Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A lánc felé fülelj, pl. nyisd fel a plexit és fordulj oda. Az tud kicsit csörögni, ha a görgők már lazák.
Sziasztok!
Kérlek segítsetek...
Úgy masfél éve van meg a motorom,1993as Diversion.
Tökéletesen műkódik,de mikor gázt adok ,olyan sikáló jellegű hangot "apró csörgés,sikálás szerű" hallok.
Ha intenzívebben adok gázt akkor picivel hangosabb...
Nem tudom mi lehet a hiba....
Köszi!
Erre nem is gondoltam, de lehet, hogy ez az egyszerűbb. Én se tudom, hogy mekkora, ez csak a leeresztésnél fog kiderülni.
Vannak menetes perselyek erre a celra. a gyari csavar M14 x 1.5 asszem, hogy a tied most mekkora... azt nem tudhatom.

A helicoil is lehet megoldas, latatlanban nehez okosnak lenni.
Sziasztok!
Lassan esedékes az olajcsere, ami nem csak az olaj cseréje miatt fontos. Hanem a csavar engedi az olajat. Szépen, lassan csepeg, de azért egy hónap alatt összejön egy deci. A gond az, hogy még valaki a múltból túlhúzta, így elnyalódott a blokk menete. Az előző tulaj kicsit nagyobbra felfúrta és egy hajszállal nagyobb leeresztő csavart tett bele. De már ezt se lehet meghúzni normálisan, mert szinte erölködés nélkül átfordul, ahelyett, hogy zömítené a réz alátétet. Mit lehetne tenni? Még jobban felfúrni, még nagyobb csavart nem szeretnék bele, mert a végén már hajócsavar kell hozzá. Menetrögzítő folyadékkal lehetne tömíteni? Esetleg kenderkóccal vagy teflonszállal, mint a radiátornál? Ezek mennyire bírják a meleget?
Tudom, hegesszem körbe a csavart. 😁
Sajnos csuklóból nincs jobb öltetem, a kuplung húzására csendesedő kopogásnak jellemzően ez a két forrása van: a kosár hátán a fogaskerék és a primer hajtásban némi lógás. Szorítok, hogy meglegyen a forrás.
Szia. Köszönöm a válaszod! Én tavaly csavarra szedtem a blokkot, és cseréltem ott is a biztosító alátétet, és ellenőriztem az anyát is. A szabadonfutó szerkezetnél gondolkoztam, hogy jöhet-e még onnan a hang, ha agy a hengersebesség eltérés. Megpróbálom majd valahogy megmérni a hengersebességeket és a pilottal kompenzálni. Tény, hogy a fötengely tényleg combos súlyú, meglepódtem rajta én is.
Szögsebesség-ingadozás mindenképp lesz. Ha a hengerek közt van is eltérés, szerintem nem jelentős, mert egy-egy 150 köbcentis, picurka henger lök egy nagy és relatíve nehéz forgó, tehetetlen tömeget 180 fokonként.
A primer hajtás kisfogaskerekénél néztél játékot?
http://youtu.be/uA-p5pwepEo
Ennek a tengelyét ugye lánc hajtja, az is zöröghet kicsit.
Sziasztok!

Tudom, hogy milliószor volt szó a kuplung zörgésről alapjáraton, de hátha felmerülnek új ötletek :)
A kuplung kosaramba a rugók jók, és az olajszivattyút hajtó fogaskerék ékjét egy szikraforgácsoló cégnél megcsináltattam, az már nem tud zörögni. A kopó lamellák 3,0 mm, a fém lamellák, 1,5 mm-es méreten vannak, a nyomórugók szabad mérete egyedül ami határeset.. A kuplung megfeszítésére, ahogy húzom a kart, kb 0,5 cm, már elhallgat. Engem továbbra is nagyon bosszant a jelenség. Karbi szinkron megvan csinálva, szelep hézag is. Arra gondoltam, hogy nem lehet, hogy járás egyenlőtlenség miatt van ez a hang, hogy az eltérő hengersebesség miatt rángatja a primer hajtást, és annak van ilyen hangja?
Nagyszerű. Viszont kívánom!
Végül szupergyorsan megjött a Rodeoból, és az átlaghoz képest vállalható pénzért (bár így is aranyáron 😀), mivel sajnos nem vagyok belga. Elmentem a boltot a későbbiekre. Köszi a segítséget még1x, és boldog karácsonyt 🎄
A legrosszabb esetben fogsz egy M5 csavart es megfurod/furatod. Nem a vilag legkonnyebb feladata, de nem lehetetlen. 20mm hosszu M6-ba furtam mar 2.5-os furatot vegig benzinszint-jelzonek.
Telefon. A szerelo baratom is azt szokta.
Hát rámentem náluk az alkatrészrendelőre, eldobott a bike-parts-yam.com oldalra, ahol 7,3 GBP lenne a csavar és +28 a szállítás :) megpróbálok írni nekik, hátha lesz más megoldás is.
Rodeo Ride, Kecskemet. Postaznak is.
Köszi, ez gyors volt :) (5-ös egyébként, csak a közepében a 3-as lyuk megnehezíti, hogy sima csavarral pótoljam). Meg is találtam rögtön több helyen, eddig a legszimpatikusabb egy belga cég az 5€-s árával (csak +8€ lenne a szállítás). Magyar céget ismertek esetleg, akik árulnak (vagy rendelésre hoznak) ilyet? A közeli motorosboltban rendeltem csavarokat a féknyereghez két éve, még nem jöttek meg :(
Van annak szama, csak nem a manualban. Az alkatreszkatalogusban benne van. Cikkszam a kepen. Szemre sima hatos menetnek latszik, de fene tudja.
A kuplungosar hatan van az olajpumpa fogaskereke. Kosarat leveszed, az olajpumpa fogaskereket lehuzod a hatarol, ott lesz egy stift. Na, annak a lotyogese miatt kopog a fogaskerek.

http://youtu.be/cU6gGO-UoWo?si=X4ne6bDHVuCt0jZq
A szerkesztés lezúzta a képeket...
Sziasztok, már jó rég nem jártam erre, eseményetlenül teltek az évek :) de jó látni, hogy még van itt némi élet, mert most a téli karbantartással kicsit megszívattam magam. Év közben volt párszor, hogy mintha nehezebben és egyenetlenebbül indult volna a járgány, amikor kicsit többet állt, ezért nekiálltam karbit tisztítani (mert azt utoljára 2010-ben, a motorvásárlás után rakta rendbe egy öreg szaki). Először egy kis tömítést sikerült úgy elfújnom a kompresszorral, hogy valami másik dimenzióban landolhatott, de semmi gond, holnap az O-ringnél biztos kapok olyat. Na de az a rézcsavar, ami a fúvókaházat tartja a helyén, és még számot se kapott a rajzon, azt vajon hol árulják? Túlhúztam az egyiket és megszakadt szegény, de nem egy átlagos darab... más baja nincs a karbisornak, szóval komplett felújítókészletet csilliárdért nem vennék, ha nem muszáj.

Más: Blackiex, ezt a fogaskerékcsap-cserét kifejtenéd bővebben? Korábban (sok éve) volt, aki fanatikusan küzdött az alapjárati kopogás ellen, de neki valami vékony bevonat felvitele lett a megoldása a dekli belső oldalára, ha jól emlékszem. Én ott el is engedtem a dolgot, mert hosszas vegyészkedést nem ért az egész, de 5,5-es fúró van itthon pár :)
Köszi.
Ez nagyon hasznos olvasmány volt köszönöm. Na ezek azok a dolgok, amit az ember nem tud magától összeszedni, vagy csak hatalmas utánjárással. Minden tipusnak más gyenge pontjai vannak, és én pontosan erre lettem volna kíváncsi, hogy a Diversion-nál mire kell figyelni. Tényleg nagyon köszönöm!
Ha fel vagy rá készülve, akkor nincs miről beszélni. Természetesen TE és egyedül TE tudod, mit vagy hajlandó bevállalni egy öregebb motor kedvéért. Nincs ezzel semmi baj szerintem, én is ezek közé tartozom, az újakat nem veszi be a gyomrom.

Ha figyelmen kívül hagyjuk a klasszikus törődést igénylő dolgokat és a korából adódóan várható karbantartási lépéseket, amire én plusz energiát fordítanék az a golyós kosaras kormánycsapágy kúpgörgősre cserélése (15 000 Ft), progresszív villarugó szett (Hyperpro, 140 euró), a kuplungkosár mögötti olajpumpa meghajtó fogaskerék csapjának a cseréje 5.5mm-esre (barkács, 5.5-ös fúróból vágható új csap, nem tétel) az alapjáraton hallható kopogás ellen. Emellett ha van rá mód, törekedj a 97 utáni, dupla tárcsafékesek közül válogatni, a villája is jobb.

Az elülső futómű szitálása ellen sajnos leginkább csak anekdotikus megoldások vannak. Lehetséges "rejtett" okok közt szerepel a hátsó lengővilla oldalirányú játéka, ezt a vásárláskor középsztenderen megrángatva lehet ellenőrizni. Ha a villa, kormánycsapágy és a kerékcsapágyak rendben vannak, a kerekek egy nyomon futnak és a gumik sem alsópolcosak, akkor nem szitál, ha nem engeded el a kormányt és elengedett kormánnyal is csak egy nagyon kis libegést kell produkáljon. Ez sajnos az old-school váz velejárója.
Vannak, akiknek az segített, hogy a villaszárakat 2-3 centivel feljebb eresztette a villabefogókban, ezzel változtatva kicsit a vázgeometrián (kvázi ültetve az elejét). Más meg arra esküszik, hogy a gyári első gumi helyett 120-ast tett fel. Másoknak a topbox okozta a szitálást nagy sebességnél. Nehéz okosnak lenni.
Sziasztok! Nagyon szépen köszönöm a sok segítő hozzászólást. Igazából azért "aludtam el" egy kicsit a reagálással, mert időközben a kiszemelt példányt elvitték. :-( Egyébként volt korábban is öreg motorom (egy Honda FT 500-as majdnem 10 évig) és tisztában vagyok a felnntartással kapcsolatos nyűgökkel. Persze lehet, hogy egy egyhengeres, egy karbis motor azért jóval egyszerűbb szerkezet. Mindenesetre nem tettem le teljesen a típusról, mert nekem ezek a régebbi (sőt még régebbi) motorok sokkal jobban tetszenek, a Diversion-ra is azért esett a választásom, mert viszonylag jó alkatrész ellátottságot feltételeztem róla. Mondjuk a Honda Ft 500 képest mindenképp. :-) Szóval lehet még jelentkezem ha találok valamit, és nagyon köszönöm az eddigieket.
Most csak azért nem, mert négyezer volt az órában.

Az éjszakai felhőszakadásban az autópálya szélén állni kellemetlenebb nekem, mint kifizetni a szerelőt előtte, amiért ráadásul kapok is valamit.
Ez azért elég ritka és jól tetted.