Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én, amikor vettem, elvittem. Igaz utána, de előtte azért megnéztem a tudásomtól telően szakértői szemmel, amit nem láttam vagy nem értettem, arra azt mondtam a szervizesnek, itt van ez, így/úgy vettem, nézd meg, előtte azért szóljál, de csináld meg amit kell.
Ez így korrekt csak hát kevesen viszik egy szervizbe bevizsgáltatni a gépeket.
Ha esnek ki a csontvázak a szekrényből, akkor tuti. Nem egy rémálom rajta dolgozni, de a porlasztósor vagy a szelepállítás pl. körülményesebb, mint mondjuk a kategóriatárs Bandité. A kedv akkor szokott elmenni, amikor agyonhúzott, berozsdált, beszakított csavarokat talál az ember. Megfizethető és használható utángyártott cuccot sokszor külföldről kell felhajtani. Lehetnek bajok.

Egy valóban jó példány lehet szerencsés vétel, de ha a blokk illesztései közül szilikon tömítőpaszta türemkedik ki, vegyesek a csavarok, ropira korrodált a leömlőnél az összes anya és tőcsavar, átlátszó műszaki csövekkel van helyettesítve egy csomó minden a tank alatt, stb. akkor nagyon gyorsan hátat kell fordítani, akármilyen olcsó is.
Köszönöm a kiegészitéseket.
A sógor akkor adja be a válópert mikor egy ilyen gép bekerül a családba. 😒
Csatlakozom Istvanhoz. Az XJ600 egy kivalo es tartos motor, HA kap torodest. Egy igazoltan restauralt peldany vagy egy napi hasznalatban levo de rendszeresen es szakszeruen karbantartott motor lehetne jo vetel. Sajnos az XJ600 a legolcsobb sornegyek egyike. Hogy valaki restauraljon/felujitson egy ilyet eladas elott avagy huszonot even at vezessen egy vegig pecsetelt szervizkonyvet az kb. sci-fi kategoria. Ezeknek a legtobbje pont az olcsosaguk okan otthon volt szogelve ugy, ahogy epp sikerult, sokszor Aliexpress-es olcso es vacak alkatreszekkel.

Ehhez a kategoriahoz nagyon felkeszultnek kell lenni otthoni szerelesben, vagy minimum ajanlott, hogy a sogorod motorszerelo legyen. Fokozottan igaz ez akkor, ha a motor a harminc eves kort karcolja es alig van benne kilometer - ez arra utal, hogy sokat allt es pl. a gumi alkatreszek csak oregedtek, vetemedtek es rehultek szep csendben, az uj gazdajanak pedig nagyra kell nyitni a penztarcat. Ennel rosszabb eset ha annyira sokat allt, hogy a blokk belseje is nekiallt rozsdallni. Mindkettovel gyakran talalkozom sajnos ugyhogy inkabb szolok elore.
Csaba!
Mennyi idös ez a kiszemelt példány? Melyik széria?
Igazából már mindegyik olyan öreg, hogy egyiket sem ajánlom neked megvételre. Ezt teszem azért, mert aki ilyen öreg példányok között nézelödik, annak érteni kéne hozzájuk, de NAGYON! Ha pedig valaki hozzád hasonló kérdéssel fordul a forumhoz, az eddigi tapasztalataim szerint nem áll e tudás birtokában. Sajnos hiába a megannyi pozitív (?) teszt / tapasztalat típussal kapcsolatban, eljárt felettük az idö. Már 10 évvel ez elött is komoly zsebbenyulús, fejvakaros problémákat produkáltak ezek a motorok. Ezek mára a jellemzöen pénzhiányban "fentartott" környezetben tovább romlottak, ehhez jött hozzá, a rossz minöségü etanolos üzemanyag kár hatása, az ilyenkor jellemzö rozsdásodások, oxidációk okozta hibák.
Ha nem a saját hibádból akarsz tanulni, ajánlom, hogy gyüjtögess még, és valami fiatalabbt, megbizható alanyt támadj meg a piacon, különben a motorozások helyett mühely /garázsgyakorlatok és (alkatrészre forditott) banki hitelek fogják jellemezni a jövöbeni mindennapjaidat.
Üdv
István
Amennyire tudom az első futómű hiba inkább a 900-nál volt érezhető sőt veszélyes, a 600-as nem megy annyival, hogy komoly gondot okozzon. 😀
Sziasztok! Régóta gondolkodom egy Yamaha XJ 600-as motor vásárlásán, és most lehet hogy a tettek mezejére lépnék. A kiszemelt példányról kaptam egy videót, amin egy hideg indítás figyelhető meg. Az lenne a kérdésem, hogy valaki tudna-e szánni rá pár percet, hogy megnézi, lát-e/hall-e valami szokatlant az indítási procedúrában. A másik kérdésem a típussal kapcsolatosan több helyütt emlegetett első kerék szitálásra vonatkozna. Ez valóban egy típushiba, vagy megszüntethető valahogyan? Jellemző, hogy ez milyen sebességnél fordul elő? Félek, hogy egy új motor rövid próbaútja alatt nem tudok majd erre figyelni (jobban be leszek tojva annál, hogy elengedett kormánnyal ezt próbáljam tesztelni). Új vagyok a fórumon, nem igazán tudom még, hogy mire ad lehetőséget és mire nem...szóval, ha jelez itt valaki vagy privátban, akkor elküldeném a videót. Nagyon köszönöm előre is.
Rendben köszönöm a gyors választ
ContiGo!-g nem mennek le, azt kisebb motorokon esetleg, de a hatszazas sulya megeszi hamar.

A BT46 es 45 egyforman megfelel.
Vagy esetleg a continental conto go-t?
A Bridgestone Bt46-ot is tudnád ajánlani?
Köszönöm a gyors választ.
A 600-as XJ nem igenyel kulonleges gumit.
Pirelli Angel ST (ami egy nem tul draga de jo) teljesen fasza ra.
Sok mast fel lehetne sorolni, pl. Bridgestone BT45 vagy Avon Roadrider mk2, de igazabol gusztus es buksza kerdese.
Sziasztok!
Van nekem egy 97-es Xj 600-as yamaham . AZ az lenne a kérdésem hogy melyik gumi márkát ajánlanátok ?Kinek melyik márka vált be ?
Még egy kicsit keresgélek,ha nem lesz, marad a 130 azért köszi.
Akkor keress 130-ast, az kell legyen. Az enyém is akkora.
135 a hossza de nem találunk ilyent
Köszi a választ! Valószínű hogy a blokk hője sem tesz gyorsan kárt benne, nyilván látható jelei lesznek ha cserélni kell újból.
A gyári XJ kormány 22mm átmérőjű, a markolat hosszát meg meg tudod mérni (mondjuk a cső átmérőjét is meg tudtad volna...)
Sziasztok,kormány markolatot vett már valaki a mocira?
Nem találok méretet
Az XJ karbis, alacsony nyomású rendszer. Ha a cső nem törik meg a hajlítástól, jó lesz. Attól nem kell tartani, hogy az üzemenyag nyomása kipukkantja, mert olyan 0.2 bar körüli nyomást csinál a villanyos pumpa, a vákuumos pumpa meg annál is kevesebbet.
Üdv!
Kérdezném, hogy a benzinpumpa és a szűrő közötti rövid szakaszra a régi duplafalú gumicső helyett az átlátszó műanyag benzincső tehető-e? Vettem új vastag gumicsövet is, de olyan merev hogy nem bírok szűk U alakot hajlítani hogy ne feszítse nagyon a szűrő csonkját, az meg könnyen elrepedhet mert műanyag.
Szóval a motoralkatrész.eu-n rendelt Athena cső alkalmas ide? Köszi
Köszönöm a féktárcsával kapcsolatos válaszokat. Én is olaj leeresztő csavar szivárgás problémával szembesültem, ha valakinek segít a VW Golf 5 csavarja pont passzol bele(M14x1.5mm), és van különböző hosszban imbusz kulcsnyílással.(cikkszám:FEBI BILSTEIN 104487 Olajleeresztő csavar)