Yamaha Virago

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi blackiex.
Hogy őszinte legyek, én nem vagyok elkeseredve, még csak nem is nagyon bosszankodom rajta. Persze zavar, és jobb lenne, ha minden jó lenne, de perverz módon egy kicsit élvezem is (még egyelőre) 🙂
Kitölti a viágmegváltások közötti szüneteket... 🙂
Hát, neked is jó szerencsét, többet az eddiginél.
Köszi a segítséget, sajnos a héten nem sok időm lesz, de látom, hogy foglalkoztatok vele, úgyhogy leírom, hogy meddig jutottam:
Nulladik próbálkozás: egy kihegyezett tűreszelővel nútot kaparni a csavar végébe. (Nem röhög!!) 🙂
Lehet, hogy működött volna, de csak tavaszra végeztem volna vele, így hát elvetettem.
Első próbálkozás: balos csavarkiszedő (Beta 1,7 - 3mm). Talán a képen is látszik, hogy túl nagy a menetemelkedése - nagyon mélyre kellett volna fúrni (a rugóig) nem szorult meg.
Második próbálkozás: sűrűbb menetű csavarkiszedő (minta lentebbi) de bizonytalan eredetű = kínai. Ez már szépen megszorult. Viszont azzal a lendülettel bele is tört. (Nem röhög!!) 😥
Harmadik próbálkozás: Csináltattam 4 db központosítót (majd lefotózom, 8-as csavarból), 2.0mm, 3.0mm, 4.5mm, 5mm.
Egyelőre a 3.0mm-esnél tartok, de már a héten nem tudom hogy érek rá vele foglalkozni. Finom pepecs munka. Leginkább a rugótól tartok, mert egyrészt az átmérőben éppen hogy kifér és nem lehet a furat excentrikus mert akkor a rugó sem jön ki, meg a menet is tönkremegy, - másrészt pedig azért, mert egy picit bejjebb kell fúrni, hogy ne maradjon váll és szabadon kijöhessen de csak finoman, hogy ne törje le a csavar hegyét, mint a lentebbi kép is mutatja. Kicsi az a rugó, de nagyon erős. És a fúró mindenképp meg fog egy kicsit szorulni benne, mert máshogy nem megy. Majd küldök fotót.
Mindenesetre az új csavar szett már megvan.
A villa nem bonyolult állat ezen sem, szétszedni viszont háromkezes mutatvány.
Szerintem benzint most tegyél bele, időben derüljön ki, ha valami van. A generátor deklit csak próbáld oda, hogy a részben kihajtott csavartól felfekszik-e.
Köszönöm, de azt hiszem, elengedem ezt a projektet.... A lelkiismeretem nyugodt,........ én megpróbáltam.. 🙂
Nem rentábilis a befektetés, és bizonytalan a kimenetele. Eddig a két szomszédos csavar megfogta, nem szivárgott.
A nagyobb dilemmám, hogy feltöltsem-e benzinnel, olajjal, a próbára, vagy hagyjam így tavaszig. Most derüljön ki, ha nem sikerült a műtét a benzincsapon, esetleg a szabadonfutón, vagy majd tavasszal érjen a meglepetés. 😂 😂
Még a hátsó féket kellene átnézni, mert nemigen teszi a dolgát...... meg az első futóművet, de azt azt hiszem valmelyik szakira bízom inkább.
Viszont ha végigfúrod balossal, még az is lehet, hogy megindul kifelé. Nem tudom... Nehéz eset.
Az M8 feje nem tudom, elfér-e ott a deklin, ha átfúrod arra.

Azt láttam még megoldásképp, amennyiben a menet még nem tök szakadt, de a csavar már elforog, hogy 1/4"-es csavarral próbálkoznak. Az ippegcsak nagyobb, mint a mi szabvány hatosunk és sok esetben jól megkapaszkodik. (Ha az első 3-4 mm-en vasfűrésszel meg van nútolva, ki is alakítja magának a menetet, amennyiben az nagyon gáz már.)
Köszönöm....
>Az olajszűrő fedelében pont annyira gyakran nincs menet<
Az enyémben sincs. 😂 😂 Szerencsére a felsőben, és egy anyával oldották meg.
Azt hiszem, még alszom rá egyet..... nem "tizedre" központosan ment a fúró. 4.8-al kellene előfúrni, de így nem központos lesz az utánváhott M6.
6.4-el az M8-hoz? Hüüümmm....... De a legnagyobb gond, hogy a váltótengelytől nem férek oda a menetvágáshoz...... szerintem, ez el is dönti a kérdést, na meg az a repedés. Nem kellene kísérteni az ördögöt......
Mert otthon kendácsolták ezt is, rozsdás bökőt a nyakamra, ha nem. Az olajszűrő fedelében pont annyira gyakran nincs menet a használt 400/500/535 motorokon, mint a karbiba beletépett keverékállító előfordul (a belső, hosszú szokott kiszakadni). Pedig a nyomatékkulcs nem drága, de még olcsóbb jól megtépni, nehogy szivárogjék.

A furat mélysége könnyedén kideríthető, jó közelítéssel. A csavar hossza kiolvasható az alkatrész cikkszámából.
A katalógus szerint a 11-es csavar van ott, ami 9131106040. A (szabványos) csavarok 90%-ánál utolsó 5 karakter adja meg. Esetünkben 06040, azaz M6 x 40mm. A dekli vastagságát a csavarlyuknál kivonod és kb. megvan, meddig ér a csavar az öntvényben.
Persze, hagyom nyugodjon ott békében, ahogy eddig.

Még amikor lent voltam, gondoltam, hogy teljesen kifúrom, de nem tudom, hogy meddig van a zsákfurat. Meg mi van a furat vége mögött. Nehogy befúrjak oda, ahová nagyon nem kellene.
Balmenetes fúrót nem kaptam, (rendeltek volna) de nagyon jó minőségű 3-as, 4-est. Vitte a csavart, mint a vajat. Gyönyörű spirál forgáccsal. Alacsony fordulattal, olaj kenéssel/hűtéssel.
Vajon miért keletkezhetett az a hajszálrepedés? Légkulccsal húzták meg azt a 6-os csavart? Szerintem biztos, hogy a meghúzásnál tört bele, nem a lazításnál......
Oszinten szolva ha az ontveny ott ep lenne es nem pont szimmering es magnes szomszedsagaban lenne a csonk, mondanam, hogy szurolanggal adj neki, de igy tenyleg inkabb hagyd a fenebe.
Igen sajnos, ott van egy hajszál repedés.... remélem, nem okoz gondot.
Persze, így hagyom, ahogy van......
Ne is eroltesd akkor. Foleg hogy ott mar a blokkontveny is elkezdett szakadni. Lehet latni a hajszalrepedest. Bar ahogy elnezem, valamennyit jott kifele.
Sajna, ez a beletört csavar benne is marad! 🙂 🙂
A 3-as kihajtó eltörne..... az 5-ös talán megmozdítaná, ha a menetfúró szárral hozzá férnék.
Szóval ezzel a "barkács" módszerrel nem megy...... eddig sem eresztette az olajat, gondolom ezután sem fogja....
Köszi.....
A legkisebb olyan 2.5-3mm kb.
Szia!
Milyen átmérőjű az első két vékonyabb kihajtó?
Elmegyek veszek, meg hozzá fúrót is.
A blokkba be van törve nekem is egy csavar, a generátor cserénél nem foglalkoztam vele, de akkor most van idő, megpróbálom kiszedni.
Akkor lehet mar ki lett jatszva onnan. Mindegy, ez a csavar ebben a formaban nem allit semmit, az fix.
Jaaaa, persze.....
látszik alulról..... én nem látok ott beszorult csavarhegyet.....
Értem.... Majd egyszer akkor szétszedem ezt a hulladék karbit...
Ki lehet tapogatni. A hegy benyulik a torokba a pillangoszelep mellett, ha tokig be van hajtva.
Én ezért (is) áztatnám legalább egy napig....
Nagyon nagy rá az eshetőség, hogy így történt.......
Reméljük Lajos01 nem jár így! 🙁
Nem lepne meg, az a kis tuhegy tulhuzaskor belepreseli magat az aluminiumba, eldeformalodnak es beleszorul a fenebe. Amikor kierolteti a polgar, akkor meg elszakad. Masfel mm-nel is vekonyabb a tove, a hegye valami 0.6 koruli asszem. Nagyon serulekeny.
Nem tudom...... nem látok bele....
Majd valahogy megnézem...... ki, nem esett ki belőle semmi.....
Bele van szakadva a porlasztoba?