Yamaha Virago

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A 250-es üzemanyagrendszere sokkal inkább a hagyományosra hajaz.
A tankon van egy kifolyó, a benzincsap külön van. Ez azért jó egy olyan motoron, mint az 535, mert a lenti tankra kéne tenni a csapot, ahol nem tudod kézzel nyitni, zárni tartalékra tenni. Ebben szerintem nincs vita.

Az mágnesszelepes csap furatközéptávja 34 mm, akárcsak a 250-es kifolyója. Ergo simán felmegy az alsó tank aljára. Két csövet ráakasztasz, egyik a tartalék csatorna, a másik a normál. Ezeket egy-egy szűrőre ráaggatod. A tankban futó átvezető csövet ledugózod, hogy ne gyűjtse a párát és rohadjon át.

A szűrőkről mehet a csapra a két cső. A csapon két bemenet van, egyik a tartalék, a másik a normál. A csapot 'majdnem' oda teszed, ahová akarod, csak legyen elég csöved és helyed felrakni.
A korábban említett embernek a króm buciba dugtuk el a csapot, a csap forgó karjának alul nyitottunk lyukat a krómozott fedőn. A csapon van két M6 menetes furat a rögzítéshez és ha jön vele a gyári lemez tartófül, az is segíthet. Csak kreativitás függvénye helyet találni neki, lehet az ülés és a tank közti vázcső szakaszra vagy a hátsó lábtartó és a rugóstag teteje közötti csőre is fel tudod bilicsezni. Nála a buciba tettünk egy vákuumos benzinpumpát is (XJ600-ról) elvégre le akarta váltani a villanyost teljesen.

A csap kimenete mehet a pumpára, plusz a csapra rákötöd a hozzá közelebbi szívócsonk vákuumját az automata nyitó-záró kamrának. Utóbbit ki is iktathatod könnyedén, ha akarod és akkor vákuum se kell neki. Lásd a képek közt.

Hogy mi a sok hűhó a semmiért? Hát... a koma vett egy ilyen játékot, a benzincsap szolenoidja meg volt halva, a pumpa orrán-száján folyt, rá kellett volna költenie egy kisebb vagyont. A kínai pumpa két hónaposan elfüstölt, a gariban kapott cserepumpa se húzta sokáig. Bontott gyári pumpa 70-80 fontnál indult, jó állapotú használt csap meg fehér holló és drága kéz alól is.

Ez megy egy faék egyszerű rendszer, a gyári csap és kifolyó bontva 25 font volt, a vákuumos XJ pumpa is valami hasonló pénzbe került és egy pucolás után ment minden. Bárminek baja van, felújítószettel, tömítéskészlettel olcsón javítható. Csövekkel, szűrőkkel, a munkadíjammal együtt megállt a buli 100 fontból.

Remélem, mindent sikerült kb. világosan leírnom.
Majd mindjart megirom.
Csinaltam ilyet mar, mert a motor gazdaja ki akarta iktatni a tapszivattyut es a csapi szolenoidot teljesen. Nem feltetlen kell mindent lecserelni, maradhat az elektromos pumpa, csak a csap kell meg a tankra valo kifolyo.
Köszi.......
Ááááááá az ki van zárva, hogy ennyi pénzt kiadjak..... Ez majdnem egy kiló! Be vagyok oltva ellene.... 🙂 Főleg egy ilyen alkatrészért....
Akkor majd utána nézek, mi van a 250-esbe, és hogy lehet összepárosítani..
Ha nekem lenne ilyenem és menthetetlen lenne a csap (ismétlem, még nem volt ilyenre példa a praxisomban), akkor átalakítanám XV250 alkatrészekkel.
Pofátlanul drága cucc.
Nem, csak egyben kapható és a kokain is olcsóbb. Valami 270 euró rémlik.
Ha a relé működik, max. egy felújítókészlet rendbe fogja hozni. Még nem találkoztam olyan benzincsappal, ami menthetetlen lett volna - kivéve ha valaki már járt benne és pl. kitört egy olyan darabot az öntvényből, amit nem lehetett visszagyógyítani. Mondjuk az útválasztó szelepnél elbarmolta a lyukat.
Mivel rettenetes helyen van, ezzel esélyesen nem babráltak.
A 27-re simán rátenném a lakáskulcsot!
Gondolom, lesz itt még olyan. A benzincsap biztos! Gyanítom, hogy nem csak gumi gond lesz. Lehet szét van revesedve az alumínium is.
Holnap kiderül, ha ki tudom szedni a tankot..... Ha a relé működik, ("RES"-nél kattan) lehet szerezni hozzá csak a csapot?
Nem emlékszem, hogy elég-e kihúzni, lehet hogy igen, csak a tiéd annyira össze van gyógyulva, hogy nem jön ki.
Elvégre 27 éve nem nyúlt hozzá senki.
Igen, az lesz az. Nem szedtem ki. Azt gondoltam, csak ki kell húzni..... Holnap kiszedem, és próba.....

43,44,23.
Egy hatos csavar van ott, ha jol tevedek, az fog egy kis lemez zsebet, amibe a tank elejen az a gumis baszkura be van dugva.
Reg volt, de mintha en azt a csavart kivettem volna.
Igen, a konzol ami tartja a műanyag akksidobozt alul, abban van egy gumis nút. Abból nem jön ki a tankon lévő lemez nyúlvány. Nem megy annyit a tank. Vagy azt a konzolt is ki kell szedni? Azt gondoltam, csak ki kell belőle húzni a tankot.
A tank elejenel, alul, az akkudoboz alatti reszen... 20:00 tajan. Az maradhatott ki?
Megnéztem vagy háromszor..
Azt hiszem, az a gond, hogy nem tudtam kiakasztani az akksi tartó gumis nútjából, a tank lemez nyúlányát.
Nem tudom annyit a hátsó kerék felé nyomni..... elakad.
Akkor valami meg mindig nem engedi elfordulni rendesen. A tank hatulja hatrafele huzas kozben balra kifele fordulva meg kene induljon. Mint a brazil gyerek videojan kb 26:20-tol
Igen, leszedtem....
Alul van egy vízszintes nyúlvány, két csavarhely van benne. (fesz.szab) Itt akad, a jobb oldalon pedig a felfelé jövő vázccsőben...
...csak mert "mindket oldalon akad a vazba". Nem kene a bal felen vaznak lennie.
A vazcsovet is leszedted, ugye?
Hááááát... nekem sehogyan sem jön ki a tank.... 😦
Mindent lekötöttem, akksitartó ki, sárvédő elem ki, felül minden leköte.........
Mozog is, de mindkét oldalon akad a vázba..... 😧 Tehát, még a hátsó gumiig sem jutok el. Se fel, se le, semerre.... ☹️
Holnap majd még bírkózom vele.....
A benzinszűrő borzalmas...... A kis könyökcsőből fekete szilárd szemcsék jöttek ki. Nem kevés! Mi lehet a tankban? 🙈 😕
Viszont az olaj még mindíg csepeg..... 😂 😂
Akkor azt hiszem, nekiállok....
Szétszedni biztosan menni fog..... 😂 😂
Célszerű megcsinálni. Eleve szűk 11 literre csökken a tank kapacitása, ha nincs tartalék és ha elfeledkezel a napi számlálóról, könnyen ott maradsz az út szélén. Nem beszélve arról, hogy az 535 fogyasztása nagyon tág határok közt tud mozogni, 160 km és 240 km közöt bármi lehet a hatótávod 11 literrel és csak terepviszonyok, forgalom és csukló függvénye mindez. Emiatt a napi számláló is inkább csak saccolás.
No meg ha el akarod adni, ötvenezret manapság úgy lealkudnak ilyen miatt, mint a fene. Ha nem szólsz róla, akkor meg csak a hiszti lesz belőle később.
Bár most néztem, hogy a második Gyulusnak már megvolt ...
(De talán már mondtam, hogy még új vagyok, és egy újszülöttnek minden vicc új. 🤐)
Tényleg ilyen dinnye vagyok? Még el sem olvasom, hogy mit küldök el?
Köszi, hogy szóltál, szóval ezeket akartam küldeni:
http://youtu.be/m_1uhkh87mI
http://youtu.be/GC0NXxHdnsE;t=2s
Tényleg nem sok hasznos információt lehet belőle venni! 🙁
Ameddig csepeg az olaj, 😂 meg köt a menetrögzítő, elkészítettem a menetvágást.
Úgy gondolom, sikerült "megmenteni" egy lendkereket.

https://www.kriszera.hu/yamaha/
Az a két video egy video, kétszer tetted be ugyanazt a linket :D
Ezt linkeltem én is, hogy száradjon rá a brazil csávóra az összes befőttje, a kamerát tehette volna olyan helyre, ahonnan látni is valamit.
A benzincsapról én ezt a két videót néztem, de még nem "éltem" egyikkel sem ...
http://youtu.be/VXsUcsqhkOE
http://youtu.be/VXsUcsqhkOE