Motorgumik

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tényleg, az Anlas eszembe se jutott volna, pedig ezt az onroad-os tesztet láttam anno én is, köszi!
Na, milyen?
Kifejezetten téli robogózásra? Valamikor régen utánanéztem a téligumiknak...

Amire emlékszem, az abszolút király, az etalon, az IRC Urban Snow, SN-23 volt talán a betűjele, de minden SN jelzésű gumi az IRC-nél téli gumit jelöl. (Ráadásul nagymotor méretben is gyártottak.) A képes motoron pont most láttam egy pár SN-26-ot, ez már az utódja lehet. Ennél jobbat nem találsz, a tesztmotor.hu-n is volt egy tök jó teszt róla, ahol valóban hóban, jégen is mentek vele:
https://tesztmotor.hu/irc_teli_gumi-teszt_a_fuoco-n/
A probléma az vele, hogy jó pár éve sajnos már nem hozzák Európába a kereskedőkhöz, ezért olyan ritka lett itt, mint a fehér holló. Ha véletlen valahol felbukkan egy pár valami hirdetésben, azonnal le kell csapni rá, de elég kicsi az esélye, hogy pont a te méretedben pont akkor kapsz, amikor neked kell. Esetleg Amazon-on vagy valami hasonlón keresztül lehet külföldről rendelni, de az meg valószínű nem lesz olcsó. Pl.:
https://www.amazon.co.uk/IRC-URBAN-SNOW-TYRE-70-10-54L/dp/B079KBP7XB/

Pár éve a nagyobb gyártók is kijöttek téli robogógumikkal, mindjárt megkeresem, mi a nevük; ezek viszont nem régóta vannak, nem terjedtek el, és valószínű nem fednek le sok méretet. Nézz utána, van-e a neked kellő méretben. Meg is van a nevük:
Michelin City Grip Winter
Metzeler Feelfree Wintec
Continental ContiMove365

A Heidenau-nak is vannak kifejezetten téli gumijai, robogó méretben is. Snowtex technológiának hívják náluk, az ezzel készült gumik kifejezetten hideg/nedves/havas időkre valók. A Heidenau-val kapcsolatban a legidegesítőbb viszont a méretválaszték teljes hiánya. Van, hogy egy gumitípust összesen egy méretben készítenek, aztán lehet akármennyire jó, ha nem pont olyan motorod van. Azért nézz szét itt:
https://www.heidenautires.com/tires/motorcycle/snow/
Ha jól látom a K58S pont 10 és 11-es átmérőben készül, szóval hátha szerencséd van.

A titkos tippem pedig a török Anlas, pár éve elkezdtek nagymotor méretben is téli gumit gyártani, akkor több teszt is volt vele magyar oldalakon is, és nagyon pozitívak voltak, pl.:
https://onroad.hu/2018/12/26/kiprobaltuk-mit-tud-a-teli-gumi-igazi-nagymotoron/
Ha a saját motoromra keresnék téli gumit, 17-es átmérővel, valószínű ők lennének a befutók. Viszont robogó méretben már régóta gyártanak gumit, viszonylag nagy tapasztalatuk van, biztos az sem rossz. Keress rá arra, hogy "Anlas Wintergrip", vagy "Anlas SC-500". Rengeteg méretet lefednek.

Mellékesen jegyzem meg, egyikkel sincs személyes tapasztalatom, IRC-t kerestem sokáig téli ingázáshoz, de végül feladtam, egyrészt a beszerezhetetlensége miatt, másrészt meg közben kijött egy olyan gumi a méretemben, amivel viszont nagyon elégedett voltam hidegben/esőben is, minden korábbi gumimat magasan vert: ez volt a Michelin Pilot Street. Ezzel van tapasztalatom bőven, viszont ebben jelenleg a legkisebb méret talán a 14-es átmérő.
Amúgy ha nem Mitas/Sava, akkor mi?
Köszi, rákeresek akkor Sava-ként is!
nem gondoltam hogy 16-os alatt használja valaki télen 😀
Ha már Mitas, én nem az MC-20-at venném, hanem az MC-32-t. Abból van kifejezetten téli változat, Win Scoot néven, sőt, még szegecselt változat is elérhető (bár szerintem az a magyar utakon nem használható legálisan). És ezt kifejezetten robogó méretekben gyártják.
https://www.mitas-moto.com/pro...

Egyébként anno amikor aszfaltos gumik terén fejlődni akartak, a Mitas felvásárolta a Sava-t, és ami most a kínálatukban MC kóddal szerepel, az gyakorlatilag megegyezik a korábbi Sava gumikkal (valószínű ugyanott is gyártják őket) - amik elég jók voltak. Szóval pl. ha rákeresel a Sava MC-32-re, sok tapasztalatot fogsz találni téli robogózással kapcsolatban, és jók a tapasztalatok. Valamikor egy magyar motoros oldalon is olvastam egy ilyen téli tesztet, ott is dícsérték, de már nem emlékszem, hol láttam. Szóval személyes tapasztalatom nincs vele, de valószínű működik.
Köszi a tipped, de nekem 10-es és 11-es átmérőben kellene ☹️
azt nem ismerem
de ez nekem nagyon bejött
vizes aszfalton is remekül tapadt

https://m.mofaker.hu/termek/80...
Mitas MC20-szal van valakinek tapasztalata? Leginkább a hideg és/vagy nedves körülmények közti tapadása érdekelne ("téli" guminak kéne, robogóra).
Hello
Meg rendeltem a Mitas sport force plus ev szettet, ma megyek ki probálni kíváncsian várom milyen lesz a gumi, az elődje egy Metzeler m9rr volt amivel nagyon meg voltam elégedve mint futás mint tapadás teljesítmény tekintetében.
👍
Hohenbach és Künzelsau között németben
Szép ez a hely. Hol készültek a képek?
Köszi az infot
Nem fogok, hidd el!Neked meg sok balesetmentes kilométert!
Akkor mellébeszélek, nekem mindegy csak ne kapj szívrohamot baszki…
Látod mennyire mellébeszélsz.
Leírtam már többször, hogy nem bólyakerülgetéses oktatás.
Leírom sokadjára, hogy te is felfogd, nem kerülgetsz bólyákat, sem felfestést!!!
Az az alapszint.

Te újra leírod, hogy kötelezővé tennéd a bolyakerülgetést.
Mit nem értesz?
Feladom.
Motorozz!
Amúgy a mitasra visszatérve, én nem szereltettem fel de elgondolkoztam rajta, az tartott vissza hogy szétnyílt a futófelület egy hát legyen csak ismerős de inkább az sem. Nem volt semmi extrém behatás.
Viszont a KTM fel merte tenni gyári szerelésben a terraforce gumit a 1290sas-ra. Szerintem ez elég bíztató még akkor is ha a két gumi csak márkában egyezik.
Próbáld ki, kézben fogva szimpi. Nem ez lenne az első itthon mondhatni ismeretlen márka/típus ami jó.
Ne izgulj, nem hasonlítunk egymásra. Engem nem visz el a szívinfarktus mint téged mert próbálom bizonygatni a hülyeségem.
Leírtam, hogy kötelezném. Igen általanosítottam. Ha nem lennél ennyire nem is tudom, leírom konkrétan, megkeseredett és nem akarnál belekötni mindenbe akkor tudnád értelmezni amit érthetően írtam. Kötelezni kellene a bólyakerülgetős traininger. Megint bólyakerülgetést írok mert bólyákat kerülgetsz. Jó, lehet van olyan pálya is ahol felfestést.
Tehát én leírom hogy kötelezni kellene, ezzel egyértelműen azt mondom hogy jó dolog. Erre te belekötsz hogy én azt mondom hogy rossz meg lenézem. Hát erre mit lehet reagálni ha nem azt hogy baj van a fejedben ?!
Leírom mégegyszer, hogy a fogyatékosok is megértsék!!!!
Ezek a vet.tech oktatások nem a bólyakerülgetésröl szólnak, nem ezt tanítják.
Te az alapokról beszélsz úgy gondolom.
Tudnád, ha tájékozottabb lennél, és kicsit higgadnál végre, hogy ezeknek az oktatásoknak vannak különböző szintjei.
Addig nem engednek továbblépni, amíg az előző szintet nem teljesíted.
De minek magyarázom neked, aki már olyan nagy tudással, tapasztalattal rendelkezik, és még egyen se volt.
Pedig mindenkit kötelezné, hasznos "gyakorlás", és kevesebb ember kerülne zsákba.
És ezt nem én mondom, hanem az oktatók.
Remélem nem vetted bántásnak, hogy őszinte voltam???
Komolyan nem értem, a pav vizsgán még hogyhogy nem buktál el. Baszki, ott írom hogy kötelezném! Ennél jobban hogyan lehetne elismerni, hogy jó az a gyakorlás ?!
Ez a motorozás lényege és, hogy mindig haza kell érni!
Persze hogy vagy májrécsíkom 😉, csak néző pont kérdése a dolog. Egyébként pont nem érdekel a májrécsík kérdése, (olyan mint a farok méregetés mindenkinek akkora amekkorával meg áldották) annál inkább fontosabb ha elmegyek motorozni hogy jól érezzem magam.
Szép válasz.
Látom nem sokra tartod vesz.tech. tréningeket.
És ezáltal nem sokra tartod a tehetségüket, munkásságukat, amit a motorosokért tesznek.
Értem már, egyen se voltál.
Egyébként ott mást is tanítanak veled az oktatók, nem a kezdő nyolcasaidat.
Ott nincs bólyakerülgetés gyerek.
De az ismerősöd biztos nem így emlékszik, gondolom.
Mindegy is.
Mondtam, hogy szélmalom harc.
Balesetmentes motorozást Levi!