Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mindig elmondjuk. Karbi leenged, spuri adalek a tankba.
egyébként lehet az az oka a dugulásnak hogy 3 hónapig nem volt indítva a motor, tele karbikkal....
Húú István nagyon szépen köszönöm. Így tényleg mindent értek. Az ábra tökéletes, akkor maradok annál hogy szétszedem a karbit kifújom, kitisztítom, mert valószínű szerintem a szivató fúvókája tömődhetett el. És ahogy írtad ez megmagyarázza azt is miért kellett nagyon felemelnem az alapjáratot, illetve a böfögést is. Mégegyszer köszi! Pilotokat beállítom alapból gyárira majd, aztán meglássuk hogy reagál!
...azért kell összeszinkronizálni a porlasztókban a pillangókat, hogy pont a 6-os furatok lefedettsége-nyitottsága közel azonos legyen. Pont ezért csináljuk a szinkrontesztet picit emelt fordulaton, hogy ezek nyitottságát detektáljuk a mérés-szinkronizálás során. Ebből az következik, hogy ha túl alacsony fordulaton szikronizálunk, akkor meg inkább csak a pilot csavarok viszonyát látjuk. Fontos továbbá az, hogy a szinkronizálásnak a fentiek miatt csak alsó fordulatszám tartományban van igazán jelentősége, utána már membránnal működtetett tolattyúk szabályozzák mennyiséget. Ott meg az a fontos, hogy fúvókák mérete, a tolattyúk kopottsága, felettük lévö rugóerők lehetőleg azonosak legyenek.
Hello!

A 28-as tétel is egy fúvóka. Az szabályozza az alapjárati-átmenetei rendszer levegő mennyiségét ahogy a neve is adja, az alapjárati és átmeneti rendszer esetén, mert a fö csatornában még zárva a pillangó szelep, így ott nem jön létre áramlás .
A 20-as tétel a Pilot rendszered állítócsavarja, de tudni kell róla, hogy nem módosítja a keverék milyenségét, mivel a fent említett levegőfúvóka mérete a 26-os Pilot fúvóka mérete fix!
Ha nem reagál a szívatóra, akkor lehet a szívató rendszere is el van dugulva, kedve a27-es tételszámú 60-as méretű fúvóka lehet az egyik bűnös, vagy szintén van a 28-as mellett egy másik levegőfurat, lehet a légszűrő felől van az eldugulva.
Nagy valószínűséggel sem a szívató, szem a PILOT-alapjárati rendszered nem működik rendesen, csak esetleg részlegesen, ezért kellett felemelni az alapjáratot, hogy pillangók alatta fő csatornában meginduljon az áramlás, és kapjon anyagot a motor. mivel viszont ez csak az alapjárati rendszerrel együtt működik ideálisan, viszont neked az most nem működik, ezért szegény lehet a keverék, és néha nem gyullad be, ki-kimarad az égés, ez a böffenés okozója.

A Pilot csavar tekergetésének csak akkor van, értelme, ha tiszta a rendszer, de ha részleges dugulás van, akkor úgyse nagyon reagál.
Nézd meg jól a képet. A 4-esen jön be a Pilot vagy alapjárati levegö (28-as tétel). A 5-ös számú csavra tekerésével szabályozod a MENNYISÈGET, hogy a 7-es furaton mennyi anyag jöjjön fel, ami az alapjárathoz szükséges. Ekkor a 7-es furat mögött levö 6-os kisfuratokat az 1-es jelü pillangó részlegesen takarja, és csak kevés üzemanyag (levegö-benzin) jön fel rajta. Ha jobban zárod az 5-ös pilot csavart, a központi állítóval, meg kell nyitnod jobban az 1-es számú pillangó szelepet a képen, ekkor 6-os furaton jön több cucc, nem a 7-es furaton. Tehát a pilot csavar -7 -es és a pillangó alatti 6-os furatok arányát állítod, mikor a Pilot-ot tekergeted majd ki be. Ha túlságosan nyitod a Pilot csavart, nagyon elzárja a 6-os furatokat a pillangó majd az ideális alapjárati fordulaton. Ekkor nehezen veszi a lapot a motor alapjáratról. Ha pillangóknál a 6-os furatok nagyon meg lesznek nyitva alapjáraton, mert a 7-esen kevés anyag jön, mert nagyon elzárod, vagy el van dugulva, akkor a motor nem ejti szépen a fordulatot, mert a hiába zárod vissza gázt-pillangót, az a nagyobb rés miatt még tovább elegendő anyagot tud adni a hengernek.
Ezt most csak így látatlanba..., de lehet tévedek.

Üdv
István
Szia Laci, köszi a választ! Mikor elraktuk szerintem néha akkor is böfögött. Nem a pilot csavarokat állítottam el, hanem az alapjárati csavart (manuálban throttle stop screw vagy adjuster), amiből egy van. Pilotból pedig minden karbiban egy. Nem tudom pontosan mire jó a pilot csavar, de megnézem majd azokat is.
ezen a képen:
http://www.partzilla.com/parts...
a 28-as az szerintem. A nevéből arra következtetek, hogy alapjáratkor a pilot jet tolja be a benyát és a pilot screw-val pedig lehet állítani a levegőt. Most lehet ezeket be kéne állítani a gyárira (3 kifele fordulat), be is fogom majd, de nem biztos hogy alapból hozzáférek, úgyhogy lehet ahhoz szétszedem majd a karbit is, egyébként sem ártana kitakarítani sem szerintem, majd egy szinkron se ártana :)
Jó estét Józsi!
Majd kitapasztalja ő is, de persze a segítség mindig jól jön, nekem se mindig egyértelműek a dolgok, olyankor én is kérdezek.
Majd csak bele jön ez a gyerek a motorosságba!!
Ha jó volt amikor elraktad akkor nem lehet olyan túl nagy a baj. Első körben megkeresném a manuálban a pilot csavarok gyári beállításának értékét (pilot screw setting), mivel ezt saját bevallásod szerint sikerült eltekergetni. Pontosan annyit tekernék ki -a teljesen betekert állapothoz képest- mint ami a manuálban szerepel, ha sportdob van akkor + - fél fordulattal próbálkoznék, az hogy hol jobb megmutatkozik a gázreakciókon, illetve ha motorféknél durrog akkor is lehet rajta finomítani, de mindig csak egy fél fordulatot. Aztán tennék bele spurit, ha kijárt legalább két tank benzint és még mindig gond van akkor kitakarítanám a karbit.
Na az még a randa helyzet , ha a csavar beleszakad! pedig csak egy kis grafitos zsírral kellett volna megkenni annak idején, vagy egy kevés szilikon spré! Én is sokat morfondíroztam már , hogy lehetne elhagyni a műanyag idomokat de sajnos akkor ronda lesz a motor. Így maradnak és kénytelen vagyok javítani az adódó töréseket repedéseket!
Ha eljutna odáig akkor meg tudna ott állni! :D De odáig sem jutott. Egyébként meg nem is olyan egyszerű mert ezen buzi oldalidomok vannak, aminek a tartókonzoljában a menet tegnap tönkrement, beletörtem egy csavart is.... :D Úgyhogy azt majd meg kell szerelni. A többi csavar tartja rendesen, de nem szívesen hagynám ki azért azt az egyet se. Szóval nem csak annyi hogy gyertya ki meg be, hanem pl visszajátszani az oldalidom tartó csavarokat, hát azzal tegnap megszenvedtem vagy 1 órát...
Egyébként pedig tessék bevonni a tulajt is a javítási munkálatokba , nehogy megálljon a tudománya egy gyertyacserénél pl!!
Nem is annyira pénz mint inkább vagy 2 nap szabi és aktív törődés a kétkerekű géperejű-vel!
Hát igen csak az sok píz, meg ráadásul nem is az enyém :D
Egyébként egy óra késéssel megjöttek az értesítések emailben!!!
Tudod a Honda az Honda!! Az pedig, hogy néha böffent , hosszadalmas nyomozást igényel! Kezdve az üzemanyag rendszer átnézésétől , ( pl a benzincsap vízzsákja) a gyújtóelektronika csatlakozóinak tisztasága , vagy a gyertyakábelek szr grafit belsejének rézre cseréléséig , hogy csak néhányat említsek! A rádió múzeumos barátom autója szrakodott a lambda szonda csere után sem lett jó míg a szerelő kiderítette , hogy a gyertyakábel a hibás réz helyett grafit "vezeték"-et tartalmazó hulladék lévén a csere után azonnal eltűnt a hibajelzés. Én is ezért cseréltem le a Hondácskámon a gyertyakábeleket rézre és a gyertyapipákat 5 KOhmos típusúra !! No Allah növessze hosszúra igazhitű motoros!
hej! nem működik a cucc, de mindenesetre itt már szakadnak a felhők izibe, mindjárt 8 fok, lassan kigyógyulok a megfázásból is.
Tegnap megtisztogattam asszonyka motorján a gyertyákat, mertpár hete mikor indítottam, leállt egy kis idő után, és utána az Istennek sem indult. Persze próbáltam, akksit lemerítettem, úgyhogy most feltöltött akksival, kiszellőztetett hengerekkel, és tisztább gyertyákkal vágtam neki és persze elsőre úgy indult ahogy kell. Viszont azt vettem észre, hogy szivatóra nem nagyon reagált, igaz múltkor nagyon elállítottam az alapjárati csavart, valószínű lefelé. Most bemelegítettem és beállítottam megint, talán már jó lesz.
Viszont azt nem tudom hogy mitől lehet, hogy mikor már meleg volt, mondjuk folyamatosan 2-3ezres fordulaton tartottam, és néha böfögött egyet egyet, meg fel-le esett a fordulat egyegy pillanatra. Falsot szívhatott valahonnan? Vagy rosszul vannak beállítva a karbik? Ez kicsit idegesítő. Egyébként minél melegebb volt annál ritkábban csinálta, a végefelé már alig, de akkor is zavaró azért.
Enyémet most nem piszkáltam, de múltkor annyira szépen inudlt és szép hangja volt, hogy minek indítgassam :) Majd ha süt a nap!
Pálinkás szép jó reggelt rossz erkölcsű motoros ! Itt felhős mint az állat, de még nem esik! Most keverem kavarom a KV-mat!
Nagyon reggel van még ilyen hajnali fél kilenc előtt!!
pl én. :)
Hol tudod azt bekapcsolni egyébként? :)

jah látom, itt alul :) És az oldalon se értesít a kis harang ikon felül? Na most majd kipróbálom. Valaki válaszoljon erre valamit :D
Műkszik már!
Nekem volt Riga-m, a bányánál Komar volt a futkározós motor, van tapasztalatom velük! ha szelíden voltak hajtva akkor is lépten nyomon elromlott valami rajtuk. Hozzájuk viszonyítva a Simson egy műszer!! 6470 km van a Simson-ban és ez lesz a harmadik nyara! Egy gyertya csere és egy gyertya tisztítással!
Azért egy kicsit hiányzik az előző formátum
Nem műkszik.
Ez igaz, esetleg a Komár egy fokkal jobb volt.
Semmi extra. Az út másik oldalán van 1 tanya, ott lakik 1 srác, és onnan hajtott ki. Mivel én ott álltam meg , ő is megállt, váltottunk pár szót. Mondtam, hogy toljuk össze a bicigliket 1 kép erejéig.