Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok, szia Tybee!
Hibátlan volt minden, többet is kaptam ettől a túrától mint amennyire számítottam
Szép Napot Mindenkinek !!!

Hentes fórumtárssal részt vettünk 1 montenegrói szúúúúúúúúúúúper túrán.Jó szervezés-jóó csapat - stb
Sosem értettem, hogy mi értelme van ezeknek a mosható szűrőknek.
15ezrenként dobálom ki a papírszűrőt (még ekkor is türhető állapotú), 6 pénz gyári minőségben.
40k km után végülis megtérülne. Kár hogy évi 4k-t megyek.
a fojtószelepházon lévő MAP szenzorra csatlakozó kis gumicső repedt el. Újra cseréltem az összes kis csődarabot, ismét hibátlan a gép
Sziasztok.K&N sport légszűrő eladó hibátlan állapotban tisztító szettel együtt.13000 ft
ha cibálod a száját akkor 7-9 lit is eszik. de lájtos kétszemély 110-130 nekem 270-nél tankoltam. Be is voltam szarva mert villogott a utólsó kocka is. 4,8lit /100.
Sziasztok. Az normàlis, hogy tele tankkal ca. 200 km-t tudok megtenni? 170-en áll a km óra, és màr villog egy ideje a kis ikon. Az utolsó strigula még nem villog. max 60 km-t mentem vadabbul, a többit 6.-ba 120-130..
Az előbbiek alapján én is így értelmezem, hogy az 50-es vastagabb. Ugyanannál az olajnál azt, hogy 40-es vagy 50-es legyen, az adalékok hozzáadásával érik el, ezért a 40-es kevesebb adalékot tartalmaz az 50-eshez képest, tisztább, egyenletesebb a viselkedése a működési tartományon belül. Ha nem pályázol, és nem folyamatos nyélgázon használod az utcán, szerintem Magyarországon elég a 40-es és igen, a könyve is ezt ajánlja.
Mi volt a gond?
megoldottam köszi
Sziasztok!
Remélem valaki tud tippet adni a problémámra. A motorom gsr 600, egyik napról a másikra elkezdett sokat fogyasztani, ennek következtében jó kormos a kipufogó belseje is, ingadozik az alapjárata, valamint ha megyek vele, a gázt teljesen visszaengedve is megtartja a fordulatot 4000-ren. Ha 3500 alatt van a fordulat akkor lassan visszaejti alapjáratra. Egyébként ha húzom neki, megy rendesen, erő is van. A gázreakció is lassabb mint a hiba előtt. Hibakód nincs és előtte nap még tökéletesen működött.
Most ezt nem értem, hogy a 40 vastag lesz. Előző írást úgy értelmeztem, hogy az 50-es sűrűbb mint a 40-es vagyis a 40-es hamarabb lesz folyós. Vagy most mit jelent az hogy vastag lesz? Az előző tulaj amúgy castrol power racing 10w50-et tett bele, de a gyári ajánlás a 10w40 leginkább.
Kapsz levelet ha a tied is beleesik abba a szériába.
10 50 vegyél joufijú!!! A 40 az vastag lesz, nm lesz megfelelő a kenésed!
A Mutulnál talán finomabb a váltó is mint a Rapsolnál
Igen, köszönöm!
Ilyet fogok venni, motul 5100 4t 10w40.
Magasabb a meleg oldali viszkozitása, később kezd el "folyósabb" lenni. Ha pl a Motul 5100 10W40 és 10W50-et nézzük:

10W40 tulajdonságai:
Viszkozitás 40°C-on: 89.8 mm²/s
Viszkozitás 100°C-on: 13.82 mm²/s

10W50 tulajdonságai:
Viszkozitás 40°C-on: 118.3 mm²/s
Viszkozitás 100°C-on: 17.73 mm²/s

Bevágok két idézetet is:
"A hazai klimatikus viszonyok mellett egy 10W-40-es viszkozitású motorolaj optimális megoldásnak számít. Műszakilag jobb, de drágább megoldás ha a téli viszkozitás alacsonyabb (5W vagy 0W), ugyanis ezek télen jobb teljesítményt nyújtanak. Az üzemanyag-fogyasztásra jótékony hatással lehet a melegoldali viszkozitás csökkentése, azaz 40 helyett, 30, vagy ritka esetekben 20. Ahhoz, hogy 40-nél lejjebb menjünk az is kell, hogy ne legyen olajfogyasztás, mert ez a viszkozitás csökkentésével várhatóan nőni fog. Ha kifejezetten sportosan, azaz magas fordulatszámon vezetünk, akkor szétnézhetünk az 50-es vagy akár a 60-as tartományban is."

"Minél magasabb az olaj viszkozitása, annál nehezebben folyik, minél alacsonyabb, annál könnyebben. Az alkatrészek kenése szempontjából az arany középút a legjobb. Ha túl magas ugyanis a viszkozitás, akkor az olajkeringés nehezen indul be, ráadásul az olaj esetleg el sem jut egyes kenési pontokra, mert túl vastag, hogy odaférjen. Ha túl alacsony a viszkozitás, akkor a nagy nyomás hatására esetleg kiszorulhat az olaj az alkatrészek közül, és így nem képes megakadályozni a fém-fém érintkezést."

Remélem tudtam segíteni
Engem érdekelne, hogy hogyan érzed a különbséget két motorolaj között :) ? Nekem is volt már benne mindkettő, de se motorhangra, se másra nem tűnt fel semmi. Én talán a Repsol javára annyit hoznék fel, hogy mindkettő folyott már rá a kezemre, és a Repsolt sokkal nehezebben mostam le, jobban "tapadt", csúszós maradt a kezem.
10w50 az miben másabb vagy jobb mint a 10w40?
Eleg utcara az 5100 , most ujra azt tettem bele ( 10W-50 ) erezhetoen jobb mint a pl a Repsol Racing 10W-50
Mikori évjáratra vonatkozik a visszahívás? Mert nekem lövésem nincs, hogy az enyém K-hányas számú. 2007. márciusi gyártású, az K hányas lehet?
Vagy ezt honnan lehet tudni?
Ha már itt vagyok, melyiket szereti jobban a motor? Motul 5100 vagy 7100?
Nem töltés hiba miatt cserélik. Nedvességtől leválik a nyák lap, rövidzárlatot okoz, leáll a motor.
ugyvan !!!

Enyem K6-os , eddig a toltes jooo !

Ha cserelnem kell akkor a Mecseki fele szabalyzora gondoltam eloszor...sokan dicserik !
Most jött levés a Suzukitól nekem is, fesszabályzó visszahívás. A szervizkönyvében nekem is van 2011-es csere, még az előző gazdánál, sebaj, cseréljék csak még egyszer :)
2011-ben fesszabájzót cseréltek a motoromon, visszahívás volt a típusra. Most megint kaptam ugyanerről egy értesítőt. Felhívtam egy szervízt, azt mondta az ember, hogy nem kell cserélni akkor, csak valószínű nem regisztrálták a cserét, de azért megérdekli. Visszahívott, hogy mégis cserélni kell mégegyszer. Érdekes. Nálatok?