Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

sziasztok!
érdeklődnék, új láncnál a rajta lévő zsirt le kell takaritani vagy rajthagyom?
Köszi
És az olaj is -Míg a ragacs nem.
De akkor ugyan úgy bejut az eső, a por, minden.
Tévedsz, pont az olaj jut be oda és ez miatt tart sokkal tovább az olajozott lánc mint a spray-vel kezelt úgy ahogy Csabu írja, a láncnál a gumigyűrűk elég hamar elkezdenek átengedni és a belül lévő zsír eltűnik és ezt az olajjal lehet pótolni, amúgy a vadonatúj lánc csapjaiban igen kevés zsír van, elég sokat nyomtam már ki mikor nem volt méret és a hosszabból kellett kivenni szemet.
Az olajozott låncok futásteljesítménye háromszorosa a sprézettének. Ez nem bugyutaság, hanem tény. Azt bánom hogy nem csináltam meg előbb.
Aha! Így már értem! Köszi! Mellesleg a würth láncspray-ről én is jókat hallottam.
Köszönöm a választ!
Akkor elhasználom!
Ne írkálj már ilyen bugyutaságot. A lánc bent, a csapoknál kopik, amiket az Ó gyűrű véd. Ott bent van gyárilag zsír. Ha az a zsír elhasználódik, akkor kezd el kopni a kis tengelyecske, ilyenkor vesszük észre, hogy nyúlik a lánc. Mindenhol 500-ad mm, vagy egy tized 110 szemnél már tetemes. Na, ha a láncra csepegtetsz olajat, oda be nem jut belőle, mivel ott vannak a kis gumi gyűrűk. Szóval ha bentről elkopott a zsír, akkor a lánc nyúlni fog, hiába csepegtetsz a külső felületére olajat. Ha meg olyan rossz már az Ó, X gyűrű, hogy oda már a rácsepegtetett olaj bejut, akkor már a por és a víz is be fog jutni, így szép csiszoló por lesz a belsejébe, amitől megint hamarabb tönkre megy.
először én is a mágneszelepes csepegtetőst akartam de meggondoltam magam
persze csak azután miután már megvettem a szelepet
Én meg a tűket csereberéltem egyre vékonyabbakra hogy éppen még elég legyen az olaj. Sárga tű a jó, aminek 0,8 mm a külső átmérője. Ez picit túladagol, de inkább kicsit több legyen rajta mint kevesebb a szükségesnél. Sima gravitációs, nem variál semmit, ha gyújtás van, cseppen. Fél-egy percenkét egy csepp a jó.
én a csepegtető részét megoldottam egy ilyennel
még a puffertartályon kell egy kicsit dolgoznom
igaz nyomkodni kell, de a túra endúróra jobb így mert nem egységesek az útviszonyok
6000 Ft bekerülési költség, egy óra kézimunka, szakaszos lánckenés helyett folyamatos, ragacsos spré helyett sima motorolaj (1 dl = kb 1500-2000 km), nem ragad bele a por ami csiszolóporként funkcionál, lánc élettartama 30-40e-ről kb. 100e km-re emelkedik és nem kell dzsuvázni. Fél percenként egy csepp olaj. Mágnesszelep a molnárautogáz.hu oldalról, fékolaj tartály az autósboltból, infúziós szett és 1 db injekciós tű EÜ összeköttetésből. Aki nem hiszi, járjon utána
:)
a hagyományos spraynél akkor fújod újra mikor már nem fényes, nem olajos a felület. ez megszárad a felületen, az a dolga. lemattul. akkor kell újra fújni amikor lekopik ez a matt réteg a görgők palástjáról és a fényes fém kezd kilátszani alóla.
"...ez száraz spray. nem akkor kell újra fújni mikor már nem nedves"

Mi van? Tehát... akkor kell újra fújni, amikor még nedves?

Nehezen fogalmazhattál volna bonyolultabban...
hello
jó fajta csak ritka. de arra figyelj, hogy ez száraz spray. nem akkor kell újra fújni mikor már nem nedves mert ez megszárad és egy bevonatot képez a görgők palástján. amikor a palást újra elkezd kifényesedni, akkor kell újra fújni. ha sokat fújsz rá akkor az első lánckerék burkolata alatt megtalálod a felesleget.
Hali!
Ismeri valaki ezt a "cuccot"? Esetleg tapasztalat...?
Általában nem csinál rossz dolgokat a würth,de ezt a termékét nem ismerem!Kaptam és nem merem használni a láncomra!
Üdv! Ha már a topik nevében benne van az olaj, gondoltam rákérdezek itt, hátha van aki többet tud nálam. Mégpedig: Kawa ZXR , olajfogyasztása normál keretek között mennyi? Gyári adatokat erről nem találtam, régebbi kawa blokkokról + újabbakról igen..ILLETVE tapasztalatokat egyaránt szívesen fogadok :) Használtmotor vásárlás előtt állok :) Köszönöm!
Teljesen korrekt,én is így gondoltam!
sajnos a képet nem engedi felrakni, de az előttem szóló kolléga jól mondta
Suzuki gepkonyv..
attól függ mibe akarod belerakni és mire használod. mire van kitalálva eredetileg a rendszer.
konyhanyelven: pl ha gyárilag 40es olaj van előírva akkor üzemi körülmények között az 50es sosem fogja elérni azt a viszkozitást amit kell. fordított esetben pedig elhígul a 40es olaj, vagy az illesztések olyanok szintén nem lesz megfelelő kenés.
nézd meg a gyári ajánlást és ha nem verseny célra használsz egy egyébként rendszámos, utcai gépet akkor az lesz a legjobb amit írnak.
Mikor milyen kedvem van..) láthatólag nincs különbség,de gondolom a melegebbet jobban tűri az 50-es
Nezd ezt!
10W50 ha magasabb fordulatokon jársz!
Sziasztok! nem márkát kérdezek,csak viszkozotást 10-40vagy 10-50 ?
Nem vagyok ez a "prémiumbenzin +20LE" meg "matricaszett +10LE" felhasználói kategória.

Határozottan csökkentek a motor rezonanciái, ez azonnal nyilvánvalóvá vált. Nem voltak illúzióim a váltás előtt, igazából csak a váltós dolog miatt akartam jobb olajat, és magam is meglepődtem, mennyi más területen lett jobb a motor az olajtól, amit magam sem gondoltam volna korábban, főleg, hogy az 5100-at is már szinte mindenki jóminőségű, prémium olajnak tartja, és nem is éppen olcsó.

Ami a "komoly mechanikai problémákat" illeti, nem hinném, hogy egy kíméletesen használt, rendszeresen karbantartott kevés kilométeres fiatal SV-nél ilyesmikkel kellene számolni.
5000km-el, 1 évesen még szvsz tökéletesnek kellett volna lennie az 5100-nak is mikor eljött a csere pillanata, pláne, kímélő, főleg nézelődős-túrázós/munkábajárós motorként használva alatta a vasat.

Amúgy, semmivel nem lett tőle erősebb.