Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A tanulasi metodusod nem kulobozik az enyemtol, helyeslem a taktikadat. Viszont en 2T-n tanultam, lehet, hogy ezert vagyok maradi. Viszont tovabbra is tartom, hogy ha ugy motorozol, hogy folyamatosan szetforgatod a motort, akkor akar 2T, akar 4T-rol van szo elered azt, hogy a motornak mar ne legyen hova tovabb forogni, igy a nagy nyomatekugrasoktol (amitol eltolja a farat, meg felb..sza az elejet) nem kell tartani. A versenynzok is ezt csinaljak. Szetforgatjak. A nyomateklepcso fole csavarjak es ott is tartjak a fordulatot. Eszerint majdnem mindegy hogy 2T vagy 4T, nem? Az amatorok problemaja, hogy ki hogy tudja es meri adagolni a gazt. De ezt is sokkal konnyebb megtanulni, mint pl. olyan edzette valni, hogy vegigbirjon az ember egy versenyt.
Egyszer még lesz NSR250-em vagy NSR500-am
Bárhogy is legyen,az tény,hogy egy 2t-t sokkal nehezebb vezetni,mind a cross pályán,mind pedig aszfalton,de hát nem is azért szeretjük őket,mert olyan"kezesbárányok" lennének. Másrészt pedig,kihagytátok azt a pár fanatikus őrültet,aki még közúton is 2t-ket használ. Három éve van RGV-m két éve már kettő is,de csak akkor volt 2t-s társam motorozáshoz,ha a bátyám jött a másik motorommal. Legtöbbet 600-as sportgépekkel mentem együtt,főleg a Bükkben,és Aggtelek környékén,de a kanyarban egy íven,illetve gázon azokkal gyerekjáték elmenni az enyéimhez képest. Ez kis fordulaton nem húzza magát ki a kanyarból,ha power fölött vagyok,okés,de ha nyúlik a kanyar,váltani kell,és6-7000-en még annyira nem megy. Viszont,ha kicsivel power alatt mész egy kanyarba,akkor meg, amikor kinyit, nem kicsit lephet meg,és aki nem a környék műanyaghegesztőit,meg fényezőit akarja éppen eltartani,annak ezzel nem árt számolni...
erről van szó
vagy 350 sxf
gif
"aki 2t-n megtanul motorozni, az utánna mindennel tud"
Én is 2t 125-ön kezdtem, mondván, hogy azzal könnyebb lesz.
Aztán a tötymörgéshez nem volt elég nyomaték, 2t 250 lett, hogy majd azzal könnyebb lesz. Aztán túl sok lett az erő, mikor már kezdett nőni a tempó, most 250 4T van, mondván, hogy azzal könnyebb lesz, nyomaték van a tötymörgéshez és nem túl erős, mikor jön a tempó
...viszont most, hogy nő a tempó, és egyre kevesebbet tötymörgök, kezdem élvezni a 125 2T-t. Vegyek egyet, mondván, hogy azzal könnyebb lesz?
ez így van cápa! csak az a kis plusz, hogy azzal lehet okosan is menni. hagyjad a profikat, nekik mindegy. ott az számít ki milyen motort kap, az az isten
igazából nem az erő és aköbcenti számít szerintem.ha nem az hogy amikor van egy iszonyat gödrös homoks pálya, az igazi genyó kanyarokon az ember átmegy egy 4t vel nyomatékból okosan. hogy ne törje rommá magát az első 5percben. pl én így tanulom ezt a sportot. mindig csak egy kicsit megyek gyorsabban, és csak egy picit kockáztatok.
a 2t vel az a baj, hogy az vagy megy, vagy nem. és ezeken a helyeken nem biztos hogy egy nyálgázon, max tempóban próbálkozik szívesen az ember.
ui, én magamról beszélek , nem a vérprofikról akik versenyeznek. nekik meg aztán úgy is mindegy nincs ilyen bajuk...

de az is igaz, hogy aki 2t-n megtanul motorozni, az utánna mindennel tud..

na ennyi szerintem a lényeg. nem az hogy hol milyen kategória van, meg társai..
Meg aztan ilyen aprosagok.... hogy, a 4T alul nyomatekosabb, meg "az uj evjarat fejlesztesenel a mernokok a simabb also nyomatekra helyeztek a hangsuly" - szol a gyakori PR szoveg. Bazz. Latott valaki olyan krosszversenyt, ahol nem folyamatosan nyelgazon mennek? Kanyar elejetol huzzak neki uvegen, kuplung es gazelvetel nelkul gangolnak es a fekezesi pontig nyelezik. A negyutemuek folyamatosan durrognak meg tiltanak! Magyaran pont ugy mennek vele, mintha 2T lenne... Mondom en, aki nem tudok motokrosszolni, de fulem meg szemem nekem is van (szep nagy).
Lacika, dehat probaltam (igaz 250 4T-t nem, a tobbit mind igen). Nekem 250 2T volt es 450 4T. Neked szerintem nagyobb a versenytapasztalatod (oke, amator szint), elfogadom amit irsz. Szerintem, hogy melyikkel konnyebb menni es melyikkel hogy lehet, az kulon tema. Elvileg a motokrossz nem kisasszony sport. Ezert is nem valo nekem.
Cápa basszus, könyörgöm próbáld ki őket mielőtt ilyeneket beszélsz.. Csak egyszer...
Azért állandó nyélen tartani egy 25öst nem könnyű feladat, ha meg elbaszod, mész a levesbe. ... egy 2504t n pl, ha ugyan ezt elszúród még nyomatékból simán megoldod a dolgot, igaz lassabban... de nem ilyen on-off jellegű a móka. lehet vele lassan is menni....

azt meg hogy hol milyen kategória van meg hogy milyen profik mit mondanak, kb kurvára leszarja mindenki.. mi nem vagyunk azok. rá kell ülni és kipróbálni leszarja az ember h dupla köbcenti van, ha egyszerűen azzal szeret menni
kemény is volt vazze ...néha nosztalgiázok egyet ..
bár ahol mi erőlködünk ott sajna használhatatlan ..

ilyen nagy levegős nyílt pályákon azért jó vele néha röpködni egy karikát...amerikába
Na ,pont ezé királykategória a öccá.Csak elfogytak róla a kondis emberek Inkább beszüntették,me tunyul a nép
meglehet nézni még ha igazságtalan is az összepárosítás..a cr 500 hoz ezres 4t kell rakni az a párja

cr250 est hasonlitsad az az egykategória a 450 -el
erre vannak tervezve
Azert azt a nyomatekot is meg lehet nezni.... Mennyi newtonmeter van a CR 500-ban es mennyi a CRF 450-ben? Es milyen fordulaton?
Ezzel csak egyetérteni tudok.
A 4T-ben csak a nyomaték tetszik, de a gázreakció és, hogy nem olyan tempóval forog ki, az nem.
Dehat tok egyszeru a keplet. 2T-4T csak vita azota van, hogy bevezettek az MX kategoriakat, ahol a 4T-nek dupla loketet engedtek. Elotte egyaltalan nem voltak 4T-k, magyarul ki kellett szolgalni oket, hogy egyaltalan versenyezhessenek, mert egy ertelmes motorsport szabalyrenszer szerint labdaba sem rughatnakak.
En mindkettovel rohadt bena vagyok, szoval elfogadom a velemenyed. De azert lassunk at a szitan. Ma motokrossz cimszoval szinte egyenesre turt, mesterseges buckakkal es mandinerkanyarokkal tarkitott palyak vannak. Bubbaek steril palyan ugrabugralnak. Pedig az eredeti motokrossz szabalyrendszer szerint egy palyat egyaltalan nem szabad turni. A kifele dolo sartol, fucsomotol taknyos kanyarokban meg a tokig ero homokban mar ugyancsak kijon a 2T erofolenyenek es a kaparokedvenek elonye, csak kell tudni megulni (ahogy regen).
Jah... és a kuplungnak is vidámság a cross-pálya.... minden kanyarba 5-10 kuplungolás pont egészséges a vasnak.
Hello bocsi hogy ide irok de nem tudom végülis hova kéne:)
Azt szeretném megkérdezni hogy menyi olajat rakjak a dugóhoz ha téliesitem?:)
Azt irtad amator szinten jobb a 4T. Erre azt valaszoltam (az elso sorban van), hogy masok szerint eppen profi szinten jobb a 4T. Ezt azokkal beszeld meg, akik igy gondoljak, mert az en velemenyem az, hogy minden szinten a 2T a jobb. A cikk szerint is.
nem véletlen hogy a 4T kétszerakkora lehet ugyanabban a kategóriában ...hiszen így vannak igazságosan pariban...

a két takt fele annyiból tudja ugyanazt előhozni mint a 4T...ennyi...
(ez a magasabb hatásfok a 2T -nél ..pl.minden fordulatra egy hasznos munkaütem...míg négyütem minden másodikra végez csak hasznos munkát..aztán súlyok stb sorolhatnám ...miatt van )

hogy melyiket könnyebb vezetni ? meg hol ? meg kinek? inkább ezek a kérdések amiket már árnyalni lehet ... kétségtelen mindkettőnek van előnye a másikkal szemben...

de akármennyire is a 4T az ami összeségében köridőben vezethetőségben ütősebbnek bizonyul...
enduróban van a 2T nek jobban létjogosultsága ....ott is inkább olyan hard szakaszokon ahol a motor súlyából eredendő előnyökre lehet bazírozni ....a nyomaték meg erő elméletben hozzá se közelít egy négyütemnek ...vezethetősége nem rossz....de ott is jobban ott kell lenni a pilotának ...nem megbocsájtó egy 2 ütem a hibákra...
én csupán arra gondoltam, hogy egy 4üteművel egyszerűbb az élet cross pályán. ; )
drágább, de jobb. egyszerű képlet.
ez nem válasz arra, amit én írtam : )