Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem még nem potyognak le meg még szt'em attól messze van de hallhatóan lötyögnek menet közben meg ha kézzel megmozgatom őket van lógásuk.
nekem volt olyan hogy az x gyűrűs lánc nem volt nyúlva a görgők meg már potyogtak lefelé
igaz ki ccm-es endúró volt meg homokbánya használat
Old school o-gyuru nelkuli lanc eseten nem elkepzelhetetlen, foleg ha poros helyeken is jar az ember. Keves az info.
Sziasztok,
Mint korábban írtam is a láncomban 30ekm van. Ami fura, hogy a lánc teljesen jó nincs megnyúlva meg semmi viszont a perselyek amik a láncfogakkal érintkeznek már lötyögnek. Ezáltal menet közben zajos a láncom. Másnak is volt már hasonlóra példa?
múltkor olvastam hogy agyalnak azon hogy vasat égetnek, bár szar a hatásfok 40% körüli de könnyű tárolni
vaspor elég--> vas oxid, vasoxid+ hidrogén--> vaspor+víz
nagyjából anyagvesztés nélküli kör, a hidrogén meg ugyanúgy a napenergiából, annyiból jobb mint a hidrogén tárolás hogy a hidrogént szar tárolni mert akár a vas tartályon is átszökik, plusz vagy hűtöd vagy 300+bar nyomáson tárolod, mindkettő macerás
igazándiból ezeknek a dolgoknak egyedül a túl olcsó energiaárak szabnak határt mindenféle összesküvés elméleteken túl
Nem tudom nem vagyok tribológus, nekem elég annyi, hogy a szintetikus szénhidrogéneket mesterséges úton állítják elő és nem hajlamosak a kokszra, a hidrogénnél meg már érződik a változás szele, mivelba napenergia kissé túl lett tolva így sok a fölös áram amit már érdemes hidrogén előállításra fordítani így gyakorlatilag a szakértők szerint már olcsóbb is lehet mint földgázból főleg ha az már nem áll rendelkezésre.
értem én persze de miből állítják elő azokat a szénhidrogéneket hogy több millió liter olaj legyen aminek az ára minimálisan nagyobb a félszintetikus vagy ásványi olajtól ? pl hidrogén is szuperzöld de mondjuk megújuló energiával hidrolízissel sokkal drágább előállítani mint földgázból
Amúgy érdekes, de ezt a témát típus és más fórumokban is szóba, de ez volt az egyetlen ahol erről érdemi beszélgetés és segítség volt. 😉
Tavaly, életemben először, megtehettem volna hogy új autóba ülök. Aztán számolgattam egy kicsit, figyelembe véve a bizonytalan gazdasági helyzetet, az évi futásteljesítményt amennyit nálunk menne, na meg az értékvesztést, végül elengedtem a dolgot és használt autót vettem, de abból viszont olyat amire ritka a panasz, így utólag áldom az eszem. Visszatérve az eredeti kérdésedre, illetve most már azzal az infóval kibővülve ami közben kiderült, hogy 5w-40 van benne (és Te is azon tulajok közé tartozol akik 10 ezrenként lecserélik az olajat) én úgy gondolom nem kell aggódnod.
Nem erdekes, a lenyeg az, hogy a kocsi rendben es nincs trukkozes semmivel.
Mondjuk pont azt hiszem ahogy írtam pont a yarisnál ismerték ezt be először utána borult a bili a többi márkánál is kivéve, hogy a renault az 1.2-es kokszosodását a mai napig nem ismeri be gyártási hibának pedig az a motor mocskos sok autóban szerepelt és szerepel még ma is. És valóban igaz, hogy katasztrófák az utóbbi 20 év motorjai a régiekhez képest tartósság terén.
Hááát túltoltam, most megnéztem a számlát és elf 5w-40-et tettek bele ami az egyik linkeden is szerepelt és fullszintnek írják. Akkor az marad továbbra is.
Mondjuk ebben azért van igazság! 😄
Tribológiai okfejtésed kiváló és az olaj általad történt tesztelése teljesen korrekt és minden téren kielégítő. 🧐 👍️ 😆
még egyszer leírom: a toyota 39 ezret futott egy olajjal úgy hogy meg sem lett a szint nézve a női gazda trehánysága miatt( 39-nél valamiért megnéztem) aztán bár a minimum alatt volt egy kicsivel teljesen jó volt az olaj még, tapadt ragadt még fekete sem volt hanem szép sötét barna
szóval a rönó meg a többi fos motort be kell olvasztan és kerti bútort önteni belőle
😂
Itt mintha mást írnának külön említve többször a kokszosodásra való hajlamát a 3 féle eljárással készült olajoknak és alul a szintetikusnál azt írják, hogy teljes egészében mesterségesen előállított szénhidrogénekből van: http://www.krokodilzoo.hu/ossz...
mindegyiknek az, csak van amit tovább prütykölnek 😂 a rönyó motoros benzines kocsimba 10w40 kellett 10000 ként cseréltem sose volt semmi gond nemrég vitték el roncsderbizni 320000 km-rel, nem kellett pótolni az olajat nem ette , a mostaniba 0w30 kell igaz dízel most van benne 420000 ebbe se kell pótolgassak semmit mondjuk mennek az okoskodások hogy 5w30 meg 5w40 mert km mert nemtommi ha a kocsi motorja szar az olaj nem javítja meg... legyen idejében olaj cserélve és kerülni a papástempót vagy legalább megpergetni egyszer egyszer
Akkor 2020-as, legalább azzal nem vertek át. 😆
Nem tudok okos lenni. Csak azt mondom, amit látok. 2020-at írtam ahol kérte mert nemrég hoztad szalonból. 2012-2020-ig írták ezek a katalógusok ezt a H4B 90 lovas motort amúgy.
Mondjuk elvileg 2020-as gyártás lenne 21-es forg. helyezéssel, de mindenhol 2019-ig írják a típust, persze lehet, hogy bentragadt 19-től.
És tényleg, ezzel bemegyek a kecsói szervizbe, hogy akkor mit is és miért töltöttek bele januárban? A számlán is 10w-40 van.
Megnéztem, a Bárdi keresője mond-e valami érdemit. De rímel.
Azért még nem kapnám szét egy darabig inkább szórakoznék az olajjal. 😁
Igen olajkeresőkben pl. motulnál tényleg azt írja amit Te is, de pl. pont a totalnál még a motortípust sem találtam mármint a 90 lőerőst csak a 75-öt.
Jó, ez nyilván a papírjai mondják meg a frankót, ez egy alkatrész-forgalmazó cég katalógusa. Az interneten rákeresve meg aztán van még 5w30és 0w40 is említve...
https://www.car.info/en-se/ren...
https://mymotorlist.com/engine...

A gyári olaj adatlapját megnézem, ha gondolod, hogy mennyire tér el a viszkozitása pl. a 5W40 szinti Motul-tól. Csak tudnom kéne, mi az konkrétan :D