Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

225-ös szeleplapkája nincs valakinek?
Sajnos itt nem játszik a felszabályozás.
Alapból 5 mm, 4.5mm a kopáshatár. Nem nagyon szokott sikerülni a felszabályozás, nem is nagyon ajánlott.
Sziasztok!
1999-es évjáratú elöl dupla tárcsás Diversionom van, érdekelne ennél a modellnél mekkora a még biztonságosnak tartott tárcsa vastagság? Érdemes/szabad ezeket esztergályossal leszabályoztatni , mint a gépkocsiknál szokták?
köszi:Gábor
Az ozdi Doka Sandort is kerdezted? Egy kolleganak most fejezi be a cuccat, kb. masfel het volt az atfutasi ido. Persze lehet azota mar felgyult a munkaja...
Helló, van egy 1998-as Yamaha XJ 600S Diversion motorom, amelynek elromlott a töltése (az állórészen van tekercs zárlat). Sajna ilyen alkatrészt már nem lehet rendelni, az újra tekercselés - az elfoglalt szakemberek miatt - hónapokba is beletelik. Kérdésem, hogy van-e vkinek eladó, vagy kölcsönvehető generátor állórésze.
Köszönettel 53bilaca@gmail.com
Ellenőrzöm először amiket írtál. Köszönöm a segítséget! :) Remélem megoldódik nagyobb energia és péééz ráfordítás nélkül...
Egy suzuki bandit (600)-nal tapasztaltam olyat, hogy mikor motor felmelegítette a kuplungbovdent, akkor szarul emelt ki.
Mivel ennek ellenörzése nem olyan nagy bevatkozás, megösszevetni a szerelö manuálban a ábrával, hogy hol kell elvezetni a huzalt, én erre is ránáznék. A kuplung szerkezetett sem nagy szám lebontani, és megviszgálni. Szerintem nem fog ártani egyik esetben sem egy felújítás. Lehet a váltókar mechanikáját is kitakarítanám, lezsíroznám. Ha ezek nem oldják meg a problémát, akkor meg váltót kell a motor megbontásával szemügyre venni. Lehet ki van kopva a léptetö mechanika, ezért ilyen nehézkes a váltás..., de ez lenne az utolsó, mert erre ritkán volt példa (bár ezeknél a sokgazdás bontószökevényeknél már bármi megesik), és ez már egy komoly bevatkozás. Nem egy péntek délutáni program.
Viszont akkor nagysztenderen vizsgálva, ha egyesbe rakom akkor behúzott kuplung mellett mászik a kerék igaz? Mert én ilyet nem tapasztaltam.
"kuplung kiemel rendesen elvileg"
Vagy lehetz mégsem. Megnézném kulplungkosoarat, hogy nincs e beverödve a lamellék által. Vagy a lamellák vannak feltükrösödve.
Mindkét esetben a behuzás után is, össze van tapadva a lamella sor, ezért nem tehermentesül a hajtás, nem kapcsol szét a tengelykapcsolo.
Sziasztok! Ismét segítségért fordulnék hozzátok... A kis XJ-ém valamiért nagyon nem szereti bevenni az egyes fokozatot, illetve az egyből kettőbe kapcsolás is szokszor végződik úgy, hogy csak az üresig jutottam. Nem tudom hogy mi okozhatja. A kuplung kiemel rendesen elvileg, inkább felül kezd el fogni is.
Megpróbáltam vastagabb olajjal, 20w-50el 10w-40 helyett, de nem segített semmit.
Érdekes továbbá hogy CSAK meleg motornál van ez a jelenség, 3-4 perc járatás után elindulva olyan mint egy svájci óra.
Melegen viszont, mikor üresből egyesbe raknám hallani lehet ahogy a fogaskerekek egymásnak dúródnak, nagyon rossz. A lábammal is érzem. Ha pedig nem határozottan be"rúgom" hanem csak finoman bepöccintem, akkor meg számolják egymást a fogak.
Nemtudom emberek, nagyon elegem kezd lenni ebből a gépből. Az eltömődött benzincsőről (vagy szellőzőről, még kutatás tárgya) nem is kezdek el beszélni.....
Még egy plussz infó az anyával kapcsolatban. Most nem az XJ-nek a saját anyáját rendeltem meg hozzá, hanem egy másikat, az XJRIDER forumon valaki küzdött hasonló problémával és felrakta a cikkszámát annak az anyának amit Ő rendelt. Az szélesebb, és így több menet tud a tengelybe kapaszkodni. Leírom a cikkszámokat, hátha kell valakinek később: OEM parts: 1-000-158-608, Yamaha 90179-18006 .
Sziasztok!

Egy kis Update!

Szétszedtem a motort, nem volt más megoldás. A kihajtó tengelyen a menet magassága a legjobb helyn is 17,5mm volt, az is csak a két külső meneten. Vettem menetvágót, áthajtottam a tengelyen de nem segített persze rajta, az csak remény volt.

A blokkot kivettem és szétszedtem, van már csere tengelyem, és egyben a primer láncot is cserélem, mert nem kicsit megnyúlt. A kuplung kosárból is elegem lett, úgyhogy leadtam egy CNC-s cégnek, hogy oldják meg a problémát az olajpumpa fogaskerekénél az ékkel.

Hát anyagilag és időben is elég fájdalmas az biztos... De remélem legalább jó lesz.
Köszönöm! :)
Akkor 10W40.
Van rajta hűtő :)
Olajhűtős vagy nem?
Szerencsere elég volt a hosszabb csavar :)
És milyen viszkozitású olajat javasoltok?
Igen, nem rossz, minnél költséghatékonyabban tervezem megoldani. Egy menetvágás meg egy M16x1,5 csavar azért lényegesen olcsóbb :) Mivel van menetvágóm, ezért kb. 1000Ft-ból megvagyok. De ne legyen rá szükség, legyen elég a hosszabb csavar 😁
Úgy legyen. Maximum dobsz bele egy Stahlbus szelepet és meg van oldva a kérdés vágás nélkül.
Nem szar találmány.
https://www.ebay.de/itm/333537...
Igen, az alu engedett.. 2-3 fordulat menet tartotta egyébként annyira rövid csavar volt benne. A menetet megigazítottam menetvágóval, holnap rakok bele egy hoszabb csavart mert a belső részét a menetnek jónak látom a teknőben. Hátha. Ha nem akkor megvágom M16-al, de nagyon bízok benne hogy egy hosszabb csavar vékonyabb alu alátéttel (most az 1 cm hosszú csavar alatt még volt egy másfeles réz tömítés) megoldódik.
Igen sajnos én is ettől tartok... Nem tudom hogy találok-e ekkora menetjavítót, van a szerelőkocsiban egy készlet de nem rémlik hogy ilyen nagy belső menetre való lenne. Külső menetre való biztos van de az nem segítség. Megnézem majd kedden.

Felidegesített most ez nagyon 😤
Rossz hirem van, a statisztika ellened dolgozik. A tekno menete aluminium, a csavar acel. Sajnos 99%, hogy nem a csavar a ludas.

Mondjuk nem feltetlenul kell uj teknot venned. A leereszto M14 x 1.5 menetu eredetileg szovan vagy keritesz egy ilyen menetjavito perselyt es a teknobe gyogyitod azt, vagy egyeb modszerhez folyamodsz, pl. epoxy-val veglegesre beepitesz egy Stahlbus leeresztot.
Sziasztok! Egy kis update: első villák megérkeztek németből tök jók, olajcsere és szimeringcsere megvolt, már csak be kell majd rakni a helyére :)
Közben arra lettem figyelmes hogy volt egy pár felszáradt olajcsepp a motor alatt. Egy kis keresgélés után meg volt az eredete: olajleeresztő csavar.
Igen ám, gondoltam egy picit húzok rajta. 😐️ Minden erőfeszítés nélkül forgott el benne a csavar. Forog körbe körbe. Gondolom az előző gazdája olajcserénél addig tépte a csavart amíg a karja bírta és eldarálta a menetet 😡

Nagyon remélem hogy csak a csavar ment tönkre nem a teknő belső menete... nincs kedvem új teknőt venni 20ezerér....