Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezzel most vitatkoznék! Régen még az őskorban(70-80 as években ) így volt. Ezt sulykolták belénk az oskolába. De rájöttek,többet árt a motornak az egy helyben,terhelés nélküli járatás,mint az alacsony fordulaton,terhelve történő bemelegítés.
bezzeg a zzr-en akkor is nehézkes az ülésnyitó zárja,ha kimondottan szeretnéd kinyitni
aki vigyáz a gépre ,csak (minimum) közel üzem meleg motorral indul el..
Nem kell ahhoz könyvecske. Ha valamit olyan elbaszott helyre terveznek, hogy ne lehessen menet közben elérni rendesen, akkor arra nincs szükség. Ilyen pl. az ülésnyitó zárja is a rendszámtábla mellett. Nem nagyon szokott kelleni menet közben, így nem is éred el


pedig nekem nem is volt ilyen könyvecském...
nagyon tudományos, de ez még mindig nem szívató, hanem kézigáz... így az ezzel való elindulást nem is értem.
Valami azt súgja, nem jól csinálod. :)
Ez kb úgy néz ki hogy szívató indít alapjárat olyankor kb 1500 majd mikor kezd emelkedni 1800-2000-es fordulatnál elindulok szinte alapjárattal és mikor a mutató a hőfokjelző éledezni kezd akkor szívató vissza és lehet gázt adni. (Ugye üzem meleg szívató nélküli alapjárat olyan 1000 körül van kb.)
Hagyom melegedni és én nekem anno azt tanították hogy járassam egy picit kézivel majd alapjárattal (azzal az emelttel) lassan induljak el. Nem azonnal persze hanem már amikor elkezd lassan emelkedni a fordulat a "szívató hatására" mert hogy azzal a váltóban is rendesen átforog az olaj. Addig nem is adok gázt gázkarral míg meg nem látom hogy a hőfok mutató el nem kezdett életre kelni. Nekem ezt anno így tanították. Pici melegítés utána alacsony fordulattal alacsony sebességi fokozatban üzem meleggé járatás és majd utána lehet gázt adni.
Miért indulsz el kihúzott kézi gázzal?
Én a kézit jobban kedvelem bár így mechanikusan egyiknek sem lehet különböző hibája. Most hogy a vákuum basztatja vagy én az meg kb mindegy. Ebben igazat adok. Mondjuk igazán rakhatták volna valahova máshova a bigyókáját mert kibaszottul útban van a térdem ha már megyek és akkor kell visszatolnom.
Mechanikus mindkettőben, csak az X11-en te húzgálod, XX-en meg a vákuum. Persze mondhatod, hogy milyen fasza a kézi, de igazából probléma mentesebb az automata. Laller80, nézzétek meg a vákuumcsöveket. Indítószelep szinkron is volt? Szivatót is tisztították vagy csak injektort?
Az XX-ben ez szabályozza.
De őszintén ... mert amúgy fúrja az oldalamat ... de én itt sem látom egyetlen robbantott ábrán sem

https://www.bike-parts-honda.c...
Most felcsigáztatok és a télen amúgy is indokolt a légszűrő csere szóval mindenképpen megnézem. Azt tudom hogyha behúzott szívatóval indulok el akkor magasan tartja az alapjáratot. Sőt ha megfeledkezem magamról ás úgy kezdek el menni és elemelkedik a fordulatszám 5-6000 fölé majd visszaengedem alapjáratra olyankor magától (Hogy most a gázbovdentől vagy a levegő áramlásától vagy mitől nem tudom) de olyankor behúzza magától a szívató gombja magát ás visszaáll a helyére. Ha nem pörgetem addig akkor úgy marad.
Akkor megvan a hiba.. egyébként atomstabil a hideginditàskor. Üzemmelegen akad némi hullàmzàs gyàrilag..
Majd ha légszűrőt cserélsz nézz bele
Úgy megtartja hidegen,de a volt nálam egy 2001es 800as vfr,az sokkal stabilabb volt hideginditás után.Már az sem manuális szivatós volt.
Tudomásom szerint zár a levegőn így dúsítja a keveréket és emel az alapjáraton. Legalábbis nekem anno ezt mondták.
Az nem zár el el semmit, csak megemeli az alapjáratot.
Ebből a szempontból valahol szerencsésebb hogy az X11 nincs automata szívató. Nekem ugye van "szívató" gombom. Ami ugye levegőt zár el nem pedig plusz üzemanyagot da, de a lényeg nekem manuális a hidegben való szívatás. Így az sose megy tönkre.
Probàld ki hogy gàzkar segitségével 1800 -2000 ren tudod e tartani.. egy hőfok érzékelő segitségével emeli az alapjàratot.. gyerekek ez nem karburàtor..
Igen, nem emeli meg az alapjáratot az "automata szivatója" ezért hideg motornál nem elég dús neki a keverék, sztem ezért köhécselhet.
hidegindításnál rángat egy kicsit, és olyan mintha köhögne egy kicsit közben, azután persze beáll minden rendesen?! azért kérdezem mert hasonló problémával küzdök, bár azt hiszem hogy nálam nem hagy ki henger 56 ezer van benne, eddig minden kötelező szervíz megvolt, sőt néhány ezerrel korábban injektor szinkron is, az sem segíttett, hajlok arra amit laller80 írtál, hogy mégis csak indításnál valahogy kevés a nafta, vagy nem úgy adagol ahogy kéne. (48-nál gyertya csere, szelepállítás, stb.)

én is keresem az okot (kat), még nem jöttem rá , ja és olajat nem eszik egy grammot sem, stb..