Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor lehet hogy beáztattad az egyik gyertyapipádat.....
Tegnap nagy idegessegemben lehivtam a havert akinek van jogsija hogy vigye el a gepet egy korre nezzuk meg nem-e fog jobb lenni,mivel megvetel elott 6honapot allt a motor gondoltam valami lerakodas van a karbiban,s las csodat a motor tokeletesen mukodott...mosas utan be azhatot valami?mivel a leirt problemat az utan produkalta
Érdekes olvasni hogy sokan mennyire kímélik a gs-t. Persze tudom hogy nem egy sportgép de azért néha nem árt meghajtani. Szerintem elég jól veszi a fordulatot , simán beleforog 9-10 ezerbe.
Én 4 és 6 között váltottam el az esetek 70-80%-ban, de néha nem árt neki, ha kipörgeted, már csak az élmény miatt is és h. tudd mire képes. Nem sportmotor, de azért megindul.
Én még arra sem vettem a fáradságot, hogy a végsebesség közelébe hajtsam a gépet. A 140-et szépen viszi, ekkor még van valamennyi tartalék benn, de ennél többre nincs is szükségem, úgyhogy hanyagoltam a témát.
Akkor úgy látszik nem csak én vagyok kíméletes motoros. Mondjuk egy kezemen meg tudnám számolni hányszor húztam 10000-ig, de efőlé egyszer sem. Emlékeim szerint kb. 8500-ig elég jól elindul. Felette kezd elfogyni az erő belőle és egyre gyengébben gyorsul. Szerintem a GS nem egy sportmotor hanem túra motor, úgyhogy inkább az alsóbb fordulatszám-tartományokra van hangolva.
Hát akkor néha pörgesd fel, elvileg 7.500-nál adja le a max. nyomatékot, 9.200-nél meg a kemény 47 lovat.
Mondjuk igaz amit mondasz,mert egyszer próbáltam volna hogy mit visz,de 170ig jutottam (óra szerint) mert elfogyott az út,de a ford mérőt nem figyeltem. Ment volna még kicsit ahogy éreztem,de elég is volt mert majd leszaggatott a menetszél,ahogy írtam korábban 190magas vagyok,elég furcsán bírtam "ráfeküdni" de még ígyis kapaszkodni kellett eléggé :D
Nem nagy - egy kicsit elkezd menni.
Hogyan szoktad akkor kipróbálni a végsebességét? (5.-ben 10 ezer, 6.-ban kb. 9 ezer tartozik ehhez)
Most gondolkodom hogy még sosem pörgettem 7k fölé,szeretem kímélni a motorjaimat. Nagy változás érezhető 8ezer fölött?
vidd el egy szakihoz hogy nézze át ha nincs hozzá tapasztalatod,ismereted.

A karbinál az természetes ha néha néha visszapuffan egyet,de a kipunál nem kellene szerintem,nameg nem normális viselkedés amit írsz.
Hát egy karbitisztitás-szinkron-szelephézag állítás nem tenne neki rosszat. Első körben én karbipucolásra szavaznék...
Biztosan megy mind a 2 hengered? Gyertyákat nézd meg, ha nem egyformák, akkor tuti nem. Cserélni sem hátrány őket - olcsók.
Normál esetben úgy 7000 fordulat fölött kezd éledezni a vas, 8000-9000 körül megy legjobban.
sziasztok :) most lettem gs tulaj...a motor konnyen indul,jon megy,teszi a dolgat,a problema viszont az hogy 5000-5500 nem mindig hajlando tovabb porogni es ha huzom a gazt akkor a kipufogobol csattano vagy ,,tusszogo,, hang jon,illetve hidegen a levegoszuro felol csattan..mi lehet a problema ? kerlek segitsetek :(
Én ki nem hagynám hogy havonta legalább egyszer-kétszer ne kerüljek vele egyet.
Nekem is egy városi kör jött össze de ez is jól esett. Legalább megjárattam..
Egy tankolás után teszek bele egy evőkanálnyit, két kupaknyit.
Komolyan nincs ráírva amúgy semmi összetevő.
Most a héten ha hazaérek úgyis előveszem a gépet, ha ilyen jó idő marad. Ha kifogy majd a tank, kipróbálom ezt a fajta petróleumot.
Te milyen arányba raksz a benzinhez?
Hát én pl. nyáron mindig teszek 2t olajat a dízelembe a kenés miatt, ami ugye nyáron a kissé felhígult dízel miatt csak jó lehet.
De tényleg keveset, egy tankba kb. 1 dl-t.
Én igazából nem is nagyon szoktam letenni a gépet. Télen is 4-5 (6) hetente lehet egy melegebb napot (esetleg hétvégét) találni, amikor meg lehet járatni a gépet. Véleményem szerint ez nem olyan hosszú állás idő, hogy bármit is kellene pepecsenem a benzinnel. Ilyenkor megyek 20-30 km-t. Ez jó a gépnek és jó nekem is. Csökkentem az elvonási tüneteimet . Ha lehet, akkor úgy időzítem, hogy tankolni is kelljen, így biztos, hogy friss benzin kerül bele a következő 4-5 hét állásra.

Kétüteműs életemből azért az megmaradt, hogy az ásványi 2T olajtól koszos, kormos lett menden, amikor áttérem a félszintetikusra, akkor minden letisztult és kifényesedett. Lehet, hogy inkább 1:100 2T olajat kellene bekeverni a tisztítás érdekében?
Én úgy gondolom, hogy a Spuri tisztít HA van mit.
Ha tiszta az üza rendszered, akkor mondhatni nem lesz változás. Én is azért használom, mert egyrészt, az ezer forintnyi petróleum egy egész idényre elég, sőt.
Másrészt azért, mert soha nem tudom amikor utoljára leteszem a motoromat, mikor ülök rá megint. Azt tudom, hogy mit szeretnék, de Isten útjai kifürkészhetetlenek. ha meg sokat áll, ki tudja, mi ülepedik le.
Ebből a piros Spuriból én is vettem egy adagot kifejezetten üzemanyag rendszer tisztítása céljából. A saját honlapján olvasható fogyasztáscsökkenést nem vettem komolyan és lám-lám a mérés is ezt bizonyítja, semilyen csökkenés nem kimutatható. Veled ellentétben én semilyen változást nem érzek a gép viselkedésében pedig már a többedik tank van bekeverve úgy, ahogy a honlapjukon is ajánlották. Eddig is jól indult, most is jól indul. Én 5-6000 fölé nem nagyon pörgetem, idáig meg nem érzek semmi változást a pörgősségben. Mondjuk ebben sem nagyon hittem, nem is ért kellemetlen meglepetés. Majd ha lesz egyszer időm rá belekukucskálok egy endoszkóp kamerával a hengerbe, hogy tényleg kitisztult-e.
Nincs ráírva???
Akkor elmondom a történetét. Volt egy másik fórum, talán autóval foglalkozó, ott olvastam, hogy mekkora átverés ez, mert filléres és boltban kapható oldószert kevernek össze és aranyárban mérik, ott kísérleteztek a topiktársak az arányokkal. Aceton, petróleum, izopropil, meg toluol.
Ez utóbbihoz nehéz hozzájutni, mondhatni lehetetlen.
Ezért írta le mindenki a tapasztalatát, ki-hogyan keverte azokat, amikhez hozzájutnak a boltokban.
Ezt leszűrve én arra jutottam, hogy az előzőekben említett petróleum az egy nagyon jó választás HA nem egy megkövesedett gép üza rendszerét kell helyrehozni, hanem egy alapból tisztán tartottat kell szinten tartani.
Ez nálam abban csúcsosodott ki, hogy az előző motoromat egy tszcs telepről hoztam el, szerintem abban mindenféle kannás benzin lehetett, elég össze-vissza volt az alapjárata. Elkezdtem adagolni ezt a petróleumot, az elején durrogott mint a kurvaélet, de pár tankolás után egyre ritkuló esetszámmal és végére teljesen megszűnt a durrogás.
https://www.obi.hu/grillgyujto...
Ez az.
Van olyan is, amiben van toluol, de abban van más is, nem tudom, hogy jó-e, de biztonsági játékos vagyok, így ennél maradtam. és jó. Évek óta minden járművemben használtam.
Így van, mivel boltban vettem és a dobozára nincsenek ráírva az összetevők.
Én csak tanácsként mondtam, mindenki azt használja, amit szeretne.
Aha, te is egy vagy, aki nem olvassa el az összetevőket?

A petróleum nem véletlen, nem saját találmány, a Spuri legnagyobb alkotója a petróleum és az alkohol, ezért használok én izopropilos petróleumot.
Van még benne aceton is, azt is vehetnék, de annyira nem akarom túlpörögni a problémát. Egy liter ilyen petróleum ezer HUF, kb. a nyolcada a Spurinak.