Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ugy is lehet egyet nem erteni, hogy leirod a velemenyed tenyszeruen es nem a masikat allsz neki fikazni, hogy mennyit tudok rola, mennyit foglalkoztam vele, szabad gondolkozni, stb. Ez paraszt stilus... Okoskodjal, osszad az eszt, csak kozben mast ne fikazzal!

Amugy sokat foglalkoztam vele, mernok vagyok...
Tökéletes az érvrendszered!

"Te egy fizetett értékesítő vagy szerintem."
A fantáziád is jól működik! Ennek az állításodnak is pont akkora a valóságtartalma, mint magáról az adalékokról alkotott véleményednek! Gondolom legalább akkora energiát öltél bele az én vélt " porszívóügynöki" kilétem leleplezésébe, mint témába magába.

"Nem muszáj egyetérteni."
Pont ezt tettem!
Te egy fizetett ertekesito vagy szerintem.

Elmondtam a velemenyemet. Nem muszaj egyeterteni.
Az én motorjaim, autóm nem olvasnak "gyári könyveket", így nem tudják, hogy nem szabad nekik adalékokkal működni...
Manapság a gondolkodást is "tiltják gyárilag" páran mégis élünk a lehetőségekkel még...

1 Soha nem használtam adalékot, nem olvastam róla el semmit, nem láttam még ilyen adalékkal működő motort, nem tudom mit tesznek bele, de jó nem lehet. Az olajba sem tudom mit tesznek, de az úgy tökéletes ahogy van!!! Azzal még nem fordult elő, hogy megcsúszik a kuplung, hogy akad a váltó, hogy zajosabb az erőforrás, hogy csörög a vezérlés, hogy megeszi, elégeti az erőforrás. Mindegyik előírt teljesítményű, és viszkozitású olaj maximálisan megfelel minden körülmények között, soha nem vékonyodik el kritikusan, mindig, minden körülmények között tökéletes elválasztja az egymáson elforduló, elmozduló felületeket!!! (???) A benzinről meg ne is beszéljünk, az maga a varázsital! Annak hibája nincsen! Nem az etanol tartalma, meg az adaléktartalma, nem korrodálja az üzemanyag réz és egyéb alkatrészeit, nem eszi meg idő előtt a tömítéseket, nem csapódik ki soha, tökéltessen stabil akármilyen ellenőrizetlen körülmények között is.

Vagy
2. Igen 6-7 belső égésű motorral hajtott "járművemben" (rota-kapa motorospermetező is) használok olajba és benzinbe való adalékokat. Pár éves tapasztalatom van mind a jármű működése kapcsán, mint megbontáskor tapasztalható, tapintható "eltérések kapcsán".
Tisztában vagyok vele, hogy nem minden motorüzemben kielégítő az olajnyomás, a szállított olajmennyiség. Sajnos vannak jól és gyengén kent részei minden szerkezetnek. Ès néha akaratlan is elö lehet hozni olyan motorüzemet, amikor kiszalad az olajfilm a terhelt felületek közül...ilyenkor (ilyenkor is) jól jönnek az adalékok.
A benzin esetében évek hosszú sora óta ellenek meg a mind a porlasztós mind a befecskendezős motorok üzemanyag ellátó részei, főleg azért , mert az etanol sokkal agresszívebb mint a benzin. Az etanol oxidálja a réz felületeket, lerontja a felületi minőséget, azokon kicsapódnak egyes adalékok, részleges, vagy teljes dugulást okozva. Megeszik a "gumi" (benzinálló) tömítéseket, a benzin befolyik a hengerbe a nyitott szelepen keresztül, vagy leszivárog az olajtérbe, vagy indításkor az összenyomhatatlan folyadék miatt kilőheti a gyertyát is, a dúsan járó henger kokszosodik, detonációs égés jön később létre a nagyobb végnyomás és az izzó koksz miatt, plusz lemossa a plusz benzin az olajfilmet a hengerfalról...
Egy benzinnel kevert olaj, még észre nem veszik elég nagy kenési hiányt okoz! De ha van benne adalékkal kezelt felület, akkor...

Nem kell beletenni, senkit nem kényszerítenek, de legyünk tárgyilagosak, és valljuk be fogalmunk sincs mit csinál(na), hogyan működik, de tudjuk hogy csak káros lehet...másik esetben is ugyan ez a felállás, fogalmunk sincs mi van benne, de az biztos, hogy minden benne van, és mindentől megvéd, még a megfázástól is!
Nem lehetne, hogyha valaki annyira idomított, hogyha azt mondják neki, hogy ugorj a kútba, akkor csak egyedül ugrana bele? A többi had döntse már el, hogy ugrik vagy nem! Nem kéne másokat is magával rántania! Itt ugyanis ez van...
Például?
Olaj vagy üzemanyag?
Spurit használok mindenben autó, segédmotor, nagymotor. Rosszabb nem lesz tőle.
nem foglalnék állást.. de több gyári könyv is tiltja az adalékok használatát...
Van tapasztalatod a kérdéses adalékok kapcsán? Utána olvastál, hogyan "működnek" ezek az adalékok? Meghallgattál olyanokat akik több éve ezekkel az adalékokkal "kezelik" a motorjukat?
Nem raknek semmilyen adalekot sem a motorba. A gyari kenoanyag eleve helyesen adalekolt, nincsen szukseg plusz adalekokra.

Autonal meg elmegy a dolog, de motornal gazos, mert kozos a motor, a valto es a kupplung olajzasa. Siman lehet, hogy az adalektol csuszik a kupplung vagy kidobalja a fokozatokat. Es ha gond van vele, akkor visszacsinalni sem egyszeru, mert beepul es ratapad a femre - egy sima olajcsere nem segit.
Üdv Emberek!
lassan, 2000 km múlva esedékes lesz az olajcserém. Olvasgattam itt mindenféle topikokban, hogy xado-adalékot érdemes használni. Mit gondoltok erről? a gépben (Honda CB1000 R)kb 11k kilométer lesz, amikor cserélem az olajat. Tegyek bele? És ha igen, milyet? Ez a kérdésem felmerül még a Spuri- üzemanyag-adalékról is. Van-e értelme? Vagy csak "öregebb,kopottabb" gépek esetében érdemes ilyenekre gondolni?
Köszönöm! Akkor maradok a láncfűrész olajnál.
Akkor tettem vele egy próbát mikor felszereltem a láncolajozót több mint 3 éve. Az volt vele a gondom hogy hidegebb időben lomhán viselkedett, vagyis a külső hőmérséklet nagyban befolyásolja a hajtóműolaj folyósságát ezért nehézkes beállítani. Egy fokkal jobb a 10W 40-es motorolaj, viszont takarítás szempontjából egyik sem a legjobb. A STIHL olaj minden tekintetben jobb, én csak azt használom.
Sziasztok! Milyen olajat használtok a láncolajozáshoz? A sűrű állagú 80W 90-es hajtóműolajat használja valaki, és ha igen mi a tapasztalata vele? Köszi!
Gyógyszertárban lehet kapni 10jmf/db :)
Az bizony. Ilyen vékony csak gyerekosztályokon van és fele olyan hosszú mint a felnőtt tűk.
Hoppá! Én eddig azt hittem, hogy a 05-ös jelzés a tűnél a cső belső átmérőjére vonatkozott! Akkor tényleg jó kicsi lehet a belső átmérő.
0,5 mm külső átmérőjű. Méretei mm-ben vannak megadva.
Valaki tudja esetleg, hogy a 05-ös tű milyen vastag?
Ez nem kivitelezhető, dual fejem van, aminek a két csöve a lánckerék felé hajlik.
Vedd le komplett a scott fejet és maradjon csak a tű a görgő közepére......
Veszek a patikában tűt és bekatéterezem a Scottoiler csövet. :)
Talán az segít, de mivel nem a végén lesz a tű, ezért a csepp méret ezek szerint nem változik, viszont a csepegtetési idő talán meghosszabbodik, így a mechanikus szelepet nem kell annyira zárnom.
Én is ugyanezt mondtam, csak más szavakkal. ;)
nem egyről beszélünk
te a tű hegyén lévő cseppről én meg ami egy csövön lévő lyukon van
a tű hegyéről le fog esni mert nincs elég felület tapadni, a csövön lévő lyuk mérete majdnem tökmindegy mert a csepp azonos felületen fog tapadni
A cseppméret kisebb lesz akkor, ha vékonyodik az a hegy, ahova fokozatosan felszaporodik. Ezért írtam, ha csökken a tűátmérő, nemcsak a cseppenési idő lesz nagyobb, hanem vele együtt kisebb lesz a csepptérfogat is. Egy nagy tollbetét átmérőjű rézcsőről lehet hogy 2-3 mm átmérőjű szakad le, a 0,5 csepptérfogata mákszemnyi. Ez a cseppnagyság összefügg a cseppentési ponttal érintkező felület nagyságától. Nem is jó ha ritkább nagy cseppek hullanak, jobb és egyenletesebb a sűrűbb pici kenési szempontból.