Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Elvileg A szivattyúzással el jók vagyunk mivel a szelep elvileg a visszaáramlást akadályozza meg. Amúgy értem a leírást. Viszont ha a nyergen a segéd kör légtelenítő szelepén keresztül vákuummal szívjuk át a fékolajat akkor az ülés alatti szelep nem zár le hiszen a folyadék áramlása azonos az üzemi körülmények közötti áramlás irányával.
Ha jól értem azt a szelepet. Akkor az azért van berakva. Hogy a segéd munkahengeren ne legyen visszaáramlás a hosszú fékkör miatt. Azaz ha a segéd munkahenger dolgozik akkor hátra nyomja az olajat (Értsd rá) és mikor a nyomás megszűnik a szelep által a fékfolyadéknak nem kell visszaáramolnia a telje körön hanem a szelep zár és a folyadékot közvetlenül a hátsó fékolaj tartály irányába a hátsó fékmunkahenger felé nyomja vissza.

Legalábbis mi egy egész jó kis vákuumpumpával cseréltük a folyadékot és a segéd munkahenger köréről hátulról a nyeregtől feltűnően sok öreg fékolajat szívtunk le. Kb 3-szor ennyit mint a sima hátsó fékmunkahegeres körről ami ugye kifejezetten rövid a többi körhöz képest.

Mindenesetre ha elkészülök a dologgal átküldöm majd hogy nehogy valamit rosszul írjak le.

Végre valaki rámutat arra,hogy ami versenycélokra van kifejlesztve,nem biztos hogy jó utcára! Sőt! Inkább árt mint használ! Legyen az légszűrő,olaj,fékfolyadék,stb.
Sajnos az emberek elfelejtik,hogy a versenyre kifejlesztett dolgokat nem hosszútávra fejlesztik! Bírjon ki egy versenyt,oszt ha kuka a blokk,vagy az egész motor,pont senkit nem érdekel,van másik!
Majdnem!
Igen onnan kapja a fékfolyadék az ellátást,de úgy képzeld el,mint egy beépített egyirányú pumpát!
Be van építve a hátsó fékkőrbe! Úgy tudnám szemléltetni,hogy ha van egy tömlőd,amit megtöltesz folyadékkal,valahol megnyomod (ez most a segédmunkahenger) akkor nyomást idézel elő a rendszerbe.Nos hogy ez ne a fékpedál által működtetett dugattyút működtesse,az ülés alatt,jobb oldalt található egy szelep,ami ezt a vissza áramlást megakadályozza! Ezért is nehéz légteleníteni,akár vákuumosan is! Mivel ha vákumozol ez a szelep jól lezár,és nem jön semmi! Én inkább a lentről felpumpálást javasolnám.De a legjobb amit én csináltam,a hátsó kör légtelenítése után,mozgatod a segédfékhengert (pumpálod) és úgy légtelenítesz. Remélem érthető voltam!
versenypályára, nagy terheléshez fejlesztett olaj. nagyon jó minőség, de kifejezetten arra van, hogy felmész, hajtasz és csere... ez nem a közúti használatra van, vagy lehet arra is, csak egy jobb egy napos túra után olajcsere :)
Milka. Épp írok. Van egy kérdésem. De ez jól jön mindenkinek szerintem.
A segéd munkahenger ha jól látom az ábrákat úgy kap fékolajat hogy a Hátsó fék tartályáról kapja az olajat még pedig a hátsó pedál első fékekre dolgozó kőrjéről szerzi és a másik ágon nyom vissza a segéd munkahenger a hátsó fékre. Azaz ha vákuumpumpával hátul a segéd kört szívjuk, akkor az olaj így megy (Tudom nem olaj). Hátsó fékfolyadék tartály - Előre szálló nyomó ág - segéd munkahenger - hátra szálló nyomó ág - az az izé szelep ami az ülés alatt van majd végül hátsó féknyereg.

Jól olvasom az ábrákat mert ebben tegnap a műhelyben nem jutottunk konszenzusra.
Én tavaly télen bontottam meg a blokkot ilyen okok miatt. Ez olyan 75.-80.000 nél volt kb és akkor nálam is csupán kettő lapkát kellett cserélni.
Mi a baj a 300V-vel?
50000 nél nâlam is még mindig nem kellett az xx-en
Mindegy csak ne motul 300v legyen..vagy tenyleg gyakran cserelj..
Azért ez nem pénztárca kérdése szerintem!
Legalábbis nem csak azé,kell legye józan ész is!
XX-en?????????????? Nekem 72-ezernél kellett élősszőr cserélni korongot,akkor is csak kettőt!
Felesleges annyit nyitogatni!
Nem jó az!
Azt akkor már le se írjam, milyen gyakran van nálam szelephézag ellenőrzés?
Mindenki a pénztálcája alapján döntse el, h mikor cserél olajat. 12 e vagy 1 évet azért érdemes betartani.
Szervízkönyvben 12 ezer van, ez igaz, ettől én még 6 ezrenként cserélem Picit jobb minőségű olajat is használok, mint az előírt. Na jó, durván jobbat . Viszont nekem 8l-t fogyasztott az előző XX, ezzel meg összesen alig mentem annyit, hogy mérni lehetne
Pontosan! Az jelenti azt,hogy megköti,magában tarja a kormot,meg az egyéb szennyeződéseket!
Akkor én kérek suldigungot pont fordítva tudtam eddig. Minden olaj kenőképessége romlik a legelső használattól már. Én minden esetre véletlenül sem használom többet mint a korábban leírt futott km.
az a dolga,hogy sötét legyen!
Hát tavaly én is lecseréltem az olajat majd lenyomtam a teljes szezont. Kérdeztem a szerelőmet Agusztusban mondván közeleg a 12.000-es olaj csere. Ő meg annyit mondott hogy be ne merjem tolni a műhelybe mert semmi értelme cserélni. Szóval lenyomtam a szezont 15.000 Km lett a vége és igaz elég sötét volt benne az olaj de az olajszűrőben semmi furcsaságot nem lehetett látni. Most megkapja az újat. Azaz megkapta. Aztán már csak a jó időt várom.
Ez már sajna nem kelepel itt már a digó megoldotta nincs szelephang se hidegen se melegen. Nekem 10ezret ír a szervizkönyve.
A gyári adatok,értékek mindig ráhagyással vannak megadva! ugyanis a gyártók,tervezők gondolnak a hanyag,feledékeny vásárlókra is. No meg féltik a seggüket,hírnevüket esetenként perektől.Tehát ha 12-ezres egy intervallum,akkor ha 15,esetleg 20 ezernél cserélne valaki kopó,fogyó alkatrészt,folyadékot,pont semmi károsodás nem érné a teknikát! Az xx-nél a 12-ezres olajcserét kár rövidebbre venni,hisz alacsony fordulatú,és ami nagyon fontos olajhűtővel ellátott masináról beszélünk. Sok más mocc is van a piacon ami 12-ezres olajcsere periódusra van belőve,oszt még olajhűtője sincs!
Nah hát jó a csvarosdoboznak kell is az olaj különben máshogy kezd majd el csörögni.
Amúgy mindig azt mondta a szerelőm is hogy egy rendes minőségi olaj képességeinek csúcsát kb akkor éri el amikor a kisseb lökettérfogatú gépeken megint cserélni kell. Azaz olyan 6-8000 Km-nél kezdenek el igazán jól kenni és úgy működni ahogy kell. Persze ezzel nem azt mondom hogy ha a gyári szervízkönyv 6000-et mond akkor is 12.000-et kell elmenni vele de a korábban cserélésnek nincs értelme (Ha már van benne egy téli kényszerpihenő akkor persze rendben)
XXBajker írásában volt ez a szám hogy nem akarja 6000-enként kitekerni a bukógombát gondolom az olajcsere miatti burkolat leszedés végett. Én 12.000-ről tudok
A gyári adat minden típusnál jóval több futásteljesítményt engedélyez köv. olajcseréig ez csak marketing. Én 6ezerenként cserélem vagy évente.
Honnan vetted ezt a 6000-et?