Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem,ugy altalaban.
A ducato egy megvaltas volt.
Baszki, Zoli, ezt nekem írtad? Tudod, van az a "válasz" gomb, nem olyan nehéz, még pipi is tudja 😅
Egyébként igaz, az autó nem a pálya ördöge volt, végsebessége 130 a szétesés határán, 120 a rövid ideig elviselhető a nagy zaj miatt, utazó 100, annyival viszont a világból kiment volna. Igazi teherautó váltó kiosztás, zöld lámpától elindulva a kereszteződést elhagyva már a 3.-at kellett akasztani neki 😄 Viszont 800 kg Rigips lappal szinte ugyanúgy ment 🤣 és az belefért egyben.
Baszki,a H100 2,5 es szivodizel kinszenvedes volt a varoshatatarron kivul.
De kényes lettél... vigyázz, sokat itt lebzselsz, rád rakódik a nagy igényszint, aztán az sokba lesz! 🤣
1998-ban vettem új Nissan Vanette Cargót. Egyszerű faék technika, szívódízel, 2500 ccm, 75 LE, 4 sebesség. Már akkor nézegettem a Hiace-t, de az majd' 1 millával több volt, és nem volt annyi pénzem rá. Kétszer is voltam vele az Adrián, akkor még pálya se volt, mégis élveztük, szerettük.
A Hiace űrtechnika volt hozzá képest, erősebb, 5 gang. Haver meg olyat vett 1999-ben. Egyszer, 2002 körül kölcsönkértem, mert az enyém már nem volt meg, és kellett Pestről cuccolnom. Hát az egy luxus autó volt a Vanette után 🤔 eszembe is jutott, mennyivel jobb lett volna az Adriára menni vele 😁 Hozzá tartozik a témához, a Hiace a MAI NAPIG megvan, minden nap járnak vele, kisboltos-zőccséges a tulaj 🤣
Nekem csak simán franciának tűnik... 🤣
Igen, egy kaminyon legyen 500 LE... erre a marhák beleraknak egy fél tonnás, 12000 köbcentis blokkot, holott egy turbós 1500 tudott már 1000 LE-t 30 évvel ezelőtt is... 🤣 szóval egy jó 750-es is elég lenne 😅
Tulajdonképpen rakhatnának a teherautókba is 1.5ös motort,hisz az is elég.Tiszta hülyék a mérnökök,beleraknak akkora motort feleslegesen.
Nekem ez bsi-nek tűnik igaz az indításért nem tudom az felelős-e, de nekem a renault és a citroen is akkor produkált ilyeneket amikor a bsi szarakodott.
Melózni jó lehet a hajesz. Hosszúkat menni vele viszont fárasztó. Azzal már nem szívesen mennék ki pl. horvátba egy seggel(kezeit széttáró)
Már egyébként nem sokat látok szaladgálni belőlük tegnap pesten pont láttam egy eonos hajeszt(kezeit széttáró) A legnagyobb baja egyébként, hogy 5 gangos. Ha van még egy sebesség és jól el is van osztva már autópályás közlekedésre is alkalmas lenne meg akár 10 liter alatt is fogyasztan hisz a lóerő pont ugyan annyi mint a mostaniba és ezekbe még legalább 2500 motort raktak. Meg ha egy kicsit jobban van szigetelve és nem visítana a zaj a füledbe sokkal komfortosabb érzetet adna. Egyébként gombokért fenntartható.(kezeit széttáró) Én sokat járok autópályákon már nem ülnék bele vissza. Lehet egy klímásnak aki megy 50 kilométert vele naponta azt se gyorsforgalmi úton annak meg jó. Aztán ezek 2006-os szériák.(óranézegetős) Komfortban már akkor is elmaradott volt a korához képest.(kezeit széttáró) Meg nem biztos, hogy mindenkinek 20 éves autó az álmai netovábbja(gondolkodós)
140ezer és 1,7 milla, úgy hogy előtte más szervizek is küzdöttek vele amire legalább 300 ráment
plusz még előtte biztosítéktábla csere meg pár finomság
random bekapcsolt rajta hol az index hol az ablaktörlő
de volt hogy beindította magát lezárva, kulcs nélkül a parkolóban
a világítás is hol működött hol nem ahogy a kedve tartotta és a kapcsoló állástól függetlenül
persze az akku is bánta mert 0-ra kimerítette
szóval én még mindig a stresszentes régebbi hiace mellett voksolnék ha nem rozsdás
hiába drága az 10 év múlva is drága marad mert megbízható
Nem, mert a 2000 tádé a világ legjobbja, más cég hiába is próbálna ilyen strapabírót gyártani akár 3000 ccm-el se! 🤣
De komolyra fordítva, egy azon autóban hasonló teljesítményű motorokról volt szó.
A kuplung nyomatékot visz át, és az is teszi tönkre. Ha pl. átviszel rajta 300 Nm-t, az neki mind1, hogy közben 1500-at forog, vagy 3000-et, viszont 2x akkora fordulat fele nyomatékkal elég ugyanahoz a kimenő teljesítményhez.
akkor én átlag alatt vagyok nekem a nagymonitoron sem tűnne fel 10-ből 10 szer sem 😅
nekem jó mert 5500-ig nem szoktam pörgetni, hogy onnan váltsak(kezeit széttáró)
pedig isszuk a szavaid. 😅
Kivonatolom:
Szóval egy 1,7-1,8 tonnás járműnél aminek a légellenálási együtthatója legalább 3 átlag személyautóénak felel meg és amire még lehet pakolni 1,3 tonna raksúlyt tehát összesen kb. 3,1 tonna összsúllyal rendelkezik annak egyenesen üdvös ha egy 1500 as motor hajtja egy 2000 cm3-s helyett.
Baszki miért nem 900-as motorokat gyártanak akkor ezekbe? Az még jobb lenne nem?
Igazából így járnál a legjobban... aztán, ha beindult a vállalkozás, egy év múlva már lesz tapasztalatod, hogy mekkora kell, meg milyen.
"Valamivel jobban kophat"És kopik is.A 80 és a 120ezer nem egy reális szám,a kis turbó terhelésnél 3500as fordulaton már 200ezer felett forog.Rosszúl nézed,ugyanakkora tömeg mozgatásnál sokkal nagyobb arányú terhelés éri a kisebb kuplungot,hamarabb tönkre fog menni.Az én kétezres autómmal mindennap cibálok egy két tonnás futót hegynek völgynek hamarabb le fog hasalni mint egy háromezres dizel.Ugye ezt elfogadhatjuk tényként?
Igazán szar szem se kell, a telefonon kicsi is, hirtelen ránézve megtévesztő is, sztem 10-ből 8 embernek nem tűnne fel.
Vagyis szar, de neked jó így is 🙁
Nem értek egyet. A kisebb motornál kisebbek a tömegerők... meg pl. a kuplung: a fordulat nem árt neki, de az átvinni kívánt nyomaték igen - és dupla fordulatnál fele nyomaték lesz... (ha a váltó kimenetén nézzük)
A turbó fordulata szintén mindegy... hidro csapágyon forog, nem ér fém a fémhez, 80 ezer vagy 140 ezer a fordulat, mindegy (na jó, a támcsapágy valamivel jobban kophat) Ha meg kimarad az olaj, akkor is mindegy, mert akkor befosik mindenképp.
Na de most mennem kell, nem segítek többet 😁
Látod,mondtam hogy sokat olvasol,az a baj hogy te olyat keresel ami nincs.Ha ilyet olvasol mi a baj,akkor 60ezrenként ki kell cserélni a láncot,ez pint olyan mint a hatszögtengely a vw olajpumpánál,mondják hogy de szar mer átfordúl és kuka a motor,hát kéremszépen nem kell megvárni hogy átforduljon,8olajcserénként ki kell cserélni,aztán kész,5ezer forintos alkatrész.Szóval ezt ne problémának éld meg,meg kell előzni a problámát aztán kész.
haverral pont most beszéltem egy éve vette a szalonból a ford tranzitot. Egy dobozos furgon 1 éves és a hűtővízet eszi 😅
1000 kilométerenként kell utánatölteni vagy fél litert a szalon meg pingvinezik 😅 Mondom az lehet sok minden lehet, hogy csak szivárog valamelyik csatlakozásnál a motor melege meg elpárologtatja ezért nincs nyoma az autó alatt. De simán lehet kezdődő hengerfej is. Azt mondja azért sem érdekli mert ezt visszaadja a szalonnak becseréli egy körablakosra.(kezeit széttáró)
Csak amit te leírtál semmi köze nincs ahhoz hogy mennyit megy el egy autó.Én egyáltalán nem látom ilyen borúsan helyzetet,lehet mert vw-vel járok 🤪
Ja meg pont az 1.5-ös motorról találtam tegnap, hogy igaz hogy láncos, 60-100e között csere mert átugrik, elszakad ezekben a motorokban. Szóval lassan ott tartok, hogy kibaszom az üléseket a zafirából meg lefóliáztatom az ablakokat és használom azt, az is kb akkora mint egy kis dobozos csak nem tolóajtós.
az is fura, hogy állítólag már bontva is volt(gondolkodós)
Egyébként ha nem szabályzásig húzatva próbálsz vele váltani akkor olyan a váltó mint a doxa óra(meghajlós)
Pont most volt a szomszédomba egy dajklin kímás céges autó egy citroen berlingó volt(kezeit széttáró) Ha nekik elég az akkor lehet lallernak is elég volna(gondolkodós)
Bár akkor meg bekapcsolódik ini, hogy a berlingóra 1,4 millát költött a haverja 100 ezernél és még mindig szar 😅