Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sosem volt az, de a legendák makacs dolgok.
Nincs a témába vágó tapasztalatom ami kellöen megalapozott lenne mindkét irányban...egyszer szorattam fel az Ural fötengelyén a kúpot, hogy megmaradjon rajta a 5 kg-os lendkerék...nem nyügözött le az eredmény, legközelebb inkább szétnyomattam a fötengelyt, és 2-böl csináltattam egyet.

Bár soha nem láttam élöben hogyan szerzik be a gyári paramétereket pl mikor el kell dönteni, hogy milyen anyaggal hegesztik fel a hiányos felületet, vagy hogy milyen méretre és toleranciával kell visszamunkálni a megmunkált felületet, és hogy hogyan ellenörzik, hogy valóban tengelyben van , meröleges, és egyéb alaktürések, hogy aztán valóban passzoljon is helyére.

Èn személy szerint a mai napig használok inkább kevesebbet futott bontott alkatrészeket ahol olyat lehet, mert az gyártási tolerancia garantálja a beépités után a helyes funkciót...nyilván, ha kiesik a bontott alkatrész a megadott kopási értékekböl, akkor meg nem beszélünk használható alkatrészröl. Vagyis ha a bonott tengely bütyke már alacsonyabb mint amit a maual megad szélsö értéknek, akkor az aldónál kell reklamálni, hogy levélnehezéket árul nem bontott cuccot...

Amúgy tetszett, hogy lecsaptad a tuning ötleteket...hiszen a hatalmas tévképzet ez. Egy tuning alanynak a lehetö leggyáribb állapotban kell lenni, hogy elviselje a nagyobb terheléseket, nem pedig egy kopott motor erötlenségét kell tuningalkatrészekkel visszapótolni.

Sok esetben már az is nagy kérdés, hogy egy többet futott motort gyári, vagy bontott cuccokkal gazdaságos felújítani...

Meg ott van a közhiedelemben a gyári vez lánc meg az utólag beépített (lecserélt) élettartama közti különbség általában a gyári javára...de valójában mikor gyári kopott helyére felkerül az új vezlánc annak már eleve meg van pacsételve a sorsa, hiszen fötegelyre rámunkált lánckereket, de a még a cserélhetö veztengely lánckerekeket amik meg vannak kopva már, nem cserélik le...elég ezért ezekkel a kopott lánckerekkel az új láncnak ugyan olyan élettartamot megfutnia, mint a gyárinak....
Nem célom csipkelődni. Vannak itt bőven, akik erre vannak ráállva, majd ők visszaírják neked a választ amire vársz :).
Jövőre 20 éves, de még mindig megy a motor, olajat nem eszi, 5-6 liter között elmászkálok vele. Ez nekem elég bizonyíték a megbízhatóságára a jelenlegi futásteljesítmény mellett.
Múlt hétvégén gurultam egy ezerötöst egészen 2760m-ig. Nem volt vele gond, csak nem akarom megvárni a végkifejletet.
Még sem elnyűhetetlen, örök darab a blokk a Banditba ?
Pont ezt mondom,ha nem fusi akkor nem 30-40e lesz a dolog.
És eddig a legnagyobb futás az 47e volt.De ott még bőven jó volt.
Bár volt benne tranzisztor.
A következő beállított limitem a 100e km-es futás lesz.
Kiváncsi leszek a modern csokipapír és szilicium hogy birja a km-t.
Nem, nem ez nem fusi szaki. Nem spórolni akarok a dolgon, csak nem vagyok hajlandó (érhető módon) 200e-et rászórni vezérműtengelyekre.
Én személy szerint legalább annyira lutrinak érzem a használtat, mint a felújítást. De valószínűleg az lesz, hogy veszek 1 pár használtat, ezeket meg felújíttatom.
Úgy látom ebben bőséges tapasztalat nem mutatkozik :).
Kérdés hogy a jóminőségű verseny szakmunkát mennyiért mérik?
Gyanítom hogy nem annyi mint egy bontott jó tengely.
Persze a fusi szaki olcsón is dolgozhat csak az olyan is.
Tuning tengelyt nem szeretnék. Jó ez nekem így ahogy van. Ráadásul el lehet képzelni mi fog történni 20e km múlva egy ennyit futott motorral, ha most elkezdem tuningolni.
Gyári (szerű) állapot fenntartása és rendeltetésszerű használat. Ez a célom, semmi több.
az angoloknál is van valami 300 font környékén tunyingos tengely , de 1100 gixer tengelyt is lehet belepróbálni bontót kérdeztél már ? mondjuk a sugómotort
Megette a kilométer a bütyköket. Úgy néznek ki, mint K.István kedvenc váltóproblémájánál a pittinges fogaskerekek. Meg úgy szemre hiányzik egy 3-5 tized.
Van fenn német ebay-en 144.000km-ert futott motorból egy pár, na pont úgy néz ki, csak ez 118.000km-nél.
Osztán mi lelte a veztengelyeid?
Köszi, az Ebay összes 1200-es Mk1-es veztengelyét végignéztem :). Valóban nem túl drága a használt, vagy mondjuk úgy, van ami kifizethető.
A kérdést azért tettem fel, mert egy versenyszerelő ajánlott egy műhelyt, ahol Ő is csináltatott már és gondoltam feldobom itt is, hogy van-e tapasztalat.
Az cseppet drága a motor értékéhez képest. De ha tudsz értelmes áron, akkor vevő vagyok rá.
Hali!
Valaki megtudná mondani ,hogy 600-as légolajos Bandit hátsó telójába mennyi olaj kell.Manualban nem találtam infót.Köszike!
Az évjáratot és a kép alapján állapotelemzést meghagyom a tőlem profibbaknak de ilyen árak mellett én nem nagyon hegesztgetnék.

http://www.ebay.de/itm/Suzuki-...
Yoshi tengely?
Vegyél bontottat. Mert az méretpontos.
Én egyetlen dologra vágyakozom most, valaki mondja meg mit tegyek: vegyek használt vezérműtengelyeket, vagy ezeket újittassam fel ?
Tapasztalat ? (Újat nem veszek, meg nem őrültem, annyiba kerül mint a motor.)
szisztok
gond nélkűl hazaértem a jövő héten szerdán viszem szerelőhöz karbi tisztítás + szinkron+szelephézag állítás mert hát ugye a puffogás az megmarad
maj jelentkezem
most éppen magyarosítom
szép napot mindenkinek
Ugyan abban a cipőben járok mint KRAVEN és Gyula! A Bandit 2007-es 20 ezer km. van benn! Persze megoszlanak a kilométerek Édesanyám Unója városban az Allfa hosszabb útra /200 km/ a Malaguti Password / egyébként ez bírom a legjobban/ városban gyorsul mint a meszes 2 személlyel 100-as utazó! Napközben / 1 hónapja vette a cég/ Nissan E-NV 200. És én hülye gondolkodtam egy BMW-n! Valamit el kellene adni sajnos a cégautót nem tehetem bár ez a legdrágább de sajnálom a többit! Ráadásul most mivel nem lett BMW-m rákúrtam bánatomban egy szép összeget a Banditra! A sors fintora idén talán a Magellán biciklimmel mentem a legtöbbet!
Neki ez jó. Ha Ducatit veszek, úgyis vele hozatom be.
Ha BMW-t, akkor meg hetente veszem bele a bontott cuccot. Ha mindkettőt, akkor meg lehet még pálinkát is ad.
Szólj a kupecnek hogy vágjon nyakon.
Én már annyira elfajzódtam, hogy feldobtam otthon, hogy adjuk el, szezonban még nagyon jó ára van, hála a drága új motoroknak. A városban tudok mivel járni mindig, feleségem évi kétszer ha felül rá. Aztán pont Ő ellenkezett, hogy nehogymá. Meg az az igazság, hogy kicsit unom....folyton ilyen buzzer Ducatik meg folyton elromló bütykosgumis BMW-k után vágyakozom.
Egyrészről nagyon szomorú, másrészről viszont megnyugtat, h nem csak nálam zajlott le az élet ilyen irányú átrendeződése. Évi max 2000 km, ez is 3 motorra elosztva. Hiába, no: Ház, átépítés, gyerekek, egyre több meló... Ez van, ezzel kell együttélni.
Régebben csak az ETZ-vel mentem 30.00-et. Akkoriban el sem tudtam képzelni, hogy vannak "lúzerek", akiknek az 5-6 éves motorjában valóban 10.000 km van. Mostanra én is lúzer lettem :-)

Ettől függetlenül, amíg nem kenyérre kell a pénz, addig nem adom el! Már több, mint 10 éve velem van és már akkor is tudatos döntés volt a görbevázas légolajos (archaikus, masszív, elektronika mentes, stb). Nem tudnék újra ilyen motort venni, vagy csak nagy rizikóval. Ezt meg legalább ismerem már. Kívül belül. Szépen tiptop állapotban tartom és biztos vagyok benne, hogy eljön még újra az Ő ideje :-)
nem kell cserélni semmit, max gyertya, a karbit felújították..de nem megy szépen...főleg szívató terén és bemelegedésig....
no, megjegyeztem....