Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nincs nagyon. Keresd Kopaszka k1 nevű fórumtársunkat.
Keme! errol a szolnoki megmozdulasrol van e valami konkretabb infod?
lehet hogy addigra hazakeveredem en is es kineznek szivesen.
Előbbi korrekciója : mx gumik
Üdv! Vki esetleg ?

használt krosszgumik
Eladó Husqvarna WR 125
http://www.kepesmotor.hu/husqv...
Leatt Adventure Body Black PRO protektor
Eladó az ár alkuképes.
http://www.kepesmotor.hu/prote...
Lehet, hogy újraéled Szolnokon a krosszpálya. Május elsején lesz egy banzáj. Fontos lenne, mert Kelet felé menve elhal az MX élet Magyarországon.
Mondjuk ruhaválaszték meg cicoma a legtöbb motoros boltban van. Motoralkatrészt már nehezebben tudnak adni általában.
Budapesten is van Parilla, rejtőzködő eladókkal.
Vagy Budaörsön az Universal, oda rossz pufajkába menj és kérj számlát.
Shox-ban is akad, de ők nem annyira terep specifikusak, kisebb a választék.
Ezeket google-ozd ki.
Nekem SixSixOne páncélom van, 5 éve. 2 éve vettem helyette egy Thor-t, aztán azt gyorsan eladtam inkább.
FOX-om sosem volt, de biztos jó.
Tudtok ajánlani Bp-en egy olyan motoros boltot ahol van választék cross motorosos ruházatban, páncélban, kiegészítőkben? páncélnál melyik márkát ajánljátok? megéri beruházni Fox-ra?
A KTM a terepmotorok Harley Davidsonja
Nyilván észrevetted, hogy ritka a Hozzád hasonló a KTM tulajok között. Általában az van, hogy az elhangzottak ellenkezőjét mondogatják és a KTM-et, valami osztályon felüli csodának állítják be és azzal támasztják alá érvüket, hogy a Dakaron is KTM-ek nyernek.

Igen, a 4T más téma. Az elhangzottak tkp. arra vonatkoznak 75%-ban és igen, a japán 4T-k is hajlamosak a halálra és drágák.

Én kizárólag kétütemű 250-ben gondolkodom.

Átkonvertáltam a képeket:
*by the way, a hidrokuplung semmivel sem tud többet, mint egy jól karbantartott bowdenes, max. annyiban, hogy ha elesel és a kar szerencsétlenül fordul ki, és eltöri a munkahenger+tartályrészt, ott repül 30ezer Ft
Eszem ágában sincs rábeszélni senkit a ktm-re, de már ellene érvelni sem fogok.

(a lábtartónál az elkopott ricni és a szép elox design lehetett a döntő)

4T KTM más téma, olyanom sosem volt, szerelőktől hallani a műanyag fogaskereket az olajszivattyúban, mint meglepően szar megoldást. Azért a kisfiamnak yamaha PW-t keresek inkább...
Természetesen a magyar valósággal együtt értelmezem a minőséget - nem tehetek mást! Úgy fogalmaznék, hogy azt a fajta gondatlan, trehány, látszatértékekre építő mentalitást amit a magyar járműgazdák nagy átlagban képviselnek, azt egy japán motor sokkal jobban bírja, mint egy KTM. Pláne így alakul a kép ha figyelembe vesszük az imént általam képzett kiváló kifejezés, a látszatérték jelentését a valóságban: éppen a csóró, de kivagyi emberek kezdtek hitelből KTM-eket vásárolni dömping szerűen a 2k évek elején (személyesen ismerek ilyeneket), mert az folyt a csapból, az volt "A" terpmotor márka. Ezért ma éppen ezek néznek ki mégrosszabbul, mint ahogy egyébként kellene. (Már ha egyáltalán mentek vele, nem csak hétvégente parádéztak a krosszpálya mellett - ilyen is van.)

Tömörebben: Köztudott, hogy egy 90 után gyártott japán kétütemű (250) krossz hétköznapi motortudással, minimális ráfordítással gyakorlatilag tönkretehetetlen, típushibák ritka kivételtől eltekintve nincsenek, a működésbiztonságuk pedig bármely más motorral összevetve is elképesztően magas szinten van (pl. félhulla főtengely csapággyal is biztosan gyújt, beindul és nem szív falsot). Nos ilyen tételek a KTM-ekről nincsenek köztudomásban.

Az alkatrész ellátásban igazad van, de akkor is szempont. Ha gyárt a Wössner utángyártott dugót olcsóbban, akkor azt vesszük és slussz. (És amúgy tetszik vagy nem, de van olyan jó, mint ami a KTM-be gyárilag tesznek. KTM-ék is Wössneréktől tanulták hogyan kell csinálni ).

Sanyának miért kellett lábtartót cserélni? Még nem hallottam olyat, hogy egy krosszon a lábtartóval történne valami. Szétkoptatta aszfalton?

Ami a KTM életérzést, a vezetés közben átélt finom dolgokat illeti, nos igen. Az tényleg pazar, mikor olaj viszi azt a kuplungot. Tényleg kiválóan az a fék. De én nem vagyok Blazusiak, hogy köridőre tudnám váltani ezeket. Ha szar a fék a Hondán majd jobban húzom, vagy annyival lassabban megyek. Amithez a tudásom kevés, azt nem pótolja a ready to race. Amit viszont tudok, azt megcsinálom egy Yamahával is. (Ha a CZ-vel boldogultam, akkor jöhet bármi. )
Sokban igazad van, a kép is sokkal kevésbé fekete vagy fehér, vannak szürke árnyalatok benne
Az enyém egy 2003-as blokkal szerelt 2005-ös vázú, 2006-os első telókkal stb... kicsit kilóg a sorból, ráadásul aki összerakta magának, az szerintem a legjobb KTM szakember (és megszállott, külföldön is elismert figura).

A minőségről: ahhoz képest, hogy ezeket a sporteszközöket 1 évre tervezik, a japánok huszonéve futnak. Tartósságukhoz nem fér kétség. A koruk előrehaladtával (az én tapasztalataim szerint) gyártótól függetlenül lelakják őket spórolás címén.

A gyári alkatrész, ha jobban utánanézel, azonos árban van, némely cucc meglepő, de olcsóbb a KTM-hez. A GYÁRI. Az mindenképp a japánok mellett szól, hogy rengeteg utángyártó készít cuccokat, amik a köztük kialakult versenyhelyzet miatt olcsóbbak, ezt a KTM nem hagyja. Ugyanakkor itt van szegény Sanya#72 pl., akinek eltört az utángyártott lábtartó a teremkrosszon, szombaton az egyik, vasárnap a másik, hogy a szétrobbanó dugattyúkról ne beszéljek.

Vicces, de nekem a KTM a "válságmodell" lett, a kiváló 2008-as YZF250-esem 650-ért sem vitték el, kaptam érte egy 2003-5-6?-os KTM-et meg 200ezret. Majd ha helyrejövök anyagilag, veszek egy yzf250-est megint...(vagy egy SXS150-est )
Számomra a minőség kulcskérdés, mivel idővel nagyon sok pénzben tud megmutatkozni a túl gyorsan fogyó alkatrészek állandó cserélgetése, vagy esetleges váratlan tönkremenetel valamilyen drága ponton.

Én eddig valahányszor közelebbről megnéztem egy nem-japán vagy nem-német motort minduntalan azokkal a gusztustalanságokkal találkoztam, amiket leírtál. Vagy marják, eloxálják és arany árban árulják a dolgaikat az olaszok, osztrákok, vagy elbujtatják a szemétdombot az idomok meg a csövek mögé.

Továbbá az ezredforduló táján vásárolt nagyon sok KTM motorból láttam néhányat és kivétel nélkül mindnek volt hajmeresztő és méreg drágán orvosolható meghibásodása. Ezt én mind a minőség címszó alatt értelmezem.

Elfogadható lenne mindez, ha az alkatrészek pl. olcsóbbak lennének, mint a sokkal kiforrottabb japán motoroknál, de ez nem jellemző.

A japán motorok méretbeli zsugorodása viszont kiveri a biztosítékot nálam, ezért már mindenen gondolkodtam, hogy valami "optimális" motorra tudjak ülni. Akár még KTM is lehet belőle a végén, de próbálom elkerülni ezt a megoldást. Úgy olvasgatom, hogy a KTM-ek az elmúlt 6-7 évben már jobb minőséggel bírnak, mint a korábbi változatok amiket láttam, de nekem ezek kiesnek az árfekvés miatt. Szóval keresgélek, agyalok.
Úgy hozta az élet, hogy lett egy 125-ös KTM-em, pedig tudjátok, hogy sosem voltam oda értük. Igaz, mindig azt mondtam, hogy MENNI jó velük, de VENNI nem vennék.

Azt kell, hogy mondjam, hogy kétütemű motorokban toronymagasan a legjobb a ktm. Ennyire jól kezelhető, szinte nyomatékos 125-ösön még nem ültem, pedig sok motort kipróbáltam már.

Ha röviden összefoglalnám az eltelt 4 hónapot:
+kezes
+erős
+szériában kiváló telók
+széria fék magasan veri a japánokét
+sokkal jobb vele motorozni, mint eddig bármelyik 2t-vel

-Ikarusz sem fordul ekkora körben
-az idomszett egy VICC, szerintem joghurtos pohár oldalából vágják ki dekopírfűrésszel
-a segédvázba hajtott önmetsző csavaros rögzítésekre Kínában is csak elnéző mosollyal pislognának
-a segédváz kidolgozottsága és minősége vetekszik a magyar általános iskolák székeivel és padjaival
-a légszűrőt nagyon könnyű rosszul feltenni, és akkor hátul fél centi széles sávon nyeli a homokot (szerencsére mindig körbetapogatom)
-a légszűrőfedél tartó pöckeit inkább leragasztom szigszalaggal, mert ha kirázódik, 5400Ft/db

Szóval a japán gépek minőségét hiányolom, de semmi mást.
Mit gondoltok?
Csak japánokat néztem. Hiába nagyobb a KTM vagy a Husaberg, azokra nem vagyok kíváncsi. De ha már öszvért csinálnék, akkor is inkább a japán blokkot tenném a KTM vázba.

Valaha a krosszmotoroknak emberi méretük volt. Ma meg liliputiaknak gyártják őket.
Én kezdem úgy érezni, hogy egy kétütemű KTM blokk egy japán vázban lenne a punk csaj....
Olyasmi lett volna. Régóta foglalkoztatott, hogy melyik krosszt érdemes választani, ha csak geometriai méretet veszünk figyelembe. De nem fontos, én így is látom.
Én legalább tudom használni a "Save as..." funkciót.