Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát ez egy robogó olaj..... ezt azért ne...

Nem annyira köbevésett dolog szerintem ez a vizkozitás, főleg nálunk, szárazkarter, 2 olajszvattyú, stb.

Az autóm gyárija 5w30, második éve 40est kap, mert volt. na de a 30assal 20000km a csereperiodus, de évente cserélem, most a 40est 8000km után dobtam le. na akkor melyik verzióval jár jobban a kocsi? (természetesen ha elfogy a 40es, veszek gyári specifikációt)

Ez van a motorral is, ahogy meg amennyit használom, olaj sem kéne bele. nem értem el tavaly sem az 5000km-ert, de cserélem. Ismerek olyat, aki több ezerrel túlfuttatja az előírt intervallumnál, mondván bírja az. Nos ha abba a gyári specifikáció is van mindíg, melyikünk motorjának a belseje lehet szebb.

De mondom, ez az olajkérdés egy vallás, nem szeretek belefolyni, de mivel sportmotor ez, ahhoz méretezett hűtővel, városban pikk pakk felmegy a hőfok 100 fokig, főleg nyáron, nekem fontoos a magas hőtűrés, legalábbis kipróbálom. .
http://eni-ita.lubricantadviso...

eni i-Ride PG 15W-50 kéne,mondjuk ezt itthon nem kapni.
azzal egyetértek,hogy a motul kicsit túl van misztifikálva. én azért használom mert annyiért tudom beszerezni mint pl. egy castrol actevot nem hiszek amúgy semmilyen prémium üzemanyagban,üzemanyagadalékban sem. de a 15w50es viszkozitásnál egyenlőre maradok,minden autómnál,motoromnál betartom azt amit a gyártó előír,hiába 20éves technika...
ne pörgesd, csak 6ezerig, akkor nem csipegeti majd.
Jelentkezik az mindenhol, a két viszkozitás/hőmérséklet görbe valahol üzemi hőfoknál ér össze gondolom, meg kéne nézni. De ami tény, hogy az agip már valamiért nem gyárt 15-50et, annak tükrében, hogy tudják, hogy millió aprilianak meg dukinak ez a specifikáció van megadva a gépkönyvben, nem hiszem hogy leállították volna a gyártást, hacsak nincs vmi jobb helyette. szerintem....aztán majd összel nyilatkozok, nem vagyok tipusfetisiszta, ha szar lesz azt is megirom
Azt hiszem a 10-15-ös között valahol -15 foknál jelentkezik a különbség.
Végre valami hasonlóság a GSX-R meg az RSV között.
De tudom, hogy a Motul köré már vallás épült, ugyhogy elnézést mindenkitől.
Üzemmelegen ugyan úgy folyik ám mindegyik. ....viszont hidegen előbb feláll az olajnyomás, a hőtűrése nagyobb bla bla bla. Ez az előbb visszacsorgás meg inkább adalék kérdés már szerintem, mint a 10es 15ös viszkozitás közti különbség.
Azért választom most ezt, mert már használtam 10est, nem csipegette, ellenben a csodamotullal, az Agip 15-50 nincs már, ez van helyette, továbbá a Prfactory is ajánlotta. Mivel 3szezon Motul után sosem éreztem azt a csodát, amiről mások beszámoltak (placebo ) így idénkipróbálom ezt.

De ami a legfontosabb, ha 98ban debütált ez a blokk, akkor kb 96-97ben tervezték, határozták meg a követelményeket, azoknál az olajoknál, amik akkor voltak, manapság a lidlis olivaolaj is komolyabb. :-)
tényleg nem kötekedésképp,de hogy jött neked a 10w60as olaj?összes olajkatalógus(többek közt az aprilia és az eni is) 15w50es viszkozitású motorolajat ír elő.
Mindenképpen, nekem is meg két haveromnak is csipegeti azt a csodát, más olajnál ez a jelenség sosem volt.
Köszi a válaszokat ! Motul melett döntöttem :) ;)
Vagyaz
ENI aprilia racing 10w-60
Motul 7100 vagy 5100 15w50
Én is azon filozom, vagy castrol. Csak kivancsi voltam mit írtok ... Köszi!
Én az 5100-as motult ajánlom 15W50-est
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem,hogy most vettem egy RSV 1000 R-t le szeretném cserélni az olajat, és mit ajanlotok? Köszi!
azon agyalok már 1 jóideje, hogy vajon a rövidített pegazusaim hogyan mutatnának
Szeretem én is ezeket a gyári dobokat, kicsit megvan rövidítve így jól mutat. Jobb oldalra kell venni egyet mert azon még rajta vannak a pálya nyomai.
jók ezek a bakok,nekem is ugyanilyenek vannak csak én autók alá szoktam tenni a kidörrentők is szépek,nekem személyszerint sokkal jobban bejönnek a gyáriak mint bármi más.
Az enyém is
előbújt téli álmából
Dehogy az... mármint ha az RSV blokkról beszélünk.
Kézikönyv ezt irja a szelephézag beállításról: Bejáratás után[1000km] és Minden megtett [15.000km]után, vagy kétévente.