Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

+ rámpa és kézicsörlő.
csak 300kiló. 😁
Ha te felteszed bekaval. 🤔
Az kemeny....
Haver Ducatoját fogom kölcsön kérni. Abba elfér a Nissan akku méretre és súlyra is. Raklapon van, békával mozgatható.
Amúgy igen. Pláne apámnak.
2-3éve már tesztelték őket győrnél az M1-esen,azt hiszem merci volt.
Ecseren van sprinter autonento berles,remelem mar megcsinalta a kormanyszervot a gyöker,27e egy napra mert a csorlo hasznalat 2 rugo.
Nem tetted hozza hogy 250 utan ugyis meg kell allni szendvicset zabalni meg hugyozni. 🤣
Apáméknak is tök jó még mindig. A kerületben rohangálnak vele, unokákat rendezni, meg vásárolni. Napelemről töltve ingyen.
De nem kell már nekik két autó. Ezért gondoltuk, hogy ezt még megjátszuk. Szerencsére a Leaf-ben még könnyű akkut cserélni. Két csati meg 10 csavar. Csak kéne szerezni egy dizel furgont, hogy elmenjek a bontott 40-es akkuért 🤣
Ja és a másik felére a felvetésednek. Valójában pont ezt csinálják az autók, hogy optimális körülményeket teremtenek az akkunak. Ezért tartósak. Nincs 0-100 között használva. Igazából ez pont olyan gyakori mint az 1000km-es utak 😁
Aztán a hőmérsékletét is optimális szinten tartja. Hűti, fűti. A régi Tesla akkuk is lassan degradálódnak emiatt.
A Nissan Leaf nagy hibája pont ez volt, hogy nem volt akku temperálás. Dupla olyan gyorsan öregedett az akku. Plusz a kicsi akku miatt sokkal több ciklus is ment bele.
Akkut linkelj parkside-hoz,8Ah felaron.
Gepem van ami kell,akkut kene venni.
Dehogynem sőt..... 😁
Nem fog ennyit romlani. Azért linkeltem a Teslát, 10éves 90%-os az akku állapota 360ezerkm-nél.
Meg mi neked a 300km tényleges hatótáv? Autópályán 130-el? A Teslám kicsivel többet megy el így. 75kWh akku 18-19kWh átlag ha nagyon tolom neki, de hosszútávú átlagom 15kWh. 50kWh-val menne el 300-at. Ha úgy megyek mint az F Astra akkor 13-at. Tehát egy 66%-ra csökkent akku kapacitással is 380km. De nem láttak még Teslát 80% alatti akku kapacitással 1millió km után sem.
Aztán az LFP akkukat még tartósabbnak várják. Nem lesz ezzel gond. Biztos lesznek döglött akkuk, megbízhatatlan típusok, ahogy bármiből van "neveddmeg" kategória, de nem lesz itt akkora dögrovás. Arra számítok, hogy előbb rohad le a kocsi az akkuról, minthogy egy mostani modern akku használhatatlanná váljon.
Persze az aggályok, félelmek jogosak, senki nem lát a jövőbe, és ezt csak az idő tudja igazolni, de szerintem nem fogok nagyon meglepődni, a korábbi technológiai átállások menetrendje alapján.
Ezek nem mennek még sofőr nélkül ?
Mondjuk ezt a mercit még nem láttam, volvo, daf, ivecot igen sőt most sofőröket is keresnek rájuk.
"Te viszont nem tudnál elektronikát javítani, és meg sem tudnád tanulni "
Kettőnk között az a különbség hogy én sosem állítottam hogy meg tudnám tanulni.

"ui: igen, 30 óra elég volt. A technikát elsajátítani nem ügy, forgalmi rutinom meg volt, mert 5 éve motoroztam, ebből 2-t nagymotorral"
És te a technikát elsajátítottad gondolom 40 óra alatt,igen,igen, erre szokták mondani hogy "40év tapasztalat egy nyár alatt"de a valóság kicsit más,de ezt illene tudnod,de valahogy az az érzésem hogy te is ilyen suta vezető lehetsz,addig jó sofőr míg nem jön valami vészhelyzet.
Sima 32A-el töltik akárhol igaz az nem gyors, de 2-3 óra alatt is lesz annyi amennyivel már tovább lehet menni. Az meg, hogy nem megy el 4000km-t nem a sofőrnek gáz hanem a cégnek főleg a 250km jelenleg. Agyalnak a pótkocsira tett akksiról amivel már sokat nőne a táv csak emelni kell a megengedett súlyt bár ez csak szabály amit egy perc alatt átírhatnak, na mindegy, elpbb utóbb lesz valami, ahogy fejlődik az akksi akár jó is lehet.
Olyan nagy? 🤣
Akkor fordítva vagyok bekötve........ 😁
Eccerse mondtam olyat, hogy úgy tudnám, mint aki azt csinálja évek óta... azt mondtam, nem ügy, meg tudnám tanulni (vagy tudtam volna)
Te viszont nem tudnál elektronikát javítani, és meg sem tudnád tanulni - ezt onnan tudom, hogy fél életemben ezzel foglalkoztam, és MÁR nekem se megy, annyira gyors a fejlődés, és nagy az ismeret anyag. Ezzel szemben fogadjunk, neked ugyanaz a 6 kar van ott 15 éve. 😁

ui: igen, 30 óra elég volt. A technikát elsajátítani nem ügy, forgalmi rutinom meg volt, mert 5 éve motoroztam, ebből 2-t nagymotorral.
Te milyen ostoba vagy,a fuvarozó céget pont az érdekli hogy minél többet menjen az autója,ő azzal nem keres pénzt hogy tölti a töltőnél.Ő azzal keres pénzt hogy minél messzebb el tudjon menni minél rövidebb idő alatt.
Elfeljeted, hogy blődinek egy villanyautó használata is megugorhatatlan kihívás 😆
akinek orvos a felesége az olvassa már el hogy ide mit írtak az írástudatlan okmányirodások
Hát nem tudom mennyire értékeli túl,pl néha elnézem hogy hova felmennek ezekkel a mixerekkel,mert ugye ahova a pesti paraszt a nyaralóját építi,minél magasabbra és persze még rendes út sincs.
ha nem megy többet napi 30-35 km távnál akkor bőven elég a 40km
pl én is elvolnék vele hetekig töltés nélkül, de ha peca van nem mindig férne bele, van hogy 50+ a küldetési táv
felbasznék a tetőre 3 kwp napelemet aztán töltené a kocsit gombokért
csak ugye nincs 1,5 milláért olyan villanyos amibe elférek fekve, muszály volt megvenni a dízel szörnyet amivel tömény szopás lesz az élet
Havernek is van egy jó régi, nem tom, mikori pontosan. 38 km-re van a munkahelye, optimálisan tudja oda-vissza, télen nem, meg ha valahova elküldik napközben, az már necces, akkor rátölt. Szóval kis kompromisszumokkal még mindig használható.
A legtöbb emben napi 80-at se megy...