Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem kár? nem erről van szó... te vettél 3 éve egy ilyen motort, te vagy itt az újszülött. Parádé látogatás, és a motorozás non-plusz-ultrájaként emlegetett Mátrázás: hát ezeken az itteni FZR-esek túl vannak 10 éve 😅 Bezony, én is mentem Sirokra, mentem a Mátrába ökörködni - de ezek elmúltak, úgy, mint az itteni (még néha írogató) többieknél is.
"ezekkel a rendezvényekkel talán elindul egy folyamat" - nem, ezekkel biztos nem fog, ezek üzleti alapú szerveződések, nem olyan, mint itt régen ami volt, hogy összejöttek valahol az FZR-esek, baráti körben, 10-es körüli létszámban.
Mára ebből gyakorlatilag 4 maradt, abból is 2 már nem FZR.
Sajna biztos vagyok benne, hogy ezt a 10 embert már egy PP sem fogja újra összehozni.
Szóval maradnak az újak, mint te, akik mennek PP-re, és akik (talán) majd kialakítanak egy új közösséget - ami nehezen fog menni, ha "leolcsójánosozod" meg "leigénytelenezed" őket, meg azt mondod, rájuk, hogy "a faluból nem mer kimenni vele"
Még annyit a FZR-ezéshez: ha te majd feleannyi helyre eljutsz, mint mi az FZR-ekkel (ill. ugyanolyan korú de más típusokkal) -akkor majd elmondhatod, hogy sok helyen voltál 😅 és csak nevetni fogsz azokon, akik a motorozásként a "Mátrázást" emlegetik 😂
Nem csak az itteni csapatról van szó és nem csak a buzi parádékról, hanem a 160 fős csoportról és országon belüli gurulásokról. De neked kár bármit is elolvasni/leírni.
😱 💩
Már késő, én 2019-ben szereztem az FZR-t. Egy itteni fórumtagé (Szvazy) volt 2009-ben, ő és a cimborája adták ezt a narancs-fekete designt a gépnek, de a vázat is fényezték, annyira szar állapotban jutott hozzá. Na 2020-ban fityingekért jutottam fejidomhoz, konzolhoz, bármihez. Ma már ez nem igaz.
Külön.
Akinek nem inge... :)
Az itteni FZR-ek nem ilyen buzi parádékra járkálnak mutogatni, hanem Ejrópa Dubrovnik - Svájc közötti kis részét járják be... 😁
Most hogy mondod, tényleg! 🙀 (én erről már elfeledkeztem) 😸
Nálam a BMW-é olyan mint a kocsiké,egyben van,onnan jön ki a négy kábel,ha cserélem,gyakorlatilag mind a négy henger gyújtását cserélem.
Egyébként az hogy drágák lesznek ezek a gépek (amik közel gyári állapotúak, az átépített/agyonszerelt csótányok nem) az nem kérdés. (nem csak az FZR, a másik három márka sportgépei is)
A régebbiekhez (pl. nekem a 87-es Genesishez) már évekkel ezelőtt is gond volt beszerezni néhány cuccot, és ez csak rosszabb lesz.
10-12 évvel ezelőtt halomban állt (nekem is itthon) hozzájuk a cucc, de ez már rég nincs így. (ebay-ről ha esetleg van, az meg baromi drága, de sok minden már nincs)
Szóval most kell még feltankolni, ha valaki nosztalgiázni akar a későbbiekben.
Ballószög,Szentendre,Tiszafüred,itt voltunk Katival.A Tiszafüred az emlékezetes volt,úgy berúgtak a srácok,részegen akartak motorozni,de összeszedtem a motor kulcsokat,aztán neked adtam mind,te őrizted. 😆
Van Gyulám, vettem két Densot, csak kábelt kell toldani rajtuk, mert a Genesisen rohadt hosszúak vannak. (vagy felteszem a GTR trafóit, azokban cserélhető a kábel)
A gyári trafókkal az a baj, hogy Sanyám egyszer véletlenül kihúzta belőle az egyik kábelt, majd visszadugta, de tudjuk hogy az már nem lesz többet jó.
Majd én is akarok venni egy tarfót a BMW-hez,mert már ez is lassan 25-éves.
Most ez amit belinkeltem, a PP keretein belül van, vagy külön összejövetel volt?
Hát, ez itt ránk talán annyira nem igaz, bár tény, hogy itt most nem voltunk.
Ha gondolod a pincében még találok egy-két Lada trafót! 😆
A két rendezvény szerepe ugyanaz és van igény a motorokra a PP-n is. Láttam, tudom. Alapvető probléma, hogy az elmúlt években gombokért lehetett FZR-t kapni és minden olcsójancsi megvette. De, ha már egy szívócsonkot kellett cserélni, először talán elverte rá a havi kosztpénzt, majd a következő hasonlóan nem olcsó alkatrésznél már punamegvonással, vagy éhhalállal fenyegette a sors és "ottrohadjonmeg jó lesz szánkót húzni" alapon szétbaszták a javát. A 80%-a a faluból nem mer kimenni vele, nemhogy egész nap Mátrázzon... Kajak olyan kifogásokat olvasni egy tervezett összeröffenés alatt, mint általánosban, qmikor nem tudtál mit hazudni a leckehiányra. Lenyalta a macska az írást, mert illatos volt a toll; vki kiradírozta tollradírral; kéményellenőrzés volt, nem tudtam megírni; apámnak segítettem ólmot önteni, meg a faszom. Szánalom. Most ezekkel a "retro" rendezvényekkel talán elindul egy folyamat, de félek, hogy Simson sorsra jutnak, és a végén a hype miatt egy törött fejidomot adnak majd 150-ért.
Bár a GTR-rel voltam egy balatoni körülnézőset nemrég.
Dodor videójából tudtam meg hogy volt ilyen retro superbike tali, a PP viszont nem igazán érdekel. (bár épp úgyis Triumph módban van a technika)
Ha legközelebb időben lesz infó, jó idő és ráérés, akkor ilyenre elmennék. (talán beengednének még a belső parkolóba is)
Ketten is voltunk, csak nem kezdéstől. A PP-n is kint voltam, egyedül. Se innen, se a faszbuksz csoportból, sehonnan nem jött FZR-es. Elkeserítő.
Én valamelyik nap ki akartam, de a kettes henger besztrájkolt. Így visszatoltam a garázsba és megállapítottam, hogy majd valamikor foglalkozom vele. (eddig is azon voltam, hogy ki kell qrni a gányba a 35 éves gyári trafókat, de átmenetileg az elindításhoz ezeket tettem fel még télen, bár akkor is elég nyeszlett szikrát adtak, még az ellenállás nélküli gyertyákkal is)
Utána viszont kihasználtam, és lecsiszoltam-telítettem lenolajjal a kerítésléceket, majd még valamikor lefestem valami lazúrral.
Aztán helyre kell hoznom az asztalos ~10 évvel ezelőtti "szakmunkáját" egy 3m2-es felületen, mivel különböző fogalmakat vallunk a "baromira jól hőszigetelt verandáról". (mert ahol két réteg lambéria között van 5 cm ásványgyapot, de semmi más, azon átfúj a szél és bejön a hideg...de szerinte: "de..de...hát ott van benne a gyapot")
Aztán van egy 160x160-as tetőablak megszüntetésem (kívül lefedni, belül meg hőszigetelni), egy raktárajtó festés+macskaajtó beépítés, két rövid esőcsatorna felszerelés, ~1 m2 nemesvakolat javítás. A kinti munkákból kb. ennyi, a többit majd tavasszal.
Közben megtalálta szomszéd, hogy támasszam fel a robogóját kb. 10 év állás után, de a vízpumpája már akkor is folyott. (aztán el akarja adni, én javasoltam hogy azt így kéne, felesleges költeni rá....meg van a télre szerelni valóm épp elég)

Szóval ki kell használni az időt :))
Ki kell használni a jó időt lassan vége a nyárnak.
Én se láttam FZR-t,pedig az már 90-előtt is ikonikus gép volt.Az ötszázzal simán ott lehettem volna,az 89-es volt.
Néztem ! Mondjuk se FZR-t se más Yamahát nem láttam a videóban, de remélem azért volt. Legközelebb talán én is tudok menni FJ-vel vagy Exup-al.