Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát igazad van,pont ami kellene neked az nincs.Tükör.Vettem régen valami utángyártottat,de szörnyű.A rövid kis szárra van egy gumi szoknya ráhúzva.Na az sehogy sem állt normálisan.E-bay-on van tükör!Talán a használt oldalakon akad berúgó is.A rugóstag meg ugyanolyan használt mint az enyém.Nem biztos hogy jó!Lutri!Van spéci felújító műhely,csak drága.Talán tavaszig össze tudom spórolni.
Ezeket ahogy leirtad asszem tényleg elég kevés a tudásom ezekkel a dolgokkal kapcsolatba. Viszont mit csináljak akkor most?! Igazán szerettném hogy menjen a kis trutyesz de szerelői dijra nem futtná. Viszont ha valami nem jo akkor meg hiába ujjitgatom a hozzá nemértés végett mindig valami rossz lessz. De szar nem miliomosnak lenni! :) Ki mit tenne a helyemben?
Az egytengelyűséget úgy oldják meg, hogy egybefogva munkálják meg a blokkfeleket, ezért egy másik blokk másik fele garantáltan nem fog futni az eredetivel.
Esetleg csak pár század a difi, de enny már pont elég ahhoz, hogy a töredékére csökkenjen a csapágy élettartama.
A másik probléma a blokk összeszerelésekor szok keletkezni.
A túlfedések miatt eléggé könnyű még óvatos munka mellett is kissé megnyomni a főcit, így az korábban hiába futott, bent e hylén már ünti fog.
Ezt állványos mérőórával lehet ellenőrizni, és bent e helyén helyesbíteni ha kell.
SZokásos probléma még a csapágyak beszereléskor történő tengelyirűnyú túlterhelése.
A tengelyirányú nyomásnak van határa, még kalapálni sem kell, csak erősebben nyomni a megengedettnél és annyi is.
Rosszesetben egy frissen felújított (nak hitt) blokkban a főtengő még egyet sem fordult, de a csapágyak már tönkrementek, amit a támolygófőtengely még csak fokozni fog.
Jellemzően ezért nem szokott meglenni a nrmál szervíz intervallum házi felújítás után.
Egyszer befejeződik a felújítás, de nem szabad utána számolni akkor már, mert az ember megőrül, ha rádöbben mennyit is költött rá. Nekem is összevetve 250-be lesz mindenestől + a motor ára, amennyiért vettem.
Nem hinném, hogy lennének olyan cuccaid sajnos, amik kellenének, de azért köszönöm. Amúgy amik kellenének még az a gyári berúgókar, ez fontos, mert után gyártva nem lehet kapni, ill. kuplungkar, visszapillantók, de ezeket lehet után gyártva is venni, na meg az irányjelző búra a jobb oldalra a "fecskefarok" faridomba, mert ezt nehéz lesz beszereznem.
CMa-n van egy zsír állapotú, de már említettem. :)

http://www.cma-motor.hu/Telesz...
Én a te helyedben maradnék az rg-nél. Az én 125-öm /50-es ként hajtva természetesen/ , ami 25 ló, fejidom nélkül is vitte a 145.öt úgy, hogy nem csak óra szerint, ha nem GPS szerint is, 138-nál raktam a 6. sebességet. Főtengely felújítás létezik bárhol az országban, nem kell venni semmit, max egy főtengely javító készletet, ami egy hajtókarból, fűtengely csapból, alsó tűgörgőből áll. Én már csináltattam így meg motoromat és ez a legjob megoldás. Az Aprillia ezekhez képest egy Simson.
Rosszul fogalmaztam mert a csapágycserét nem az eggyik oldalra gondoltam hanem az összes csapágy,szimering lett cserélve. Avval viszont nem voltam tisztában hogy a blokk részeket is egyszerre kell cserélni. A lendkerékhez gyártattam lehúzot tehát még megkoppintva sem volt. A fötengelyt amugy hogyan lehet leellenőrizni? Csak hogy legközelebb tudjam mert azt nemtudom. De ha jol vettem ki a dolgokat akkor lehet kiváltó ok h a főtengely nem volt centrikus és az verte szét a csapágyat?Ezekmellett mitől mehetett szét a főtengelyen a tügörgő? Kenés rendesen volt mivel keveréket tankolok. Nem bizok meg az automataadagolásban.
Igazán nem bántásdiból, de amiket leírtál, abból az világlik ki, hogy a problémák fő oka, hogy nem értesze ezekehez a dolgokoz.
Például egy tengőn nem cserélünk csak egy oldalon csapágyat, ahogy fél blokkfelet sem szokás.
Ezeknek a cuccoknak a halála a nem egytengelyű futás márpedig ezekkel pontosan ezt fogod elérni..

Vélhetően ha minduntalan a lendkerék oldali csapány megy tönre, annak az az oka, hogy a lendkerék üt, mert mondjuk valaki lefeszegette valamikor mert nem volt lehúzója.
Ha ezt nmég megspékeled azzal, hogy nem ellenőrizted a főci centrírt az összerakás után akkor mindjárt meg is van a magyarázat, hogy miért az amúgy terheletlen generátor oldali cucc megy tönkre.
Hát kidobni én se akarom. Bár most hirtelen inkább megpróbálok venni egy másik gépet, már csak a fizut várom hogy beessen. Hátsó rugóm lehetséges hogy van mert már egyszer vettem egy donor motort.Ha gondolod megnézem ha érdekel a dolog.Sajnos nemtudom hogyan de összegezve a dolgot : főtengely felujitás, lendkerék oldali csapágy csere( Most csapágyaztam ujra nemrég)és a lendkerék oldali blokkház csere kell hogy lezalylodjon. Valószinüleg az lehetett a kiváltó ok hogy a csapágyház nem volt fullos ami kiverte a csapágyat ami szétverete a főtengelyt. (nem vagyok profi,szerintem ez lehetett) Hála istennek a csapágyat beszerzési áron(bolti ár kb 40%a) betudom szerezni blokkház meg van.Szoval csak főtengely javitás. Ez talán nemis baj mert pont télire van lefixálva a fényeztetés.
Igen!A hátsó javításához valami szociális ötlet? Úgy nézem felfújós,és nem szétszedhető!
Főtengelyem nincs!De lehetőségek vannak!1alkatrész hibája miatt begyűrni a kukába szerintem pazarlás!
Ezek a telók ugyanazok, amik az én fajta első generációs RGV-mben is vannak.
Nekem is ennyiket mondtak 14 éve a főcire amin megforgott a csapágy.
Szépen elballagtam egy szakihoz, felkrómozták a felületet, viszaközsörülték, és jobb mint új korában.
Akor asszem valami 12 rugó volt a javítása a csapágyhelynek.
Szia Ha van egy pöppet olcsobban főtengelyed ehez a tipushoz akkor az jo lenne. Ha minden szép és jó és isten is ugy akarja beujitok egy Aprilia rs 50(1999)est.
A főtengelyt szokták javítani!Mindent problémát meg lehet oldani.Mi a gond vele?Kopott,vagy beállt?Vagy leesik róla a csapágy,annyira elkoptak a tengelyek?
Igen,igen,igen! Ez lehetett!Hozzám már teljes feketében került.Látom nem vagy elveszve a neten! E-bay,meg ilyesmi oldalakon is van mindenféle.Csak kell egy tapasztalt,jó nyelvtudású ismerős. Nekem a papírok rendben!(talán)A nevemen van,még régi,de már zöld forgalmi,új tipusú rendszám,a bíztosítást folyamatosan fizetem,az önkormányzat lehet gáz,mert nem küldtek rá csekket.Évekig jártam vele.Lefutottam a gumikat(dunlop arrowmax,vagy ilyesmi),a láncszettet,és az első teló is szimmeringes lett.(a hátsó sose volt jó).Ez igy összeadva egy gazdasági totálkár! Ha kell valami,írj.Lehet hogy van.Tizen x év alatt összegyült pár kacat!
A budapesti márkaszerviz bszerzi a főtengelyt csupán 124800ft-ért. :) mindjá rohanok kettőt venni. Már uj motrot nézegetek de nincs szivem c vágányra rakni a trutyeszt. Valakinek alkatrészben egyben? csak főtengely hiba és van mégegy fél blokk meg miegyebek. Az én trutyeszomrol kép
Sajnos ezekre a gépekre sokat kell költeni. Nekem kb 150 lesz a motorblokk teljes felújítása és kb 80-90 a gyári festés és matricaszett...bár ez ráér. A papírok, átírás, biztosítás, műszaki 55e Ft még plusz.
Te gépednek megvannak a papírjai?

Amúgy elméletileg így nézett ki a tied gyárilag. Szinte csak ez az egy kép van róla a neten.
A felniket már megjavították,16e a 2db,az első teló is fel lett újítva,10pénz,láncom már van,13pénz,a műanyagokkal küzdök,100repedés,fényezem,csak a festék árában.PEPSI-Suzuki formára szeretném.Még a lánckerekek,és ami szerintem a legfájóbb lesz a hátsó gátló felújítása van hátra.Meg persze ami menet közben kiderül(mindig van ilyen).Szóval lehet pumpálni bele a pénzt!
Igen, ezeket én is figyeltem a motorodon és a legutolsó, még RG nem RGV, van a birtokodban, amit már három küllős kerekekkel és "térdeplésgátló" nélkül gyártottak 87' és 88' körül. Ehhez felnit szerintem nem nagyon fogsz találni sehol, tehát jó lenne, ha megtudnák javítani. Az enyém a legelső, a tied a legutolsó kiadás. :)
Meg vannak hozzá a papírok!
Vannak még oldalak,csak gyenge vagyok szám.tech-ből.A képen lévő farokidom nem eredeti,úgy vettem hozzá pótnak.Amikor megvettem teljesen fekete volt,a kerekek és az ülések kékek.Nekem a kerekek is mások,az első telón nincs"térdeplésgátló".
Nálam meg van egy rg 80 gamma váz, jó állapotú idomokkal, tankkal, kábelköteggel, gyújtótekerccsel, váltókar tengely, léptetőtengely , kiegyenlítőtertály meg pár apróság, sérülésmentes első sárvédő, műszerfal,.. valaki egyben elvihetné... bizonyos régebbi 125-ösökre is elvileg jó az idom. egyedi hátsó lámpával, idomba építve.
Sziasztok. Érdeklődni szerettnék hogy Suzuki rg 80 (94) Főtengelyt honnan tudnék beszerezni? Illetve érdekellne még henger dugattyu. Infonak is örülnék de ha valakinek van irjo(pulaiz@freemail.hu) vagy hivjon(06303091951) Előre is köszi
Eladó gátsérült rg 125 henger. 93-as évjárathoz, pár ezer forintért lehet vinni, mert már nincs meg a motorom és nem tudok kezdeni vele semmit.
Megértelek, én sem adnám el, de egy próbát megért. :) Természetesen tudom, hogy a tied "újabb", bár a faridom festéséből 1985-ös verzióra tippeltem. Én direkt első szériásat akartam, ami power nélküli. Azért sok dolog egyezik, ezért is vettem volna pótalkatrésznek meg őket. Mint pl. a kuplung kar, ami nekem ETZ ill. a kipufogódobok, amik bár nagyon jól sikerültek, de még sem gyáriak.....még jó, hogy vissza lehet alakítani ezeket is, mert így hátra hozva nem szépek. Köszönöm, már megrendeltem a CMA-tól mindent, amit lehetett. Első, hátsó lámpát, a karburátorokat, ülészárat, gyújtáskapcsoló stb. A tiedhez is van jó pár idom és központi rugós tag is..meg egy pár apróság. Sajnos a jobb hátsó index nincs nekik, úgy hogy azzal lesz gondom, bár tudok csináltatni egy ideigleneset, de előbb utóbb valahogy be fogom szerezni.