Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Pedig az bírná. ....nekem az itt ajánlott csatikkal van csak bajom, az alap, hogy bikázásnál nem lehet vékonyabb kábel mint ami az akksiról lemegy, de itt ugye csatikról beszélünk, oda azért inkább olyat tennék ami legalább másfélszer annyit bír papíron mint amennyi az akksik indítóárama papíron. ......pusztán a biztosra menés okán.
Az a baj hogy a HÉV sineket összekötő testkábel vélhetően nem fog a tank alá férni,vagy nem fog tanktáskát maga elé rakni,mert felhajtott állapotban motorkázik.
Hááát, ha tud 150-et akkor jó lehet, de ugye továbbra is a biztonságra mennék és valami erősebb után néznék bár lehet, hogy ezt csak a sok rossz tapasztalat mondatja velem.... ......talán úgy mikor a gépgyárban ahol fuvaroztam el akartak vitetni néhány szép nagy acélkamrát (kb.: 3X1.5 alap 2.20 magas és 2 tonna) és a mérnök megtervezte hozzá a szállítókeretet, nézegettem a lakatosoknál mikor csinálták és mondom, hogy ez gyatra, mondja a mérnök, hogy jó mert szanaszét számolta, de mivel az én felelősségem volt így erősködtem mire az egyik keretet megerősítették ahogy kértem....eljött a fuvarok napja és mit ad Isten a nem megerősített keret nem bírt egy fékezést és lefittyedt a kamra, utána megerősítették azt is és úgy folyt a szállítás.
kamionhoz biztos hogy kevés lenne, de egy motorhoz elég kell legyen. egy combosabb modellakksi is simán tud 150A-t mint egy motor 10-12Ah akksija és sosem szokott gond lenni a csatlakozókkal.
Szerintem gyenge, ritka amikor azért bikázzák mert csak simán lemerült és 1-2 fordulat után beindul, általában van valami gond is ami miatt bikázni kell és azt többnyire huzamosabb ideig teszik. Télen felénk általános a bikázás és ha nem elég vastag a cucc úgy lefüstöl mint a büdös szar, 3 éve engedtem, hogy egy kolléga rátegye az enyémre és indítsuk az övét, vazz, a kábelen nem volt jó a csipesznél az érintkezés és amikor ráindított olyan ívet húzott, hogy az akkutartó 3-as lemeze átégett.
Nekem a Zx12r gyarilag volt a + sarkarol egy bikazo kabel kihozva. Volt rajta egy vedo kupak es kesz. Ja es nem volt vastagabb a kabel mint ami alapbol ramegy az akksi sarkara. De van egy egyszerubb megoldas: HA HALDOKLIK AZ AKKSID VEGYEL UJAT, HA VALAMI LESZIVJA NETALAN AZT A HIBAT MEG KELL KERESNI ES ORVOSOLNI! En a kawasakin 1× hasznaltam a bikazokabelt amikor 3 honapot allt telen a moci es nem vettem ki tolteni az akksit es nem indult. Persze utana ment is bele az uj akksi mert amelyik lemerul teljesen az hamarosan kuka is lesz mivel osszeesnek benne a cellak. Ez vonatkozik a zselesre is az sem toleralja a koppig merulest.
Navégre.
ha motorhoz kell, modellező akksi csati jó lehet, olcsó, lehet venni hozzá dugót.

http://www.sgmodell.hu/csatlak...
Ezt értem és felfogtam.
Most ha lehet a hasonlat nem a valamelyik szőke komoly lányt hiányolom hanem konkrétan a Katit érted?

szóval csatit kérnék ami oldható és ledugózható és elbirja a magasfesz vezetéket.

Mer eddig a kritériumokat meghatároztuk mit,hogy.A gyakorlati rész kéne,a melyik?
Bikához komolyabb kell, némely kamionnál van kivezetés, de az vastagabb mint az akksi kábel, motornál valami olyan helyre kéne ahol tisztán magában van mindenől távol, hogy véetlenül se érjen testhez bikakábel.
Ez mind tökéletes és szakszerű................de milyen csatlakozó lenne ajánlott bikázáshoz tank alá.
Ez az eredeti kérdés.
Szerintem is egy-két dolgot tisztázzunk....
Olyan nincs hogy egy akksi 8 A-es....
Két fontos adat van egy akkumulátoron: pl 8 Ah Ez azt jelenti, hogy a kapacitása 8 A egy órán keresztül feltöltött állapotban.
A másik ami fontosabb Hány amper indítási áramot tud leadni ! Indításkor ehhez közeli áram is folyhat. És azért nem veri le pl a 30 A-es főbiztit azonnal, mert csak néhány másodpercig folyik. (ideális esetben).
Nincs két egyforma erősségű indítóáram sem ! Függ a motor állapotától. (hideg,vagy meleg blokk, olaj állapota,önindító állapota,ilyesmik)
Ki lehet azt is próbálni, hogy a motor vázára a negatívot, az indítómotorra a pozitívot.Ja. Akkor kap a benzinpumpa,pl áramot ? Meg a vezérlés ?
A belinkelt vezetékek csatik nagyon jó dolgok. Csak nem ehhez.
Különben is a marketing egy szakma. Viszont nem muszály sem megvenni,sem használni.
Azért abba is bele kellene gondolni, hogy ezek a vezetékek hol futnak ? Tank alatt,meg egyéb helyeken ahol benzin lehet.
Egy elrontott kötés, vagy silány minőségű gagyi beleeszkábált "olcsón lőtt" csodaalkatrész és könnyen lánglovag lehet az ember a saját motorján.
Ez a csepptöltés is egy lufi. az akkumulátor életkorát nem ez hosszabbítja meg, hanem hogy rövid ideig önindítózunk. Például. Indítózás közben gyakorlatilag rövidzárban üzemel az akksi. eléggé megviseli. Ha sokáig tart akkor lesz zárlatos egy-két cella és csökken a kapacitása. Él még (egy darabig) csak veszt a kapacitásából.
Az előző motorom sosem látott garázst három telet húzott ki a teraszon ponyva alatt. Novemberben kivettem belőle az akksit,behoztam a lakásba, márciusban rátöltöttem beraktam a motorba, és usgyi. Négy év után azzal az akksival adtam el amelyikkel vettem.
Rendben kell tartani a gépet, a töltést rendszerint ellenőriztetni kell, én minden szezon előtt megtisztítom az elektromos kötéseket, meghúzgálom a csavarokat kicsit (ha muszály) és annyi.Ha két három hért állás után lemerül az akksi, akkor meg kell keresni a hibát.
Remélem nem tűnt kioktatónak a hsz, segítő akart lenni :-))

,
Jaja nem vágják. De jóval több lesz mi t ami az aksin szerepel.
Nos akkor tisztázzuk.
Motorkerékpár,lemerül.
3 ok van.Kuka akku,valami leszívja (rajta felejtett usb)zárlat,szar töltés.
Akku csere,nem kéne rajta felejteni/gyujtásra kötni az usb-t hamár feledékenyek vagyunk,mekeresni a zárlatot és javítani,kijavítani a töltésért felelős egységeket.
Ha mégis rajta akarunk egy kábelt tenni mert csepptöltőzünk jó ez a csati.Ha bikázni akarunk egy testet találunk a vázon bárhol és az önindító pozitív csatlakozója nincs idom alatt.

Amúgy sima 2,5-es már elindította a motoromat.
De nem fordul elő egy életben 2x az biztos.
Ez csak töltésre jó, bikának olyan vastag kell mint ami az akksiról lemegy.
Gyerekek....a töltés és a bikázás nem ugyanaz :) töltésnél van 2 amper, inditásnál 100....
le kell szedni az ülést, a tank felső és alsó csavarját ki kell csavarni, semmi idom bontás, kb10perc se.
mert azt a tesztet pont nem olvastam.. :(
Ez a ctek töltővezeték sem egy Kando mozdony légvezeték.

https://www.louis-moto.co.uk/a...
Igazatok van, es nem is arrol van szo, hogy szar akksit akarok hasznalni, vagy legkozelebb is benne hagyni ket hetre az usb elosztot. Viszont barmikor barmi elofordulhat, es eleg babra adott esetben egy bikazashoz fel orat szerelni az idomokat.
A toltessel nincs bajom, van szivargyujto aljzat, es lesz motoros tolto is hozza.
Nade mit?
Jegyzem az akku 8 amperes.
Én is Péter kollégával értek egyet, jó akksit kell használni, vagy ha valami gebasz van azt megjavítani. Ha valami rosszul sül el az egész elektronika mehet a kukába. Nekem a szivargyújtó aljzat van egy biztin keresztül az akkura kötve, bikázni nem lehet, de tölteni kiválóan.
én se próbálkoznék ilyennel
Ezt max 2'5 es vezetékre tudod rányomni, de imkább 1'5 esre. Az meg nem sok. Szerintem ez a csati tud olyan max 10 A. De lehet sokat mondtam. Necces. Én is azt mondom.
Ha tudsz jobbat, ne tartsd magadban. Én hallgatok ratok (kulonben mi a farncert kerdeznem...)!