Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A hengert nem építi újra? Mert pl nem lenne olyan jó ha annak is kisímítsná a hónolás nyomait
Vagy akár a vas hüvely kis barázdáig gödreit
Ha megvannak még azok a képek és nem probléma... Én kíváncsi lennék rá.
Tetszenek az okfejtéseid István, főleg azért mert ezek a dolgok amiket leírsz a saját tapasztalataimat erősítik, csak én már belefáradtam megosztani azokat. Régebben két fotóval érveltem az egyik itteni fórumon, mindkettő a szelepbeállításkor készült, az elsőnél még nem volt benne xado, a második 15ezerrel később a xado-s kezelés után készült, a vezértengely mikrobarázdái úgy eltüntek hogy nem hittem a szememnek...
Ez sem volt elég, mert jött az "értem én, hallottam, olvastam úgyhogy az nem lehet jó..." vélemény, ami persze ütközött a kipróbáltam, működött, bevált, alapú véleménnyel, innentől nem volt értelme vitatkozni.
A xado nem olaj adalék, csak az olajat használja, hogy eljusson oda, ahová kell. Elvileg nem csinál semmit az olajjal, nem arra találták ki.
Nyugodtság csak a telefon atir mindent.
A "plazacicas performance" szofordulat még el sem hangzott.........vagy igen?
Szóval egyenlőre nyugodtan van és relax.
Valóban elég messziről indítasz. Látom erősen próbálsz velem is vitába keveredni, de ez a kisregény sem támasztja alá, hogy ezek a cuccok megoldják, az általad vázolt problémákat.
De ha észrevetted, én nem akartalak téged, sem mást meggyőzni, vagyis nem kell semmit alátámasztanom.
A spuri nekem szinte ingyen van, mert kb annyival lesz jobb az égés hatásfoka, és esik vissza fogyasztás, hogy a visszahozza az árát. Akkor minek szopassam magam, a porlasztók üresre járatásával, közben a szegény keverék okozta mellékhatásokkal??? Nem beszélve arról, hogy fickósabb is tőle az erőforrás...
Az injektorosoknál is fent áll a korrózió továbbra is, és linkelt videón látható müveletet sem véletlen kell elvégezni. Persze vannak parasztvakítós módszerek is:
http://youtu.be/n4jj_qnL074 a "célközönségnek". Mondjuk nyilván le kell jutni odáig szakmailag, hogy eléggé vájt füle legyen valakinek ahhoz, hogy egyáltalán egy ilyen hibát diagnosztizáljon...addig nyilván "mindenkinek minden" rendben van.
Bevallom, egy kicsit meg vagyok most szeppenve, és nem is tudom, hogy merjek -e neked ezek után válaszolni, mert megint az az eset forog fent, hogy egy aprócskát másképpen látom a dolgokat...

Picit messzebbről indítom a témát.
"A demokrácia (egyik) alapja: mindenki kompetens-rendelkezik a megfelelő információkkal, és tudással, higgadtan, észszérű mérlegelés alapján dönt!"
Igaz ez az állítás, teljesülnek ezek a feltételek, ha belegondolsz abba, hogy gőzerővel folyik napi szinten az emberek félretájékoztatása, manipulálása, és minden társadalomban van egy olyan réteg akinek az írás olvasás, de még az artikulált beszéd is nehezen megy, bárki be tud ilyet azonosítani a környezetében gond nélkül. vajon ök minden népszavazásra bocsájtott kérdésben kompetensek, és rendelkeznek a megfelelő információkkal? Vagy csak az ígért összegért elmennek és x-elnek... Legyen a másik tábor akit érdekelnek a dolgok, utána olvas TÖBB FORRÀSBÒL is , mert érdekelt a döntés kimenetéleben, mert jövöt szeretne az utódainak, és ezek szerint teszi le voksát.
Na most mit ér az egész, ha kisebbségben maradnak azok akik valóban átlátják a dolgokat azokkal szemben akik a fáradságot nem veszik, hogy legalább utána nézzenek témának, és ne azzal a szlogennel menjenek el amit a médiából vagy a szomszédtól hallottak???

"Az igazságnak és a többségének logikailag semmi köze egymáshoz."
"A többség mindig téved."
"Az igazság nem attól függ, hogy az emberek többsége elhiszi-e!!! "(Giordano Bruno)

Akkor nézzük az adott problémát:
"ez itt egy fórum, ami elméletileg - hangsúlyozom: elméletileg - arra való, hogy tapasztalatot cseréljünk"
Pont ez a bajom!!! Se a "vitapartnerem" se te egyetlen saját tapasztalattal nem tudtátok megtámogatni a véleményeteket, legalább is ez eddig nem sikerült. Hipotéziseket sorakoztattok fel amiket azok akik az éppen itt említett adalékokat használják, már régen megcáfolták, csak nektek egyszerűbb ugyan azt fújni, vagy mellébeszélni, ahelyett, hogy legalább mástól begyűjtenétek az eredményeket, ha már magatok nem mertek belevágni.
"Az őrültség definíciója: ismételni ugyan azt újra és újra, és más eredményt várni tőle." (Einstein)

Hol lehetne begyűjteni ilyen tapasztalatokat, hát pl itt, mert , hogy mi használjuk páran. Csak azt sem tudjátok, hogy mit lehet elvárni egy-egy ilyen adaléktól, mert eleve elfojtjátok az oda vezető utat. Nyilván ha szándékosan magasra teszed a lécet, semmi nem fogja azt megugrani, kivéve a mindent tudó, jövőbe látó mérnökök!

"Nehogy már az legyen a gond, hogy érkezett erre egy válasz, ami a tiéddel nem egyezik."
Tudod évek óta ezt várom, hogy végre érkezzen egy olyan válasz ami az én eddig tapasztalataimat fenekestől forgatja fel, és végre tanulhatnék innen is valami újat! De ahhoz szükséges lenne hogy a vélemény mögött egy komoly érvrendszer, indoklás , tapasztalat álljon!!! Na most lehet elkerülte a figyelmem, akkor elnézést érte, de én ilyet itt nem látok, csak üres frázisokat.

"- A gyárban egy mérnök se gondolt arra, hogy ezt fogja bárki az olajba önteni." A xado gyárt motorolajt, olajba való adalékot. Az adalék, csak fémes felületen, nyomás és hó hatására épül fel, ha összefüggő réteg képződik, önmagához már nem tud kötéssel kapcsolódni, így nem fogja 2 százados csapágyhézagot eltüntetni, és befeszíteni, főleg hogy csak a terhelt felületen képződik. A kuplung egyik lamellája nem nem fémes, így ahhoz nem köt hozzá, ezért nem bántja. mikor megbontom a blokkot én ezt látom! Minek ez nekem, mert a suzuki váltója az erőforrás karakterisztikája miatt már alul nagy nyomatékot kap, alacsony fordulaton viszont nincs elegendő "fröccsenő" olajozás a kapcsolódó fogfelületeken. Ugyanis csak a váltó tengely csapágyai, a fogaskerekek siklócsapágyai vannak kényszer olajozva, a fogfelületek nem kapnak kényszerolajozást, ezért kiszalad az olajfilm a kapcsolódó felületek közül, és fogfelületek összeérnek, hő keletkezik, megkopnak a fogevolvensek, amik a tiszta gördülést biztosítják, a gördülésből csúszás lesz, abból meg kéregleválás...zaj...pl ezért próbáljuk meg adalékkal kitolni a váltó életét. De visszahozza a részlegesen kopott motorba kompressziót, csökken a működési hőmérséklet a jobb felületi minőség miatt...egy légolajos blokknál városban ez nem annyira mellékes. De bármelyik alkatrész meghálálja, ha tompább hőciklusokon megy át élete során.
"Ha nem öntené bele lenne? Honnan tudja?" Talán erre is kaptál részleges választ...

A spuri pl ilyen beavatkozásokat is megelöz:
http://youtu.be/7aT4S1lIBAY

"Tudjuk, hogy milyen-mennyi adalék van ezekben a flakonokban? Dehogy tudjuk, hétpecsétes titok"
A spuri oldalán mint általában minden forgalomban levő terméken a biztonsági adatlap tartalmazza az összetevőket...a spuri, nem titok petróleum alapú, de van ott még más is...

Végezetül, nekem is vannak dolgokkal fenntartásaim, de elég kíváncsi vagyok ahhoz, hogy kétségeim ellenére vegyem a fáradságot, és bátorságot és magam bőrén kipróbáljam, akkor is ha hihetetlen első hallásra is, csak azért mert baromi jó érzés legyőzni a saját elméd építette korlátokat!!!

Szóval várom akár tőled is tételes cáfolatokat továbbra is.
Lehet, hogy van igazságod. Jövőre nekem is 10 éves a motorom, de még nem volt indítási gondom.
Szerinted arra gondoltak a mérnők urak a laborba fejlesztés közbe hogy a jó magyar üzemanyag egy téli állás alatt szarrá eszi az egész karbisort , gumistól meg még a műanyagokat is a benzinszivattyútól a réz perselyekig !? Régen nagypapám csepeljét 3 évente kitoltuk a garázsból , az igaz hogy a parafa kuplung össze volt ragadva , de a többéves benzinnel vígan pöfögött , aztán újra a garázsba , és a benyónak legközelebb sem volt baja , pedig akkor még volt színe is , piros meg zöld benzin , ma meg úgy mondhatnám hogy se íze , se bűze , de ez sem igaz , mert egyszerűen megromlik a benzin , és a kibaszott kukoricából párlott etanol szét zabál mindent , a tank jobban rozsdásodik a szint alatt mint a benzin felett ! És ezért a moslékért keservesen meg is dolgozunk ! Hát legalább a tudat mentesüljön hogy a ratyi adalékkal szegény motoron segítek , a lelkiismeret megnyugszik hogy én mindent megtettem a vasért ! Szem. szerint spurit használok réges-rég óta , szerintem eredménnyel , Részecskeszűrős T5-östől a fűnyíróig mindenbe , 2 vagy 4 ütembe !
ezt csak úgy lehetne megtudni hogy van 10 vagy több egyforma motor, aztán elmenni velük egy-két földkörüli túrára
a felében van adalék a másik felében nincs
aztán mondjuk 100 ezernél szétbontani mind és mérni melyik mennyire kopott
így kb életszerű teszt lenne
Namármost ez itt egy fórum, ami elméletileg - hangsúlyozom: elméletileg - arra való, hogy tapasztalaot cseréljünk. A kolléga feltett egy kérdést, mert érdekli mások véleménye. Nehogy már az legyen a gond, hogy érkezett erre egy válasz, ami a tiéddel nem egyezik. Pont ez a baj manapság a fórumokkal, hogy mindenki képtelen elfogadni a másik véleményét, mert csak a sajátjával van elfoglalva.

Nekem egyébként két-három "gondom" van ezekkel az adalékokkal:
- A gyárban egy mérnök se gondolt arra, hogy ezt fogja bárki az olajba önteni.
- Az szokott ugye ugye az adu ász lenni, hogy ezt öntöm, már bele évek óta és nincs semmilyen kopás. Ha nem öntené bele lenne? Honnan tudja?
- Tudjuk, hogy milyen-mennyi adalék van ezekben a flakonokban? Dehogy tudjuk, hétpecsétes titok...
Pláne egy vadonatúj honda CB-be.
kenőanyagok terén a gyári előírással nem fogsz tévedni, ettől jobbat mindig tehetsz bele csak teljesen felesleges
Ejha,
micsoda "parázs" vitát robbantott ki az ártatlan, tanulási célzattal feltett kérdésem...:)
Igazából nem ez volt a célom, csak mivel "újrakezdő" motoros vagyok, és a régi aktívabb időkben még nem voltak(vagy nem volt róluk tudomásom)ilyen adalékok, meg ugye az általam használt motorok sem voltak ekkora teljesítményűek, sokat kell behoznom. Mivel régi álmom teljesült a gépem beszerzésével, szeretném ha sokáig okozná nekem az örömet:) Ezért igyekszem minden lehetséges módon, főleg mivel szinte éppen bejáratott állapotban, vagy kicist utána jutottam hozzá (4700km-rel), a szükséges dolgokat megadni neki. Az "anyagi" része úgymond nem tart vissza, vagy visz előrébb. Ha valamit érdemes beletenni, hogy a motor állapotát megőrizzem, meg fogja kapni. Ebben kérem tehát a segítségeteket:)
Ettől függetlenül miattam meg ne öljétek egymást...
Visszatérve az alapkérdéshez.
Ha esetleg úgy alakul, hogy bizonyos ajánlások hatására, vagy "nem ajánlások" ellenére teszek az olajba valamilyen XADO-t és ez most az ajánlókhoz szól főleg, akkor mégis milyet érdemes, mert elég sok félét találtam ebay-en.

Maradok Tisztelettel
injektornál nem pang fél deci benzin olyan helyen ahonnét el tud párologni pár fontosabb összetevő a benzinből
a vákuumos csapokat nem ismerem, nem tudom van-e zárási lehetőség
csak megemlítettem hogy aki el tudja zárni annak ez is egy lehetőség, én tidom mennyit megy el egy "karbi" benzinnel és ha tudom hogy hetekig nem használom akkor hazaérkezés előtt elzárom
amúgy a téli leállás előtt érdemes kiengedni azt a bögre benzint..... meg lehet spórolni az adalékot is és a karbi pucolást
hallottam már olyanról hogy ilyen esteben pár órát szivárog a benzin a csésze tömítésnél, én még ezt nem tapasztaltam eddig 5-6 motoron teszteltem ezt az elzárós módszert és pár ismerős is "követ"
gondolom valami fos o gyűrű lehet a csészében és kicsit összemegy benzin nélkül
K. István mint fizetett értékesítő..
Tedd. Mindkettő jó cucc, évek óta használom. Ja és nem csúszik a kuplung meg dobalja ki a fokozatokat ahogy itt egyesek írják..
Hogy zarjam el a benzint egy gsxr 1100 en? Minded hazaerkezeskor engedjek le a foldre egy bögre benzint? Ès az injektorosnal?
Én ritkán használom a motorjaim néha hónapokat is álltak télen-nyáron aztán csak kifogyasztom a karburátorból a benzint és utána mindig jól indult.
Pedig volt ami májustól októberig csak le volt támaszva a Sufni falhoz
Amióta így állítom le azóta sosem kellett karburátort takarítani
Kedves kolléga!
Feltettem 3 kérdést! Válaszoltál rá?
Megtehetted volna, hogy alátámasztod érvekkel a előtte megformált véleményed az enyém ellenében? Éltél a lehetőséggel? Gondolhatom ezek után, hogy ugyan nem szándékosan, de félrevezetsz másokat? Ez etikus dolog? Nem úgy van, hogy előbb tájékozódom, és utána formálok véleményt?
Még most is lett volna lehetőséged, hogy cáfold az én tapasztalataim, állításom, ha már annyit foglalkozol vele, és én is profitálhatnék belőle. Mert ugye erre valók a szakmai viták vagy nem? Vagy degradáló egy másik szakmabelivel ilyenről vitázni, ha már sokat foglalkoztál vele, és rámutatni az esetleges tévedéseimre?!
Tudod nézőpont kérdése, hogy ki okoskodik , és "osztja itt az észt".
A "parasztokat" meg hagyd ki a "játékból", mert általában a legtöbb emberrel ellentétben rendelkezik az összes olyan bölcsességgel ami pont elég ahhoz, hogy életben, és független maradjon, és szimbiózisban éljen azzal a természettel amit a mai "mindentudó" emberek kizsákmányolnak, és kb 1 hét alatt pusztulnának ki ha kiürülne az össze élelmiszerbolt, vagy elzárnák a vízcsapot, lekapcsolnák az áramot.

Èn még mindig várom az indoklásod...ellenérveid az enyémmel szemben.
Spurit használok sok éve a kocsimban és a motoromban is. Elmodom, mit tapasztaltam. Mindkettő injektoros. Hosszabb állás után hidegben indítva dadogott a motor. Spurival ilyen nincs. Karburátoros kollégák esküsznek, hogy hosszabb állás után nincs a karbiban zöld trutyi, nincs dugulás, nincs szétszerelés, káromkodás. Tavasszal mindig Spurival kezdek, nyáron mégegy, télire teletankba mégegy. Egy flakon 1200 Ft és 60 liter kezelésére jó. Motorom 19 literes, autóm 40. Nem foglalkozom a 60 literes ajánlással, egyet beborítok oszt jóccaka.
Volt nekem egy fiatal mérnök főnököm, majdnem rendelt egy kettes fokozatú menetmetszőt, mert nem volt egy sem a TMK lakatos műhelyben.