Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Pont erre tippelek én is.
...és, ugyan senkit nem akarok untatni a saját dolgaimmal, de ha már itt tartunk megosztom az érdekes tapasztalatom pályás gumikopás ügyben. Korábban én is tapasztaltam ezt a fajta egy sávban erősen kopó gumi jelenséget. Idén sikerült gyorsulni pár mp-et, és a hátsó gumi kopásom a viszonylagosan gyorsABB tempó ellenére csökkent. Ahogy 2:1x-ről bementem 2:07-re, pont ez az aránytalan kopás/terhelés tűnt el. Gondolom, vmivel nagyobb a bemeneti tempó, picit hamarabb kezdem húzni a gázt, és ezek az apró változások összeállnak úgy, hogy jobban eloszlik a terhelés a gumin. Persze ahogy innen (ha) tovább gyorsul az ember, nyilván megint fokozódni fog a kopás, de azért most dupla öröm, hogy ez így alakult. :)
Idén én is azt raktam a motorra. Meglepően jó.
Az nem okoz pont ilyen problémát, ha nem húzza kanyarban, de erősen gyorsít ki?
Lassú kanyar miatt hidegen terhelődik a kigyorsításon. Ez így elképzelhető magyarázat?
Szerintem kicsi az esélye, hogy lesz itt olyan ember, aki alaposan, változatos körülmények közt tesztelte mindkét gumit. Ha lehet a teszteknek hinni, az RS picit pályaképesebb, míg az M7RR sokoldalúbb. Az biztos, hogy ebből a generációból az ismert nagy márkákkal már nem igazán lehet mellé fogni.

Személyes ismerettségi körben tapasztalat az M7RR-rel több van, és mindenki szereti. Egy cimborának van GSX-R 600-on Power RS. Na, neki pl. tépődött tavaszi Eringen a hátsó egy elég lájtos tempó mellett. Ennek ellenére én nem törnék pálcát felette emiatt az egy eset miatt.
Az m7rr jobb, mint a power RS?
Persze, bőven jó gyors csoportig, azért is írtam, hogy tudott volna még valószínű többet a gumi, csak már én is biztosra akartam menni és nagyobb biztonsággal javítani az időn, ezért kerültek fel a dunlopok. Ajánlom mindenkinek az m7rr-t aki "mindenes" gumit keres sportmotorra, pályázni is elég jól lehet vele középhaladó szintig.
Abszolút jogos az észrevétel. Hogy melegen tudom-e tartani majd kiderül, egyelőre fingom sincs. Ha esetleg üzemi hőfok alatt is fog akkorát mint egy mintás gumi akkor nem látom hátrányát, inkább túlbiztosítom magam. Eddig összesen 6 kört mentem H.ringen, és egyszer voltam P.ringen RSV-vel. Ezalatt a pár kör alatt jött össze a ~2:30-as idő. Tudom ez messze áll még tőle, a pályamotorral egyszer voltam Kakucson csak fél óra erejéig, de itt már a ~3. körben másodpercekkel jobb időt mentem, tehát reményeim szerint a következő alkalommal sokat tudok majd gyorsulni. Így holtszezonban sajnos csak találgatás megy, főleg hogy csak most álltam neki, de ha nincs különösebb hátránya a dolognak akkor inkább túlbiztosítom magam.
Itt legalább abban bízhatunk, hogy ha Brian-nel beszélt, akkor mondott neki hazsnálható guminyomást. A gebasz akkor van, amikor a lassú emberek hallják a versenyzőktől, hogy 1.x, csak azt nem veszik figyelembe, hogy az a versenyző még melegít azon a gumin menet közben, míg ő hűteni fogja. Aztán megy a pislogás, amikor instabil a motor.

Extrém példa: múlt héten Brno-ban ismerkedtem a pályával. 16 fok, álltunk 15 percet a felengedéshez egy esés miatt. Totél kihűlt a gumi. De nem is jutottam odáig, hogy így csúszott vagy nem, mert az elejét szinte kormányozni sem lehetett, a hátulja meg imbolygott a rogyadozó gumin. Mondjuk én tudtam, hogy mi van, 1-2 kör alatt (az a pálya több, mint 5 km) megmelegítettem annyira, amennyire az ismerkedős light-os tempóhoz kellett. De ezt x éve még nem biztos, hogy vágtam volna.
Saját bevallásod sincs megfelelő kanyartempód és máris feldobsz egy Superbike-ot, aminek meg kéne valamennyi hőfok is hogy működjön. persze fingom nincs a köridőidről meg h h mész így nehéz de na :D nem érzel egy kis ellentmondást? persze lehet hogy egy slick kisebb hőfokon is akkorát fog mint egy utcai, így pl a biztonság elsődleges lehet.
egyértelmű, hogy egy jó gumival ha eddig ezen múlt azonnal gyorsulni fogsz, ha nem akkor ott a bibi :D
Te bátor vagy, meg az ezres azért hoz egy picit az egyenesekben. ;) Én azért szeretem magam egy kicsit túlbiztosítani, de még így is nyugodtan kijelenthető, hogy gyors csoportig kiválóan jók ezek a mai M7RR és tsi. Sőt, hozzáteszem, hogy én azt tapasztaltam, hogy 2:10-től lefelé kezdtem tudni egyáltalán melegen tartani a pályagumit, ha nem volt kánikula.
Közben beszéltem már Brian-nel, valószínűleg először felpróbálók egy szett Superbike-ot. Eddig keveset pályáztam, azt is csak kóstolgattam az RSV-vel, de ezzel a motorral nem lesz ott a félsz, remélem jön majd a normálisabb köridő is vele :)
1:21.0 :) Hozzáteszem ennél a tempónál sem csúszkált még, eléggé magabiztos volt. HRingen 2:07nél szintén. Persze mikor idén felkerültek a d212-k, egyből gyorsultam 4 másodpercet.
Ha valóban nem nagyon van még tempó, akkor sztem főleg kezdetben a legbiztosabb megoldás egy szett modern utcai hypersport gumi. Láttunk itt ezen az oldalon is videót vmi elég alacsony 1:2x-es Eringes körökről M7RR-rel, illetve két haver is megy azzal 2:15-2:20 között Hringen. Ezzel, vagy Rosso III (stb) nem kell tartanod tépéstől, pár tizeddel elrontott nyomástól. (Meglepő, milyen sokat tudnak már az elmúlt évek fejlesztéseiben született sport gumik!)
Aztán ha belelendülsz, megmelegebb is lesz nyárra, ezt a szettet akár el is adhatod, és vehetsz belőle pályagumit.

Amúgy meg hívd fel Brian-t, ő tudja a tutit. ;)
Egyik pályagumival sem tudsz mellélőni. Majd ha kipróbáltál párat tudni fogod a különbséget te magad, mosolyogni fogsz a sok okos véleményen. Jövő tavasszal bármelyikkel jót fogsz motorozni.
De ha az én okos véleményemre vagy kíváncsi, akkor Dunlop KR 108/106 páros vagy Bridgestone V02 a legkirályságosabb. De legfőképp azt használom amihez hozzájutok, akárki gyártotta... :-) DOT szám, kopáskép, gödröcskék. ennyit nézek.

Másik itt a lentebbi puha-kemény elmélkedéshez:
Előző nap látom az időjárás előrejelzést, megnyitom a böngészőt, aztán 3 másodperc alatt megnézem, hogy adott hőfokra melyiket ajánlja a gyártó (általában színes kis grafikont azonnal megtalálni). Ha meg nincs olyan gumim épp a polcon, akkor felrakok olyat ami van, aztán játszok a guminyomással oszt' jónapot... :-)
Persze ha 1:5X-et akarsz menni HRingen, akkor nyilván más a leányzó fekvése, de 2:10 alá fenti módszerrel vígan biztonsággal be lehet menni!
Ha felhívsz, segítek!
Ha már ilyen gumiválasztós mélyvízben vagyunk, akkor kérdezek egy merészet, hátha nem robban fel a fórum:

Nemrég vettem egy k4 1000-et pályázni, a következő szezonra szeretném teljesen felkészíteni. Eddig Michelin Power RS gumikat használtam utcán/pályán, semmi tapasztalatom slickekkel. Melegítő van, kanyartempó (még) nincs. Mit vegyek, mi az amivel nem lőhetek nagyon mellé? Eddigi variációk amiken agyalok:

- Egy szett új Michelin Power Slick. 90e környéke, de várhatóan sokat elmenne. Milyen keveréket érdemes?
- Használt Pirelli Superbike, 3mm körüli ymintával, 15-16os gyártás. Itt egy szett 20-25e környéke. Kevesebbet megy el, de itt akár lehetne tartani különböző keverékeket is.
- Bármi más?

Idén már nem megyek, de jövőre egész szezonban használnám az itthoni pályákon. Tudom ezekből a kérdésekből nagy vita alakulhat ki és nincs tuti recept, inkább valami stabil alapot keresnék amivel nem tudok nagyon mellélőni.
A mérnökök egy valamit biztosan nem tudnak: hogy az adott motoros gyors-e ahhoz, hogy az egyébként oda fejlesztett gumit üzemi körülmények között tudja-e használni, ezért a gyári ajánlások mellett a keverékválasztásnál szintén fontos szempont a köridő, mert ennek tudatában pontosabban egyénre szabható a megfelelő választás.
Köszönöm a építő jelleget, de Jani messze jobb tőlem (köridőben....)
Reggelig lehetne fórumozni róla, vágom, a kérdést ezért inkább erős mértékben költőinek szántam...
És az is lehet, ha odaadjuk Chrobák Janinak, vagy Neked (óvatos építő jellegű hozzászólás :)), az SC2 hátul SC1 elől kombót mikor 40 fok van, és a pálya 60+os, akkor is 54-et mentek vele, nem úgy mint én akinek melegben a SC2 az ALÉZI-ból kifelé 600-assal elforgott, és úgy beparáztam, hogy onnantól már csak 5 mp-el rosszabbakat mentem...
Viszont mikor felkerült az SC1 azóta se mozdult meg soha, szóval onnantól már én is erőteljesen hiszek abban, hogy a mérnökök nem csak hasraütve próbáltak "kódokat" írni a köpenyekre, hanem illik is betartani... Persze lehet menni rosszkor rossz gumival is, csak előbb utóbb sokba kerülhet...
Mi a kérdés?
Amúgy az SC3 nem Q-s (ha itt Q alatt Kvalifikációs keveréket akarsz érteni).
Hogy Bridgestone-nal miért nem esnek el? Mert akik a gumit fejlesztették, sokkal okosabb emberek, mint az itt fórumozók többsége (legalábbis gumi fejlesztésben). Amúgy itt jön a lényegi információ: teljesen mindegy, hogy egyik-másik márka mit ír a gumira, ez csak egy betű/szám/akármi. A lényeg abban van, hogy tudni kell azt, hogy az az "akármi" milyen időben, milyen körülmények között működik.
Azért szerintem nézd az adott gumihoz a gyári ajánlást, mert nekem az jött le, hogy típustól függően ellenkezőképpen is viselkedhet.
Nekem mondjuk gyári utcai gumikkal inkább a nyomás csökkentés a jó.
Köszi, végre amit én xajkóztam is van igazság alapja, hogy végül is nem az a lényeg??, ahogy növekszik a hőmérséklet egyre keményebb keverékű gumi kell (ez a logikus, vagy legalábbis eddig ezt vallottuk logikusnak) "ALAPTEÓRIA" IS/is megállja(ta) a helyét, akkor tehát jól összefoglaltad az egészet, márkára vonatkoztatva a régi(logikus) gondolatmenet is egy álláspont...
Azért nem értettem mi a faxnak variálja itt a PIRELLI ezeket a keverékeket, hogy ne tudd megjegyezni, hogy az SC1 nem saját magával van párban mint 1 konkurens BRIDZSSZTÓNOS márkánál(felrakom előre + hátra a MÉDIUM-ot "oszjóvan" (megjegyzem nem is véletlenül már nem ez a neve a keverékeknek a konkurenciánál, hogy SOFT MÉDIUM HARD, hanem ellentétesen kell őket használni, ha ha hidegebb van SC1 elől (puhább) és SC2 hátul (keményebb), majd ahogy növekszik a levegő és nyilván vele együtt a pályahőmérséklet is, fordul az egész, és extrém meleg körülményeknél eljutunk a kb. Q-s gumi SC3 nagyon puha keverékéhez ami a kánikulában a legjobb(an ajánlott), és nem is megy el sokat...
Csak hogy tegyük föl hogy talán a Japánban(akárhol) ülésező mérnökgárda sem hülyék gyülekezete, hogy lehet 2017-ben ezen szöges ellentét ellenére pl 1 pályanapon BRIDGESTONOS kollégák melegben ugye az egyre keményebb keverék ellenére nem esnek-kelnek, az Általad leírt B csoporthoz képest, aki pedig "puhít" ??
Ott van végülis, hogy cold tear-re hajlamosabb, az meg pont az, amit mondasz (a felület felhevül, de a karkassz hideg marad, ezért hajlamos mélyen beszakadni).
Kösz mindenkinek a hozzászólást, ötletelést! Na akkor nem voltunk hülyék, jól okoskodtuk ki, hogy feljebb kell vinni a nyomást, egyébként ugyanígy gondolkodtam, ahogy itt leírtátok többen (nem melegszik fel, ergo magasabbról kell indítani).

Amúgy igen, az lenne az igazi, ha többféle komponenssel ("ne adj isten" kifejezett eső- vagy intermediate gumikkal) is tudnék játszani, de amikor egy szál motorral megyek a pályára, és nem szervízkamionnal, akkor sajna csak a nyomás marad, amit tudok állítgatni gumitémában. :(
"Továbbá tény, hogy a fejlesztések iránya az, hogy hidegben magasabb üzemi nyomás szükséges, mint melegben. Lásd alább egy ide vonatkozó Pirelli adattáblát, amelyen egyértelműen látszik, hogy 30 fokos aszfalthőmérséklet alatt a legmagasabb, míg 40 fokos aszfalthőmérséklet felett a legalacsonyabb érték javasolt (természetesen az általuk meghatározott határértékek között). = ami gyártónként és típusonként más és más!"

Ami meg valójában logikus is, hiszen van egy adott ideális nyomás (tartomány), és nem mindegy, hogy a forró aszfalton, meleg levegőben, a szép időben bátran ezerrel húzom a gázt, vagy a hideg aszfalton, hideg szélben (emiatt) óvatosabban megyek. Előző esetben melegíteni fogok a gumin még a melegítőzéshez képest, de legalábbis nem hűl ki, utóbbi esetben hűlni fog menet közben, amitől pedig AHHOZ KÉPEST esik a nyomás.

A következő személyes "szabadegyetemünkön" majd mesélek, hogyan változott az első gumi érzetem, ahogy tanultam az új pályát és gyorsultam. ;)
Kemény régi (2010) pirelli hátsó gumi nekem 35 fokban se működött, pedig már leengedtem hidegen 1,1-re...
SC1 hidegen 1,5 2014-es minden szuper. Melegen kb. 3-4 tizeddel nőtt a nyomás.