Aprilia Tuono

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megoldódott
Hali! Ma beszereltem a generátorom, de valamit valahol elszúrtam mert az üres fokozat visszajelzője minden sebességfokozatban világít. Arra gondolok hogy miközben visszadugdostam a generátor felmenő-vezetékét valamit véletlenül széthúztam. Tudja valaki hogy az üresjárati jelzőlámpa melyik csatlakozónál érzékel és melyik vezetéket keressem? Köszi előre is.
Sziasztok! Keresek 125-höz Power rugót! Üdvözlettel Zsolt.
kb erről írtam Grind az idegesítő hogy néha egy ilyen vacak csinál elég nagy galibát De örülök hogy megfejtetted

jah elöző coment mobilról ment....bocs a hibákért
Engem sem tudnak ezek a problémák eltántorítani
Hihetetlen, hogy ilyen hülyeségek miatt szív az ember. De sajna ki van ez találva, hogy ne járjál jól.
De nem adom fel, mert imádok vele motorozni.
Klassz gépek!
Fogalmazással vannak gondok
Nekem ez a csatlakozó olvadt össze legelőször telibeforrasztottam mint ahogy a generátorból feljövő vezetéket is a fesz.szabályzóval. kibasztam az összes csatlakozót, áprilisban küldtem el tekercseltetni nagybátyámét, sajátomat meg egy barátomét, generátoromat csak nekem még fesz.szabot is kellett cserélnem.

Gépek:
Nos asszem megvan a hiba oka. Ami szép lassan kinyírta ismét a generátorom.
Ez a kis csati a feszszabályzóból jön fel a a pozitív akkusarura. Igen ám...
De a sarú előtt van egy 30 A biztosíték foglalat. Röhej de ez a szar csati meg pont előtte van. Tehát zárlat esetén nem vágta volna ki emiatt. Csak azért tették bele, hogy cserélhető legyen a biztosíték foglalat. Vagy nem tudom. Minden esetre összeforrasztottam. És most tökéletes. A lámpa sem vibrál. És 14,2 V-ig felmegy a feszültség. (ezt a motoron lévő visszajelző mutatja)
De még átnézem az összes csatlakozót meg a kábeleket nehogy meglepi érjen. Érdemes egy generátor leégés után minden vezetéket ellenőrizni mert ki tudja mi ment tönkre.
Ha van valami mindenképp írok.
Hát nem akarok okoskodni,de ha vissza esik fircsin a töltès kèt oka van:
1-a kötèsi pontoknál valahol elkenákás(nem èrintkezik rendessen,be van ègve stb)
2- feszabcsi.
Èn talán most èrtem töltès problèmám vègère(remèlem)csináltattam egy bitangos feszabcsit,egy ekektro mèrnök Bp-skac,kimèrte annó 2-perc alatt,mondta hogy fesz-szab,ès melyik dióda ment ki,ilyenkor váltó áramot nyom a rendszerbe (+26-30v)ami oersze semminek nem tesz jót nah nem kopogom le.....de talán....vège
Van egy eladó feszab-om új kipróbált 16-pènz(nem gyári)aprilia...valami hez árulták,csúszósarus,kimèrt bekötèsi pontokkal.
Huhh még jó hogy nem a kelle.hu.
Azokkal szívtam sokat,meg az UGY. cuccokkal.
Amúgy ha mecseki a szabályzó a hurok átvágásával lehet emelni 0,6v-al a tötőfeszt.
ez esetleg még jó is lehet neked.
A BP-i cég melyik?
hát passz, nekem is a kígyós csinálta 3éve, azóta jó.
A Kígyós Csaba csinálta.
Kimérte a fesz.szabályzót is és azt mondta az jó.
Aztán megint leégett 1.5 év múlva.
Most megtekercseltettem egy Budapesti cégnél aki ilyenekkel foglalkozik. Vettem univerzális fesz szabályzót ami működik is viszont rohadtul melegszik és nem adja le a 14 V-öt. Olyan 13.2-13.7 között mozog. 4000-és fordulaton meg picit lejjebb esik a feszültség. Az akksi jó mert másik akkuval is ezt csinálja.
Egyenlőre tanácstalan vagyok.
Hol tekercseltetted?
Sziasztok!
Mi a különbség a mosfet-es fesz szabályzó és a gyári között?
Sajna már másodjára égett le a generátorom.
1.5 évig bírta az új tekercselés.
Rsv es Tuono nem kompatibilis egymással sajnos
Caponordban is van a km ora tudja mutatni csak nem tudom hogy kell elő csalogatni
Megvárod míg elkészül a generátor, aztán hamar kiderül.
Volt tunci igen abban gyárilag volt van;) használtam is,de az ETV1000 az egy caponord,abban nincs,meg öreglány is 2002-es,lehet újakban már ott is opció,de nekem spec ebbe gyártanom kellet,ha már lúd legyen kövèr,kapott mèg egy digi külső hőmèrőt is erre szokott jönni èrtelmes kèrdès......az meg minek?hát pl idèn május 1kint Alpok,600m en is nèhol -2C..nem mind egy azèrt ;) higy mi is a tapadás ...O vagy -O a
Mosfetes fesszab kell aztán levan a gond az egész töltés mizériáról. Földet dobnak az emberre mire ezek tönkremennek. Csak eredetit kell venni, motorról, használtat, bontottat. Generátort sem nyírja, csatik sem égnek el, megfelelően tölti az akkut. Autód is ilyen hogy állandóan figyeled a töltést? Gondolom nem mert az ki van találva, nem úgy mint a motorok 90%-a...
Pár jó típus: FH012DA , FH012AA
Utángyárott, de a legjobb: Compu-Fire 55402
Majd beszámolok milyen lett. 6 hó garanciát vállal rá. Még azon agyalok, hogy a fesszabályzót hogyan kéne letesztelni hogy jó-e.
De jól is csinálja? Mert az a kígyós gyerek megcsinált pár rsv generátort már, tudja, hogy kell faszára. Ne hogy egy tizesen múljon, hogy drágább a lé, mint a hús.
Sajnos ez van. Nem tartom normálisnak hogy ennyi RSV és Tuono esetében leég egy generátor, ez valami tervezési hiba kell hogy legyen, úgy mint a hátsó fék. Egyébként voltmérő van a mociban gyárilag - nem tudom te erre gondoltál-e pontosan - , a Mode kapcsolóállásban kell nyomni egyszer az elülső választógombot. Én így jöttem rá hogy baj van, mivel régebben néztem a hozzászólásokat és ott láttam hogy 14 V felettinek kell lenni a feszkónak amikör tölt a cucc.