Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

elektro-motor! Minden év elején teszek a motorba karbi tisztítót. Ötezer párszáz forint de most hiába gondolkodom a nevén nem jut az eszembe. Ha meglátom felismerem. Ezt az idén is meg fogja kapni. Pepe! A motor 10 éve van nálam. Az, hogy mennyi km. van benne lényegtelen mert nem a gyári óra van rajta. (94000km.) Én már így vettem ezzel az órával. Ami biztos, hogy én kb. 70-75000km-t tettem bele. Bontva soha nem volt, gondom soha nem volt vele. Igaz két évvel ezelőttig nem is jártam vele ilyen magasságokba. És még egyszer: ez csak fent jelentkezik. Ahogy lejjebb jövünk a probléma megszűnik. A szívatót mindig kb. félig húzom ki és viszonylag hamar be is melegszik, de most pontos időt nem fogok tudni írni. Egyébként általában az első hóig vagy a kemény fagyok beálltáig használom a motort, tehát 0-5 fok között is kigurulok vele ha az útviszonyok megfelelőek. Sziasztok!
Ezt azóta csinálja, hogy nálad van a motor vagy ugyanezen fúvókákkal, stb. volt jó is 2000 m fölött de egyszercsak elkezdte ezt a cseszekedést?
Mi történik, ha ilyenkor rátekersz az alapjáratra? Amúgy mennyi az alapjárat, ha magasan vagy? Mennyi km. van a gépben?
Ha hidegben, itthon, mondjuk legalább 5 10 fok körül vagy hidegebben akarsz indítani, mennyire húzod ki a szívatót? Teljesen ki kell vagy félig elég és mikor tolhatod vissza félig (ha teljesen kihúztad) és mikor lehet teljesen visszatolni mert már nem áll le?
Keress valami olyan szert, ami a szennyeződéseket oldja a karburátorokban , és remélhetőleg a te motorodnak is használni fog! Dupla adagot adj a benzinhez! Az én motoromnak használt!
Sziasztok! Egy kérdésem lenne, bár tudom, hogy a távgyógyítás nem működik de kíváncsi lennék a véleményetekre. 97-es 900RR-em ,ami egyébként makulátlanul működik, ha
(kb.)2000 méter fölé téved akkor a szűk kanyarokban olyan mint aki le akar fulladni. Ami alacsony magasságban működik, hogy akár harmadikból is felveszi a fordulatot az odafönt sokszor egyesben is kihívás és gyakran kell játszani a kuplunggal ,hogy le ne fulladjon. A karbi két éve volt kitisztítva, de ez már abban az évben is jelentkezett a Transzfogarason, tavaly pedig az Alpokban. Mivel az idén sem csak az alföld van megcélozva mielőtt szétkapná egy szerelő kíváncsi lennék a véleményetekre. Előre is köszi annak aki időt szán arra ,hogy válaszoljon!
Én úgy gondolom, hogy amelyik szét akart repedni az 15 év alatt már 3x is megtette.
Mintha magamat hallanám!
Sok típushibáról hallottam már 929/954 kapcsán, de a nicasil (C-vel, nem K-val és nem aluszil) kopást még nem, meg az olajevést sem. Hallottam ilyen gondról, de a sokkal újabb, 2006-7 utáni vasaknál, cbr 600nál, láttam is párezer km-es szétszedett blokkot, botrányos volt, igaz Talma edzőmotorja volt, de ezeknél a régieknél nem hallottam még ilyenről. Alap esetben nem is hiszem, hogy ilyen gond lehet egy motorral, ez is talán csak a felhasználó gondatlansága miatt lehet probléma, hidegen hajtás, szar olaj, gagyi vagy koszos légszűrő, sportszűrő, sok egykeró... Láttam már bőven 200e vagy akár 300ezer km feletti nagy teljesítményű nicasilos autómotort megbontva és a hengerek hibátlanok voltak. A nicasil réteg elvileg qrva kemény és tartós, persze haza lehet vágni onnan meg nincs megállás. Elég sok 929/954 rohangál az utakon 40-50-80e vagy több km-el bontatlan motorral hibamentesen. Ha gyárilag szar lenne a konstrukció, akkor szinte mind tönkremenne, de erről szó sincs, az megy tönkre, amelyikre nem vigyázott az igénytelen gazdája, amit persze nem lehet tudni, hogy melyiknek volt ilyen, de ez bármilyen motor vásárlásánál igaz, minden (ismeretlen előéletű) használt motor (és autó) vásárlása lutri.
Én is tartottam a 954-től régebben, ijesztgettek engem is, hogy majd generátor, meg váltó meg, meg blokkrepedés, meg ez meg az... lehet, persze, ahogy minden más motorral is lehet ugyan úgy baj. Világ életemben szerelmes voltam ebbe a típusba, muszáj volt vennem ilyet. Egyelőre jól működik és IMÁDOM! Gyönyörű motor és én elégedett vagyok a teljesítményével is, nyilván az újabb ezresek erősebbek, de nagyon jó karakterisztikája van, jó nyomatékos alul is, élvezetes vele menni, utcára bőven elég ez is.
Nem értek veled egyet! Ha biztosra akar menni az ember, akkor igenis lecseréli a kötelező dolgokat az újonnan szerzett használt járművén. Mégpedig az olajakat, szűrőket, komplett vezérlést, ha szíjas a motor. Az, hogy az eladó mit mond, hogy mikor mit cseréltek, meg mit dug a vevő orra alá full mindegy, szted mennyi ideig tart kamu szerviztörténetet írni? Olcsóbb lecserélni mindent, mint utána egy szíjszakadt motort a kukába dobni és új motort venni az autóba vagy sok 100 ezerért megcsináltatni. És sajnos nagyon sok olyan eset van, hogy hazudik az eladó (lásd km óra állások is, ez sem más). Ismerős autószerelő jó pár ilyen esetben végzett már motorgenerált vagy motorcserét, mert az eladó azt mondta, hogy.... Az a biztos, amit az ember magának csinál, minden más rizikós és sokkal többe lehet a végére, mint ha azt a kis pluszt még rászánja a vételárra az illető.
a szerelőnek meg említettem minap, épp egy kawa kereket engesztelt kalapáccsal hogy milyen jó lenne a yamaha blokkot szegelni, ne volt öröm az arcán a mondattól !
Maradok az R1-nél..... annál csak a generátorral szoptam még nagyot :D Az sem olcsó mulatság, de közel sem olyan vészes mint egy blokk repedés :p
Még nem tudom. Lehet hogy valami kényelmesebb típusra váltok.
följebb lépsz ?
szerintem nem gáz ha a vásárló is tudja hogy olyan típust keres amivel nem krúzolni szoktak, a motort csavarok tartják össze, ha össze törik és jó állapotú alkatrészt kap akkor nincs gond vele, autókon is ki tudja mennyi sárvédő ívet sárvédőt vagy küszöböt cseréltek,, ha jól van felszerelve és jó állapotú, más sem rágja a küszöböt. abban igaza volt az ismerősnek most hogy autót -golfot keresett-, a 98-as golf -ban is 200 akárhány ezer km -er volt meg a 2011-es golf-ban is ! sőt volt hogy a fiatalabb többet futott ! ha csak vezetnék a tulajdonosok a szervizkönyvet már jobb lenne a helyzet ! és itt nem a hivatalos szervizt értem, a szervizkönyv jár az autóhoz motorhoz, csak vezetni kellene !
az viszont emberi gyarlóság hogy mindenki a realitásokon felüli km-er vár el 15-20 éves járművek - motoroktól- tudatában annak hogy az irrevaláns !
pedig jobb az aluszil nikasil henger a hagyományos vas hüvelynél, csak az a kérdés típusonként mely mikor éri el az élettartama végét, az R6 már elkezdte kidobálni magából az anyagot, R1-es is sok elhamvadt az első példányokból, 929/954 már elkezdte, szuzkáról még nem halottam, a zx9 2000-től váltott vasról át.
sokan írják hogy nekik semmi bajuk vele, lehet hogy igaz, de lehet hogy az előző-k tulajok már költöttek rá és náluk probléma mentes. azt írod hogy rettenetes a választék? de hogy, csak akinek bevált, tudja hogy a motor többet tud mint ő, + nem is hajlandó max-ra kihasználni, de szép állapotos biztos hátterű a motorja az csak évek múlva fogja eladni, az olyan motorok viszont baráti társaságon belül kelnek el, így jó ideig nem is lesznek a szabad piacon. igen vannak roncsok, vagy inkább nem jól megjavított járművek. mivel tavaly és ebben az évben is autót segítettem nézni ismerősöknek, óva intek minden vásárlót a kereskedésektől, autó motor mindegy, miért? mert van egy emberi réteg aki nem akar foglalkozni az eladással, nem várja a hívásokat, nem küszködik hanem bemegy a kereskedőhöz, választ egy másikat a megunt, de inkább úgy írnám le hogy az elhasznált járműve helyett, ki köhögi a különbözetet és megy jóízűen a dolgára. viszont a kereskedőknél lévő nevezzük úgy hogy lepukkant járműveket ugyan úgy jó ként próbálják eladni mint ahogy a telepre megérkezett. a kereskedőnek a haszon a lényeg az állapot 0-a. egy kereskedésben sem találtunk olyan ügyintézőt -eladót- sintért- aki miután kinyitotta a jármű ajtaját motorterét valóságos képet írt volna le a járműről. SOHA !!!!!! neked kell sherlok holms módjára kielemezned a jármű valós állapotát. a sérüléseket hibákat javításokat. nem is hiszem hogy van olyan kereskedés ahol valós képet kapnál a járműről. a km állás az inkább csak számjegyek tánca a műszerfalon, de ezt mi mondjuk ki kelet európaiak baxtuk el, a fejlett világok átvették és most nyakig ül sok vásárló az eltekert km-ek tengerében. . a szerviz könyvet pedig nem nyári melegben legyezőnek ajánlják hanem a vezetett szervizek dokumentálására, így lehet km-er a járműben ha vetetik a kopó alkatrészek cseréjét, így meg van mikor mit cseréltek, + pont ha felírják a következő csere időpontját vagy a beszerelt alkatrész típusát. szerinted van ilyen? nem rég egy ismerős vett autót, 500 e ft felett, tehát nem egy 100 e ft-os kotlófészket, kereskedésből, nyírségben. kérdezik a kereskedőt, hogy infó a szervízekről ?-ott voltam halottam- meghúzta a vállát és nem tudott semmiről ! azért a cirka 180 e ft haszonért volt olyan kedves és felhívta a volt tulajt aki annyit mondott "szájszervízkönyvként" hogy az olajat most cserélték a vezérlést meg 200 e km-nél. slussz ! egy másik esetben viszont egy kintről behozott első tulaj által -nő- használt autót vett az ismerős, mikor át adták a papírjait döbbenten láttuk hogy nem szervizkönyv hanem egy nyiregyházi autó szerviz szerviz füzete, benne az utolsó ablak törlő lapát cseréjének dokumentálásával. hogy ez egyedi eset az tuti de arra már nem szeretném feltenni a fejem hogy az ismerősöm vezeti e továbbra is !
vissza kérdezhetnél hogy én vezetem -e. a motor olaj cserjét igen, más nem kell hozzá, az autómét vezettem + egy kazal bárdi-s számlát nyomtam a vevőm elé mikor eladtam, hogy ez a cserélt lista, erre ő : neki csak a forgalmi törzskönyv kulcs kell semmi más, ők mindent lecserélnek rajta ! nos, mikor sírunk rívunk hogy drága az aktrész olaj .......... de a vevőm egy 3000km futott ömv olajat dobott ki, a váltóban 5500km -es olaj volt mert akkor cseréltünk tömítést benne így új olaj járt hozzá, szal olyan alkatrészeket ítélünk olykor kidobásra amiről előzőleg csak annyit kellene megtenni hogy kvázi mikor mi lett cserélve, és mindjárt maradna lóvé, más esetleg jobb alkatrészekre. de mint a példám is mutatja szarik mindenki mindenbe így viszont joggal mondhatod hogy mi van ha te épp nem egy megkímélt példánya futsz ! általában sorry
Az enyém is eladó lesz pár hónap múlva friss műszakival. Viszont ez sem makulátlan.
Ennyire azért nem siralmas a helyzet. Ezek min. 15 éves motorok. El kell fogadni hogy sok bennük a km és 99% hogy egyszer már össze is törtek.
nem győzködni akarlak ! volt itt egy csákó aki kawa után ült át 954-re és hű meg jaj ! nem az illúziót akarom elrontani és győzködni csak ha be üt a baj akkor a gond nem kicsi télen nem fogod használni, így a hiba szezonban fog kijönni, ha talpra esett vagy és van helyed 4 óra alatt kiveszed a blokkot ami szállítható. ÉS tovább? találj egy szerelőt aki a kormánycsapágy és lánc olaj cserék garmada közt kiszorít 1 órát, lesepri a munkapadot, egy légkulccsal szétpattintja a blokkot, majd qvázi eléd tolja az üres motor tömböt ami vagy repedt vagy aluszil hibás .............. gazdagabb leszel egy tejesláda alkatrésszel, kezdheted keresni a blokkot vagy motorházat, míg mások húzzák a gázt, csapatás után az autó mosóban fényképezgetik a vasat. mire találsz alkatrészt és újra feláll a technika nem napok kérdése. annyit kihámoztam a csongrádi csákóból hogy nem az első hüvelyezést készítették el ott, motorház cserével hüvelyezéssel főtengely cserével - bár ott egy neves bontós vagy inkább hagyjuk ki,megvezette- ki be szereléssel 400 e ft -ot kért a gyors javításért, de garanciát is adott rá, annyit még elmondott hogy tartós a hüvelyezés, de a 4db használható dugattyúért a tulajnak kellett valahol letérgyelni . nem rég hallottam hogy sok x sok használható dugattyúból sem tudtak 4 épet kiválasztani beépítésre, tehát még a többi alkatrészen felül azt is kajtatni kell. bár annak a 97 e km -es blokknak szép hangja volt nem füstölt, de érdekes módon nem kérte a vevő hogy cseréljük el már a műszerfalat hogy látható legyen a valós km-er állás.
Okés Szeki nem kell 954RR meggyőztél XD

De egyébként nagyon fos a kínálat. Rettenetes a választék.
Roncsok mindenhol.
Nehéz jót találni, és ha megvan még arról is 70%-ban kiderül, hogy álcázott roncs.
amúgy ha nekem is kész lesz a mellé fogásom, és újra le motorozok csongrád-ra felkeresem azt a műhelyt ahol hüvelyezik a 929/954 blokkokat és felteszem az elérhetőségüket. feltéve ha a saját melléfogásom is be indul és stabil megbízhatóságot fog produkálni + nem kell minden tankolásnál olaj szintet is ellenőrizni
nem bele szólás a nagyok dolgába, szép és atraktív a járgány + könnyű. de a sok gazdás motoroknak meg van a hátránya, azok a motorok amik adok veszek csere bere tárgyát képezték ott ne számíts jó motorikus állapotra, aki nem szívén viselte csak meg adta azt a karbantartást amit elvár a nagy H akkor ilyen a képeken látható értékek is előfordulhatnak. ha nem akkor egy motor megtekintése kipróbálása átnézése círka 1 óra ez alatt kell bizalmat kapnod arról hogy érdemes-e pénzt ki adni a portékáért vagy kirándultál egyet. példa: annó cimborámmal golf 2 diesel vásárlás miatt mentünk kiskun valahová a nagy alföld közepére, előre lebeszélve az eladóval hogy megyünk kb mikor érkezünk. egy kihalt benzin kúton találkozunk, elmondta minden búját bánatát a verdának, cimborámnak nem kellet, ott hagytuk. vissza úton rákérdeztem miért nem vette meg. válasz: koszos szakadt ruhában piszkos kézzel jött megmutatni az autót, milyen igényes lehetett az autóval kapcsolatban ha az a vevőnek így mutatkozott.
Én is arra gondoltam, hogy ha már futott papíron 40-50.000-et....valójában meg vagy 100.000-et XD akkor már eléggé be járatódott és talán a blokk repedés már kizárt, ha nem hajtja meg az ember hidegen....
Nagyon durva a motorpiac jelenleg.
260 km-re elmész, előtte lebeszéled, hogy fix sérülésmentes, makulátlan, műszakilag kitűnő a gép......aztán ott meg kicsit jobban megnézve a gépet kiderül, hogy hengerfej festékkel lekenve, összes idom újrafújva, újra matricázva.....és be se indul......
Na ilyenkor már nincs miről beszélni....
Szinte minden motornál van valami. Ha jó és már van benne bőven km akkor már nem fog ilyen előjönni. Meg kell hallgatni nagyobb hidegben és ha nagyon kerreg akkor valószínűleg már meg van kopva a nikasil. De ha ilyen akkor sem lesz szerintem semmi baja.
Tetszenek azok a dögök....külsőre gyönyörű.
Csak ez a blokkrepedés mizéria meg olajzabálás, nikasil réteg elkopás eltántorít.
Nem volt semmi változtatás a két évjárat között szóval mindkettő.
A 954RR esetében melyik volt a blokk hibával inkább küzdő verzió a 2002 vagy 2003-as évjárat? Vagy mindkettő?