Hozzászóláshoz be kell jelentkezned


Ma megyek motorral,és egyszer csak leáll semmit nemcsinál csak leáll,persze hol?a legnagyobb kereszteződésbe.
Nincs szikra a gyertyánál,milehet gyujtókábel?Mert levágtam belőle ugyse lett jó.Leszettem azt az egész dolgot ahonnan kijön a kábel nemtom mi a neve,de mintha nemlehetne kicsavarni belőle.
Mitcsináljak ilyenkor?
Lassan eladhatom a gépemet,meddig megy még a benzin má és még sír a kutas hogy nekik csak literenként 1 forint hasznuk van csak azt nem értem hogy 20 km el arrébb másik kuton ugyan ugy shell ott 5 forintal olcsobb.akkor valyon mennyiér vehetik?
Jólettvolna a 230ft/L áron venni annó 1000 litert
Ezt nézzétek! De fojtott szegény....
Ja, csak a szerelő valszeg már csinált ilyet! Ami neki 2óra az nekem 2hét!
És a szervízes szted mit fog vele csinálni?
Na mind1, inkább kussolok míg nem szedtem szét a sajátom.
Úgy néz ki yamahákon ez cumiszelep...
Ezzel a tekergetéssel szart sem lehet elérni! Már lassan 1 hete szarakodok vele és mégsem lett jó! Holnap go service aztán majd ott megcsinálják!
tekergetheted ide-oda mindig lesz benne dadogás/kihagyás és/vagy alul megy felül nem(vagy forditva)1 haverom széttekergette soha nem lett jó,vissza a jelre láss csodát jó lett...de ez csak a saját tapasztalatom attol még lehet hogy másnak sikerül
Hülye leszek én emiatt leszedni a kipufogót...aztán vegyek még oda is tömítést...
Egy mikrokontrolleres kis szarság az egész powerelektronika, simán utána lehet trimmelni, azon kívűl ott a bowdeneken az a nyavadt feszítő, megnézem hogy hány menetet volt az kihajytva( és lekontrázva ), és jól áll.

Amúgy látom elvont dolognak látszik az az elektronika...
Van egy szervó: motor-áttétel-bowden+potméter(változtatható ellenállás)
A szervóba bejön egy vezérlő impulzus, aminek a hossza adja a szervó szükséges állását.
A potmétert amit a motor hajt, azt bekötik egy bistabil multivibrátorba, amit a bejövő(vezérlő) impulzus indít el mindíg. Ha egy egyik impulzus hosszabb mint a másik akkor teker mondjuk balra a motor, ha a másik akkor jobbra.(Hogy melyik hosszabb azt egy logikai XOR(kizáró vagy) kapcsolással)
Ez volt a szervó.(Nagyon dióbélben)

De mi adja a jelet???
Bejön a nagy hókuszpókuszba még 3 infó. Hőmérséklet, fordulatszám, és van-e gyulytás. (A gyulytáról jön sokszor a táp.)
Ha meg van a megfelelő motorhő csak akkor nyit ki, addig ugye nem is szabad pörgetni egy dugót míg hideg...
Ha nincs gyujtás akkor mi a szart vezérelne...
És a fordulat. Namost a fordulatszámmal nem egyenesen arányosan adja az impulzust, hanem van egy un. "power görbe"
Ami valóban 6000 körül ugrik látványosabbat, (és megjegyzem, hogy 10500-11000 körül lejjeb is zár!!! ha fölé pörög a motor akkor totál elzár, hogy nagy legyen a kmpresszió és brutális a motorfék, mert ugye akkor pörög 13ezren a blokk, ha kijött elém egy zaporozsec 20-al, én meg pánikszeüen visszapkaoltm 3-at.)
Az egész baromságot egy chip vezérli(PIC), aminek van egy beépített kis EEPROMja(asszem még akkor nem volt divat a flash), és abban tárolja a kis programot, benne a power görbével. Ha a power görbét átírják benne...akkor bármi lehet a motorból, csak az élettartama lessz rövidebb.

Kicsit ez is az oka annak, hogy egyik 125ös 10 Le-vel több mint a másik, pedig minden SZINTE tök egyforma benne.(hengerürtartalom megegyezik, feltöltés megyegyezik, kipufogó elve is ugyanaz, mást meg nem nagyon lehet variálni egy kétüteműnél...)

Sztem kisérletezd ki: zsebre vágsz egy 8as villást(vagy mittomén hányas kulcs való oda), álltassz egyet a bowdeneken, és kipróbálod, és így tovább. Nem mondjátok, hogy nem célravezető, ha csak a szelep áll egy picit alrébb...

RG Gammájét láttam már, nemtom, de azt valahogy akarattal is nehéz lett vonla rosszul összerakni.
Még nem szedtem szét a sajátomat, de sztem jövőhét végén megteszem.

Jó mocizást!
Ja, de lehet hogy csak nálam! Mielőtt szétszednéd a powert azelőtt vedd le a kipuffot, és nézd meg hogy hogyan ált benne a szelep! Ha ugyanúgy rakod össze akkor nem lesz gond! Én meg hétfőn elgurulok a service-be, ott beállítják 1 óra alatt!
Ezt a powerpucolást én is kénytelen leszek eljátszani...
Tényleg ekkora szopás?
most megfogtál.....ugy rémlik elöre.. de én találkoztam már pont forditva müködövel is...(már az ellenörzéskor a másik irányba indult el)
Jah, és még valami! A szelepnek előre vagy hátra kell többet mozogni?
Tegnap kaptam kölcsön zsír új elektronikát, átkötöttem, és ugyanúgy szarakodott! Akkor úgy kell állni a szelepnek amikor ide-oda mozog mint a második képen? De amikor előre mozog akkor meg túlnyit a szelep nem?
A második ábra...ha a dadogás miatt agodsz lehet hogy az nem mehanikus dolog miatt van..
Így kell állni amikor nyitva van?
Hi chevy! Lehet hogy megvan a hiba! Azt mondtad hogy amikor ráadom a gyújtást, miután (ide-oda megy) utána a powernek nyitva kell lenni! Csak azt nem tudom hogy hol és hogyan kell állni a szelepnek a hengerben amikor teljesen nyitva van! Írd meg légyszi....
Elvittem ma az első futóművet golyózásra.
Odadtam a két villát, a kifliket, és a tengelyt, és azt mondja az ürge, hogy oké, szerdára lessz kb. kész, és 15 rongy lessz. ( csak 15??????, egy haveromnak egyetlen villáját 19ért csinálták )

És megfordult a fejemben, hogy ő nem látta, hogy a másik villa, és az alsó kifli is el van menve kicsit, és a 15öt csak a láthatóan(kb. 10 fokot) görbült villára értette(nem montam, hogy mi van még görbülve mert marhára sietett, csak odadtam, és elkérte a telszámom), és fel fog hívni(jóesetben), hogy "bocs, ez nem 15 hanem harmincX ezer lessz mert..."

Szerintetetk?? Reális, hogy 15ért megcsinálja az egész elejét? Vagy ezt buktam...
Ma már megtörtént,visszaraktam a francba.Amugy meg én nemvártam ettől olyat hogy gyorsabban megy csak annyit hogy nagyobb hangja lesz.Ha belett volna hozzá állitva a karbi akkor nemfullat volna le 6 ezres fordulatnál.Tudom hogy nem mert 2 ismerősöm ugyan ezt végigvitte csak robogón,hiába robogó abba is moci megy.Ők is elvitték szépen szerelőhöz és 60 helyett elérte a végsebességet,csak egy fúvoka csere kellet meg egykis pénz
De hagyom mert ha ugy eszik nekem 7.5-öt hogy nem is huzom neki akkor azt már nemhiszem hogy tudnáém finanszirozni.Sztem húznám 10 et is verné.Visszaraktam nincs az a szép hang de most ahogy mondod megynormálisan.
Hali!

Nézd eg a 154-es hozzászólásomat!
És nem csoda, hogy zabálja a benzint, hiszen az a bizonyos "gázlengéses elvű feltöltés" megszűnik létezni.
A légszűrőház leszedése majdnem azzal egyenlő mintha a leömlőt leszednéd , és rátennél egy nyilt "kipufogót". Hangos lessz, csak egy hangyafasznyit se megy majd jobban, sőtt...
Nem tudom miért kell csodát várni egy ilyen termékmarketinges baromságtól mint "UNIVERZÁLIS sportlégszűrő". Hogy a fenébe lehetne univerzálisra optimalizálni egy légszűrőt, ha minden motornak más a feltöltése, a karbija, meg mindene. Ha valaki kifejezettem az én 88-as TZR125ösömre tervez egy másik légszűrőházat, és ahhoz egy sportlégszűrőt(aminek nagyobb kell legyen a felülete a gyárihoz képest, különben vagy szart sem ér, vagy telemegy szarral a henger...), és mellékeli hozzá az légszűrőhöz kellő egyébb beállításokat a mocin, és igazolja egy komoly teljesítményméréssel, hogy ennyit dob ezen, és ezen a görbén, akkor meggondolom, hogy kifizetek-e érte többezret, hogy legyen plussz 1-2Lóerőm.
Ha még kísérletezni akarsz, akkor cseréld ki a fúvókát egy kicsit nagyobbra, vagy ha lehet állítani ott valamit, akkor adj neki több benzint, mert ha a légszűrő kevésbé folyt, akkor több levegő megy, viszont ahhoz képest kevesebb benzin, így szar lessz minden.(Ugyanaz a hatás mint amikor a szivató pillangószelepet kinyitod, és akkor már nem szív annyi benzint, viszont könnyebben jön a levegő.)
De szerintem hagyd a fenébe azt a "sport"ketyerét, és tedd vissza a gyárit. Lehet, hogy halkabb lessz, de szarabb nem.

((Aztán van egy olyan tényező is, hogyha hangosabb a moci, akkor az ember erősebbnek érzi, de csak érzi...
Volt szerencsém egy 597Le-s merciben ülni. Kétszer halkabb mint egy 1.3as szutyuki lyukas dobbal, észre sem veszi az ember, hogy majdnem 600Le megy el mellette az utcán, de mégis 11sec alatt megy fel 200-ra(autómata váltóval!!!)))
Csátok
Megvettem a légszűrőt.Fedobtam rá és rohatt jó hangja lett tőle nagyon brutál.De csaknem akar összejönni.6 ezres fordulat után lehörög és többet nem megy.Gondolom fúvoka.de le is szedem mert a fogyasztás 7.5 lett pedig 60 nal mentem mivan ha kilókkal megyek?:D
kend meg zsirral(jó höálloval)ott ahol a perselyben forog vékonyan szimmeringre figyelj az tömit(+hogy volt benne),nem tom probáld ki az összes lehetöséget(már régen csináltam+van több fajta) Bowdeneknek adj olajat...jó szerelést...hajrá
Zsírt azt nem raktam, a power tengelye trapéz alakú! Ezen kellene még állítani???? De merre???
a bowdwnnek feszesnek kell lennie,(ne állat modjára feszitsd)de arra figyelj hogy ne kilodjon a power motorja.Höállo zsirt raktál a szelephez hogy könnyen forogjon?
a power tengely vége nem trapéz(ra hasonlit) alaku?Van hogy ellehet tolni/forgatni a tárcsát a tengelyen(többféle képpen fellehet rakni minimális állitást enged) Ha elektronika arra lövésem sincs
Szóval szerinted mit állítsak még???