2 ütem VS. 4 ütem

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A Supermotósok meg Kikerülnek mindenkit aki pályára lép Könnyű fordulékony robbanékony motorok.Szinte nincs is ellenfelük egy jóképességü motoros kezében.Úgytudom egy 660-as KTM supermoto tartja a pályacsúcsot kakucson.
annyi különbséggel hogy a motor téged szopat
Regi alom egy ilyen, mint a kepen. Csak tudni kell rola, hogy pontosan olyan mint egy meno plazakurva. Nyeli a penzt, viszont gyonyoru es kurvajo rajta lenni
amelyik motor megy, annak rendszerint akadnk nyűgjei ha ütlegelik.
A 2t megakad, a 4t ben meg a karterbn keresgéled oylkor a leszakadt szelepek darabkáit:)
(monnyuk láttm én már megragadni 4t motor is, de még diesel ótót is igaz az francia vót:)
Persze, ha a literteljesítmény kicsi akkor strapabíró, ha meg nagy, akkor nem.
Ez nem alázás, kis páyán egy nagy motornak hiába akárhány loerős esélye nicnsen mondjuk egy spec robival szemben, mert a robi 120 kiló pilótástul, a nagymtor meg 160 szárazon ember nélkül nem lehet úgy dobálni.
De amit írtam nem is erre írtam, mert ez nyilvánvaló hogy kis pályán hatkonyab a könynebb motor még ha sokkal gyengébb is, hanem a vergődésre amit némelyek tudnak produkálni. De ismétlem, komoly embertől én még nem hallotam lekicsinylő szvakat, csak oylanoktól akik boldogok ha kakucson bemenek 50alá :)
Nekem eddig csak rossz tapasztalatom volt a 2t-vel.Első mocim rd 80 volt.Ment is nem is evett sokat csak gyenge volt.
Aztán vettem egy 125 cagiva elefántot.Ez jobban ment,de kis fordulaton semmi erő nem volt benne,ha forgattam akkor meg 7-8lityókat bezabált 100on.Amiből egy 1.3as 4t személyautó elmegy,nem számítva a castrol racing 2t olajat,mert csak azzal ment normálisan.
Tavasszal eladtam és most 4t-t szeretnék venni,ha másért nem,akkor azért hogy legyen valami tapasztalat arról is.
Ezeken a kis palyakon, de meg az euroringen is felelmetes jol mennek az MZ-k. Sosem felejtem el, mikor vegre egesz jonak gondoltam magam a kezdok szintjen, egyszer csak beszurt egy tizevforma kiscsavo valami special 80-as vagy 125-os yamahan. kb 5 koronkent vert 1-et ram, ZX7R-rel mentem. Kis palyakon a suly es a tudas a legfontosabb tenyezok. De 4 utemben is siman jo idot mentek ott egy YZF125R-el, alazva mindenkit
Ne aggódjál sehova (ahogy Lovász Tomi barátom mondaná) gyorsaságiban uygan ez van.

Kimész egy pályanapra, mondjuk kakucs, ott vergődik egy csomó iylen olyan, húdemodern motorral pár ember, s tudományosan révedeznek hogy vajon a motor melyik részének lecserélésével tudnának 2tezedet faragni a kridőből.Racngfékbetét, aprókavics kipurendszer, akármi. Ezt követően megjelenik egy vagy több ombre csont széria 20 éves ETZ vel, és szépen kikerülnek mindenkit:)

Az volt a leg viccesebb jelenet, amikor pár iylen majsztró (pályaidom satöbbi) még a boxban nekiállt panaszkodni, hogy a "szar emzéktől nem fogunk tudni haladni"
Oszt az első etap után, már az volt a bajuk, hogy "a buzi emzések túl durván mennek"
És még csak nem is a gyors mz-sek voltak kint:)

Furcsa módon, TÉNYLEG komoly embertől soha nem hallunk ilyesmit..
Megy a pénztárcakresz, a kivagyiság uygan úgy mnt az utakon.
Segítek én a problémádon egy szóból. Van egy 125-ös enduróm, cseréld el vele m, tolok még bele egy kicsit, és mindenki jól jár. Nekem már kevés, neked meg sok, tiszta főnyeremény.
Én általában vagyok annyira kritikus a saját dolgaimmal is, hogy még az én cuccomat birtokló pajtás is be tud rágni rám, szóval engem elfogultsággal nehéz vádolni. A KTM-et is szeretem piszkálni, ezt is tudod. És egyet értek azzal is, hogy hülye kérdésre hülyeség a válasz, de ez inkább egy hülye helyzet a srácnak, mintsem hülye kérdés. Én magam se tudtam valódi jó tanácsot adni.

A szépemlékű történetből nem tudok valós személyeket kiemelni magamon kívül. Én magam is kis pöcsként csak úgy kilopóztam oda, nézni a "nagyokat". Töketlenkedtem ott én is a czetkámmal, csak amikor jött a kiscsávó, akkor láttam, hogy mostmár őt kell nézni és ő az, akinek itt keresnivalója van. Köszönöm, hogy itt lehettem - és eljöttem. Azóta már többször gondolkodtam, vajon nem valamelyik mai krosszbajnokunkat láttam-e akkor, de már nem tudom. Nem tudnám felidézni, hogy kire hasonlíthat. Nem is voltam képben, hogy ki kicsoda, talán ezért is emlékszem rá, mint egy nagy élményre. Mi innnen mindig az ellenkező irányba motoroztunk (Pilis) csak kivételes esetekben indultunk felétek.
80as után jött a 600as
ez pont jó fokozatnak
Fiatalon inkább arra kéne törekedni hogy a fokozatosság meglegyen.Ha valaki komolyabb szinten akarja tanulni az endurózást vagy korsszozást annak pláne jobb ha kisebb köbcentivel kezd.Legtöbbször a felét nem használjuk ki a motoroknak.Ez nem gond ha a motor kezelhető alapból is csak gyakorlatilag semmi értelme a többletköbcentinek.Persze lehet úgy is hogy bele egyből a sűrübe csak annak vannak hátrányai.Jó motoros abból lesz aki a kisebb köbcentis gépektől kezdve fejlődik és próbálja minél jobban kihasználni a technikát.
Jókat mosolyogtam,h néhány emberből kijött a védelmező szentlélek,de az a bibi,h hülye kérdésre csak hülye választ lehet adni! Nem nagy dicsőség,de 1000-es gixert is és az Rmz 450-et is adtam már oda 16-éves srácnak,h motorozzon vele! Elmagyaráztam Neki,h óvatosan kezelje a gázt és normális csukló mozdulatokkal tudott velük normálisan menni!

#fenyooldrider
A kérdésedre válaszolva 14-évesen 250-es etz-t nyúztam 16-évesen Rm 125-öt,de nemsokára vettem egy Kx 500-at,mert untam a kicsi motorokat,de nem azért,mert annyira jó motoros voltam,hanem azért,mert nem féltem tőlük és állandóan úgy húztam nekik,h körbe akartam fordítani a gázcsutkát!

Na de a lényeg,h simán meg lehet tanulni egy Wr 250-el motorozni és barbárságnak tartom a kókányolását,h le legyen butítani,ha meg van olyan aki alapból fél egy ekkor motortól annak egy kisebb gyengét kell venni és ennyi!
Szép lehetett a szitu.Tudni hogy ki volt a kis srác?Narancsosból meg sok az öntelt gazdag műkrosszos majom de vannak olyanok is akik nem azért vesznek KTM-et hogy a trendnek megfeleljenek.Annál több kell ahhoz hogy az ilyen motor megfeleljen!Aki meg csupán elvből nem veszi ezt a márkát azt meg csak szánni tudom.Mert sok ám itt az elfogult ember!
Ez egyébként teljesen jogos. De mivel nem azt kérdezte, hogy "szerintetek hülyeség volt egy olyan motort venni, amivel nem bírok" ezért ezt ne firtassuk inkább. Valószínüleg már Ő is tudja a választ. Pl. amikor én annyi idős voltam ennél nagyobb ballépéseket is csináltam. Például pont azt, hogy én egy 380-as kétüteműre ültem egyből amihez képest a WR250 egy igen finom kis szobamotor. Voltak is kifordult bokák, meg kificamodott vállak.
Kinn volt mindenki tetőtöl talpig narancsban, vasalgatták ott a buckákat beszaró pózban. Aztán jött egy úr meg egy kisfiú egy barkasszal, amiből kiszedtek egy 90-es évek elejei CR-t. A muki felrakta sámlira, berúgta, füstölt mint a rohadalom, amíg járatták megszökött a fele hűtővíz közben a kis srác öltözött. Ne valami komoly protektor szettet képzelj el. Még szemüvege sem volt. Aztán a fater levette a sámlirol a CR-t a gyerek meg felállt a sámlira, úgy mászott fel a motorra. Egyik lába sem ért le, lábujjhegyen sem. Elindult és onnantól konstan 13ezret forgott a motor, akkor is amikor fékezett. A narancscsőszök útakadályként funkcionáltak. A gyereknek teljesen mindegy volt hol a bucka, hol a nyom, hol a mandier, hogy a leérkezőre ugrat-e vagy a falba, leszarta. Addig nyelezte a motort, amíg a karja bírta (tovább bírta mint a többi huszáré). Aztán a nézők egy részének kezdett az arcára kiülni a vigyor, egy másik táboron meg kezdett eluralkodni a duzzogás. Ejj de szép nap volt.
Egyvalamit nem értek.Nem próbáltad ki mielőtt megvetted?Akkor nem érezted hogy erős lesz?Vagy csak jól esik a haverok előtt felvágni hogy neked 250-ed van mi?Vegyél rá egy fúvóka szettet szegényítsd a levegő keveréket meg vegyél rá másik lánckerék szettet.Pl egy 14-43-ast.Többet nem érdemes rajta alakítani(még hogy ilyen baromság hogy kiiktatod a powert).Én is kb annyi idős lehettem mint te mikor megvettem a Honda CRM 250-et.Elötte csak robogóm volt de eszem ágában se volt lebutítani.Szépen lassan hozzászoktam a géphez.Finoman is lehet közlekedni vele akármilyen hihetetlen!
Egyedül annak látom értelmét,hogy a súbert ütköztetni,mint azt az Edurokrossz rovatban leírtam!Ez egyszerű,gyors megoldás és semmit nem állt el rajta!
Ez nem okoz semmilyen kárt,a gyárak is így fojtják némely gépet gariidő alatt!
értem én hogy erős..de ennek így semmi értelme..meg telenyomni a fórumokat sincs! Én azokat is megértem akik hülyének néznek..hülye kérdésre hülye válasz, főleg hogy évek óta itt vagy a fórumon, tanulhattál volna valamit belőle.
A pówer baszogatásnak semmi értelme, esetleg fél állásban megakasztásnak lenne valami haszna, akkor szelídebb lenne talán, de összességében az sem megoldás. Ha bármit megpróbálsz változtatni kapsz egy szörnyű motort-nem gyengét-szörnyűt, egy szart, aminél egy 50es endúró is jobb szórakozás.
amit javasolni tudok, teljes jóindulattal, hogy motorozgass földutakon, enyhe terepen, nyílt részeken, próbálgasd, élvezd az erőt;) ott nagy kárt nem tudsz magadba tenni..gyakorolj. ja és nem azt kell hajtani hogy ez sok..örülj neki hogy sok, elvégre azért vetted hogy legyen valami izgalmas az életedben? nem? ezért vesznek az emberek motort, ha nem akkor tényleg hülyeség volt megvenni.
van benne kihívás, hajrá!
gyárilag a karbi után a membránhoz szoktak berakni egy fém lapot amin kisebb luk van mint a karbin
én ezt próbálnám meg először mert könnyű megcsinálni és nem kell kókányolni, később csak kiveszed és megint erős lessz a motor
bár inkább eladnám és vennék egy japán 125-öst az is elég lenne néhány évig
jajjjjjjj de kár hogy nem láttam az esetet
Beleolvastam. Nem vagyok meglepve. Már ismerem a céget. Kiváncsi lennék a KTM fórum tagok közül ki volt ott Máriahalmon úgy 8-10 éve egy nagy KTM-es puccparádén, amikor egy 12 éves gyerek egy lógó belű CR 125-el agyonb...szta az nagyérdemű narancstömböt a 450es csodajárgányokkal egyetemben. Sosem felejtem el azt a pofavágást, meg kifogáskeresést (amit végül csak 20 percig bírtam hallgatni. )
Köszönöm a segítségeteket! Megpróbálok valamit összehozni, de a jelenlegi állás azt mutatja hogy bitang...első sorban a powert kellene vagy kiiktatni vagy a végletekig lenyúzni...aztán tovább ahogy mondtátok. Igazság a következő, mivel első motorom nem is csoda hogy erős, de ez volt ó árban és ezt tudtam megvenni.
Köszönöm a segítségeteket! Azért várom a további ötleteket is.
Ja ok. Oda nem olvastam bele és mivel én se segítettem azt hittem rám célzol. Nem tudok tökéletes megoldást, mert kétüteműről van szó. Műszakilag kifogástalan lebutítás csak a vezérlési szögek becsukásával lenne lehetséges, de azt nem lehet megcsinálni. A többi dolog változtatása az mind olyan, hogy külön-külön nem az igazi. Ha bestiftezed a gázt, elmegy a kis fordulati erő és megmarad a nagyfordulati erő és végül teleköp mindent olajjal. Ha elveszed az előgyujtást sokszor nem ér semmit, vagy van hogy átalakul dízellé. Ha megfojtod levegővel, akkor ideges marad viszont a csúcsteljesítmény esik le. Ha megemeled a hengert az jó lenne, mert csökkenne a kompresszió, de a résvezérlés miatt ezzel pont felömlőszöget adsz neki, ami meg nem jó (az inkább tuning akarna lenni). Kétüteműn mindent egyszerre kéne változtatni ahhoz, hogy egy jó blokkod maradjon. De abban igazatok van, hogy lehet válogatni jobb és kevésbé jó félmegoldások között. Rövid időre nem is árt a gépnek, bár rövid idő alatt megszokni is meg lehetne.
azért néha(egyre sűrűbben)elszakad a cérna az embernél.......
aztán persze hogy vagdalkozik aztán olyan is belekerül a szórásba akinek nem kellene