Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez így van. Ha kapsz egy defektet valahogy elvergődsz a legközelebbi szervizig megcsinálják rendesen vagy rendelnek új gumit ami pár nap. Ha beszarik az AC pumpa elvergődsz a legközelebbi szervizig rendelnek bele újat pár nap. Ha letörik a tükröd vagy a kuplung karod elvergődsz a legközelebbi szervizig meghegesztik vagy rendelnek bele újat pár nap. Mi ezzel a probléma?
Az én fékcsövem is "használható volt" még felfelé menet... 😁 aztán meg nem, ez mindig így van....
Volt nekem 15 éves Ladám, ilyesmi Wartburgom, 10 éves Volvóm - mindet szerelni kellett állandóan, egy 500 km-es utat nem bírtak ki. Mindnek csak kis Baja volt, de az állandó gecizés meg a fél csomi szerszám meg alkatrész az kellett.
Most jó ideje csak újak vannak, tudjuk, műanyag fos már minden, ennek ellenére 20 éve és 400 ekm óta nem szereltem út mellett autót, sőt otthon se nagyon (meg szervizben se)
Ez biztos csak véletlen egybeesés. 🤔
Ez nagyon jól hangzik így elméletileg, de emlékezz már vissza - ünnepnap tankolni alig bírtunk! 😂 Mi van, ha szerviz kell? Vagy bármi alkatrész? (ami ugye minden olasz boltban van polcon 30 éves Jahamákhoz meg 20 éves BMW-khez)
A szaros fékcsövet is (ami egy általános alkatrész) egy egész csomag Oreó-nyi ideig kerestük Ravennában...úgy kb. az 5. helyen kaptunk.
Az is még a különbség az 50 évvel ezelőtti és a most túrázók között, hogy most minden második sarkon van egy szakszervíz, mindenkinél van mobiltelefon meg internet még a nyelvet se kell tudni van fordító program, autómentő, motor mentő, segély szolgálat, globális egészségügyi ellátás, biztosítás stb. Valójában semmiféle tartalék alkatrészt nem kéne vinni. Lényegében 99% - ban bárhol bármit meg lehet vásárolni.
Az hogy neked a fékcső kilyukadt, az valami soron kívüli dolog lehetett. (nem én voltam 😸)
Az FZR-ről a 35 éves fékcsöveket vettem le úgy, hogy még mindig használhatóak voltak.
Ha csak a gy.elektronika vagy a jelfogók, esetleg a hűtőventilátor (ezekből nincs nálam másik) nem adja fel (a blokk mechanikai részeiről nem feltételezek ilyet) akkor nem nagyon tudom hogy mi az ami megállíthatna.
Ha belegondolok egy 6-8 évesbe, azon mitől ne állhatna le bármi? (akár egy mágneses fajtájú, leégett generátor állórész)
Ha én úgy érezném, hogy akár csak egy picit is bizonytalan valami a GTR-en, el sem mernék indulni vele sehova, nem hogy külföldre. (ezért is szeretem jobban az egyszerű technikát)
Na jó, mondjuk a tiéd csinálgatva van. De nézzük az én példámat: a tökéletesen működő fékcsövet miért kellett volna kicserélnem? Mert 15 éves volt, és hátha 1x kilyukad valahol? OK, de így gondolkodva az egész motort ki kellene cserélni, legalábbis mindent, ami nem 15 éves benne... az anyag öregszik, elfárad, és egyszer feladja, lehecc te akármilyen gondos gazda. Biztos a tiédben is maradt még olyan alkatrész, ami eredeti, 25 éves, 90 ezret ment, és meg tudja állítani a motort útközben.
...és a tied 25 éves, a többieké meg 30...
Szóval igen, a "97-es évjárat ezt eleve kizárja" - ezt én így gondolom, nem kell egyetérteni. És akkor ugye vagyunk mi, akik nem is vagyunk olyan alaposak, mint te...
Szerintem egy 6000 km-es túrára nem kell jobban felkészíteni a motort mint egy 2000 km-re.
Azt tudom hogy a boxerrel csak akkor csinálsz valamit ha nagyon kell.

Én kb. 15 éve tolom fel a témákat-képeket ide, hogy miket csinálok éppen. A GTR-ről vagy 10 mappányi anyag van az elmúlt 9 évről, amiket "nagyjavításként" szinte évente csináltam. Mi az, ami nem lett kicserélve, ellenőrizve ezalatt?
A blokkot nem kellett a szelepfedélnél jobban megbontani (szelephézag ellenőrzés miatt) de egy rakás cuccot megvettem-kicseréltem pont azért, hogy ne lehessen velük gond.

- a karburátorok darabokra szedve, kifőzve, új cuccokkal összerakva, csináltam az úszóházakra túlfolyót (gyárilag csak a helye van meg)
- új a gyújtásrendszer a trafóktól a gyertyákig
- a kormánycsapágyak, az összes kerékcsapágy, a himbarendszer összes tűgörgős csapágya kicserélve
- az első telókban és a hátsó rugóstagban 3 évente olajcsere, fékolajcsere 2 évente, fagyálló csere 3 évente, olajcsere 3-4e km-enként
- önindító, generátor szintén ellenőrizve, nehogy töltésgond legyen
- üzemanyagcsövek, szűrő szintén cserélve, minden évben ellenőrizve az állapotuk
- kardánrendszert szétszedtem, átnéztem, szöghajtásban olajcsere 2 évente
- megnéztem a vízpumpát, olyan mint az új
- az összes kábelköteg, csatlakozó átnézve, a biztosítéktáblán a főrelé kicserélve, akksi kábelek újakra cserélve (bár még jók voltak)
- tettem fel egy 12V-os aljzatot, állandó táp kiépítve a navinak (ami 2018-as, és 50e Ft újat ha akarsz, frissíteni is lehet)
- mikor gumi kellett rá, vettem újakat, párban (az elsőn még van ~2mm, de ennek ez volt az utolsó hosszabb túrája)
- pl. most tavasszal a féknyergek komplett belseje cserélődött ki 50e-ért, mert volt egy-egy csepp fékolaj az egyik dugattyú tövében, meg a fékcsövek is (nehogy véletlenül kilyukadjon valamelyik pl. San Marinoban)

Ezek csak amik épp eszembe jutottak, volt ezen kívül még sok más is. Most pl. akarok rendelni a hátsó kerékagyba a nyomatéktovábbító gumibetétet, mert úgy érzem hogy van egy kis holtjátéka, meg benézek a kuplungkosárba is, mert bár működik rendesen, csak 94e km van benne.
Ezeket mind feltettem ide mikor csináltam, videót toltam fel arról (is) hogy mérőórával nézegetem a féktárcsákat.
A gépen a karburátor úszóház, kormány és az ülés átalakítás kivételével minden gyári.
Mi kellene még ahhoz, hogy azt mondhassuk rá, "fel van készítve"? (vagy a 97-es évjárat ezt eleve kizárja?)
Ismerjük hát. Ebből tudhatod, hogy az enyém egyáltalán nincs felkészítve meg a Fábié sincs... az hogy megjavítjuk, ami elromlott, az nem felkészítés.
"a tied sincs "felkészítve" meg egyőnké sincs. Az nem felkészítés, hogy olajat cserélsz, vagy gumit teszel rá."
Ez amiket leírtál, ez komoly? Úgy csinálsz, mintha nem ismernénk egymást már vagy tizenakárhány éve.
A technikai fejlődés nem lineárisan alakult az évek alatt. Akkor egy 30 éves technika nem ugyan az a szint különbség mint most egy 30 éves technika. Amúgy meg nem a kor számít hanem az elhasználtság karbantartás.
...most látom, hogy ezt a cikket 6 éve is megkommenteltem 😁 hát nem sokat változott a véleményem azóta 😅
Na jó, ez teljesítmény-túra (mazochistáknak) Fábi már a mienket is annak mondta, pedig ettől messzire voltunk 😅
Sztem 50 éve, vagyis 1970-ben nem 1940-es gyártású motorokkal mentek túrázni 😁 hanem KORSZERŰEKKEL. Az viszont biztos, hogy a navijukkal semmi baj nem volt.
Egyébként OT motorokkal is el lehet menni túrázni, de az egy másik sport.
Ezelőtt 50 évvel is mentek túrázni mai szemmel vicc motorokkal, vicc ruházattal, vicc navival stb. Akkor mi is a probléma?
Mindegy hogy free navi, fizetős vagy online. Lényeg hogy jó hardver legyen. Pontosan mindig vegye a jelet és pontosan tegye rá az eltárolt térképre pillanatok alatt. Tehát az nem opció hogy: adatok betöltése 95%..96%.....97%............98%........................~
A másik dolog, hogy nem tudod kezelni a programot és ami a legrosszabb nem érted mi van a kijelzőn. Ez a tuti eltévedés receptje. 😂
- az, hogy eddig nem romlottak a motorok, nem azt jelenti, hogy nem is fognak... a tied sincs "felkészítve" meg egyőnké sincs. Az nem felkészítés, hogy olajat cserélsz, vagy gumit teszel rá. 25-30 éves motorok, bármelyik pillanatban elromolhatnak. Egy ilyen kaland alsó hangon 4-500 ezer, mi van, ha a tökéletes motorod épp megadja magát a Mount Blanc-on szombat délután? Az nem csak neked lesz igen sokba, hanem a többieknek is.
- Ruha, OK, neked van kettő 😁 de akkor mindet vinned kell, máris nem elég a helyed.
- navi: a tied normális? egy 8-10 éves kütyü, olyan progival, amihez 5 éve nincs frissítés... az on-line navikhoz elég messze van.
És én azért nem akarok ilyen nagyobb túrát, mert JELENLEG NINCS HOZZÁ FELSZERELÉSEM ahogy már azt mondtam 😁 és nem biztos, hogy bele akarok ebbe tenni 3-5 millát.

ui: Nekem pár éve itthon ment tönkre a gyújtás jeladóm - elporladt a vezeték szigetelése a hőtől, és annyi.. akkor elgondolkodtam, hogy ez 1200 km-el arréb is történhetett volna. Olcsó volt, de kint helyben nem javítható hiba. Ilyesmi ellen egy öreg vas sincs beoltva.
Akkor legyen 13 nap kényelmesen? (de kifelé, részben autópályán ez gyorsítható) Több cucc: ruhákra gondolsz vagy úti pohárra? (értem, ahhoz nem elég egy hengertáska)
-nem elromló motor: eddig kb. 20e km-t ment a GTR túrázva, külföldön. Volt valami gond? (vagy akár a többi géppel, a kuplungodtól eltekintve?)
-ruha, amiben......: nekem van, de a full melegre számítva most nem abban mentem.
-nem olyan sisak mint a tiéd: ideje lenne már venni egy normálisat
-nem free navi: az eddig is volt, csak a tiéd tönkrement
Ami már igazán kéne, de sosem jutottunk el odáig (én már vettem volna, de minek, ha csak magammal beszélgethetek) az egy sisakbeszélő, és akkor elkerülhető lenne egy csomó út közbeni vitára okot adó probléma. (mérarramész, gyorsan mész, lassan mész, ménemmész, mérállunkmeg/mérnemállunkmeg, az ott jó/nem-nem jó meritt nincs kávé, nem szőke csaj van a pultban, stb)

De azt is megbeszéltük a túrán, hogy te és Fábi nem akartok ilyen nagyobb lélegzetű túrában benne lenni. Ott azért is kérdeztem rá ennyire konkrétan. (bár sejtettem a választ)
Szóval most már csak elméleti dolgokról beszélgetünk. 😺
Figyegettlek téged tiktokon 😁
Attól, hogy elmenj Genfig, az minimum 3 éjszaka, meg maga a túra is, meg vissza. Még 10-12 napba is szűkösen vagy benne, meg annyi ídőre már több cucc is kell, meg amit beszéltünk: nóóóórmális felszerelés! Nem elromló motor, (assistance?) ruha, amiben az 5 fok meg a 35 is jó, nem olyan sisak, mint az enyém 😁 meg nem free navi szoftver, mint a Csövié 😁 - bár a meglepetések is vonzóak, de akkor nem, ha nem érsz oda sehova időben. Emlékeztetlek, volt olyan 330-as etapunk, ami 7 óra volt - mennyit bírnál motoron ülni egy nap? Mert én a boxeren ennyit nem szívesen.
"lakóautó vagy utánfutós jármű, és máris megszűnt a haladás" - ettől a mi haladásunk is megszűnt, rémlik? 😅

Az ember a videón? hülye, dehát olyannak is kell lennie, van, aki elindul 20 dollárral meg hátizsákkal stoppal usán keresztül - attól még ÉN nem biztos, hogy erre izgulok fel.
Mitől hard egy Európában, a civilizációban megteendő pár ezer km-es túra?
És akkor mi van akkor, ha csak ez a szakasz 4-5 napig tart? Drága? (az) Vagy nem érünk rá? (én megoldom)
Mi van akkor, ha az egész túrára (előtte-utána egyéb célpontokkal) kell 10-12 nap? ("sűrűn meg kell állni, nézelődni, nem rohanni, mert ez nem teljesítménytúra") 😺
Sokat kell menni? (igen) Azért megyek(ünk) túrázni? (én igen)

A Christine nevű csaj kérdez erről a levélben lent (az usából jönnek és kocsival mennének végig rajta) erre ezt írja a szerző. (aki motoros)
"Once you get onto Route des Grande Alpes don’t expect to cover much more than 300km per day, and as the full route is 900km from the coast to Geneva you need 3 days to do it comfortably enough to enjoy it stress free."
Aztán azt is, hogy kocsival jóval lassabban tudnak haladni, mint motorral. (mert elég egy lakóautó vagy utánfutós jármű, és máris megszűnt a haladás)

Ez a csávó csak vállalkozó kedvű, vagy mazohista? (és mi ezzel a túrával hol vagyunk egy Nordkapptól?)
http://youtu.be/bfWr4ynFgAc
NEm csak a terepezésss
http://youtu.be/Og1XSlUcTRY;t=78s
Azé' ez a Genf-Nizza hegyi kanyargóson 600 km, ez 3 napba is alig fér be... nem olvastam el teljesen a cikkeit róla.
Sztem nekünk ez hard.
Én szétszedném (a helyedben)😼 mivel így ötletem sincs a kuplungon kívül.