Yamaha FZR / FZ

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

...az is érdekes, ha megnézed a legnagyobb beépített motort. 430 LE, soknak tűnik, de V8 8200 ccm-től 5000-es fordulaton? úgy már nem is olyan sok, de ott a magyarázat: kompresszió 8,75:1, benzin 87 oktán... biztos van valami szar olcsó hajóbenzin, vagy az usákoknál ez a standard?
Hát nem tudom, én a helyedben nem vennék 20 éves motort, pont itt ment róla a beszélgetés, milyen hátrányai vannak.
Hát kb., de ott is van a képen, az se nagy... nyilván ahol péz no limit, ott jáccósokba tesznek ilyen motorokat, mint ahogy hyper naked motor is van 180 LE-vel... a dízeles oldalán a fő képen is egy nagyobb, kajütös hajócska van.
Mondjuk az a szigorú, ahol a 600 lovas külső motorból fel van a csónak végibe pattintva 4 db 😅
https://www.mercurymarine.com/...
K1200 2001 es itt van Nagykárolyban 2050 euró.
"....de az ekkora (vagy nagyobb) hajókba építettek már többnyire dízelek." Akkor ezeket gondolom a kisebb gumicsónakokba építik. 😸
https://www.mercurymarine.com/...
Ati elég ütős 😅 nem bírta ki, hogy ne mesélje el, hogy 5 haverjának van a GW mellett GS is, és hogy ő is most adta el a GW-t 😂
Hogyne fogtam volna - elavult vacak 😁
A külmotorok benzinesek, de az ekkora (vagy nagyobb) hajókba építettek már többnyire dízelek. Sokkal kevesebb a fogyi, és itt nem elsősorban az ár a lényeg, hanem hogy ugyanakkora tartállyal 1,5-2x többet lehet a vizen.
https://www.mercurymarine.com/...
Haver azt mondta, tölt bele 50 litert, az tengeren egy órára nem elég, de a Tiszán szerinte 2-re is 😅 persze hajtástól függ, de elég szomjas.
Nem fogtad a lényeget.
Másba is rakják, NEM az amerikaiak, hanem pl. az olaszok és más nemzetek hajóépítői is. (a Mercury egy nagyon elismert és elterjedt gyártó)
Az "újgazdag homár" még a hangot is felvette-feltette a fórumra, és ha te is meghallgatod, ez pláne szinte új gépen-konstrukción: tényleg szégyen. (8-9 milláért nekem is elég magas lenne az igényszintem, főleg egy magát prémiumnak hazudott gyártótól)
1. Azért rakják minden másba is - mert hüjjék 😅
2. az enyém váltója is elég szar, kattan, csattan, erősen kell nyomni... de műxik valahogy mégis. A darabszámok alapján a boxerből adnak el a legtöbbet vagy 10 éve, tehát van elég merítés - mégsem hallasz széthulló boxer váltóról (igen, ebben a yardok fél millát futott vasai is benne vannak)
Tehát valójában nem olyan rosszak ezek, de ezeknek az újgazdag homároknak elég magas az igény szintjük 😁 ez az én olvasatomban inkább úgy van, hogy jó dolgukban már nem tudnak mit kitalálni 😅

Hajó: a haver is át akarta építtetni dízelre, azt mondta, pont felét eszi, és a Tiszán nem kell akkora teljesítmény, mint Kaliforniában az óceánban 😅 de a haverja megxívatta, csak áll a hajó már bő éve, és "nem jött meg" a motor... inkább elhozta. Tegnap próbálta indítani, nem tudom, sikerült-e, de lehet, most 7végén hajózunk (ujjongó szmájlit is kivették) - vagy megyek szerelni V8-at 😁 abban úgyis van gyakorlatom 😄
"1. Mert az usákok hülyék" : számtalan másba is rakják, nem csak usa hajókba. 😸
2: ha még 2022-ben mindig nem tudnak egy normális váltót és hajtásláncot összehozni (mert akad, rezeg/remeg, zajos és sz&r, még a 2018-as 1200 és az új 1250-eseken is ,némelyikük saját bevallása szerint is) akkor ez aztán tényleg prémium termék. (válts határozottabban, ne figyelj oda és hasonló nagyszerű tanácsok egymásnak, hát erre aztán tényleg jár a sajnos már megszüntetett, tapsolós szmájli)
Lehet itt darabszámokkal, statisztikákkal és fék-futóművel mentegetni a helyzetet, de a lényeg az, hogy ezt már a tiéd is tudta 20 évvel ezelőtt. 😹
1. Mert az usákok hülyék
2. Ezek már akkor márkaszervizbe szaladgálnak ha a markolat kapcsoló nem nyitja a Bluetoothon keresztül a hátsó dobozt 😁
Elsőre egy kék Sanya és Gyulabmw-nek tűnik.
Akkor mér nem bmw dízelt raknak a hajókba 5,7 V8 helyett? 🙀 (egyébként nagyon szép blokk)
Nemrég megint olvasgattam a cimboráidat odaát a fórumon (mostanában nem nagyon szívtam magamba a tudást tőlük) de az utolsó pár napot átolvasva egyértelmű, hogy a motorok (ahogy eddig is) továbbra is Japánban készülnek. 😹
Nesztek usák fanok egy Vnyóc 😁 jó, annyira nem öreg, csak kb. 10 éves. 5700 ccm, 250 LE, a 3000-es dízel BMW jóval erősebb 😁 és fele annyit se fogyaszt.
Azt nekem is úgy mondták:
"Haladjon Ön is a korral, süssön Váncza sütőporral!"
😁
Az ára elég baj, másrészt a te kitételeidnek (max.5 év, 20e km) első találatként ezek feleltek meg. (nekem csak a túragép, ami szempont)
"Ahogy a többi sem" : az nem a motorokra, hanem a bérlős, repülős dolgokra vonatkozott.
Nem kell 150-170Le, beérem 750cm3-től 100-120 Nm-rel is.
A Hondával mi baj? Azt nagyon jónak tartják, az ára is mutatja... bár a szélvédelme biztos kevesebb, mint a tiedé.
"Ahogy a többi sem." - azt mondod, a világon egyedül csak a GTR felel meg neked?
(én az árra, mint tényezőre most nem gondolok)
Egyébként mi a töknek 150-170 LE-s motor? Mikor használtál ki ennyit utoljára? mert Verona mellett biztos nem.
Hondában ez: https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/vfr_1200_fd/honda_vfr_1200_fd_12_honap_garancia_abs-16788324#sid=5bae592a-3486-4d20-9004-5a89c43bdbba
Suzukiban (bár ez nem igazán túragép) ez: https://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/gsx-s_1000_f/suzuki_gsx-s_1000_f_abs-18164604#sid=5bd6a13e-af29-4e71-9f79-c5c5df974e0d a legelső, a kitételeknek megfelelő lehetőség.
Nekem egyik sem opció. Ahogy a többi sem.
Sok volt a napi, vagy lassan haladtunk, ebbe most ne kezdjünk bele, de lényegében mindig szűk volt az idő... 6-7-kor megérkezni a célba nem uaz, mint 3-kor... meg el is fáradtunk sztem olyan későre - hiába, nem vagytok már fiatalok...
Hát ja, kb. 4-5 éves Hondákat, vagy Sudzukikat, 20 ekm-el 😁, Hondán kicseréljük a fesszabot, aztán örökös 😂 - meg érvényes lesz rá az assistance is... akkor egy felelősséggel mingyá' kevesebb.
Sőt, 4 tökegyforma motorral még az esetleges pótalkatrész (amit vihetünk) se lesz porbléma 😃
Vagy amit még mondtam, bérelni se hüjjeség teljesen...
Cső úgyis azt mondja, haladni kell a korral 😁 szóval ne öreg vasakkal induljunk el lábon a halál faxánál 1000 km-el messzebb lévő helyre, hogy motorozhassunk egyet, hanem go Airport, irány Genf, motorbérlés, és Grande Alpes... 😁 mint az Urak 🤔 ne mint a migránsok, út mellett 😂
Ez nyúlbéla távolság volt. 😺
Azért én is foglalkozok vele, "elég " sokat. A kollégáim szoktak is rajta mosolyogni, hogy többet szerelem, mint használom. Tavaly az erdélyi túra előtt elég sok minden ki lett cserélve. Pl fagyálló, fékolaj, kormánycsapágy, a karbi fel lett újítva, fúvókák, membránok, tűszelepek, az első teló fel lett újítva és természetesen olajat is cseréltem benne. Kapott új gumikat is. Most indulás előtt szétszedtem a teljes hátsó futóművet, tűgőrgőket, perselyeket kimostam, bezsíroztam. Az első féket szétszedtem, kitakarítottam. Sajnos ez a túlmelegedési probléma, ami mindig is meg volt, még nem oldódott meg. De ez a ventilátor állandó működtetés nagyon jó ötlet volt. Attól kezdve végig normális hőfokon volt a motor. És szerencsére nem is volt jele semi más problémának.
Ennak ellenére inkább veled értek egyet és én sem indulnék el vele "olyan" messze. Nem mintha a mostani távolság olyan kicsi lett volna.
Én értem amit mondani akarsz, de akkor vegyünk új(szerű) gépeket mind a négyen?