Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Bizony, úgy néz ki!
Ez az "ajándék" karbi hátsó hengere. Az elsőt láttátok.
Most nezem csak, annak a csavarnak meg a hegye is hianyzik.
Igen a Te kihajtód az jó lenne, és nem is annyira meredek kúpos. Az enyém nem is férne be az átmérő 6mm-es furatba.
Nyilván nem tudom Lajos01 körülményeit, nekem itt a környéken könnyen beszerezhetőek ezek a cuccok. Bár remélem, nem lesz rá szükségem....
Nekem még a generátor fedelet kell visszaszerelnem, és gyakorlatilag próba képes lesz. Szűrőnek maradt az a FILTRON.
Nekem ez a vékony típus volt fejben. Nyilván nem vitatom el a balmenetes csavar megoldást, sőt, csak a beszerezhetőség szempontjából nem tudom, mennyire körülményes minden hozzávalóhoz hozzájutni.
Még annyit, hogy a kúpos menetkihajtó lehet, szétfeszítí a puha réz csavar maradék oldalanként 1-1.5 mm-es "husát", főleg a hornyolásnál.
Ez talán segít, ha úgy döntesz, hogy kiszeded az állító csavart.
A balos fúrót abból gondoltam, - ahogy Blackiex is írta - hogy valószínűleg "beszorítva" rohadt be, a jobbos fúróval ne szorítsuk be még jobban.
A balos menetfúrót pedig, hogy talán egy 4mm. hossz. menet jobban megfogja, mint a csavarkihajtó.... De ez csak elmélet.....
O.K.
Sajnos nincs jobb ötletem. A bontott karbi ugyanúgy lutri. Vmax és XVZ karbisorban 4 db van, mert azok V4 blokkok, feleslegesen venne az ember kétszer annyit esélyesen jó sokért, ráadásul elég ritka madár.

Ha a másik csavarod kijön, akkor jobbak az esélyeid, ha csontra ki kell fúrni. A fúrószárat bele tudod próbálni, be tudod jelölni a mélységet és akkor a csatornába nem fúrsz bele. De reméljük, hogy elég lesz csak a csavar közepét kibökni 4-4.5mm mélyen és a csavarkiszedő kihúzza.
Köszönöm blackiex. Igen, már felmerült bennem is, de valahogy húzódozom a szimpla karbitól.
Az biztos, hogy egyszerűsítené a továbbiakat, de nem csak a fúvókaprobléma miatt húzódozom. Talán egyszerűen, csak nem tetszik. Nem tudom. Mindenesetre azt csak a végső esetnek szánom. De még egyszer tényleg köszönöm.
Szívócsonk:
https://vtcportal.com/home/42-...

Ehhez kell egy porlasztó, PWK 34 vagy VM30. Az is van nekik.
Helyesbítek, nem találok a kínainál ilyet már. "Sorry, the item is no longer available".
Akkor fúrás lesz vagy litván kit.
Nem megy az onnan sehová, évek óta árulják és veszik azok az 400 vagy 535 tulajok, akik megnyerték ezt a műsort.
A harmadik megoldás csak a türelmes és karburátorhoz konyító kollégáknak való, a litvánok gyártanak egy karbis átalakító szettet. A nagyokhoz amit csinálnak nagyon ergya dizájn, de a kicsikhez való sokkal szimplább, azt nem tudták elcseszni. Na, ott inkább azzal van meló, amire kitalálod, hova mekkora fúvóka kell.
Hát igen, én is ezzel az lendülettel állok neki, csak nem tudom eldönteni, hogy mielőtt nekiállok kifúrni megrendeljem-e előre "160 dolcsiért a sárgáktól az újat", vagy majd ráérek a karácsonyi dömping után ...
Egyébként a szerelő adta vissza így, amikor elvittem beállíttatani, - mondván, hogy már így volt. Természetesen elhittem neki valószínűleg nem az első, inkább a századik volt amit már látott. De köszi a biztatást, elvileg szerszámokkal fel vagyok szerelkezve.
"Szóval kinek volt az a halvaszületett ötlete, hogy ezt az állítócsavart egy lyuk mélyére kell betenni? Egy nyúlfarknyi csapocskán lévő núttal?"

Mikuni Corporation a nevük és japán mérnökök voltak mögötte. A baj az, hogy ez a megragadó csavar az 535-ösökön nagyon gyakori probléma, a Vmax-szokon, miken ugyanez a karbi van, sokkal ritkább. Az XVZ Venture-ökön pedig ali látni ilyen bajságot. Ugyanaz a karbi, ugyanúgy elhelyezve. Az XV250-en egy darab karbi van kb. ugyanebben a testhelyzetben, ugyanígy vízszintes lyukban. Mégsincs vele gond.
A legtöbb CV karbin egy lyuk mélyén van ez a csavar. Nem ott a probléma.

Az 535 egy "kezdőmotor", a legolcsóbb japán V2. Ha három milliós Harley-ja van az embernek, nem feltétlen esik neki nulla tapasztalattal, mert nehogy elbassza. A hétszázezres motor porlasztóit hatvan-hetvenezerért leszervizeltetni keveseknek hangzik barátságosan, ezért az egységsugarú tulaj áthívja a sógort, majd ketten rájönnek alapon.

Az 535 aránytalanul sokat tud fogyasztani, sokan állnak neki otthon csesztetni a karburátorát - annak viszont nincsenek tudatában, hogy azt a rohadt állítócsavart két ujjbeggyel tesszük be koppanásig, nem két marokkal. Mert egyik sem két fordulatra kitekerve ragad meg, azt elhieted. A gumi elvész, az már csak olyan, de pl. zsírral vagy sziloplaszttal feltölteni a lyukat kb. ugyanolyan hatásos és nem kell évente ott turkálni.

Írtam 10 évvel ezelőtt róla egy hosszú cikket, mert rendszeresen kerestek meg 7 litert zabáló, össze-vissza járó, füstölő, kormoló, megragadt csavarú vackokkal. Azért tettem, mert ha már barmol az ember otthon - mert attól nem lehet senkit eltántorítani - legalább ne teljesen tudatlanul tegye.

Meg kell próbálni fúrni, beszakadt csavarkiszedővel kivenni, vagy ahogy István mondta, kompletten kifúrni és újra metszeni.
B. megoldásnak ott az új karburátor 160 dolcsiért a sárgáktól, ez meg marad donor.
Gyulus54 "ajándék" karbija éppen jól példázza, hogy meg lehetett volna oldani az állítócsavart helyét ésszerűbben is.
Az más kérdés, hogy a " felújítása" nem valami jól sikerült.
(Bár nem merem kritizálni, mert lehet, hogy az enyém sem lesz jobb... )
Köszönöm! Szuper feladat ...
Amúgy bevállalósnak tartom magam, van is rá bizonyítékom bőven, hogy sikerült még jobban elrontanom amibe belekezdtem. 🙂
Néha nem értem az ilyen megoldásokat.
A múltkor olvastam a Suzuki Burgman szervizeseknél, hogy náluk a gyári javaslatok és megoldások az Szentírás. Igaz, nem volt még Suzuki Bugman-om, lehet, hogy az a motor tökéletesre sikerült, de én eddig nem voltam elájulva minden mérnöki megoldástól. (volt már egy pár autóm, számítógépem, porszívóm stb.)
Nem vagyok mérnök az igaz, és tényleg minden tiszteletem a tudásé, és azt mondom, hogy ami jó azt ne bántsuk, de ami nem jó, azt javítsuk ki. Szóval kinek volt az a halvaszületett ötlete, hogy ezt az állítócsavart egy lyuk mélyére kell betenni? Egy nyúlfarknyi csapocskán lévő núttal?
"Majd lezárjuk egy gumidugóval" - gondolhatta, csak azt nem gondolta, hogy az a második állításnál elvész, és megy be a kosz, a pára, meg minden, ami belegyógyítja. 😐️
És a takarítónő sem nézett rá a tervrajzokra, vagy a próbatermékre, hogy szóljon, hogy az úgy nem lesz jó!
Az oszt igen! 😳
Csak példának, ilyen is van! 😕
Ezt a karburátort a motorhoz adta az előző gazdija......
No.....comment! 😕 ☹️
Egyik kedvenc csatornam. :)
Fajdalom, hogy a zome a jo cuccoknak az allamokon kivul majdnem beszerezhetetlen. Utolso flakon Seafoam-omat ugy orzom, mint a Kaba kovet :D
http://youtu.be/st8dkGzJWtg

Ilyen teszteket erdemes megnezni, hogy melyik anyag hatasosabb.
Legtobb esetben sajnos teljesen összeheged a két anyag teljes feluleten, igy semmi esely a kitekeresre. Ha ki sikerul kozpontosan furni, akkor is uj menetet kell vagni, ami valami M6x0.5- es meret. Es kozben olyan pontosan kell dolgozni, hogy kupos vegu pilotcsavar centrikusan zarja majd a uzemanyagadagolo pilot furatot. Tehat kb par szazad excentricitas megengedett...
Szerencsére nálam egészséges a csavar, igaz, nem is tekergetem. Egyszer állítottam egy picit.
Talán a következőket tenném:
Felszerelve a mocira, nem próbálkoznék. Levéve a karbit vízszintes helyzetben tele engedném a furatot csavarlazítóval, vagy petróleum/fékolaj keverékkel. Hagynám egy napot állni, néha óvatosan "megkozogtatni".
Ezután próbálkoznék megindítani nagyon óvatosan, hogy ne gyilkoljam szét még jobban a csavart.
Ha ez nem vezet eredményre, egy 2.4mm-es balos fúróval azt megvezetve központosan befúrnék 4-5 mm-ert. Majd egy 3mm-es balmenetes menetfúróval balos menetet bele, az a zsákfurat végén megszorul, és így megpróbálnám kihajtani. Ha úgy érezném elpattan a menetfúró, próbálkoznék egy balmenetes 3mm-es csavarral....
Minden 3. ember, aki 535-öt vesz, erre panaszkodik. Igen, gyakori baj ezekkel.
Sziasztok! Ti jártatok már úgy, hogy ez az alapjárati keverékszabályzó csavar (menthetetlenül) beleszorult?
Eddig nem foglalkoztam vele, (már így vettem, és az alapjárat jó) de most jön a tél, gondoltam megcsinálom, jobb ha lehet állítani mint ha nem.
A "fiatalúr" különösen jólesett!
😂 😂 😂 😂
Igenis!
🙂 🙂 😂 😂