Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia !
A GSR-esek örökké fiatalok maradnak 😊
...de az is igaz hogy újra vágom a centit , még 131 nap és nyugdíj .... 😉
Szia Tybee! 🤗

Basszus....a régi GSR 600 csapat az egyik képen.....ami 2006-os! 18 éve de szépek (és fiatalok) voltunk! 😆
Hahóóóóó !...............Sziasztok !!!!!!!!!!4

Öröm - boldogság , nagykorú lett a GSR , holnap betölti 18. évét !
Eddig hibátlanul , megbízhatóan tette dolgát.

KÖSZÖNÖM SUZUKI !!! 🤗 💓 💪
Oké, akkor a #5865456-t kérem érvénytelenség okán figyelmen kívül hagyni.
Én is azt írtam, hogy majd kiderül, de az esély nagy rá.
Az, hogy más motoroknál mi volt a hiba még nem jelenti azt, hogy nálad is az lesz.
Nem akarom ismételni magam, de az első válaszban leírtam mindent is.
Ez inkább hagyjuk most, mert nem ilyen jellegű a dolog.
Hidegen, bemelegedési szakaszban van OL és nyélgázon. Köztes állapotokban mindig CL van, ha nincs direkt kiprogramozva a lambda szabályozás, ami bizony hátrány lenne utcai használat során.

Az alapjárat és felette "rakoncátlankodó" motorokon nem a lambda kiiktatása a megoldás! Az csak elfedi a problémát, mivel az A/F ratio nem szabályozott, ezért a nem kiszámolt keverési aránnyal működő motor elfedheti a hibát. Nem szűnik meg csak nem észlelhető vagy máshol.
Ha jó a szelepzárás, hézag, tömítettség a szívóoldalon, TPS helyzet és érzékelő működése, fojtószelep szinkron....stb. Akkor megfelelően kell működjön úgy, azzal a programmal, ami gyárilag rajta van az ECU-n és minden szenzor, érzékelő működik.
Az ellenőrzéshez nem kell semmi extra. Műszercsoporton kiírja a pozíciót. Szerviz módba kell kapcsolni az ülés alatti csatlakozónál és ennyi. Az alap állás a C00.

Ahogyan az első válaszomban írtam, mindent szépen sorban végig kell ellenőrizni, korrigálni ha szükséges. A legvége a szelepházag ellenőrzés és beállítás, ha kicsi vagy nincs.
Köszi, ámen. :)
Igen, arra gondolok én is, nem a szekunder potira, ami a szervóval mozgatott másodlagos pillangók mozgását követi.
Legyen szerencséd.
Szia blackiex, örülök, hogy ezt írtad, mert épp a minap beszéltem egy szerelő sráccal, aki azt mondta, hogy 3 , 2006-os évjáratú motornál a poti csere oldotta meg, így te is ráerősítettél :).
2 poti van ugye ezekben a dupla pillangószelep végett, egyiket mi állogatjuk a gázkarral és általában ez az , amit állítani vagy cserélni kell. Így ezek után már egész valószínűnek tartom erre a problémára ez lesz a fix megoldás (ha egyébként a motor rendben van műszakilag).
Legalábbis én jövő héten erre fogok rámenni és remélem megoldódik, de legalábbis kiderül.
...ami még eszembe jutott, de ez tényleg csak zárójeles.
Több injektoros motor működik úgy, hogy alacsony gázkarálláson/fordulatszámon a befecskendezőrendszer figyeli a lambdaszondát, zárt hurkú módban működik, azaz a kipufogógázból mért "adattal" korrigál a befecskendezett mennyiségen a lehető legkisebb fogyasztás és emisszió elérése érdekében.
Magas fordulaton viszont nyílt hurkú vezérlésre vált, simán az ECU táblázata alapján (főképp fordszám és gázkarállás) alapján dolgozik.
A két eltérő üzemmód közötti táncolás néha darabos, főleg ha mondjuk a kipufogódob sem teljesen odavaló vagy efféle.
Az alacsony fordulaton (alapjárat és közvetlen felette) rakoncátlanul működő motorok esetén szokott segíteni a lambda kiiktató dugó.

Ismét: nem ezer százalék, hogy a ti esetetekben ez van, csak most nézem, hogy említették azt is a GSR esetén. Rákerestem, lőn, tényleg van hozzá ilyen.

https://www.carpimoto.it/en-ID...
Külföldi fórumokra lestem rá, mert épp volt egy kis időm. Többeknél látom, hogy a TPS-t kellett basztatni - beállítani avagy cserélni.
(A TPS a pillangószelep elfordulását "mérő" potméter a fojtószelepház-soron.)
Mivel a GSR-rel konkrét tapasztalatom nincs tekintve, hogy öregebb motorokkal foglalkozom, ennél közelebbi információm nincs, azaz nem tudom, kell-e diagnosztikai műszer/laptop vagy efféle hozzá, igényel-e márkaszervizt, stb.

Nyilván ez nem azt jelenti, hogy 100% ez a baj, de pl. mások írták az alapjárat feltekerését 1500-re (ami ugye szintén más kezdőpozícióba teszi a szenzort), szóval lenne benne logika. Csak egy ötlet.
Szia,

Nekem a légszűrőház mögött volt valami csatlakozó biszbasz leesve a helyéről, miután visszatettem megszűnt a jelenség. Valószínűleg nem létezik hogy köze legyen a dologhoz, de azóta se jött elő (1-2 fórumot anno én is körbejártam a témában).

Engem az érdekelne, hogy alapjáratot mikor állítsak? Illetve a bal kéz váz alatt van egy kis csavar, én azt tekertem... Már csak azért, mert ha kicsit vagányabban húzom neki, megálláskor visszaesik majd 1000 alá. Egyébként olyan 1200-1300 környékére megy vissza. Vagy ez mennyire normális dolog? Nem vagyok meggyőződve, hogy az elektromos rendszernek így jót tesz. Egyébként egy kis idő múlva, vagy 1-2 gázfröccs után visszaáll normálba.
Vélemény?
Szintén fórumon olvastam, hogy 2007-től felfelé EZ a hiba nem volt tapasztalható, ezért írtam azt , amit.
Illetve mivel nem vagyok szaki, azt feltételeztem laikusként, hogy ugyanarra a hibajelenségre valszeg ugyanaz lesz a megoldás .
Ezért vagyok kíváncsi olyan hozzászólásra, aki tapasztalta és megoldotta.
Szia,

Te is felsorolsz pár dolgot, ami okozhat ilyen jelenséget....
Aztán meg szeretnéd megtudni, hogy fixen mi okozza ezt...NÁLAD! 😄
Hát ezt egész biztosan tudom, hogy senki nem fogja tudja megmondani! 😎
Látatlanban, ellenőrzések, vizsgálatok nélkül? Varázslók nincsenek. 🙄

El kell kezdeni végignézni, vizsgálni, ellenőrizni, beállítani a dolgokat. Nyilván az egyszerűbbtől a bonyolultabb dolgok felé.
Ahol hiba van, javítani vagy ha megfelelő, akkor kizárni azt. Máris csökkenni fog a lista, hogy mi válthatja aki ezt és a végén meg lesz.
Ezt másképpen nem lehet, csak így működik, csak így lehetséges! Nincs varázsige, nincs fix dolog.

Az, hogy 2007-es évjárat felett nem kellene lennie...Ez hogyan érted? 2007 utáni GSR-nél nem történhetnek műszaki hibák? Dehogynem.
Mivel sok dolog kiválthatja ezt a jelenséget, így a nem kellene lennie még furább, hogy nem szabadna elhasználódnia, kopnia semminek 17 alatt? De jó is lenne, de ilyen nincs....
Sziasztok!

Nemrég lettem GSR600 (2008) tulaj, kb. 40k km van benne, olaj, gyertyák, szűrők cserélve, injektorszinkron pipa, akksi jó, üzemanyag van benne, alapjárat kb 1300, viszont nálam is előfordul (bár elvileg 2007-es évjárat felett már nem kellene neki), amit többen írtatok, hogy stop táblát közelítve (vagy akár vészfékezésnél) 2. , 3.ban gáz elzárás, kuplung behúzása után a motorfordulat alapjárat alá esik és lefullad. ( Üresben nem tapasztalható) Itt is és egyéb fórumon is írtak mindent szenzoroktól szelephézagig.
Van itt valaki , akinél szintén előfordult már ez és fixen tudja mi okozta a problémát és mi volt rá a megoldás?

Köszi.
Sziasztok.
Nem régiben lettem GSR600 (2008) tulaj, nagyjából 40k km van benne, légszűrő, gyertyák, olaj, szűrők cserélve, injektorszinkron pipa, alapjárat kb. 1300, akksi rendben, viszont nálam is előfordul, hogy pl. stoptáblát megközelítve 2.ban vagy 3.ban gáz elzárás, kuplung behúzása után leáll a motor és újra kell indítani.
Állítólag ez a jelenség 2007-es évjárat felett már nem igazán fordul elő, de ugye a kivétel erősíti a szabályt..
Olvastam itt és egyéb fórumon mindent, beszélnek szenzoroktól, szelephézagig mindenről, úgy tűnik mindenki csak tapogat..
Akad valaki, akinél szintén kijött ez a dolog és fixen tudja, hogy mi okozta, mi lett rá a megoldás?
Köszi előre is!
A következő :
Hahóóóó !

Eljött a szekunder lánc cseréjének ideje . A gyárilag felszerelt RK lánccal kb 44 000 Km , a mostani DID 38 000 Km - nél cik-cakban van , jön a rozsda belőle , pedig jobb bánásmódban részesült. Hálám jeléül most AFAM tipusú kerül rá.
CSAK a kormanyon erzel rezonanciat? Labtarton, ulesen nem? Mert lehet, hogy a motornak kutya baja es nem raz jobban, mint eddig.
Nem volt szerelve. Jópár kört mentem vele a szenzonban gond nélkül, azán egyszercsak előjött.
2007-es GSR600, Érd
Kíváncsi lennék arra a kormányvég rezgésre.......
Mostanában nem volt szerelve, szétszedve?
Talán fellazulhatott valami.
Nem tudunk semmit a motorról és rólad sem. Mikori évjárat a motor? Helyileg merre vagy?
3-4-5 mindig 7k tól erősödik zavaróvá (kettesben nem játszottam vele). Városban alatta használva minimális.
Motorra tippelnék, mert mintha az alapjáraton is jobban érezném, de azt már lehet bebeszélem magamnak :)
El kellene különíteni, hogy a motorból jön-e a rezgés/vibráció vagy a futómű illetve gumiabroncs okozza-e.
Mindenképpen a 7000 f/perc a lényeg, sebességfokozat vagy sebesség nem?