Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv ,levenném a hűtőt mert a felső rögzitései leváltak hátha vissza lehet forrasztani meg akkor már a hűtőrendszert is átmosnám mert a kieggyenlitőbe üledéket találtam.Hol lehet a hűtővizet leengedni ? Ebbe a rohadt időbe mást úgyse lehet csinálni.
Hát elég kövér, van vagy 40 kiló
Nemrég írtam a gumis topikba pont, hogy a kocsin a Michelin EnergySaver+ nálam már 80e fölött jár, és még jó sok minta van rajta... tutira 100 fölött lesz a vége. Egy jó autógumi ma már nagyon sokat bír. A Ft/km költsége meg nem összevethető egy motorgumiéval.
Utassal persze Még jó hogy nem szegény Erára kened, hogy kopik a gumid.
55 felett jár az Opel-Van még mélység rendesen.Szerintem nem tudom meg meddig bírja.
Lehet,hogy igazad van.de nem vagyunk egyformák.Ezek már nem Rigák,hogy folyton simogassuk őket.Megbízható gépeket kell venni.A Kawa ilyen.Legfőképpen Rosinante.
A Hejdenyaú elég jó gumi.Két szettet koptattam belőle.Viszont a Misch veri.
Na igen, tényleg rá lehet költeni egy használt motor árát pár év alatt gumikra... Azt egyébként tudtad, hogy ezt a Pilot Street Radial-t már gyártják nagyobb méretben is, többek közt a Z méretében is? Egy szett kijön 60e-ből, és nagyobb motorokon biztos nem teljesít olyan jól, mint a kisebbeken, de ha nem használod extrém körülmények közt, akkor megfelelhet... És mégsem egy noname kínai vackot kapsz ennyiért. (És igazából az "olcsó" márkák sem igazán olcsók már, talán emlékszel, mikor néztem, hogy a Heidenau drágább, mint a MIchelin...)

Autó vs. motor: itt szerintem leginkább két dolog játszik:
A motorgumi sokkal fejlettebb technológiát igényel, többféle erőhatás éri, nagyobbak a terhelésváltások, lapra döntve is működnie kell stb.... Autóguminál ha az egyik megcsúszik egy szurokfolton, észre sem veszi a vezető, mert a másik három úton tartja. Motornál meg egyből vége a játéknak. Szóval sokkal többet kell tudnia egy motorguminak.
A másik meg az, hogy egyszerűen kevesen vagyunk. Pont most olvastam a Continental-os cikket itt az oldalon, beszédes számok vannak benne: hetente 170.000 autógumit és 3.300 motorgumit gyártanak. Ez irtózatos különbség!!! Mennyi lehet az egy darabra eső gyártásköltség egy heti 170 ezres meg egy heti pár ezres tételnél? Meg ugye ez azt is jelenti, hogy el is tudnak adni heti több százezret autógumiból, motorgumiból viszont csak párezret. Ehhez képest örüljünk, hogy az áruk közt nincs 50x-es különbség.

Egyébként meg gondolom motornál nem is nagyon lenne értelme 100e km-t elfutó gumit gyártani, mert a legtöbben hobbimotorosok (legalábbis Európában és Amerikában), évente futhatnak 3000-5000 km-t átlagban... Akkor egy 100e km-t bíró gumi tartana 20-30 évig... De persze hamarabb elöregedne. Szóval nem tudnák kihasználni a nagyobb futásteljesítményt. Autóval meg azért összejön 100e km viszonylag hamar, 2-4 év alatt sokaknál. Szóval ott van értelme tartós gumit fejleszteni.
Mondjuk igen, valószínű az is közrejátszik, hogy Parabellum meg Te sokszor mentek utassal meg csomaggal, ha jól sejtem, én meg kizárólag egyedül ülök a motoron, csomag is csak szökőévente van a hátsó ülésen. Gondolom bogyo112 is inkább hozzám hasonlóan használja a motort.
A másik meg, hogy a Ninja jobban terheli az elejét, mint az ER-5, "orrnehéz", mint a sportmotorok. A Gs-500-at nem tudom...
Hát nem tudom. Lehet kővel töltik fel az abroncsaidat?
Azért egy évben 5x-10/ ellenőrzöm az abroncsok nyomását. Ennyi kell azért szerintem.
Azért 4 tizednek ennyire nem szabadna látványosnak lennie! Anno a ruszki és cseh nyomásmerő között volt alapból két tized difi...
Jó, hát ebbe inkább ne menjünk bele. Egy autó gumi szett elmegy átlag 50-60 ezer km-t. Nyilván a súly, stb miatt sokkal keményebb keveréket kell, és tudnak alkalmazni.
Ami röhej viszont, hogy a Zé gumijai is bele kerülnek 70-95 ezer ft -ba és elmegy jó esetben 15 ezret.
Értem én hogy csak két kerék meg kisebb súly meg ezért puhabb kell legyen, de akkor meg árulják fele ennyiért.
Verlazito a nagyobb motorok gumijainak az ára..
A dolog pedig nyilvánvalóan kézenfekvő. Az első keveréke valószínűleg puhabb mint a hátsóé. Az Er5 nél pl mindig a hátsó kopik el hamarabb, meg a Zé is ilyen. Vagy tényleg szinte mindíg 2 személlyel járok???
Köszi a tesztet Mikikém!
Hogy ismételjem magam, mondtam hogy ez egy jó gumi! Ne aggódj, a Zén a hátsó Road 3 már lassan kopasjelzoig van középen. Igaz sokszor utassal megyek. Talán az is el fog menni 15 ezret.
Tisztellek.12 év alatt kétszer mértem keréknyomást.Nem töltök akkut sem.Vettem defekt sprayt a Glockner túra miatt.Nem mi lyukadtunk ki akkor se hanem valami drága NAGY motor.
2-3 hetente szoktam mérni + az ülésem alatt hordok magammal egy kis kompresszort is. (Nekem menet közben még nem kellett, de egy idegen motorost már segítettem ki vele). Másfél éve nyáron volt egy lassú defektem Erdélyben, de szerencsére a haveromnak volt kompresszora kéznél, így akkor meg ő segített rajtam többször is aznap (a gumisig). Hazaérkezés után én is vettem egyet magamnak, még a régi kis 125-öshöz.
Ilyen, egy tenyérben elfér: https://www.conrad.hu/hu/12v-o...
Ez is egy megoldás.
Guminyomás?Ez szívás!Nem mérem mert nem érdekel. Az autóimat sosem kellett pumpálni.De tényleg.Addig nem tartom meg Kompresszor is van.Szerintem jobb az én verzióm.
Még egy dolog egyébként a kopáshoz, ezt nem írtam a gumitesztbe, mert ez nem a gumi sajátossága, hanem az én hülyeségem:
Ugye nyár végén beállítottam a nyomást jó melegben, aztán utána egy darabig nem néztem rá. Aztán volt itt egy szép őszi hét, amikor hirtelen leesett a hőmérséklet vagy 15 fokot. Azon a héten éreztem is, hogy a gumi furcsán viselkedik, mondom mi a fene, tán defektet kaptam, de aztán láttam, hogy nem ereszt, úgyhogy egy darabig úgy járkáltam vele, mert azért nagy gondot nem okozott, és nagyon zsúfolt napjaim voltak, nem igazán foglalkoztam a motorommal meg semmivel; aztán mondom csak elmegyek már a benzinkútra mérni egy nyomást...
Mind elől, mind hátul 4 tizeddel (!!!) volt kevesebb a nyomás a kelleténél. Szóval az történt, hogy amikor lehűlt az idő, akkor biza a gumiban is lecsökkent a nyomás, mert a nyáron beállított hideg nyomás nem ugyanannyi lesz télen, amikor a levegő is eleve hidegebb 15-20 fokkal.
Szerencsére azért nem sokáig jártam ilyen lapos gumival, de ha nem foglalkozok vele, biztosan kihatott volna a kopásra is. Felfújás után ismét tökéletesen viselkedett.

Szóval a tanulság az, hogy amikor sokat változik a hőmérséklet (ősszel és tavasszal), akkor figyeljünk jobban a nyomásra, állítsuk be a gyakrabban, különben az is elronthatja a kopást.
Nem tudom mit és hogyan csinálsz de nálam két hátsó gumi egy első gumi csere.Kanyar kereső verzióban. Majdnem centis csíkkal.
Szerintem igazából nem is a kopás furcsa, hanem a hátsó gumin a mintamélység. A Michelin iszonyat mélyre vágja a gumijait. Elolvastam több összehasonlító gumitesztet, meg magam is méricskéltem, szinte mindig az jött ki, hogy a kategóriájában a Michelinnek van a legmélyebb mintája, szerintem nem sokan alkalmaznak ilyen 6,5-7 milliket. A mi kis 130-as méretünkben meg pláne. Szóval ha hátul is 5-5,5-ről indítanánk a kopást, mint más gyártók gumijainál, akkor ez a 2-2,5 mm, ami nekem lefogyott, ott is azt jelentené, hogy kb. 50%-os a gumi. De a MIchelinnek hátul méyebbek az árkai az átlagnál, elől viszont úgy látszik, nem tudják elég mélyre vágni (vagy ha úgy tetszik, nem tudnak elég vastag futófelületet felrakni az abroncs vázára), legalábbis ebben a 110-es méretben.
Szerintem ezért van az aránytalan kopás. Lehet ha nagyobb méretben néznénk (pl. 120-as elsővel), akkor ott már hasonlóbbak lennének a mintamélységek elől-hátul.
De mint írtam, nem akarok jósolni, még az is lehet, hogy a végén úgy felgyorsul a kopás, hogy a hátsó utoléri az elsőt; úgyhogy kivárom, mi lesz, aztán majd ha ott tartok, hogy tényleg cserés az első, akkor majd elkezdek gondolkozni, hogy mi legyen a hátsóval.
Tudtam.Ha valaki sokkal 10 fölötti futásteljesítményre vár annak a gyárilag szerelt valamit ajánlanám.Kitart 20.000-ig de hogyan?A gyáritól sajnos későn váltam meg.Most az ötödik v hatodik szettet használom.Ennyi idő alatt autón nem cseréltem.Nem kopik el soha.Nálam.
Én is jártam már pont ugyanígy, azért nem is akarok jóslásokba bocsátkozni. Majd meglátom, hogy fogy el a végén, kíváncsi leszek. Egyébként tényleg szuper gumi, én sem tudnék elképzelni utcára jobbat (a saját motorozási szokásaimhoz).
Nyilván mindenki tudja,hogy a gumi kb 50-60% -os állapotig 7-10.000 Km alatt eljut.De azután nagyon hamar (2.000+-)kampec neki.Fogyott el már gumim mikor nagyon nem számítottam rá.