Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

amit írsz az igaz, mert az akkus gépekkel tényleg az az egyetlen kurva nagy hátrány hogy nem lesz sosem olcsón használható példány
de
azt azért senki se felejtse el hogy a régi dízel lomok(meg a benzinesek java része) csak azért lehetnek forgalomba mert olyan a műszaki amilyen
tehát nagyjából mindenki szarik a károsanyag kibocsájtásra
ha megkövetelnék csak a gyári normát akkor 10 kocsiból jó ha egy kapna műszakit 15+ évesen
és ha megjönne az eszük és megkövetelnék csak az euro 4 normát minden autónak egyből kihullana a párszáz ezres kocsiállomány
Na tessék, itt is van az 1000km-es akksi: https://telex.hu/gazdasag/2024... ......a sofőrség meg tényleg nem nagy szám, jogsija mindenkinek van és mikor munkanélküliség van akkor előkerülnek a jogsik és sofőr is van elég csak mivel alja szar meló így mindenki csak akkor hajlandó csinálnibha már tényleg nincs más.
Nem tudom, miért gondolják a sofőrök, hogy az ő tudásuk valami képesség... 8 általános, pár hónap tanfolyam, meg némi rutin...
Nem bántani akarom a sofőröket, de csak azt képzeld már el, akár egy esztergályosnak mennyivel nagyobb ismeret anyag kell.
Azt elfelejted, hogy mindenki vezet... legfeljebb valamivel kisebbet, akkor mi van? Elhiszed, hogy 40 óra gyakorlással tudnék vonulni egy tűzoltó autóval?
Én állandóan, nagyjából 8 nap és ezalatt 1x tankolok ami ugyan villannyal sem lenne gond családi házban minden nap bedugni a kábelt, de városban már az hisz ne csak a mi lehetőségeinket nézzük, de mont írtam abban a pillanatban ahogy megéri megvenni akkor vennék mert tetszik minden aspektusa a villanyoknak. 😁
Csak éppen nem olyan ütemben ahogy azt elképzelték.Azért az elgondolkodtató hogy a kínaiak ránk tolják az elektromos "szemetüket"miközben ők viszik magukhoz a benzin és dizel tervező fejlesztő koponyákat,és ott pl a vw továbbra is gyártani fogja a belsőégésűt saját piacra 35 után is.
Mentem már olyannal, még a gömbölyű elejűvel - qrvára teccett 😀 húzott 2 olyan pótot tele kukoricával, amiből az IFA egyet is csak vonszolt.
Ez a fajta:
Az a baj, mindenütt ezt az 1000 km faszságot szajkózzák... mikor mentek 1000 km-t? Egy évben 2x? Lefogadom, hogy innen a többség annyiszor se...
Amúgy jól írtad... "ha beindul" 😁 de ugye az már nem biztos 400 ekm után 😅 - de ez megint nem releváns, mert aki 400 ekm-t akar menni egy autóval, na az nem a célközönség. Az akku degradáció létezik, és tapasztalatok nyilván a legrégebbiekről vannak, amik egyébként is elavultak. A maiak relatíve jobbak lesznek 5 év múlva.
Villany olcsóbbodik, ezt látjuk folyamatosan. És terjed - ezt még a megveszekedett "1000 km-t megyek egy tankkal" dízelesek se tudják megállítani 😃
Bőven meg is haladja a képességeit.
Nem is kell,mert úgy is meg fogsz állni fél órát hugyozni.
Melyik autó cipel folyamatosan nagyobb súlyt,500km-re? 40kg /500+ kg.
Ilyen a cölöp alap , lesz még pár darab mire meglesz a 20 000 db 🙃
Nem rövidült a felére ,mert 800km-t így is tudtam húzni ! Egy ekkora lakót szerinted melyik elektromos fos húzna el 800km-re töltés nélkül Makarskára oda a kibaszott magas hegyekre ? 🤔
Jo,szamoljuk a tankot,te emeled az akkupakkot,en meg a ducato 90 literes tankjat.
Kezzel csak ugy. 😆
A portaltengelyes unimogot te nem akarod,nem neked valo. 😆
Meg a dinok elelmiszerigenyet is,amit megettek mielott olaj lett beloluk.
Ha olyan hülye lennék, hogy lakókocsit vonszoljak magam után 1000 km-re, akkor egy bazi nagy dízel SUV-t vennék... vagy egy Unimogot 😁
... de akkor a transporter se 8-at fog enni, hanem 16-t... lerövidül a hatótáv a felére 😁
Ellenben van még egy nagy hátránya, nekem az öreg diesel 400000km-el még mindig elmegy 1 tankkal kb. 1000km-t 14 éves létére, de a benzines is akármilyen öreg ha beindul nem sokkal kevesebbet megy el mint újkorában míg a villany ahogy az akku öregszik főleg mondjuk 300000km-nél már közel nem megy el annyit mint újkorában, a fosszilis motorokat lehet taknyolgatni, valahogy életben tartani remélhetőleg nem sok pénzből főleg az öregebbeket míg az akkut ugyan szintén taknyolgatják kínai cellákkal vagy jobb esetben a gyárival, de új nem lesz és nem fog annyit elmenni ha csak új akksi nem kerül bele az viszont gazdasági totálkár egy 8-10 éves villanynál, én nagyon szívesen vennék villanyt mert tetszik meg minden, de érje végre meg, ha lemegy az ára max. a felére a mostaninak és persze kiépül jobban az infrastruktúra akkor még el is adnék minden itthon nem nélkülözhető holmit, hogy venni tudjak. 😆
Ugyanolyan nincs még1 😁 viszont csómó félét látni, alu ház brusless, 2 db Lájon akksi, tőttő = 15-20 ezer... a parki mit ad nálunk ezért?
Egy példa, 30 mp kereséssel:
https://www.aliexpress.com/ite...
Na igen, itthon az M1 mellett csak 1 van így csak a mercibe járnak a németeknél adott útvonalon kiszámolt tankolással itthon nézni kell erősen, hogy beleférjenek a hatótávba.
Hibádzik a logika, mert a benzint elégeted, az akkut meg nem... az akku csak tárolja az energiát. Ennyi erővel számolhatnád az üzemanyagtank súlyát is...
Vagy számolhatjuk úgy is, hogy melyik tömege nagyobb? 500 ekm-re való benziné, vagy 500 ekm-re elég akkué?
Apropó, szted melyikben van több energia, 1 kg benzinben, vagy 1 kg villanyáramban? 🤣
Nem felejtős, csak pénzed nincs rá.
Várkonyi nem is is. Sokat beszél, de semmit nem mond a véleményén kívül. Még ebben a társaságban is jobb érvelések szoktak lenni, pedig ez sem egy akadémiai társaság 😆
Ellenben elég magabiztosan mondja hogy szakértő, hogy elhiggyék neki megfelelő helyeken.
Azon felül semmi nem gátoltja a motorok fejlesztését, de mégis csak a műanyagokat cserélgették 2 évente, azt csak egy dízelbotrányt hoztak össze. Megérdemlik a sorsukat. De azért nem kell rinyálni, mert egész jó helyen vannak a német gyártók a villanyosításban.
Kína meg mindentől függetlenül nyomul, akármit csinálnak, szóval igen, a várkonyi továbbra is hülye 🤣
😉
Nem a nyomatékkal lenne gond , hanem a hatótávval ami rohadtul lerövidülne a lakókocsi miatt ami 1,5T ! 😉