Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

De külömben csak körbe kell nézni ezzen a forumon ... az összes hülye motoros arrol beszél milyen uj motort akar venni !! ... Menyit költött arra ami ül .. és még mindig menyi a baja .. aztán van egy igazi okos réteg aki el hiszi hogy Ő igen is ért ehhez és magga mokolja otthon ... a motorjának értékének töbszörösét ... sokszo 3-dik negyedik neki futásra sem tudja értékelhető modon gyogyitani ... de szentül hiszi hogy .. ö bizony meg oldja ... ÉS ? ... ÉS valojában ök is fizetnek .. sokszor a többszörösét .

aztán olyan buták hogy el hiszik ha meg vesznek egy 6 millás motort akort az milyen fasza lesz .. és menyivel töbet fognak ök érni MINT EMBER .... .............. na szoval értitek .... Indinek igaza van az emberek 95 % -a eszi ezt a maszlagott .. és el is hiszi ..

Pistám ! te se vennél már uj gépet ! ... biztos vagyok benne ...... azért ne beszéljünk mellé .... jok ezzek ... DE KINEK IS ?
a helyesirási bajnoknak is volna egy két gondolata ... vajon milyen világ felé tereli??? a népeket ... a világ tökés kizsákmányoloi ,,,, mert semmi másrol nem beszélhetünk ............. nem akkarnék vissza menni abba akorba amikor az asszonyok a folyon mostak... a ember meg a lovával szántott .................... de nézük csak meg hogy is van ez ?

100 éve ön elátó voltál te épiteted a házad , te vettetél és aratál és nevelted a gyerekeid olyaná amijené te akkartál válni vagy még többé ......... de 100 éve is ott volt az ingyen élö réteg aki lehuzott ...... elvette javaid valamenyi % -át

ma már nem elég a fizetésed fele sarcnak .... nem elég hogy fizetsz egy életen átt egy szolgáltatásért amitt soha nem kapsz!!... meg nem
elég ,hogy meg vettetnek velled ipari huladékokat amiket nem tudsz használni , csak kiszámitott garanciaidön belül .... sorolhatnám

de térjünk a motorok világába vissza ..... én mentem 1920 motoral 1940 motoral és a 60 évek motorjaival is söt a 80 évek motorjai is meg fordultak a segem alatt de még a 90 évekéiből is van és igen probáltam a 2000 éveket és a mai müanyag szarokat is ! .. a 20 években még gyerek cipöben járt a olaj kenés itt evvel volt a leg nagyobb gebasz ... a 40 évek motorjai robosztusak a 60 években mindenki a 2/t ben láta a motorozás jövöjét és igazábol a 70 évek töl a 90 évekig gyártoták a leg nagy szerübb és leg használhatobb motorokat ilyenkor kapott a felhasználo ár /érték arányban a leg többet ezzeket a jármüveket helyel közel otthon karban tudta tartani ... szürö cserék , olaj . szelep állitás , fék stb ... persze akkois volt egy mü motoros banda de akkoriban egy jo motorosnak mindig volt olaj a körme alatt .. és nem kellet 100 000 ezreket ott hagyni egy 6000 km -es szervizen ...

pár pl tegnap aprilja 1000 v /2 tl blokos fehéren füstölt !! inditás után 1 perc dadogás után ki tisztul ..és le állitás után ujrainditásnál megint nyomja a fehéret ... atag el viszi a egy pesti szervizbe ahol ki jönnek a szerelök és nézik mi ez a füst ??? ..
ez szelep szár szimering !!!!! .. a tag ott hadja a motort és ár ajálatban kap 262 000 cak pak szerelési számlát ...............
Mi ez ha nem becsapás .. a szerelö ÉRT hozzá ? a tulaj hot hülye ? azt mondanak neki amit akkarnak ... a ha szépen fel van öltözve és 35 000 cipö van rajta akkor lehet vaskos a számla ... ha kicsitt topisabb nem néznek belöle ki enyit akkor a ceruza is vékonyabb ,,,,

ha meg ugy hozza a szervizbe ... HOGY ÖCSÉM ÁT ÉGET A HENGERFELY PAKOLÁSOM cseréljétek mind akét fejnél itt a hengerfely pakoláss .. ÉS kérem a régiket is .. menyit fogok fizetni ? .... legyen 40 000 és mindenki jol járt ... szerelö és s tulaj is !

de miért van ez igy ?, KURVA egy szerü aki ki tud fizetni 260 000 az fizesen /anak könyen jött / az állam is le veszi a sápot mivel nagy a számla .... és amugy is a RENDSZER HÜLYÉKET GYÁRT ÉS ÉBER KOMÁBABN TARTJA AZ EMBEREKET .. amit lehet le kell huzni ..

a topisabb aki most 3 hétig zsiros kenyeret fog enni ... FIZESEN .. MIÉRT VAN ilyen drága hobija ???

a rafinált aki tudja is mi a baja a motorjának .. mert érdekli és konyit hozzá.... ö is fizet csak öt nem huzzák le anyira .............

kb enyi a lényeg az hogy fizes .. minél butább vagy annál töbet !!!
Közben feleltem az eredeti accountomat is :) Régen jártam erre, kicsit megváltozott az oldal.

Ez egy jó hosszú beszélgetés lehetne és mi még elég finoman is fogalmaztunk :). A gyártóknak nem is célja, hogy valaki önerejéből megtudja már oldani a dolgait.
Hello István!

Jó ötlet, főleg úgy hogy a németeknél nincs motorszám. Lesznek képek a végeredményről?

A többi dologról amit írsz, nehéz kérdés...nem kell nagy jóstehetség azt kimondani hogy annak vége, miszerint egy motorblokkot így vagy úgy kisebb-nagyobb módosításokkal húsz évig gyártanak.
Kényszerpályán vannak a gyártók, kemény emissziós, fogyasztásbeli, stb követelmények, ennek ára van, nem is kevés.
Köszi az észrevételeket, gondolatokat.

"Ez igaz lenne, de a számítástechnika térnyerésével kezd felnőni egy olyan motoros / autós társadalom akiknek már az égadta világon semmi lövése sincs már a járművéről, mert az elektronika mindent "levesz" a válláról. És ez milyen jó, kényelmes"

Szerintem azonosan látjuk lényeget és tendenciát mind a ketten, csak pl a fenti gondolatod én úgy világítom meg, hogy elveszik a lehetőséget, és kiszorítják a felhasználót a járműtechnikából, és annak karbantartásából azzal, hogy minden szoftveres kulcsos, hardveres felügyelést kap...nyilván akik csak vezetni akarnak ez "előnyös", de akiket érdekelnek a miértek, és a hogyan-ok, azok nehezen tudják ezt elfogadni... de a legfontosabb zavaró tényező, hogy zavarják őket azok a kiszolgáltatott helyzetek amiket nem tudnak ónerejükből megoldani...kvázi kiszolgáltatottá válnak.

A következő tapasztalható, amit a te soraidból is kiolvasok...akik nem értenek hozzá azok tapsolnak vakon, és bármit bevesznek, esetleg a szervizszámla kapcsán esnek picit gondolkodóba...aki műveli is a szakmát azok már régóta kongatják a vészharangokat. Viszont iszonyú erős marketing elnyomják a harangok hangját.
ja és Indy voltam, de valahogy sikerült nem belépve írnom, köszönhetően ennek a csodás új designek.
Üdv!

Belevauzok, mert érdekes a téma és a felvetés.
A problémát én abban látom, hogy a gazdaságnak pörögnie kell. Véleményem szerint a reális motor gyártás ,úgy 2005 környékén véget ért az autóké úgy 2000 körül. Azóta igazából semmi újat nem tudnak mutatni a gyártók. Persze aki arra esküszik, hogy minél több menüpont legyen a motorja műszerfalán,mint választható opció...nos velük nem szállnék vitába, mert értelmetlen szélmalomharc lenne. Épp ezért emeltem ki ,hogy reális motorok, reális motorgyártás. Napi szinten szerelem a legújabb motorokat tényleg van rálátásom és nem csak én vagyok a szervizben ilyen véleményen ,hanem a többi 15 szerelő is. A "túl nagyra van téve a léc" pedig igaz ,de kettős. Természetesen mindig van nyomás a gyárakon, hogy valami újjal kell előrukkolni, fogyasztói társadalom és az emberek hiúsága. Ez emberi tulajdonság, hogy mindig a legújabbat ,leg "menőbbet" birtokold. Ezt igyekszik természetesen a marketing is belédsúlykolni. Az emberek 95% meg kajálja is ezt a sok maszlagot. Az új motorok nagyon kompakt módon vannak megépítve ,nem az örökkévalóságnak szólnak, nagyon észnél kell lenni, mit hogyan szedsz le róluk, szereled. A régi gépek sokkal jobban tűrték az igénybevételeket. Persze egy laikusnak ez nem látszik. Ő ráül ,megy, 2-3 év múlva kihozza a következőt (lásd. Anglia). Itt jön a kettősség. Hogy építsünk olyan motort ami szép, trendi, jó, de a lehető legkisebb anyag, energia felhasználásból hozható össze? Elszomorít az a tendencia amerre tartunk. Hogy hány visszahívási akcióhoz preferáltam? Sokhoz sajnos. Régen volt ilyen? Lesznek itt még bajok.
" különben a régi jól beváltat hajtanánk még most is" ezt is egy kicsit kivesézném, hangsúlyozom nem ellened irányulóan István :).
Ez igaz lenne, de a számítástechnika térnyerésével kezd felnőni egy olyan motoros / autós társadalom akiknek már az égatta világon semmi lövése sincs már a járművéről, mert az elektronika mindent "levesz" a válláról. És ez milyen jó, kényelmes.... Egy régi owners manual állt 150 oldalból, most már csak 25 és a 80%-a a műszerfal funkcióit és a módokat ecseteli. Nem azt mondom ,hogy mindenkinek motorszerelőnek kell lennie aki motort vesz, de minimális műszaki hozzáértéssel még ezek az új műanyag motorok élettartama is kitolhatóbb lenne. Nem indulok el hideg motorral nyélgázon és hasonlók. Egy a legújabb motorokon nevelkedett egyénnek már "stresszes" vezetni egy 90-es évekbeli motort. Elfogja tudni, nem azt mondom , de az ő szemében nem a technikai részletek fognak megjelenni a blokkon belül és a tartósság, hanem ,hogy ezen a motoron sokkal több dologra oda kell figyelni ,mint egy újon, melyet most már a szenzorok, érzékelők és miegymás rendszerek "levesznek a válláról" ,hisz őt ez nem érdekli. Ő csak motorozni akar.
Tasi ,most néztem a videóid....az a 250-es bandit ,nagyon horror ,egy igazi kihívás....ha nem látom ,el se hiszem ,hogy ilyen van....
Hello!

Az elején csak betáraztam pár jól árasított alkatrészt. Aztán annyi minden összejött, hogy értelmét láttam "kiegészíteni" a hiányzó részeket. Hosszú távon gondolkodok a motorokban, Mo.-on nem igen van ezekhez normális-használható alkatrész, vagy nem annyiért amennyiért németben meg lehet venni egy-egy alkalommal.
Német forgalmiban nincs motorszám, egy esetleges motorcsere nem a világ vége, nem gondolják, hogy ettől kevesebb lenne a lopott jármű például. Mo.-on, meg ha lyukat üt a hajtókar a számozott házon, kezdődhet a műszaki felújítással párhuzamosan bürokrácia adta körök kerülgetése, ha legálisan akarod csinálni, vagy megy a kimarjuk, átütjük, vagy meghegesztjük...

Nekem régóta tetszik a suzuki "generációs" gondolkodása a 80-90-00 években. Most milyen nagy szám, a Honda kávédarálója azzal 700-as blokkal, hogy mennyi ruhával lehet kapni...aztán ha visszanézek 25-30 évet, a Suzuki már régen megcsinálta ezt a 750-es, 1100-es erőforrással, és sok más alkatrésszel is, amit oly sok motorjába beépített. Szeretem ezen időszak "egymásra"építkezését is, ami nekem akkor látszik, mikor van egy 80-as évekből való 1100 "katana" blokk, gsxr 1100 blokk, gsx 1400 blokk...Amit lehetett felhasználtak az elvekből, jó megoldásokból, talán ezért is lettek olyanok, mint amilyenek. Talán ezért van gond a mostaniakkal, mert túl nagyra van téve a léc, szerintem feleslegesen, és minden gyártó homokra építkezik...persze aki technókra nem így látja a dolgokat. Hiszen kell az új, a "jobb", különben a régi jól beváltat hajtanánk még most is...

Üdv
István
Mégsem lesz megcsinálva az öreg 1100-es. Nem lesz rá pénzmag. Ha valakit érdekelne ,szeretne motort építgetni ! Olcsón megszámítanám .
Bocs Taschner mégsem viszem !
Hello István!

Nem is gondolná az ember hogy így is meg lehet menteni egy gépet az utókornak.
Ezek szerint a németeknél nem számít a motorszám?

Nem semmi azért hogy az öreg olajos blokk mennyire eltérő karakterisztikával rendelkezik az öreg Gixerben, meg az Inazumában.
ügyi vagy .... jo legyen az a szekér .. ne hozz szégyent
Valami két komponenses ragaccsal be vakolta ,csak nem kötött a deklihez. Olajsaras volt a szelepfedél ,azért nem láttam mikor szétszedtem.
....Egyébként ,tényleg pont a vázhoz esik a törött része. Szerencsére sikerült vennem egy bontottat.
Köszönöm. Akkor majd kereslek ha öszejött a pénz.
Ha tavaly mindjárt hozzád viszem,most nem szívok vele!
ok igy a tiszta ................. sok sikert
Teljesen igazad van. Elvinném hoztáértőhöz,de közelemben nincs,a másik ok az anyagi fedetet.
Tudom ,az ne akarjon motorozni akinek nincs rá.
De gyüjtök rá ,és megkérlek hogy hozd össze nekem majd valamikor! Most hagyom a dolgot pihenni. És nincs harag ,tényleg belekeveredtem! Az autómat sikerült megcsinálnom. Azt hittem hogy ez is fog menni!
Üdv,Béla
Nem tudom hogy gondoljátok egy görgös fötengöt a blokban ki mérni ?, EZ UJ !! nem tudom hogy gondoljátok egy 550 kuplung a 1100 be .. nekem van egy ikarus 255 ös kuplungom neked adom ingyen probáld bele ! .. ha nem jó ?? van itt hátul egy 750 bandit kuplung ha az sem jó tudok adni egy babetát ? ................. hihetetlen vagytok

és ne legyen harag vagy rossz száj iz !

olyat nem lehet hogy valaki olyanak mutatnád meg aki ért is hozzá .. vagy például az 1100 gsx re 1100 gsx kuplungot keresel ??

és én kérek bocsánatott üdv tasi
ez azért törik mindig ropira mert nem boritják ki a blokot és le ..és fel rakásnál meg nyomodik .. valami fasz szerelö marha nagy tudásal mokolta .. hogy menne a ................
Hát nem tudom ti mia lofaszt csináltok .............. de hihetetlen amit össze hortok egyik hülyéb mint a másik ............ ez a blok bele fér ?, most fö tengely köszörülünk .. NYISATOK MÁR MAGATOKNAK EGY HOMOKOZO TOPIKOT ott szédicsétek a népeket
Tudnál képeket a blokrol felrakni? Oldalfedelek milyen álapotban vannak?
Azért ,még ért egy kis meglepetés ,mikor a szelepdeklit akartam fel tenni....
Végül is tartaléknak nem lenne baj. Lenne időm megcsinálni, ha az enyém megadja magát.
Most úgy néz ki hogy bentmarad a blokk,mert kimértem az ütést a főtengely fogaskerekén, 0.2 mm. Mondj árat a blokkodra!
azt nem hiszem de egy szelepszár szimeringezés lehet hogy ráfér vagy szelep becsiszolás,ha érdekel akkor valamit bagót megdumálunk rá
Gondoltam hogy át kell nézni,meg költeni rá, de gondoltam furatni nem kell,meg főtengelyt köszörülni!