Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Valószínű, hogy megpróbálom kimérni az önindítót. A jelenlegi aksi a hjtz5s - ez kb. 120 A indítóáramot tud!
Köszi a tippet! Egy két helyen én is megcsináltam ezt a tisztogatást csiszolgatást, de végigjárom majd következetesen + a kábeleket is átnézem cserélem. (Pedig ezek elvileg a vastagabbak)
Írtam hogy szerintem mennie kéne olyan akksival is ami 100A-t tud, de ettől függetlenül simán lehet a mostani akksid a bibis.
Ha másik akksival működik, akkor valószínű az akksi a hibás, de nem azért mert kevés az indítóárama, bár nem tudom, hogy ami neked most benne van az mit tud?

Amit írt demzsolt, azt érdemes végigjátszani.

Az önindítóra is rá tudsz mérni egy tekercs ellenállást zárlat kizárásra, csak nem tudom mik a jó adatok ott.
Nekem a 2018 motor, kábel csere után, gyári aksival, úgy indított hogy haza tudtam volna menni vele ha elfogy a benzin.. Tehát nem az aksi erejére gondolnék nálad se.. Volt hogy véletlenül hozzáértem az önindító gombhoz és beindult.. Én jóval vastagabb kábelt raktam mint ami neked látszik a videódon és megtisztítottam a segédváz és főváz találkozást. Ezenkívül az önindító és önindító konzol, valamint blokk telálkozási pontokat is megcsiszolgattam, zsíroztam..
Rámértem: hibátlan a töltés! Az indítómotorra gyanakszom, belül kissé meg volt lilulva az egyik bevezető rézkábele. Bár szaga nem volt és teker rendesen, de lehet benne kisebb zárlat. Ezért is félek egy kicsit majd belerakni a méregdrága új nagyobb akksit.....
fesszabbályzó?
Szia!

Igen, a kábelek ki lettek cserélve, már úgy vettem. Nagy akksiról indul ezért kap egy erősebbet + kap egy direkt test kábelt is. A gas fórumon elég sok mindent írtak: CDI, lendkerék stb.....
Viszont van egy halvány gyanúm: valami kinyírja az akksit. Ez a líthiumos is csak féléves + tesztnek beleraktam egy új savast és az is csak kb 4-5 indítást bírt, aztán rá egy hétre se kép se hang.
túl nagyot esik a feszültség, nem kap elég áramot a motor. Vagy az akksid sántít vagy az összekötő kábel túl vékony az akksi meg az indítómotor között valahol, akár a relénél.
A gasgasrider fórumon valamelyik szálban leírják mit kell cserélni a 18 as ECn hogy rendesen menjen az önindítója indítója, a kábelre emlékszem, de volt még valami.
Próbáld ki tedd rá az autó akksit, ha azzal megy, akkor akksi gond.

Szerintem egy 100 as indítóárammal rendelkező akksi elégségesen megtekeri a gasgas főtengelyt, nem szükséges a nagyobb, nem tudom a 18 as kompressziója mekkora, de nem hiszem, hogy annyival nagyobb lenne mint a régi modelleknek. Nekem amíg nem döglött meg a shido indított rendesen, azóta nem megy, hogy meghalt az akksi, 10V ha talán szaladgál benne...
Gas-gas indítás-feszültség esés-visszatöltődés (hőmérséklet kb. 1-2 fok): https://photos.google.com/shar...
De köszi a felajánlást.
Az tény hogy jó a motor. Így látatlanban is ki merem jelenteni hogy kéne....Ha tehetném,( anyagilag) feltehetően ilyenre neveznék be. Nade ne essünk már folyton túlzásokba.
Az ám a bike. Alul,középen 500 4t...felül 500 2t
Én ezt nem látom problémának. Az én '18as EC300-am amíg olyan idő volt, hogy mentem motorozni, mindig pöcre indult. Ha esetleg nem fordult át elsőre, akkor második gomb nyomásra mindig elindult. 95%ban viszont elsőre. Mindig van jobb a '19es is biztos az, de a '20as még jobb lesz. Nekem most a '18as a legjobb, mert ez van itt a garázsban. ;)

Hozzá teszem nem az önindítójának erejét vagy a hangját élvezem. Hanem menni jó vele és szerintem a mérnökök is sokat dolgoztak ezért a GasGas-nal. Szégyellem is, hogy nem tudok olyan jól motorozni, mint azt a motor elvárná. :)
Tényleg nagy a kompót. Ezt lehetne orvosolni: a 2019-es hengerfejjel már kisebb a kompresszió. Csak ha nem muszáj még nem nyúlok bele a 41 üó-rás gépbe. Majd ha nem indít a 270 amper sem......
Itt pont leírtad az 1-ik lényeget: elektro motor fogaskerék páros nem jo tétellel van számolva De még több tényezője is van.
Nem tudom.
Akkor mi? Ha tudod mondd már meg mi az és akkor nem kutakodok tovább....☺ Sokat segítenél!
Csak akkor majd nem az aksi fog kihalni.
Az majd kiderül. Ha a nagy akksi is kihal lehet gondolkodni.....Leegyszerüsítve a dolgot: nekem mindegy mi van benne csak induljon és maradjon is működőképes -5 fokban is. TARTÓSAN. Ha meg így jó lesz akkor hibátlannak mondhatom a gépet!
Azért na ne már, hogy 270-es aksi kelljen beindítani egy 2t motort, itt valami másnak a hibáját ellensúlyozzák az erős aksival!
Ugyan ez a véleményem, csak a ktm már igen csak elszállt az új motorok árával és sokan vannak akik ilyen-olyan okokból újat akarnak azoknak most lehet alternatíva ezek az olcsóbb márkák.
Köszi! Ezeket nekem is cserélték már úgy vettem át a gépet. Szerintem egyszerűen az alulméretezett akksi lesz a hiba. A 270 A indítóáram azért sokkal több mint a 120......☺ Ha nem, megyek tovább: direkt test, cdi, önindító motor stb...... Sok mindent írnak a fórumokon.
Ezek azok a dolgok amik àrkülönbségeket okoznak màrkàk között. Szerintem amikor valaki sporolni akar pàr szaz esetleg ezer eurot uj motor vasarlasnal. Ezekkel nem szamol. Hasznàlható lesz vagy folyamatosan szopni fog vele. Persze van kozte neha egy ket darab ami hibas. Aztan van amikor mind szar valahol es csak küszködés megy. Az még a szerencsés mikor a kereskedő garanciàba probalja orvosolni a hibat. De te ettől még nem motorozol. És olyanról sem hallottam.hogy jarulekos költségek meg lennének téritve ilyen esetekben. Hurcolaszàs. 2-500 km kocsiztatàs. aznapra szabadsàg kivétele. Idő idő idő....a végén... Meg mivel màr híre megy a dolognak. Még lessz egy eladhatatlan motor a birtokodban. Amit egyevesen 15 kinkeservesen belarakott oraval..500 ezerrel olcsobban jo ha eladsz. Es ekkor kiszamolod hogy 700 ezret" kisporoltàl" a csaladi kasszàból amikor megvetted . Vagy jonnek ilyen csoda màrkàk mint ami itt lejjeb lett belinkelve. Megveszik. Es elkezdik úgy hasznalni mint egy 25-30 eve fejlesztgetett màrkàt et . Aztan csodalkoznak hogy azt nem birja.. én az autokkal.vagyok.most így. Agyalnék valami ujabb hasznàlton.de mind egy szartenger! Inkàbb hasznàlom tobabb a 21 éves mercimet ami még mindig magasabb minőséget képvisel mint egy mostani uj dacsia duster pl. Példaként inkàbb vennek 1.890 ert egy 1-2 eves ktm et mint egyet ebbol a csodamociból ugyanannyiert. Ujonnan. Vc papirbol is erdemes megvenni a 80 ft osat a 60 ft os helyett. Mert mig a 80 assal kitorlod a segged gond nelkul a 60 asnal folyton atszakad az ujjad meg szaros lesz. Aztan rajzolhatsz az ujaddal budi falara hogy" itt jàrtam".buek 2019 :)
Igen. Mikor átvettük a motort akkora már a Gerecse kicserélte ezeket a kábeleket és úgy adta át. Én magam nem agódom ezen, mert mindig elindult. Még egyszer sem kelett ki próbálnom a berugókart. (Remélem még meg van) ;). A barátom gépébe biztos be került valami hibás alkatrész. Azt azért látni kell, hogy minden gépjárműgyártó a beszállítói iparra van támaszkodva. A szerkezeti egységek a sajátjuk, de a kiszolgáló berendezések mind más gyártó terméke. Természetesen a megfelelő típus és beszállító kiválasztása a gépjármű gyártó felelősége marad.

A válalkozásomban használunk új személyautókat. Mindegyikkel volt már garanciális hiba. Sajnos előfordult, hogy az autó megállt miatta és ráadásul garanciaidő lejárta után pár hónappal. Hozzá teszem, hogy egy autó kiszolgáló egységeinek száma öszenem mérhető egy kétütemű terepmotornál használtakkal. Így a hiba lehetősége is nagyobb az új jól felszerelt autóknál.
Plussz az aksi kábelok..