Akkor félreértettem, de ettől még Ginónak igaza van mert lefelé sem érdemes lásd a példát mert valahol szorul akkor nem lesz idő igazítani rajta hanem csavar, tép mindent a gép.
Nem igazán szükséges és nem is érdemes ütve-csavarhúzóval még csak lazítani sem.
Az önzáró anya lemezes/fém rögzítésű. Az anya is tönkremehet, bár megfelelő meghúzással sokszor újrafelhasználható.
Nem rohad össze, nem szokott. A valamilyen irányú megerőltetés "elnyalódást" okozhat és annak a menet szokta látni a kárát.
Na, eltüntette kezdhetem előlről. Nem volt az túlhúzva, én voltam, max 2-3 Nm szórása van a kulcsomnak.
Szóval amit egyszer már írtam/kérdezni akartam, mert azért csak macerálja a pici agyamat:
Biztos az akksis kulccsal kellett annak nekiállni? Nekem utoljára sima kézivel szépen lejött (2 éve cseréltem láncot, többször volt az húzva-lazítva mire eltaláltam normálisan. Pedig azt előtte vagy 3-4 évig nem volt hozzányúlva). Másrészt, ti, akik már láttatok ilyet. Van abban az anyában valami fém betét, ami nem engedné csak úgy letekeredni, lehet, hogy az nem nagyon szereti a kalapálást? Vagy tényleg ennyire összerohadt a cucc?
Légkulccsal húzta meg az anyát? Akkor nem csak a tengely és a látható részeknek annyi, a kerékcsapágyakat és a belső távtartóra is rátekintenék na meg a szerelő felelősségét is pedzegetném.
Hát ami a hátsó kereket tarccsa... Fasza nap volt, elmentem gumi cserére. Kimentem telefonálni, bagozni, hallom recseg az atom ütve csavarozó. Jön utána a srác, hogy marad a vas. Elfordult a tengely. Úgyhogy a jobbos távolság állító is érdekes volna. Jöhettem haza busszal, az persze lerohadt, szóval turazhattam egy pár kilométert mert minden ismerős melóban 😅
Végül is azt mondta a srác tuti lesz úgyhogy ez egyelőre ilyen "biztonság kedvéért" kérdés
Sziasztok!
Kérlek segítsetek, hogy mi lehet a probléma?
A motor melegen indításkor felpörög 4-5000-ig, majd gáztartáskor, menet közben pedig berángat, és nem lehet jól adagolni a gázt.
Suzuki GSR 600 (2008)-as a motor.
Sziasztok
Adott egy olyan probléma, hogy indításnál felugrik az rpm. Amíg hideg nem igazán van baj, később 3-4 ezer körül berángat. Vagy nagyon magas forulat után behuzom a kuplungot és néha lefullad , az alapjáratot nem bírja hirtelen.
De a gázt tartani sem az igazi,gyorsul inkább. Nehéz finoman adagolni.
Szelephezag beállítva. Gyertya cserélve. Vákuum szivárgást nem találok.
Nagyobb gyorsításnál jól kiforgatva , akkor úgy nincs baj. Vissza váltás és lassításnál inkább. Meg tartani a sebbeseget.
Így van. Gondolom télre le volt vége az akku saru vagy ki volt véve az akku, ami ugyanaz. Ilyenkor amíg nem ismer fel kerékfordulatszámot, addig nem üzemkész.
Azt nem tudjuk, hogy csak indítottad és helyben járt vagy az indítás után mentél is vele.
Ha mentél és továbbra is világít, akkor valóban lehet hiba. Vezetékek rendben? Nem rágta el valami télen? Ki kell olvasni géppel, ha látható hiba nincs.
Az ABS jelzo sok motoron csak akkor kussol el, ha mar gurul. Amennyiben a Suzuki ABS vezerloje is hasonloan mukodik es te is csak allo helyzetben inditottad, addig nem feltetlen van szo hibarol.
Tisztelt Csoporttársak!
Olyan kèrdèssel fordulnèk hozzátok hogy tavaly èv vègèn tulajdonomba került egy Gsr 750abs. Tèli elrakás alkalmával semmi hibája nem volt. Miután tavasszal inditottam az abs jelző nem alszik ki. Mivel a nagymotorok világában újnak számitok tisztelettel èrdeklődnèk hogy ez normális vagy esetleg vigyem szervizbe. Előre is köszönöm a segitsèget
Még az elején említettem, hogy a látható/hozzáférhető helyeken és csatlakozóknál az ellenőrzés hamar meg van.
Aztán írtam, hogy ha a kapcsoló kábelkötegének a csatlakozója a motor kábelkötegével rendben, akkor a fő kábelkötegben lehet a hiba. Ez a csatlakozótól a relé érintkezőig történő vizsgálattal ellenőrizhető. Nem csak multiméterrel, mert az nem terhelés! Minimum 21W-os próbalámpával. Ha abban a kábelkötegben van a hiba, akkor lehetséges, hogy a sok szerelgetés közben valahol megsérült a kábelköteg. Különben nem igazán sérül meg egy fix, szigetelt kábelköteg. A kábelköteg átvizsgálása macerás, de ez csak egy motor.... 😄 (Nekem autó kábelkötegekben keresni a hibát, szétbontani, javítani az kicsit más 🤪) Szóval ha lokalizálod a hibát a fő kötegben, akkor a két végpont között külön szigetelt kábel behúzható.
Ha csak a csatlakozóban van hiba, átköthető. A forrasztások szigetelése fontos!
Végre nem esett, és volt egy kis időm bogarászni. Úgy néz ki, a relé fasza (kop-kop), úgyhogy Gino 99% hogy nem lesz rá szükség. Összecsipogott a tartója az index kapcsolóig, úgyhogy rádugtam, működött. Ezután széthajigáltam most kicsit jobban, hogy hozzáférjek, és a csatlakozónál van valami gebasz, valószínűleg részleges szakadás, mégpedig az alsó felétől a tartóig. Legvalószínűbb, hogy a csatlakozó max 1,5 cm-es környékében. Azon túl, hogy fasza oxidos, millimétereket mozgatva (először relével hol működött hol nem) vagy csipog vagy nem, immár széthúzva, a pöcsös része. Ja, és a világoskék természetesen.
Innentől kérnék valami ötletet, szét lehet-e hekkelni a csatlakozót, esetleg kössem át direktbe egy saruval/wagóval/akármivel, vagy az egész kábel kóceráj cseréjével járnék a legjobban? Az a baj, hogy a csatlakozó és a burkolt rész között lehet sokat mondok ha van 2 centi hely... szóval a csatlakozó mókolás tűnik a legszarabb megoldásnak első körben.
Na lassan nagyjából összerakom mielőtt megint esik, sajnos csak kint tudok szerelni, úgyhogy valószínűleg jövő hét kedd-szerda lesz a napja ha jó idő lesz, vagy a következő gyerek mentes hétvége ami ki tudja mikor várható
Egyelőre semmi újdonság, kicsit lerogytak a kölykök valami vírustól, úgyhogy semmi időm nem volt rá :/ Remélem kedd-szerda magasságában tudok vele foglalkozni, ha nem, akkor marad a hétvége...
Köszzzzzz , el is fáradtam , elkondolkodtam hogy lassan eladó lesz a GSR.......