Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A karbi szájánál a fúvókát ellenőrizd egy vékony damillal, hogy nincs-e bedugulva.

Nem tudom, mit tekertél, amitől most nekiállt befulladni, de akkor ezek szerint nem ezeket. Mindenesetre István erre célzott és én is ott maszatolnék. Már csak azért is, mert azt a 4 állítócsavart sajnos muszáj kivenni az alapos pucoláshoz, a kúpos részen ugyanis igen kicsi hézagok vannak és lehet onnan nem mossa ki a karbitisztító a retket, ha van.

A "mit tekerjek?" kérdés láttán azt merem még feltételezni (látatlanban persze csak tipp), hogy neked ott nem gumi, hanem alu dugó van és nem is látod, hogy van alatta egy csavar. Lásd kép.
Az alu dugót úgy kell kivenni, hogy pici fúróval óvatosan lyukat böksz rá - de tényleg óvatosan, nehogy sérüljön a csavar alatta! - és a lyukba belekapatsz egy facsavart, majd azt fogóval megragadod és kihúzod dugóstól.
Elvileg ez a Mikuni BDS26 és 2 fordulatot ír hozzá, de mit tekerjek? Csak nem a box felöli oldalon az egyik kicsi járatban van még egy fúvóka? Nézegettem, próbáltam kicsavarni de kezdett deformálódni a feje (csak két vágat van a szélein). Lehet hogy ez lenne a megoldás? (bár a teli gázos befulladásra szerintem ez nem mentség)
Akkor a sárga nyíllal jelzett gumidugók alatt van a pilotcsavar, amiről István írt. Az elve ugyanaz, kúpos lófasz ami egy csatornát nyit-zár részlegesen, nem mozgatja a pillangót.
Én ezt állitottam
Igen ez az
blackiex! Hú bakker, nem! Akkor én az űrhajó segédhajtóművét állitottam takarékra :)
Viccet félretéve, az enyém nem ilyen karbi! Nekem nincs ilyen csavarhelyem. Mikuni (persze nincs rajta semmilyen szám vagy más) és 2001évj 4brh Rj01. De mindjárt megnézem van e valami hasonló. Köszi
A 8. számú az ábrán, azt elfejetettem. A gyári alap beállítás szerint 2 teljes fordulatra kell nyitva legyen, kiindulási pontnak jó lehet.
"Megtettem amit K.István írt, visszatekertem a pilot csavarokat (még leszedett állapotban), néztem, hogy hogyan állítódnak a pillangók tőle."

Várjávárjá... A pilot csavartól nem mozog a pillangó. Az csak egy kúpos hegyű csavar, ami egy járatot nyit vagy zár el részlegesen.
Egyről beszélünk?
Sziasztok! Fostalicska update. (lentebb olvasható a gondom) Nos, ott hagytuk abba, hogy orrán-szájján nyomta ki a benzint a karbi inditózásnál. Leszedtem, ameddig tudtam szétszedtem ( főfúvóka, mellette a másik amit nemtom hogy hívnak, tűszelep fészek, annak a szűrője) minden járatot átnéztem befújtam, kifújtam, rézszállat átdugtam mindenhol. belenyomtam a tisztítót, utánna levegőt neki, mint egy spray, úgy jött ki a tisztító folyadék. Egyedül a pillangó éle feletti 3 lyukat nem rézszállaztam meg, oda csak tisztitó és levegő ment. Összerakás után kiderült, hogy ötlik belőle a benzin. Ok, új tűszelep és fészek, új úszóház tömítés. Teszt - nem folyik. Közben benzinpumpa és szűrő vizsgálat, tiszta, működik, nyomja a nyomja a nyálat. Ok, mindent visszaszerel. Próba - szépen indul - melegítem, majd kis gáz, és a dobpergés elmarad, mert ugyanazt csinálja. Gázt húzok, a fordulat fenn marad, csak az alapjárati csavaral tudom visszavenni. Fals teszt, féktisztítóval (amikor szépen jár), nincs változás. Visszaraktam a régi gyertyákat, nincs v. Ami érdekesség, levett boxnál láttam, hogy enyhén, a 2-4 karbija a főfúvókánál finoman 1-2 csepp kifröccsen. Megtettem amit K.István írt, visszatekertem a pilot csavarokat (még leszedett állapotban), néztem, hogy hogyan állítódnak a pillangók tőle. Úgy állítottam be, hogy a pillangó élénél a 3 lyukból egy látszódjon mindegyiknél. Ezen, járás közben még nem állítottam. Még egy utolsó észrevétel (aztán megyek és felgyújtom) Lehet nincs köze a bemelegedéshez, de mentem vele 5 métert, gázra befulladt, és utánna el sem indult. Kis idő múlva még mindíg melege, negyed gázzal elindul, allig van fordulat, csutkára húzott gáznál sem megy fel, és ahogy elengedem a gázt, megáll. Ha valakit érdekel rakok fel róla videót. Már nem tudom mit tegyek, de így csak vitetni lehet a szerelőhőz is (egyet sem ismerek).
Volt már leszedve amúgy, akkor kicseréltem benne minden tömitést, és csak fossa az olajat, szóval valamit arra kikell még találnom. Van hozzá leszedő csavarom, meg légkulcsom is van. Ami miatt hezitáltam, hogy esetleg nem tesz jót annak a fogaskeréknek amin rajta van a kérék, hogy légkulccsal üttetem,
Köszi a válaszod
Pedig az ütve csavarhúzó:
https://www.ebay.de/itm/255634...
sokat lendít a dolgon. Pont ilyen helyzetekben a legnagyobb segítség. A sima hálózati feszröl üzemelök talán a legolcsóbbak.

A melegetítés is sokat szokott lendíteni a dolgon, föleg ha be van ragasztva is...csak ugye itt ovatosan kell bánni vele...
Ha le is lazúl a csavar, utána még szerintem kelleni fog egy spec menetes csavar is, mert mintha kúpon ülne a forgórész, úgy le kell róla húzni. (régen volt olyan, hogy az elsö vagy hátsó tengely csavarjának menete pont passzolt ide...)
Sziasztok,
Kérdésem lenne, hogy 600-as Divin a generátor forgórészét lekellene szednem, hogy kicseréljem a tömitéseket mögötte. Sehogy sem sikerül leszedni a csavart ami felfogja, nehéz rögziteni, hogy ne forogjon el. Megpróbáltam 6.ba tenni és rálépni a hátsófékre, majd tekerni a csavart, de úgy meg a kuplung csuszik meg.Légkulcson gondolkoztam, nem tudom, hogy jó ötlet e püföltetni a csavart, mert ugye mögötte van egy fogaskerék ami a primerlancba megy bele. Bármi ötlet?
Azt furcsallom, hogy azok a szellozok le vannak vakolva, mert pont az a lenyege, hogy az uszohaz ne mukodjon pumpas dezodorkent.
A beomlo benzin ki kell szoritson ugyanannyi terfogatu levegot, hogy az uszo hatarozza meg, hol all meg a szint.

Ha nincs szellozes, a beomlo benzin osszenyomja a levegot es az a plusz legnyomas a fofuvokan (mint a rendszer legmelyebb pontjara lenyulo cso) kifele kenyszerul nemi uzemanyag. Innen a pumpas dezodor hasonlat, de mondhattam volna szodasszifont is :)
Azt nem vettem videóra, hogy a box nélkül indítottam, és úgy járt egy percig. Lehet addig nem telítődött az uszóház. Szerintem megint leszedem a karbit, megnézem ezt a két tűszelepet. (nem a téma, de érdekes hogy a két szellőző amit említettél, a boxhoz megy, de csak egy vak-lezárt üregbe állnak égnek felfele. Normál esetben biztos ott szuszog, de most tényleg azon is jött a benya.) Ma nem volt időm szerelni, halnap meg majd alakul. Köszönöm a tanácsadást, ha csak elmélkedünk rajta nekem az is sokat segít, de nem adom fel, rajta leszek hogy elinduljon, és menjen rendesen :))
Az nekem is ugy tunik, mintha tulfolyna valamelyik karbi. A 3. es a 4-es kozos szellozocsovon vannak, valamelyiknek a tuszelepe nem zar, mert szemmel lathatoan bugyog kifele az uszohaz-szellozon a benzin.
Gondolom az airbox-ra megy az a ket cso, lehet azert nem lattal folyast.

A nehezkes indulas meg lehet az airbox hianya miatt, sok modern karbis van olyan szegenyre karburalva az emisszios normak miatt, hogy legszuro nelkul csak kohognek-pruszkolnek
Blackiex! Köszi, így már értem. Csak attól ilyedtem meg, mintha valamit a vezerlésről mondott volna az öregem annó ( 5 éve volt, nem nagyon rémlik), de gondolom ha vezérlés el lenne "mászva" akkor el sem indulna.
Nos, az újabb fejlemény, hogy K.István tanácsára próbáltam, vagyis próbáltam volna állítani a pillangókon. Gondoltam először elindítom, járatom, majd aztán állítok. Elindult hellyel-közzel de aztán le is ált egy perc múlva, olyan hanggal mintha megszorult volna benne.
Aztán ezt tapasztaltam: http://youtu.be/avhPJ2fBxFU
Aki nem akar videózni, elmondom, a harmadik henger karbija visszafelé köpte a benyát. Mot megint lehet gondolkodni mi ez. Nem zárt el a tűszelep? De akkor, az elején, amikor elindult, miért nem folyt belőle sehol? Kész agyrém nekem ez a motor, de akkor is megcsinálom :DD Maximum átalakítom pedálosra, mint az egyik hazai youtuber egy másik márkát :DDDD
UI: kösz az "ébresztőt"
Bocs, ja.
1 és 4 valamint 2 és 3 "járnak együtt".
Amire ki akartam lyukadni, hogy az egy fázisban járó dugattyúk közt jellemzően 360 fok eltérés van munkaütem szempontjából.
Izé, ugye csak 180 az a 360? 😇
Szerk: jo, latom, hogy nem olvastam vissza eleget. Kepben vagy. Enkerekelnezest.

Az XJ tradicionalis sornegy, az 1 es 3 dugattyu, valamint a 2 es 4 dugattyu valoban egyutt sullyed es emelkedik, de ahogy Istvan mondja mas utemnel tartanak: amikor az 1-es holtpontrol elindul lefele es nyit a szivoja, a 3-as akkor terjeszkedik. Tehat a dugattyuparok kozott 360 fok a difi idozitesben.
A falsolast kerdezi, fonok. Azaz hogy honnan tudod, nem sziv-e egy a szivocsonkon levo repedesen vagy egy lazan illeszkedo vakuumcsovon levegot?
A leggyakoribb modja ennek az, hogy a szivocsonkok es a pillangoszelep tengelyek tajekara pl. wd40-et fuj a polgar, amikor epp hepciasan felporog a motor: ha a wd a resben landol, a fordulat hirtelen helyreall. Ahova epp spriccelt a flakon, ott a bibi.

A masik regi modszer kicsit problemasabb, PB gazt, etert vagy egyebb egheto arut fujkal az ember ugyanigy es figyeli, valtozik-e a fordulat. Csak ott fennall az eselye annak, hogy visszadurran es tuzet csinal, nem szerencses gyakorlat.
Köszi! Nem vagyok laikus, de szerelő sem. Loctite karbitisztítóval fújtam be minden járatot, plusz kompresszorral ahol tudtam kifújtam. Megpróbálok állítani rajta amit írtál, aztán meglátjuk. Írom majd a fejleményeket. Köszönöm 🙂!
Szerintem a vezerlest most ne targyaljuk, mert a motor megy minden fordulaton. ( De a 4 hengeresnel az a lenyeg, hogy minden ütemben egy henger dolgozik, valamelyik ket henger altalaban együtt jar, de mas ütemet vegez nagy atlagban…)
Akkor lesz jellemzöen jo egy beavatkozas, jelen esetben a porlaszto takaritas, beallitas, ha felismered minden alkatresz jelentöseget, mi a szerepe, mikor müködik hibasan. Ha tudod hol lep be a levegö oldalon a levegö fuvokaba a levegö, melyik csatornan jut el a alapjarati fuvokaig es hol jön fel a bekevert üzemanyag a pillango éle alatti pici furatokon, akkor latni fogod, hogy mechanikusan meddig lehet hozzaferni, majd süritett levegövel, oldoszerekkel, vegsö esetben, ha meg mindig dugulas van, akkor ultrahangossal.