Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

cnv > szép a géped, akkor már a nyáron mehet a gurulás! :)

Előre bocsájtom, hogy semmi "oktatási" vagy vitaindító szándék nincs bennem, hiszen rengeteget tanultam én is itt a tapasztalt öreg motorosoktól, de nem tudok elmenni mellette.
A generátor gyengélkedése sohasem tudja (a rendszer működéséből fakadóan) tönkre tenni a fesz.szabályozót!
Ez fordítva igaz, a fesz.szab. teszi tönkre a generátort. Csak röviden:
A generátor nem tud a tervezettnél nagyobb feszültséget/áramerősséget előállítani, csak kevesebbet.
A fesz.szab. tirisztor zárlata, viszont leégeti a fázis tekercseket. (menet zárlat, test zárlat)
Az időben felfedezett fesz.szab hiba, (gyenge töltés, túltöltés) adott esetben megmentheti a generátort.
Akit ez "mélyebben" érdekel:

https://viragotech.blog.hu/
https://www.kriszera.hu/yamaha/
Köszönöm :)
Nem fogom sajnálni rá a pénzt :)
Érthetőbb így már. Az áthelyezés nem tűnik bonyolultnak, az egységességet mindenesetre megbontja.

Az biztos, ha halódik a generátor, jó eséllyel kínozza a fesszabályzót is. Én így jártam az enyémmel. Kétszeri tekercselés lett meg egy új MOS-FET-es szabályzó. (Itt köszönöm meg még egyszer a Mesternek, hogy a második tekercselést jelképes összegért csinálta meg.)
Az én eszemmel mindenképpen egy újba ruháznék bele, használtba nem lát bele senki, és egy tekercselés idényben egy hónap legalább.
Szep darab, remeljuk nem kerul sokba rendbe rakni.
Kozepsztender. Csak azert is leirom helyesen.
Esetedben nem. A 86-os Hitachi gumija fogadja a Mikunit. Ha ket bowdened van, akkor az Mikunira kesz, a Hitachi csak egy bowdenes.
A balso utas-labtarto konzol hatan van a helye. Az a kromos bizbasz a kozepszdennder felett. A hatan van a szabalyozo, kb. 4 cm x 8 cm

Felette vazcso van, alatta kipufogo, max oldalra es hatrafele lehet terjeszkedni. De ahhoz lemezbol csinalni kell egy konzolt, amin elfer a solvart szabalyozo es amit a labtatro vasanak a hatara fel lehet fogatni ugy, hogy semminek ne legyen utban.

Vagy bele kell toldani a vezetekezesbe es elhelyezni tok mashol... Ja, szoval necces.
Nekem ilyen a blokk, ez akkor a gombolyu mar, igaz? Vagyis jonak kell lennie az alloresznek?

Amugy megkerdeztem, rendben vannak az alkatreszek. 30 az alloresz 15 a feszszabalyzo.
Ebay-en nezegettem utangyartottat lattam kb ilyen arban. Nem tudom azok milyenek. A hasznalt gyarival jarok jobban vagy az uj utangyartottal?

Meg a karbinal filozom, h mintha olvastam volna, h kulonbozik a kozdarab a henger es a karbi kozott a Mikuni es Hitachi karbi eseten.
Vagyis azt a kozdarabot is el kell kernem a karbihoz? A gyari 2 karbi bowden megvan meg a motoron. Az egyik huzza a jelenlegi karbinal a gazt, annak a beakasztoja egyezik a ket karburator eseten? Jo lesz az a bowden a Mikunihoz is?
Üdvözlet ismét,
Végre én is Viragos lettem :)
Japán belpiacos 250
Megnéztem youtube-n, milyen fura, valami fedél alatt lévőt mutogatott a tesó. Valóban nem úgy, mint a "mai" motorokon, hogy a vázra van csavarozva egy fülre.
Kis vezetékezés lenne szükséges pluszban.
Nem fér el?
Nem tudom, nem ismerem Anonym147 korulmenyeit, szerszamozottsagat, stb. Azt viszont igen, hogy a gyari helyen nem fer el, mert az feleakkora. A dolog lenyege, hogy beavatkozast igenyel.
De az mennyi, ha a lakkozást nem vesszük figyelembe? Egy óra?
Az oninditot vagom, csak pl. az en ezresem is uj oninditos, de szogletes blokkos, amiben kisebb az alloresz.
igen, a blokk mar az ujabb kinezetu az ujabb oninditoval.

megkerdem az alkatreszeket, koszi a segitseget! :)
Igen, papirforma szerint stimmelni fog. Az 1RT-n mar a kerekded generator dekli van elvileg, ami azonos a 4GK-eval.
A fesszabalyzo pedig Vmax-tol FZR-ig azonos, 1984 utan minden 400cc feletti XV-n ugyanaz.
A jofogasos alkatreszek igy is jok lesznek nekem? Az alloresz es fesszabalyzo egyezik az enyemmel?
Akkor Lego motor.

A 4GK002xxx vazszam valoban osztrak/svajci 750-es 1994-bol. A blokk viszont nem.
Az 1RT viszont 1986-os XV750 - es ez kapasbol meg is magyarazza, miert volt rajta Hitachi karburator: porlasztostol tettek at a blokkot.
Freelac a solvart-felere gondol. Univerzalis, emiatt nem passzol, gyartanod kell egy tartovasat neki.
Solvart.shop.hu
nem, ez a motorszam: 1RT000465
linket kerhetek, h melyikre gondolsz? mit erdemes megvenni?
ebay-en is lattam nem tudom azok mennyire jok.
Motorszam ugyanaz? 4GK002xxx?
Igen arra gondoltam, arrol szeretnek alkatreszeket vennni.

Az enyem forgalmi szerint 1997-es es L3E a kodja. Kintrol behozott, nemi kavar van benne, mert alvazszam alapjan ugy emlekszem 1994-esnek mondtak a Yamahaban: 4GK002xxx
A vertestolnai bontasra gondolsz amugy? Az egy utolso szerias 1996-os 4PW modell.
Mi a tiednek a modellkodja?
Ha a jofogason bontjak a vasat, vedd meg onnan, ami kell.
A fesszabalyzoknak jellemzoen markatol es tipustol fuggoen rossz hiruk van, a Viragoet is szidjak, hogy szar. Viszont ha mukodo fesszabalyzorol beszelunk es jo generatorrol, akkor meg szabad venni, csak a fesszabalyzot es a rogzitesi pontjat felszereles elott patika tisztasagura kell pucolni.