Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ez kodlampa amit linkeltel.

ha a drl-t szabalyosan akarnad hasznalni akkor sohasem eghetne. persze ha atugrunk a szabalyokon a lathatosag erdekeben az mas
Igen , tudom hogy régóta téma .
A nem gagyi DRL-hez jár egy olyan kapcsoló egység ami vezérli a DRL-t ( ami tompított felkapcsolásakor vagy lekapcsolja vagy csökkenti a fényerőt )

Norvik : ha ebayeztek , akkor ezt a típust javasolnám inkább : https://www.ebay.com/itm/2x-30...

Én is rendeltem belőle először csak egyet . Aztán akinek feltettük első este használat után felhívott , hogy brutál és még kellene belőle . Úgy emlékszem még hármat kellett rendelnem . Láttam mit tud a lámpa . Erős alu házban van , és két funkciós , van egy villogó és egy folyamtosan világító funkciója . Pontban előre világít és minél távolabb világít annál nagyobb a világítókör .
Természetesen nem 70-80 cm magasságba kell felszerelni hanem lábtartó magasságába , mint nekem is van .

( Így zárójelben a vizes "fekete aszfalt " a xenon fényét is elnyeli )
Nem kissé, nagyon... Megkérik rendesen az árát az e jelzésnek. Kicsivel olcsóbb az olyan, amiben csak dot, amerikai forgalomban használható van. A jelöletlen még olcsóbb. Feltenni meg nem merném.
Boldog-újjon mindenki, ahogy tud! :-)
Ha valaki meg tudja oldani a bukócső gyártását, szívesen adok egy mintát a 900-hoz. Műszaki rajzot nem vállalok, de ha van hozzáértő és lejön Esztergomba, akkor megoldható, hogy leszedjük, lerajzolja és akkor annyit gyárthat belőle, amennyit akar. Esetleg elviszi mintának és visszahozza. Persze ezt kaució ellenében, mert bízom az emberekben, de vannak rosszak is közöttük. Ami lehet, hogy nem az elvivő, hanem a gyártó, akitől nehéz visszaszerezni. :-O
A lámpát még nem nagyon vettem észre, hogy gyenge lenne, mert sötétedésig sikerült mindig elérni a szállást vagy az otthont. :-)
Köszönöm! Nekem N-es. De ez a lámpa tényleg húzós kissé...
sajna már régóta téma... http://onroad.hu/2017/01/29/nappali-menetfeny-motoron-szabad-vagy-sem/
"Kiegészítő fényeket (DLR), feltenni csak úgy szabályos, ha este egy kapcsolással leoltjuk a menetfényt, és felgyullad a tompított, vagy a refi."

Nem tudod megoldani.

- a DRL-t úgy kell bekötni, hogy a gyújtás ráadásakor világítson - ez megoldható
- további szabály, hogy a DRL a tompítottal együtt nem világíthat - ez is megoldható
- viszont a motorkerékpárokat a kresz 44.§ (7) adja szerint

A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."

Vagyis felrakod, de csak álló helyzetben ég vagy nem szabályos.

Monoron vagy Gyömrőn végeznek lámpa foncsorozást is....
Boldog új évet minden motorosnak, így Neked is, Kb 3 hete sötétben kellett haza jöjjek Pétervásárától Pestig. Szemerkélő eső, hogy még kevésbé lássak. Vakvezető k kutyáért imádkoztam, és olyan "sebességgel" közlekedtem, amit ötvenes robogón is kevésnek tartok. Néhol szinte lementem az útról, mert csak találgattam, hogy merre lehet. Laikusként, amennyire lehet, bele ástam magam a témába. Kiegészítő fényeket (DLR), feltenni csak úgy szabályos, ha este egy kapcsolással leoltjuk a menetfényt, és felgyullad a tompított, vagy a refi. Átalakítással jár, de ezzel csak annyit érünk el, hogy jól láthatóak leszünk nappal, de sötétben ugyanott vagyunk, ahol eddig. Hamarosan kapok led izzókat, egy kísérletet megér. De nincsenek illúzióim, nem hiszem, hogy bejönnének. Ha mégis, akkor sem legális. Lehet, hogy megúsznám, de akkor is jobban szeretném, ha egy közúti ellenőrzés alkalmával nem kéne aggódjak. Két lehetőséget látok, ami legális, de egyik sem olcsó, és elég sok átalakítással jár. Az egyik az, hogy átalakítom a gépet nakeddé, és így feltehetek valamilyen jó fényű, e jeles fényszórót. Pl ezt ,: https://m.ebay.co.uk/itm/5-75-...
Draga, tény.
A másik megoldás, hogy keresünk egy műanyagost, aki a fejidomot olyanná alakítja, hogy ezt, vagy más fényszóró passzoljon bele. Őszintén, nekem egyik megoldás sem igazán tetszik, de mást sajnos nem látok
Szia! Először is boldog új évet kívánok Neked és minden fórumtársnak!
Másodszor pedig, kérhetnék valami linket, vagy fotót stb., az utolsó mondatodban írt kiegészítő lámpáról? Milyenre gondolsz? Leírásod szerint nyilván nagyobb rálátásod van, mint pl., nekem... Mert én az első sötétben - szinte vakon - megtett utam óta, nagyon szeretnék valami kiegészítő lámpá-t/-kat! De azt írod "nem LED menetfény!" Akkor milyen lehet?
Külföldi - Ali, Ebay stb., oldalakon én pont a ledes kiegészítőket néztem eddig. De nem tudom megítélni, hogy a 10, -30, - 125W fényerőknek írottak - (hazudottak) közül melyiket lenne jó megvásárolni! Én sem "ölni" szeretném a szembejövőket, csak biztonságos távolságig ellátni sötétben, nem csak kb., 10-15m-re mint most... Az sem baj, ha a rend éber őrei nem állítgatnak meg miatta. Bár motoros csoportokban sokan írták, hogy évek óta használnak különböző kiegészítő lámpákat és ha jól van beállítva, még nem kötözködtek emiatt velük... Köszönöm!
Sikeres , boldog új évet mindenkinek !
Látom nagyon megy a világításról az eszmecsere . A világért sem akarnék senkit elrettenteni a LED izzóktól , de jelen állás szerint még csak a gyári LEDes lámpák érnek valamit . Azok is folyamatos fejlesztés alatt állnak .

2 évig foglalkoztam nap mint nap autólámpákkal . Szedtem szét , raktam össze . Az utólag beépített LEDes égők semmit nem fognak javítani a lámpa fényén . Nincs fókuszpont és nem lesz vetített képe .
A xenon sem oldja meg teljesen a problémát . Erősebb szép tiszta fényt ad , mindezt akkor ha a foncsor rendben van .
A régi lámpáknak fém volt a hátsó része , a következő generációé viszont műanyag . Sokkal hamarabb vakulnak . Egy nagyon vékony filmszerű porréteg is csökkenti a hatékonyságát .
Az emelt fényű izzók sokkal több hőt termelnek , mint a normál izzók . Ezek hosszútávú használata is nagyban befolyásolja a foncsorozást . Gondold csak el milyen hő koncetrálódik abban a kis légterű lámpabúrában . Továbbviszem a fonalat , a projektoros lámpákban még kisebb helyen van az égő . Cseréltem már projikat is . A tulaj is csodálkozott amikor mutattam neki mitől nem látott ....

Én azt javaslom hogy a gyári lámpa állapotát kell megvizsgálni , és ha lehet akkor inkább kiegészítő lámpát raknék fel ( ami nem LED menetfény )
Mindenkinek BUÉK!!!
Találtam másikat, kicsit olcsóbban, bár még mindig drága. Nagyjából 35 ezerbe fájna. Új, és fekete.
https://m.ebay.co.uk/itm/YAMAH...
Ha kell, van értelme, bizonyos kereteken belül kockáztatok. Rendeltem led izzókat, a robin akarom kipróbálni őket. Annak nem vehetik el a forgalmiját. Több fajtát rendeltem, valamelyik hátha bejön. Némelyiknek már meg is kellett volna érkeznie, de gondolom, az ünnepek miatt a posta nem hozza a legjobb formáját. Szóval, ezek már az én fejemben is megfordultak. Nem csak látás miatt, hanem az alacsonyabb fogyasztásért. Nappali menetfény helyett meg azt találtam ki, hogy veszek az eBay-ről ba9s foglalatba illő adaptert, amibe be tudok tenni g4-es foglalatú led izzót. Ilyenekből már lehet kapni 302-9£ teljesítményűt is. És így a helyzetjelző foglalata szolgáltatná a nappali menetfényt. Lehet, hogy macerás lesz a berakás, de csak egyszer kell, ha beválik, egyhamar nem mehet tönkre. H4-es led izzókból tálaltam 3000 lumeneseket is. Ezeket viszont már nem merném meg kockáztatni. A fényerejük duplája durván a megengedettnek. Ab rendőrők messziről kiszúrnák. És a halálba sem akarom küldeni a szembe jövőt. Sajnos, nem mindenki így gondolja: naponta többször is látni olyan kocsikat, melyek tuti, hogy nem szabályos fényforrást használnak. Kocsim nekem is van, de úgy használom, hogy nem akarom kiírtani a többi közlekedőt.
A kinti vásárlással nincs gondom. A kocsimat is kint vettem. 15 éven át dolgoztam odakint. Anglia, Norvégia, Svédország, Hollandia, Finnország. Két éve jöttem haza, a saját házamban akartam végre élni. Ezeknek az éveknek a mérlege a következő: megadtam a hatalmas tartozásom amit építkezésre vettem fel. Tönkrement a házasságom. Az exet is kifizettem. Élhettem a másik méregdrága hobbimnak, a hifinek. Utazgattam, és még félre is tettem egy megnyugtató összeget az öregkorra. Ennyi. Most, a motorozás miatt erősen töröm a fejem azon, hogy újra kimenjek. Egyszerűen nem elég amit keresek az igényekhez mérve. Rezsi, kocsi, élni is kell. Hifire már nem kell költsek. De a motorozás egy pénztemető. Van már felszerelésem, de korántsem teljes. És a mocira is költenék. Kaptam egy ajánlatot. Még nem döntöttem, de valószínüleg elfogadom. A kinti melónak még előnye lenne, hogy nem volnék köteles folyamatosan dolgozni. Vagyis pár hónap munka, aztán lehetne motorra pattanni, ez akár egy-két hónapos túrákra is indulni.
A regényírást mára befejezem, szóljon a rock, jöhetnek a vendégek, kezdődjön az év utolsó bulija.
Kívánok Neked, és minden motorosnak balesetmentes kilométerben gazdag, boldog újévet!!!
Azt a bukót én is láttam az ebay-on de ireálísan sokba kerül. A 600-as-ra használtan 15 000-ért vettem itthon 2015 ben, és teljesen megfelelt. Hallottam arról is, hogy megrendelésre legyártják, de még nem sikerült rátalálnom arra aki ezt vállalná. Illetve egy személy volna, de annak kéne egy pár minta. Viszont annak beszerzése sem egyszerű. Visszatérve a nagyob teljesítményű égőre. A kutyát sem érdekli, hogy az égődön van-e "E" betű vagy sem, a lényeg, hogy úgy kell beálítani, hogy a fénye ne zavarjon másokat, ne vakítsa el a szembejövőt. A műszakin nálam egyszer sem ellenőrizték az égőket, sőt fel sem kapcsolták a világítást. A fékpróbával betudták a vizsgálatot. Sőt tovább megyek, a nejem Golfján utólag beépített xenon van, ami vitathatatlanúl jobb látási viszonyokat biztosít. Műszakin sem és más ellenőrzés során sem foglalkoztak ez idáig vele. A magasabb teljesítményű égők használata miatt a forgalmi meg biztosan nem kerül veszélybe, mivel annak elvételére a jármű forgalomban való biztonságos közlekedésre való alkalmatlansága, illetve egyéb bcs. elkövetése (pld. egyedi azonosítójel meghamisítása) esetén kerül sor. Nekem a korábban említett xenon fényhatású emelt teljesítményű izzóval és a led égővel sincs személyes tapasztalatom. Azonban a környezetemben vannak néhányan akik már jó ideje túl vannak az átalakításon és csak pozitív véleménnyel vannak róla. Egy ismerösöm xenonra átalakított (dupla álmpás) banditjánál brutálisan érezhető a javulás. Az utólag beépített egyéb kiegészítő és a nappali fénnyel kapcsolatosan elvileg jól vagy informálva, de azok jobban kézzelfogható átalakítások mint egy hatékonyabb izzó csere illetve beépítése. Írtad, hogy tettél már be emelt fényűt és az nem volt sokkal jobb. Lehet, hogy érdemes ezzel még egy pár kört futni, hiszen ma már szinte kifogyhahatlan a megoldások tárháza. Megjegyzem! kizárólag szakemberrel tanácsos ezt megoldani.
Jelenleg az én 900-as divim egy szakinál tölti az ünnepeket, aki szinte mindenre kiterjedően szakértelemmel bír. Így az elektromos rész átvizsgálása és az említett első vilégítás hatékonyabbá tétele is az ő feladata. Amint elkészül, a próbát követően tájékoztatni foglak az eredményről.
Korábban írtad, hogy szándékodban áll a vezérmű lánccal is foglalkozni. Nos amikor anno meg vettem a 600-ast én is hallottam a hangján azt az édekesen csicsergő vezérműlánc által kibocsátott hangot. Egy azóta már elfelejtett szerelő soronkívül vállalta volna a vezérműlánc kicserélését. Mivel akkor a zsebemnek az nem nagyon tetszett ezért nem kapkodtam el a döntést. Pár hónapig együtt éltem a csicsergéssel, és úgy megszoktam, hogy szinte már nekem fel sem tünt. Majd egy valódi szakemberrel összefutva újból szóba került az a csicsergés. Ő nem ragaszkodott látatlanúl a lánc cseréjéhez, csak annyit mondott, hogy az is benne lehet a pakliban. Meglepetésemre a divi hangja se perc alatt "bársonyossá" alakult át.. Semi mást nem kellett neki tenni, csupán a kivülről jól hozzáférhető láncfeszítőt kiszerelni, azt megjáratni valamint abba egy másik ruggót helyezni, és a csoda már is halható volt.
Ez a 3000 Ft-os műhely orabérrel számolva is csak töredékébe került a korábbi átb....s ajánlatnak.
Még annyit, hogy ha hosszútávon a 900-asban gondolkodsz akkor ne sokat hezitálj! Vágj bele! Nem fogod megbánni. A 25000 km futás közel 14 év alatt nem állítom, hogy lehetetlen, de mindenképpen okot ad a kételkedésre. Aki ezt állítja attól elvárnám, hogy az összes szervíz dokumentációt (nem csak a szervízfüzetre gondolok, ha nem a számlákra is) adja át. Elárulom, hogy volt amikor én is hasonlóan gondolkodtam a motorvásárlás előtt. Én is böngésztem a Német és az Olasz oldalakat is. De számolva mindennel, azzal is, hogy semmi jártasságom a kinti ügyintézésben, számolva a kiutazás és a hazaszállítással járó egyéb költségekkel, mégis úgy döntöttem, hogy az itthoni kínálatból próbálok állapot és ár arányában megfelelőt választani. Azt, hogy jol jártem-e vagy sem azt majd a jövőben tudom meg. Te is írtad, hogy a vásárlás előtt többet is megnéztél. És voltak közöttük bontószökevények is. Gondolom, hogy azt a hírdetésben a fényképek alapján nem láttad, mivel csak elmentél megnézni. A pakliban benne van egy külföldön árult motor esetében is, hogy a személyes megtekintés csalódásba torkollik. Nekem egy közel 40 éve nagy motorozó ismerősöm többször is mondta, hogy 10 év fölött a motoroknál nem az évjárat, ha nem az állapot a mérvadó. Ez többé kevésbé így is van. A szám tádva maradt néhányszor egy egy motoros találkozon a 70-es 80-as 90-es években gyártott megbecsült motorok láttán.
Az eBay-n ezt tálaltam: 142102251160.. Ez az item szám, ha bemásolod az ebay keresőjébe, egyből ezt fogja kidobni. Az ára, postával együtt nagyjából 41 ezer, Németországból, krómozott, új. Nem tudom, hogy használt is megfelelne, vagy sem.
A világítás. Törtem én is a fejem, hogy hogyan lehetne kicsit tuningolni. Én sem vagyok bagoly, de adódhatnak olyan helyzetek, amikor este, vagy éjjel is menni kéne. Vagy csak egyszerűen élvezetből. Lement a nap, kezd kellemesen hűssé válni a levegő, és még menni szeretnék. Nem ismerős érzés? Azt nem nagyon szeretném megkockáztatni, hogy olyan erős ledet rakjak be, amin nincs E jel. A forgalmit nem szívesen kockáztatnám. A jelenlegi lámpa testtel, akár 600, akár 900, úgy látom, hogy csak ez az út létezik. Emelt fényű izzó, sokkal nem jobb, tapasztalom, ilyet tettem be. A másik megoldás az lenne, hogy naked motort csinálni az XJ-ból, így új lámpa testet felrakni . Tálaltam nagy fényerejű, E-jelű, iker, egybe épített lámpa testet. Ára horror, Ehhez még hozzá jönne a munka, és keresni kéne műszerfalra megoldást. Ez nekem nemmegfelelő semmi bajom a nakedekkel, de a divi nekem úgy tetszik, ahogy van. Kiegészítő fényeket, nappali menetfényt, semmit nem engednek. Még E jellel ellátottakat sem, legalábbis tudtommal. Nem jártam teljesen körül a témát, tévedhetek.
Szia! Csatlakoznék dani 416 véleményéhez. Nekem is az a véleményem, hogy elsősórban észben kell felnőni a motorozáshoz. Teljesen mindegy, hogy 250-es MZ, 600-as vagy 900-as divi , stb, ha nincs valaki fejben azon a szinten, hogy felismerje a saját képességeit , vagy ha túl hamar feszegeti a teljesítőképessége határait, akkor egy időzített bomba lehet akár magára akár másokra nézve. Egyébként abban, hogy egy vasnak az árát negyban befolyásolná a szezon-illetve a szezon utáni vagy előtti idő, én már nem vagyok biztos. A közelmúltban vásároltam és el is adtam néhány autót és motort, és úgy gondolom én sem foglalkoztam azzal, hogy melyik hónapban vagyunk. Az eladáskor csak is az volt a lényeg, hogy az általam meghatározott alsó ár alá ne engedjek, vásárláskor meg amennyiben úgy ítéltem meg, hogy kell nekem az a jármű, akkor próbáltam a feltárt hibákra hivatkozva az eladóból kialkudni a legalsó árat. Olvastam, hogy nem vagy meg elégedve a világítással. Valóban a divinek nem a világítása az erénye, de némi ráfordítással ezt is elfogadhatóvá lehet tenni. pld. a nagyobb fényrővel bíró xenon hatású, vagy led égővel. Igaz ezek egy kicsit drágábbak, és természetesen ezek sem örökösek, de éjszaka mindenképpen jobb látást biztosítanak. Én is tapasztaltam a 600-asnál azt, hogy sötétben nem jó vele közlekedni, de mivel nem vagyok egy éjjeli bogár ezért ezzel nem is foglalkoztam. Most a 900-as felkészítésénél erre is ki fogok térni. Alapból minden létező izzót, visszajelző égőt újra fogunk cserélni, és ezen túl lesz még majd az első világítás hatékonyabbá átalakítva.
Visszatérve a 900-asra. A topikot én is szinte napi szinten kísérem figyelemmel, vagyunk it egy páran akiknek már van 900-asa illetve akinek van már összehasonlítási alapja is más esetleg a 600-assal. Szerintem a véleményemet többnyire ők is osztják. Nem kívánom a 600-ast a legkissebb mértékben sem le alacsonyítani, hiszen ő a maga kategóriájában talán a legmegbízhatóbb, továbbá nem elhanyagolható teljesítményű, azzal arányában szerintem a legjpobb fogyasztással bíró túrázásra termett masína. A 900-asnak is megvannak az erényei ami a 600-asról való átülés után azonnal meg mutatkozik. pld. a súlya. (gyenge fizikumúaknak nem ajánlom.) ami ha tologatni kell kissé soknak tűnik, azonban a silányabb minőségű utakon azonnal jelentkezik az előnye, érezhetően nagyobb stabilitást nyújt a kissebb testvérétől. Az olvasható tesztek szerint a futóművét nem kanyarvadászatra tervezték. Nekem ezzel sincs bajom, mivel engem a motorozásban nem csupán a kanyarok motiválnak. A divik legyen az 600-as vagy 900-as, kifejezetten túra motorok, amiben viszont nagyon jók. A 900-as vezetési kényelme-szélvédettsége is némileg konfortosabbnak mondható. Az én 170 cm magasságomhoz a gyári alap plexi tökéletes védettséget ad. A teljesítményét nem ragoznám mert nem az dominált a cserében. Sokat motorozom a feleségemmel aki utasként azzal a véleménnyel van, hogy számára a 900-as kényelmesebb hosszabb úton mint a kistesó. Nálam a 900-asra való váltásban leginkább a kardán meghajtás dominált. Annak ellenére, hogy mániátus motortisztogató vagyok, (képes vagyok néhány felragadt bogárért is elővenni a clint és megtisztítani a masinát.) Utáltam a láncal foglalkozni. Havi minimum egy alkalommal 1 fokozat alapjáraton járatva lánctisztító drótkefével takarítottam a láncról a trutyit amiből én is kaptam bőven , majd azt követően a láncot kívül belül láncsprével alaposan megszórtam, ami szanaszét szóródott még a kerék és a váz egyes területein is, és ezzel további takarításra kényszerített. Ezt váltottam le a kardán meghajtás által nyújtott kényelemre. Ennél ha évente lecserélem azt a 2 dl hatómű olajat akkor vastagon túl kényeztetem a meghajtást, mivel elegendő lenne ezt akár 20000 -es km futásonként megtenni.
Egyenlőre ennyit gondoltam írni.
Ui: Ha neked vagy valakinek van típpje a 900-as divi bukó csövének beszerzésével kapcsolatban, jelezze!!
Végül is, igaz. Nem nagyon kell győzködni, magam is nagyon hajlok erre a megoldásra. Már csak azért is, mert nem csak üzemképes, hanem esztétikailag is hibátlan állapotú gépet szeretnék a magaménak tudni. És ha már költök erre, akkor inkább abba a gépbe ölöm a pénzt, amit meg is akarok tartani. Gondolom, a 900-as generátora erősebb, mint a 600-asé. A világítása meg gondolom, ugyanolyan vacak, mint a kicsié. Vagy tévedek?
Egy vezetés technikai tréningre mindenképpen benevezek tavasszal. Túl bátortalanul kanyargok. Nem akarom lefektetni maximálisan a gépet, de azért ennél lendületesebben kéne mennem. Anno, ez jogsi nélkül ez jobbanment. Csak akkor rövid idő alatt rengeteget pereceltem, most valahogy ezt nem szeretném ismételni. Igaz, kanyarban egyszer sem estem, és visszatekintve sem a technikai tudásom hiánya okozta a zúgásokat. Olajfolt, vagy éppen elfogyott alólam az út. A román utak ma sem tökéletesek, de a nyolcvanas években Marosvásárhely közelében úgy építették az utat, hogy nulla tábla, vége lett az asztfaltnak egy enyhe jobb kanyar után, és sóderre futottam. Egyszer meg úgy javították az utat, hogy a szembejövő sávra húztak egy 10 centis réteget. Éjjel, lovaskocsit előzve, esélyem sem volt. Árnyék nem volt, nem vehettem észre. Elszálltam rendesen, a 350-es meg jött utánam, szikrázva pörgött, szerencsére nem ért utol. Néhány horzsolással megúsztam, csak a ruhám ment tönkre. Ilyen fajta útjavítással most is találkoztam. Nappal volt, és nem előztem. A mostani túrámon egyetlen hülyeséget csináltam, de meg is jegyeztem magamnak. Megéheztem, és Beszterce-Naszódra begurulva megláttam egy kis éttermet. Index, fék, beállás a parkolóba. A gond csak az volt, hogy lejtőn álltam meg. Előttem kerítés, jobbról-balról kocsik. Ha nem segít két srác hátra húzni a gépet, ma is onnan próbálnék kijutni :) Elég meredeken lejtett, egy centit sem bírtam hátrébb húzni. Jó lecke volt, tanultam.
" párja ultimátumot adott: vagy én, vagy a motor." - két utcával arrébb is hallottam, hogy húzza a gázt...
Mitől lenne sok a 900-as pár ezer km után? Én a nyári vizsgám után egyszer mentem kb 60 km-t, aztán megvettem a vasat. Előtte meg gyerekkoromban ültem Babettán. Szóval csak ész és jobb csukló kérdése. Egyik ismerősöm meg egy Szinyóról pattant fel az 1200-es Banditra és azóta is él és virul. Szóval már nem korai. Ráadásul 70 évesen meg már inkább késői. :-P
Köszi gyors és kimerítő választ. Az enyém is 97-es. És nincs olyan szép esztétikai állapotban, mint a tiéd volt. Igazad van, a körülmények is meghatározzák az az árat. Szezon középen vettem, és nem volt türelmem várni. No meg pénzem sem jobbra. A kínálat be volt állva, nem lettek eladóak újabb gépek. És én már nagyon menni akartam. Megjelent a megvásárolt gépnek a hirdetése. Lecsaptam rá. Az ára és a gyári dobozok döntöttek. Az eladó egy harmincas évei közepén járó rendőr, akit a párja ultimátumot adott: vagy én, vagy a motor. Az eladó egyébként szimpatikus volt, és korrekt. Néztem más gépeket is, de azok bontó szökevények voltak, vagy túl drágák, vagy nem voltak túra dobozok, vagy az eladó volt ellenszenves. Végül is, nem bántam meg a vételt. Szervíz, láncszett csere után elvitt egy csodás túrára, nem hagyott cserben, olyan élményben részesített, amit álmodtam. Motoros tudásom még nem feszegeti a moci teljesítményének határait. Fejődtem, de korántsem vagyok magammal elégedett. Ha van bajom a divivel, akkor az az, hogy a világítasa pocsék. De hát ezt tudtam, olvastam róla. Egyszerűen nem merek vele sötétedés után nagyobb forgalomban közlekedni, mert semmit sem látok. A foncsor jó, néztem. Pár alkalommal mentem vele sötétedés után, kényszerből, utánna hálaadó imákat kellett rebegjek. A túrám utolsó előtti napján, Déva és Belényes között elkapott egy olyan vihar, ami háztetőket szedett le, villanyoszlopokat, fákat fektetett az útra. Mazochista lehetek, mert még ezt is élveztem.
Én most adtam el pár hete a 97-es évjáratú 600-as divimet 68500 km-el 470-ért, igaz az költségmentes és valóban szép állapotú volt. (Mint a képeken) A diéd milyen évjáratú? és kb mennyibe fog kerülni mire teljesen rendben lesz? Az, hogy drágán vagy jól vetted a gépet az szerintem kissé relatív, mert az attól is nagyon függ, hogy mennyit kell neked szükségszerüen rákölteni. Ahogy számolom a tied 370 + névre+fékek + még egyéb, hát ez is 500 + körül van már idáig. Én októberben vettem a 96-os évjáratú 900-ast közel 63000 km-el. Azóta kapott egy garnitúra új gumit, most egy A-Z ig átvizsgáláson van egy neves szaktekintélynél, onnét csak tökéletes műszaki, szezonra felkészített állapotban hozom el. Azt követően gurulunk a fényezőhöz, a plexi valamint az alu részek polírozása, valamint az idomok újra lakkozása a terv. Hogy ez mind mennyibe fog fájni még nem tudhatom. A lényeg az, hogy az én elvárásomnak mint esztétikailag mint műszakilag megfeleljen. A dani 416 által írtak, néhány pontban nálam is igazak. A 600-asom átlagban 4-4.5 l el el volt. A 900-as hasonló vagy talán csak kissé nayobb igénybevételnél 6 l körül fogyaszt. De azért amit a többletért ad cserébe, megbocsátható neki.

Mindenkinek holnap jó szilveszterezést. kívánok.
Vissza olvasva lentebb írtam egy hülyeséget..azt mondtam, hogy soha nem ment a fogyasztás 5 fölé, majd oda írom, hogy 5.8. És 4.8 akart lenni
Mindíg ugyanaz az oldal ? Szerintem vizsgáld meg közelebbről , nincs -e valami sérülés a száron . Akár egy kavicsfelverődés ... Az enyémen az okozott bajt . Villaszárat cseréltem és szimeringet azóta semmi gond .
Ne is mondd, van egy Kymco People robogóm, ötvenes, kétütemű, és 3.8-at, 4-et eszik.. Cserébe csak poroszkál, max hervennel, de azt egy örökkévalóság után éri csak el. Már megkapta tőlem a felmondását, tavasszal ki lesz rúgva. És soha többet 50, és soha többet 2 ütem.
Sok jelentősége ugyan már nincs, de azért kíváncsi lennék rá, hogy árában, vagy drágán vettem a gépet. 2 év műszaki, oldal és hátsó dobozok, 63000 km, elől-hátul 75%-os BT45-ös gumik, friss olaj, és légszűrő. Két előző tulaja volt, fejenként 30-30at tettek bele. Ezért kevés alku után fizettem 370-et. Költenem rögtön kellett rá, láncszett, hátsó féktátcsa, és betétek, első betétek, plusz villa olaj, és szimering csere. Most teljesen rendben van, de azért még költenék rá. Első féktátcsa, fém fékcsövek, vezérműlánc, szénkefék a generátorban, és az önindítóban. Egyik sem olyan, hogy szükséges, csak szeretném, ha nem érne meglepetés, és egy vacak szénkefe elfogyás ne tegyen tönkre egy megszervezett, megkezdett utat.
Nekem városban 4,8-5,3l körül eszik a 600-as divi, autópályán 110-el 4,2-őt, 130-al 4,5-et eszik. 3,8-as fogyasztást ki lehet hozni nálam stabil 80-90-es tempoval. Normál használatban, amiben mindenféle út és tempó van nálam 4,6-5litert eszik. Szerintem korrekt, a 150-es aprilia scarabeom 4litert evett, ugyhogy szavam nincs igaz télen is felnyitott bukoval lehetett vele menni.