha erzekenyebb, 3 ponton allithato USD villa lenne, mondanam, hogy kezdd a kevesebb mennyiseggel es tesztkor utan tegyel bele meg, ha kell. De itt...

379ml / 111mm es joccakat.
Sziasztok! Villa olajos kérdésem lenne. Ha megjön a bontott első telók németből, mindenképp szeretnék csinálni rajta olaj+szimmering cserét. Viszont- a Haynes féle manual két opciót is mutat: 379 ml 111mm légréssel, vagy 375 ml 116mm légréssel. Mellékeltem képet is.
Nekem 96-os 4LX divim van (600), a villa amit rendeltem (https://www.ebay.com/itm/334352264670) ugyan kompatibilis lesz, de nem tudom melyik olaj-légrés értéket használjam. Van ötletetek esetleg? Láttam az előző villaolajos kérdést, ahol a 92-es évjárathoz a 379-111 értékeket használtátok, csak sajnos nem tudom hogy a villa amit vettem milyen évjáratú.
Az én tapasztalatom, hogy töcsavarnál szivárog ilyen esetben az olaj. Viszont mivel kevesebb munka TÜV elött letakaritani, letrüsszenteni matt feketére, így nem mentem bele mélyebben, hogy föntröl szivárog le, vagy alulról jön föl. Van emlékeim szerint 2 db pot motorblokkom, meg ami a motorban van, és mindegyiknél ugyan ott szivárog /szivárgott. A pontosság kedvéért ez egy Yamaha XS400 DOHC. Ahogy melegszik az idö, és minél jobban terhelem a léghütéses blokkot-> végonyodék az olaj, annál jobban gyöngyözik, de le nem cseppen soha. Nincs alatta olajfolt. Gyakorlatilag olajsár formájában gyülik -vastagszik a kérdéses helyen.
Köszönöm a részletes leírást! A héten megtisztítom es megnézem vissza jön-e majd beszámolok! Kicsit megnyugodtam 🙂

A hátsó rugostagot ami az előző kérdésem volt végü 37ért felújítanák nekem számlával garival, szóval szerintem ebbe az irányba indulok 🤗
Kétlem. Én azért megfújnám és megnézném a szivárgást, hogy visszajön-e. Akármi is lehet, a legvalószínűbb, hogy valami ártalmatlan nyáladzás, pl. az utolsó szelepállításkor a szelepfedél levételekor egy kicsi végigcsorgott a hengerfejen és ott terült szét. A hengersor elég meredeken dől előre, ez a legvalószínűbb szerintem. A nyíllal jelölt tömítés az, ami alól jöhetett és a talán a csíkkal jelölt útvonalon jutott el odáig.
Sok blokkon látni ilyen szutykot és erősen kétlem, hogy mind hengerfejes lenne. No meg az én V blokkomon is ugyanez a tünet: ahogy nyitom a tetejét, sunyi módon húz egy nyálcsíkot és csak akkor szúr szemet, amikor már a beletapadt portól látványos barna folt képződik a fekete hengeremen.

Fújd meg, pucold át és figyeld, mi lesz vele. Ennyit megér.