Power Commander

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Van köztes megoldás a gyári elektronika írása és a commander között.
Healtec Fi-Tuner
Idehaza padlásról együtt 75e
A gyári ecu - rá kell rádugni, gázállást is figyeli stb...
Nekem Cbr600f4i-ben van bent, kb. 2-3 éve. Pár lóerő emelkedés, de nem is az a lényeg, hanem h nyomatékosabb és egyenletesebb a nyomatékgörbéje. Először kapott sportdobot, sztán sport légszűrőt, mert a dobhoz köll, aztán meg pc-t agonál belőve.

Pénzkidobás? ha úgy vesszük az, ugyanúgy, mint a sportdob + szűrő, mert a gyári cuccok se rosszak, bőven megfelelő mindennapos használatra. De szeretem, h jó a hangja, a szűrőt nem kell vennem csak tisztítanom + azt gondolom, h egy helyesen beállított pc-s motor jobb hatásfokú, mint egy gyári beállítás. Plussz persze a motorozás az egyik hobbym, a hobbyra meg szokott az ember egy-két felesleges manit kidobni.

Persze Ago majd szakszerűen elmagyarázza, ha van ideje meg kedve.
És a válasz nem. Ha jól be van állítva nem lehet semmilyen probléma vele.
Igen nekem is volt egy haverom aki a ház előtt töltögette rá a térképeket aminek a végén nem volt hajlandó indulni a motor.
Ennek semmi köze egy rendes pados beállításhoz és nem a PC hibája. Ha dízelt tankolsz a motorodba és az nem indul az sem a dízel hibája hanem a hülye felhasználóé.
Sőt pados beállítások között is van különbség. Egyik cégnek nincs is Dynojetes fékpadja, a másiknak szokása csak 100%-os gázálláson beállítani a motort és még sorolhatnám.
A legközelebbi tapasztalatom az a k2-es 750-em amit eladtam és az új gazdája tett bele egy power commandert amit a Rodeónál állítottak be,de persze nem volt nekik pad hozzá csak egy laptopra kötötték rá. Amikor még nálam volt a motor akkor mindig hibátlanul működött,de a srácnál a pc-vel nem akart rendesen indulni,meleg motorral fél percig köszörültette mire elkapta. Meg régebben mentünk csapatban Kunmadarasra és jött velünk egy K7 1000 Gsxr amit tankoláskor úgy kellett meglökni,mert másképp nem bírták beindítani. Na ezért kérdeztem én,hogyha tuti jól be van hangolva akkor tökéletesen működik e,vagy szokott vele olyankor is probléma lenni.
Aki azt mondta neked, hogy a gyári elektronikát írasd át a rendszerhez sőt csak azt lehet tökéletesen írni na az....hülye hozzá.
A Suzuki gyári elektronikáját nem is nevezném írhatónak csak 3 tartományban állítható. Alsó-középső-felső fordulatszám-tartományban adhatsz hozzá vagy vehetsz el az üzemanyagból talán 15% erejéig. Gázállást egyáltalán nem vesz figyelembe. (Amennyire tudom de Agó majd elmondja)
Az biztos, hogy köze nincs a PC által nyújtott lehetőségekhez.
A PC V-ös 10 gázálláson és 250 fordulatonként állítható, 100% és +250% között lehet tolni a benzint vele. Ja és ha kell a 4 hengeres motor minden hengerét külön be lehet állítani vele!
Pénzkidobás? Az! Megveszel egy gyári motort és jól működik nem kell bele PC. 120e-ért! (80e a PC 40e a beállítás)
Vettél hozzá full rendszert, sportlégszűrőt stb. Ez is pénz kidobás és a motorodnak már régen nincs köze a gyárihoz szóval kell bele a PC. Ennyi.
Én a gyári cucchoz nem nyúlnék. Commandert bele.
"A probléma az,h sokan pénz kidobásnak tartják a power commandert,mert állítólag soha nem lesz olyan tökéletes vele mint a gyári elektronikával,amit nagyon jól meg lehet írni!"

Ezt kifejtenéd?
A kérdésedet sok féle szemszögből nézhetjük. Én úgy gondolom,h elég jól tudok motorozni és ki is használom a motort ha felülök rá,de ha azt nézzük,h a profi versenyzők mit művelnek egy kis 125-ös géppel is akkor annak arányába elég lenne nekem egy simson is,h rendesen ki tudjam motorozni,de hát nagyra vágyó vagyok és azt akarom,h menjen a motor. Ez alatt nem azt értem,h 350-et kell,h menjen,meg ez gyorsuljon majd legjobban Kunmadarason,hanem a cél az,hogy erős és nyomatékos legyen aminek ha megrántom a gázt akkor ne gondolkozzon már azon,h fel emelje az elejét vagy ne.
Levegő szűrővel meg a kipufogóval nincs probléma:

http://www.sportmotor.hu/motor...

De még ez is módosítva lesz,mert kapni fog egy teljes Bodis rendszert és utána viszem padra beállíttatni,csak azt nem tudom eldönteni,h a gyári elektronikát írassam meg,vagy egy power commandert! A probléma az,h sokan pénz kidobásnak tartják a power commandert,mert állítólag soha nem lesz olyan tökéletes vele mint a gyári elektronikával,amit nagyon jól meg lehet írni!
Na de valamiért a power commandert egy kisebb vagyonért adják és ha rosszabb vele a motor akkor miért veszi meg sok ember és hajt a kíváncsiság,hogyha tényleg jól be van állítva akkor az jobb e mint egy gyári megírva és van e valami hátránya?
Akiknek nem indul azok rossz helyre vitték a motort beállíttatni. A PC nem helyettesíti a gyári elektronikát csak úgy tolja el annak jeleit, hogy tökéletesebb legyen az égés. Ergo a külső hőmérséklet változása jó beállítás esetén nem befolyásolhatja az indulási képességet.
Nekem az árpilisi 18 fokban meg a keddi kánikulában is tökéletesen indult.
A legtöbb Suzukis ismerősöm PC-zés után azt állapította meg, hogy a motorja úgy megy 6-ban mint előtte 5-ben. Inkább nyomatékot szerez a motor középen és gyorsabban forog le, nem lesz 10Le-vel erősebb.
Kezdjük az alapokról.
Te ki tudod motorozni az 1000-es gépedet vagy csak azok táborát gazdagítod akik egyenesben az utcán gyorsulnak a lóerőgyárakkal kocka gumikon?
Ez egy összetett dolog.
Szimplán egy PWR Com beszerelésével már padon is mérhető eredmény de ez egy összetett dolog.
Szerintem elsőként kezd el egy kizárólag a motorodhoz hangolt kipuff rendszerrel,nagyobb áteresztésű légszűrővel...és utána Commanderezz . Normális gumival egy pályanapon már tisztességes eltérést mutat a szériához képest..
Csak naturban azt érzed ,hogy harapósabb..és idióta tartományban nagyobb a végsebesség..
Valaki független ember aki ért is hozzá az igazán megoszthatná velem,h meg éri-e power commandert rakni a motorba. Gsxr 1000 K9 a példa alany és az a problémám,h akik forgalmazzák (és el akarlyák adni) azok istenítik,de pár ember akiknek volt már beszerelve (persze nem biztos,h teljes mértékben jó volt összehangolva a motorral) azok meg szidták,h ha kicsit melegebb vagy hidegebb van a normától akkor már nem akar indulni.....
A lényeg,h arra lennék kíváncsi,hogyha 100-százalékosan be van hangolva akkor tökéletesen fog e működni a motor úgy mint a gyári elektronikával és,hogy mivel fog többet tudni a motor ahhoz képest,h a suzukinak elég jól meg tudják írni a gyári elektronikáját is? (magyarán van e annyi pozitívum amennyibe kerül 80-90E.Ft. negatívumok nélkül?)
Ago!

Jó akkor ha P esten járok beugrom hozzád vele és ránézel....
Magyarán egy teljesen gyári motoron amin a dob is még a gyári, csak árt ha kiszedik. Köszi az infót!
SKY,

egyik ügyfelünk csináltatott a Triumph Rocket-jéhez kardándtot... nem volt ócsó!
ööööö kardán
Egy komplett fogas pár átemelése egy Magnából..
Vagy egy 1500 C2 v6-ból..
..félő ,hogy az meg túl hosszú lenne..
Bezzeg egy láncos szarhoz olyan cuccot gyártanak amilyet csak akarok..
...vaaaagy a gardán áttételeket is meg kellene vizsgálni..
Czimby,

Nem emlékszem, hogy ilyet ellenőriztem volna....

De csak logikusan.
Az EXUP "folyta" a kipufogó gáz áramlását bizonyos gázállásoknál és fordulatszámnál.
Ha ezt kiiktatod (kinyitod), akkor abban a tartományban szabadabb lesz a kipufogó gáz kiáramlása...
Amennyiben ebben a a tartományban nem lesz az üzemanyag pótolva, akkor van a "gond"
Ha pótolva van, akkor meg nincs gond
Zimi83,

Ezek közül van amelyiket tudjuk és van amelyiket nem.
így nem tudom megmondani...
SKY,

Lehet gyártatni, de nem olcsó, búgni fog, stb...
Melyik-mekkora fojtószelep állásnál?
(Nem igen rögzít ilyen mérési eredményeket senki, csak teljesgázos-100% -osan nyitott fojtószelepes kigyorsítást, úgy meg nem használjuk túl sokszor az 1000-es eröforrást...)
Ago!

ilyen mint a képen:

http://www.ebay.com/itm/kawasa...
Szia Ago!

Esetleg nincs valahol a fiók mélyén olyan mérésed amiből látni mennyi a különbség nyomatékban egy ezres gépnél, ha még bent van a kipufogó szelep vagy ha ki lett iktatva?
Több helyről halottam, hogy alacsony és közepes fordulaton, nyomatékot veszít a motor ha kiveszik, csak kérdés, hogy mennyit?
A sliderrel nyomom a stuntot....mert azzal nem lehet nagyot perecelni...
Már nem is kell hozzá sok, na nem offolom tovább a topicot.