2 ütem VS. 4 ütem

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Velospalacsinta te egy nagyon nagy király vagy! :) 125 4T lesz. A másikra (100) nagyon nem hasonlít a hangja. De akkor miért van nekem hátul is dobfék?! De nem is ez a lényeg. Akkor mehet bele akár a castrol magnatech 10w/40 is? (merthogy a kocsimhoz azt használok,és abból van itthon) Vagy érdemes külön 4T olajat vennem.
Találtam 2 db igen értelmes videót youtube-on.

125 4t:
link

100 2t:
link

Hátha ez alapján tudsz következtetni.(?)
Figyelj, ha van olajtartály akkor biztos lehetsz hogy 2T. A 4T blokkon kellene lenni olajbeöntő nyílásnak.
Sajnos eléggé le van burkolva, de gondoltam rá, hogy leszedem a burkolatot, és a ccm-ből már okosabb leszek talán. Csak van vmi egyszerűbb megoldás. Vázszámból nem delülhet ki? (vagy kiderülhet, de a franc se vágja a Peugeot számozást?)
Aha. Gondolhatod, hogy ha nemtom eldönteni a motoromról, hogy hány köbcentis, meg hány ütemű, akkor nagyon vágom ezt a motorszerelés témát! :D maradjunk annyiban, hogy nem szedném szét. ;)
Azt nem nézted nincs-e a hengerre írva a ccm?
Ez egyre zavarosabb lesz. eddig csak gondoltam hogy írok, de most leírom. Szereld szét a motort és ha találsz benne szelepeket akkor biztos lehetsz benn hogy 4T.
Elméletileg lehet hallani, de bizonytalan vagyok. Nem éppen tipikus rotációs kapa hangja van, sőt, hang alapján én azt mondanám, hogy 4T. Viszont az üllés alatt a banzin tank mellett van egy olaj tank is. Ez úgy tudom a 2T-re jellemző. Azonkívül itt: http://members.fortunecity.co.... azt írják, hogy az 50 és 100 az 2T, a 125 és a 150 pedig 4T. Ez alapján ami különbséget sikerült találnom, az a hátsó tárcsafék. Nekem az dobfék, és ez alapján akkor nekem a 100-as lehet, ami 2T. Viszont sok 2T-t hallottam már (nem robogót) de azokra egyáltalán nem hasonlít a hangja. Eléggé sima öblösebb tompább mély hangja van. A hátsó kipuffogó egyébként eléggé vaskos, jó 10-12cm vastag cucc. A 2T-ken pedig úgy vettem észre, hogy ennél vékonyabb van.
Lehet hallani hogy 2 vagy 4t. (nem?)

De szerintem ha bármelyik motoros boltost megkérdezed akkor megmondja. Úgyis kell 2t olajat venni a keverékolajozáshoz ha 2t.

Esetleg az eladót nem kérdezted?
a 3aj légszűrője a tank alatt van
ott lenne az akku?
Sziasztok! Remélem jó helyre írok. Van egy Peugeot Elyseo 100 vagy 125 (nemtom) robogóm. Hogyan tudom eldönteni, hogy 2T vagy 4T? Nemrég vettem, és sajnos a motoron nem találok sehol pontos típus meghatározást. Belül a sisak tartó burkolatán Esso 10w/40 4T olajat írnak, de az a burkolat nem biztos hogy gyári. Elvileg a 100-as az 2T, a 125-ös és a 150-es pedig 4T. A 100-os hátul nem tárcsafék van, ahogy az enyémen sem. Most kinek higyjek? :)
Hellósztok
Most készülök egy yamaha xt 600 teneré-t venni. Eléggé tákolt légszűrő van rajta. Az eredeti légszűrő helyén van az akkumulátor ami a normál akksi helyére nem fér be. Úgy gondoltam hogy 2 db direkt szűrőt tennék fel(mivel dupla karbis). Szerintetek a fogyasztáson nagy mértékben megfog látszódni a direkt szűrő? Valamint egy ilyen xt-nek mi az átlag fogyasztása terepen?(Yamaha xt 600 3AJ) Átlag fogyasztásnak ezt írják az egyik oldalon 18.2 km/lit.
szerintem elég lenne rajta állítani,de lehet más baja is.
Sziasztok van egy simson s51 motorom és vissza váltásnál két sebesség közzé ugrik és azt szeretném meg kérdezni hogy mit kell benne ki cserélni. Léci válaszoljatok!
Helló
Passzold át nekem majd én megveszem az NSR t
jakabracing@gmail.com
Sziasztok! Honda xl 600 Rm-em van 89-es évjárat.
a napokban vettem egy flakon adalékot amit a motorolajhoz kell tölteni és elvileg növeli az olaj viszkozitását meg az olajfogyasztást is csökkenti stb... Ám a flakonra az van írva hogy nedves kuplunghoz lehet csak használni! Bár nekem sokan mondták hogy simán beletőlthetem azért aki használt már ilyet, vagy hallott róla légyszi írja meg mi a tapasztalata, vagy egyáltalán lehet-e tölteni az Xl-be ilyen adalékot...Válaszotok előre is köszi!
Jaja! Abban van az adrenalin...
Jó gyorsan. Meg amúgy is . Semmi kalandvágy nincs benned?
Nekem TZR250("felűlcsöves") és NSR250SP(száraz kuplungos) volt.
Nagyon nem hiányoltam a lóerőket
November végén nekem felajánlottak műszakis nsr 250-et egy az egybe cserében az öreg GS-emért... nem tudtak elcsábítani. Meg hogy mennék azzal túrázni a világ végére?
NS(nem nsr,de az is vót 125-250)125-250-400 is volt Babák a nagyobbak
90-es években(91-93körül,nem tudom) a yamaha azzal nyomta,nem jött be a VB-n,gyorsasági 125-ben
Szoktak itt hirdetni egy RG400-ast ZXR400 idomokkal,meg futóművekkel, az állítólag 138 kg. No, az már jó. RGV 130kg.
Ya. Olajozás... Nincs probléma,lefelé is forgatva van,ha nem is nyélen,de nem szoktam gáz nélkül gurulni. Így nincs gond.
Nem sok-nem sok. Azért ezzel az áldott 350-es szorzóval már elég gáz ez is. Tavaly egy 5-ösből telenyomtam,idén meg még nyáron is vagy 2,5 l már kimaradt a teli tankból ugyanennyiért. És azóta már volt pár ""reform"" a benzin ár körül.